اخباروگزارشات کارگری ٤ مرداد ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
July 25, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٤ مرداد ماه ١٣٩٩

- ادامه اعتراضات کارگران کارخانه هپکو نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

- ادامه اعتراضات کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان با راهپیمایی وتجمع درشهرشوش

+ همگی ما ، کارگر هفت تپه ایم، همبسته ایم همبسته ایم !

- تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان جلیل یاسوج نسبت به عدم پرداخت ماه ها مطالبات مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

- تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان دکتر سپیر تهران نسبت به عدم 4 ماه حقوق ونداشتن امنیت شغلی

- تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن وحدت کارکنان سازمان امور اداری و استخدامی کشور نسبت به عدم صدور مجوز ساخت پس از سی و یک سال خرید

- رونمایی وابستگی شورای  اپراتوری پست‌های فشار قوی برق سراسر کشور به خانه کارگر

- بهاره هدایت فعال دانشجویی بابت اعتراض به هدف قرار داده شدن هواپیمای اوکراینی ، به زندان محکوم شد

- مرگ ومصدومیت شدید 2 کارگر در شهرستان گلوگاه براثر سقوط از ارتفاع

- جان باختن کارگریک کارخانه گنبدکاووس درپی گیرکردن دستش زیردستگاه نوار نقاله

*ادامه اعتراضات کارگران کارخانه هپکو نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

روز شنبه 4 مرداد، کارگران کارخانه هپکو اراک درادامه اعتراضتت دامنه دارشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی ازرفتن بر سر کارشان خودداری کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،کارگران هپکو نسبت به بلاتکلیفی خود اعتراض دارند و امروز دست از کار کشیدند.

*ادامه اعتراضات کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان با راهپیمایی وتجمع درشهرشوش

صبح روز شنبه 4 مرداد، کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان طرازاول شهرستان،استان وکشور ابتدا دست به تجمع مقابل فرمانداری شوش زدند وسپس به طرف دفتر بهارستان نشین این شهرستان راهپیمایی کردند وتجمعشان را پی گرفتند.

امروز همچون چهل روز گذشته،این کارگران با برافراشتن پلاکاردها،سردادن شعارها وایراد سخنرانی عزم راسخشان را برای باری دیگر،برای دست یابی به مطالباتشان مبنی برپرداخت بموقع حقوق وحق بیمه وپایان دادن به  بلاتکلیفی شغلی با تعیین تکلیف نهایی کردن با خصوصی سازی وسهامداران شرکت وبازگشت بکار همکاران حق طلب اخراجیشان،بنمایش گذاشتند.

+همگی ما ، کارگر هفت تپه ایم، همبسته ایم همبسته ایم !

چهل روز از اعتصاب پر توان کارگران نیشکر هفت تپه گذشت. کارگرانی که در دفاع از معیشت خود و حقوق های عقب افتاده و بیرون کردن مدیران اختلاسگر و بازگشت مجتمع نیشکر هفت تپه به روال قبل از خصوصی سازی اعتصاب کرده اند. چهل روز است که هم زمان با محاکمه مدیران بی عرضه و فاسد، کارگران هفت تپه نیز به اعتصاب خود ادامه داده اند. چهل روزی که معلوم گشته چه مدیران فاسدی را دولت برای این مجتمع کشاورزی بی نظیر در خاورمیانه انتخاب کرده است.

اما چرا صدای کارگران اعتصابی هفت تپه به عمد شنیده نمی شود؟ چرا مسولین استانی و کشوری هیچ اقدامی برای کم کردن مشکلات این کارگران به ویژه پرداخت دستمزد و حق بیمه ی عقب افتاده ی آنها نمی کنند؟ از گرسنگی دادن به خانواده های برادران هفت تپه ای ما چه منظوری را دنبال می کنند؟

این بی اعتنایی 2 پیام در دل خود دارد:

1- به حق بودن خواسته های کارگران اعتصابی که هیچ جوابی برایش ندارند

2- فرسایشی کردن موضوع اعتصاب تا کارگران خسته شده به خانه هایشان بازگردند

در این بین کارگران با هوشیاری اجازه ندادند تا عوامل تفرقه افکن، اتحاد کارگران را بر هم زنند و همچنین چون فصل آبیاری مزارع نیشکر است کارگران سموم و دفع آفات و آبیار در عین همبستگی با برادران خود وظایف شان را به نحو احسن برای زنده نگه داشتن مجتمع هفت تپه بکار می برند.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران همچنان که از روز اول با این اعتصاب همراه و حامی اعتصاب و خواسته هایش بود و به ویژه در روز 25 تیرماه در تجمع بازنشستگان در سالن سازمان تامین اجتماعی درود خود را بر شرف کارگران هفت تپه ای با صدایی بلند نثار کرد، امروز نیز همچنان پشتیبان برادران و خانواده های کارگری هفت تپه ای بوده و از همه امکانات خود برای پیروزی این اعتصاب و نایل شدن کارگران هفت تپه ای به خواست اصلی شان که لغو خصوصی سازی است دریغ نمی کند.

گسترده تر باد همبستگی کارگری

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

3 مرداد 1399

*تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان جلیل یاسوج نسبت به عدم پرداخت ماه ها مطالبات مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

روز شنبه 4 مرداد،چند صد نفر از کارکنان بیمارستان جلیل یاسوج برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حق کارانه واضافه کاری و حق الزحمه تلاش های شبانه روزیشان دررابطه با بیماری کووید19،دست به تجمع مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد زدند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده،بدنبال این تجمع اعتراضی،امروزمبلغ بسیارناچیزی به حساب کارکنان ای مرکز درمانی واریز شد که موجب برانگیختن خشمشان شد.

*تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان دکتر سپیر تهران نسبت به عدم 4 ماه حقوق ونداشتن امنیت شغلی

روز شنبه 4 مرداد،جمعی از کارکنان بیمارستان دکتر سپیر تهران برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم 4 ماه حقوق ونداشتن امنیت شغلی دست به تجمع مقابل این مرکزدرمانی درتهران زدند.

یک عضو هیات مدیره بیمارستان سپیر تهران درهمین رابطه به خبرنگار رسانه ای گفت: به تعویق افتادن حقوق پرسنل بیمارستان سپیر به مدت 4 ماه سبب شده است تا این افراد امروز صبح در مقابل بیمارستان تجمع کنند. این بیمارستان یک مرکز خیریه است و مشکلات عدیده مالی دارد. کمک های دولتی نیز تا این لحظه به دست بیمارستان نرسیده است.

او افزود: به علت پرداخت نشدن حقوق ها 12 نفر از پرسنل بیمارستان استعفا داده اند که با استعفای آن ها موافقت نشده است. به علت اینکه مجموعه با حداقل نیرو اداره می شود و در نوروز امسال نیز 60 نفر از نیروها تعدیل شده است بنابراین با این تصمیم موافقت نشد. ما تعهد داده ایم که حقوق این پرسنل پرداخت می شود و تا آخر شهریور حقوق کلیه پرسنل قراردادی پرداخت خواهد شد.

*تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن وحدت کارکنان سازمان امور اداری و استخدامی کشور نسبت به عدم صدور مجوز ساخت پس از سی و یک سال خرید

روزشنبه 4 مرداد،جمعی از اعضای تعاونی مسکن وحدت سازمان امور اداری و استخدامی کشوربا تجمع درمحل زمین های خریداری شده شان درمهرشهر کرج،اعتراضشان را نسبت به عدم صدور مجوز ساخت پس از سی و یک سال خرید بنمایش گذاشتند.

بنا به گزارش رسانه ای شده،حدود 450 نفر از کارکنان سازمان امور اداری و استخدامی کشور در سال 1369 به امید صاحبخانه شدن اقدام به خرید زمین که در ابتدا متعلق به بنیاد مستضعفان بوده است کرده اند اما تا این زمان مجوزی برای ساخت و ساز در این زمین ها صادر نشده است.

قابل یادآوری است که این زمین ها توسط وزارت راه و شهرسازی وقت به این کارکنان فروخته شده است؛ به عبارتی این کارکنان این زمین را از وزارت راه و شهرسازی خریده اند ولی تا کنون مجوزی برای ساخت و ساز در این محوطه صادر نشده است.

این در حالی است که در فاصله چند کیلومتری با این زمین ها ساختمان های مسکن مهر ساخته شده است.

از همین رو این کارکنان که بعد از سی سال خدمت در این سازمان هنوز با مشکلاتی مانند اجاره نشینی و مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و اکثرا نیز بازنشسته شده اند در اقدامی اعتراضی نسبت به عدم صدور مجوز ساخت و ساز پس از سی و یک سال خرید در محل این زمین ها تجمع کردند.

*رونمایی وابستگی شورای  اپراتوری پست‌های فشار قوی برق سراسر کشور به خانه کارگر

روز شنبه 4 مرداد،پس از سال ها موش وگربه بازی کردن وابستگی شورای  اپراتوری پست‌های فشار قوی برق سراسر کشور به خانه کارگر رسانه ای شد.

درهمین رابطه خبرگزاری وابسته به خانه کارگر نوشت:«ضمن اعلام تاسیس رسمی شورای اپراتوری پست‌های فشار قوی برق کشور، طی مراسمی به این فعالان حوزه کار و کارگر، از طرف دبیرکل خانه کارگر اعتبارنامه‌های رسمی اعطا شد.»

*بهاره هدایت فعال دانشجویی بابت اعتراض به هدف قرار داده شدن هواپیمای اوکراینی ، به زندان محکوم شد

بهاره هدایت، فعال دانشجویی و دانشجوی کارشناسی‌ ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران ، از سوی دادگاه انقلاب تهران به اتهام «اجتماع و تبانی» و «تبلیغ» علیه نظام، به چهار سال و هشت‌ ماه زندان محکوم شد. این دادگاه هفته گذشته در تاریخ ۳۱ تیر تشکیل شده است.

از این حکم که قابل تجدیدنظرخواهی است، چهارسال زندان قابل اجرا است. جز این، هدایت به دوسال محرومیت از عضویت در گروه‌های سیاسی و اجتماعی و سه ماه خدمت در آسایشگاه سالمندان محکوم شده.

هدایت بهمن‌ماه سال گذشته پس‌از شرکت در تجمع‌‌های اعتراضی علیه سرنگونی هواپیمای مسافری اوکراینی، به حراست دانشگاه تهران احضار و پس‌ از خارج‌شدن از آن‌جا از سوی ماموران امنیتی بازداشت شد.

منبع:کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*مرگ ومصدومیت شدید 2 کارگر در شهرستان گلوگاه براثر سقوط از ارتفاع

2 کارگر ساختمانی حین کار با دستگاه بالابر در یک ساختمان شهرستان گلوگاه در استان مازندران ایران براثر سقوط از ارتفاع دچار مصدومیت شدید شدند وپس از انتقالشان یکی ازآنها جانش را ازدست داد ودیگردرحال دست وپنجه نرم کردن با مرگ است.

*جان باختن کارگریک کارخانه گنبدکاووس درپی گیرکردن دستش زیردستگاه نوار نقاله

کارگریک کارخانه گنبدکاووس دستش بدنبال گیرکردن زیردستگاه نوار نقاله ازناحیه کتف کاملا قطع شد وپس ازانتقال به بیمارستان جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com