اخباروگزارشات کارگری ٢ مرداد ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
July 23, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٢ مرداد ماه ١٣٩٩

- کارفرما یا کارفرمایان هرواحد تولیدی وخدماتی که امنیت شغلی ومعیشتی کارگرانشان را به بازی می گیرند پای صاحب منصب یا صاحب منصبانی درمیان است

کارگر کارخانه کنتورسازی ایران:ارتباط برخی مسئولان کشور با رئیس شرکت کنتور سازی ایران موجب عدم دست یابی کارگران به مطالباتشان است

- ادامه اعتراضات کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکرهفت تپه با تجمع مقابل فرمانداری شهرستان شوش

- اعتراضات کارگران شهرداری کوت‌عبدالله نسبت به عدم پرداخت بموقع و کامل حقوق ماهیانه با تجمع مقابل فرهنگسرای مهدیه این شهر ادامه یافت

- اعتراض کارگران شهرداری لوداب نسبت به عدم پرداخت چندماه حقوق،عیدی ومطالبات دیگر

- عدم پرداخت چند ماه حقوق کارگران خدماتی شهرداری اسلام آباد غرب

- نارضایتی رانندگان خطوط بی آرتی سامانه یک از عدم پرداخت معوقات شیر وکیک روزانه

- کانون نویسندگان ایران:میلاد جنت را آزاد کنید!

*کارفرما یا کارفرمایان هرواحد تولیدی وخدماتی که امنیت شغلی ومعیشتی کارگرانشان را به بازی می گیرند پای صاحب منصب یا صاحب منصبانی درمیان است

کارگر کارخانه کنتورسازی ایران:ارتباط برخی مسئولان کشور با رئیس شرکت کنتور سازی ایران موجب عدم دست یابی کارگران به مطالباتشان است

روزچهارشنبه اول مرداد، پس از سپری شدن چند ماه از وعده و وعیدهای مسئولان استانی مبنی بر پیگیری مشکلات کارگران شرکت کنتورسازی، کارگران این شرکت بار دیگر برای بیان مشکلات خود مقابل استانداری قزوین تجمع کردند تا مطالبات خود را به گوش مسئولان برسانند.

روز پنج شنبه 2 مرداد،یکی از کارگران کارخانه کنتورسازی ایران به خبرنگار یک رسانه محلی گفت: براساس آخرین صحبت مدیران استان در چند ماه گذشته، قراربر این شد که حق بیمه بیکاری برای نیروهای کنتورسازی واریز شود.

وی افزود: براین اساس، تصمیم گرفته شد تا مطالبات کارگران با وثیقه‌ای که شرکت کنتورسازی از روی لیست وزارت دارایی و با فروش سهام مربوطه در اختیار دارد، پرداخته شود.

این کارگرادامه داد: براساس این تصمیم، مقرر شد که در صورت نقد شدن سهام، پول آن از طریق دادگستری برای پرداخت مطالبات کارگران واریز شود اما متاسفانه این پول به خزانه دولت واریز شده است تا وزارت دارایی این پول را به صورت دوره‌ای برای کارگران واریز کند و این مبنای درخواست کارگران شرکت نبوده است.

وی گفت: اکثر کارگران شرکت مطالبات 80 الی 100 میلیون تومانی از شرکت دارند ودرمجموع مطالبات 230 کارگر این کارخانه حدود 15 میلیارد تومان است و پولی که نقد شده دقیقا به اندازه همین مطالبات کارگری است.(یادآوری: سازمان امور مالیاتی 15.5 میلیارد تومان از سهام شرکت نیروکلر و سرمایه‌گذاری نیرو را که متعلق به شرکت کنتورسازی بوده فروخته و پول این سهام را به حساب خزانه دولت ریخته است.)

این کارگر یادآور شد: متاسفانه ما را اذیت می‌کنند و پول نقدشده را یکجا به حساب دادگستری واریز نمی‌کنند تا مطالبات کارگران به یکباره تسویه شود.

وی ادامه داد: مشکل دیگر ما، بیمه است؛ تقریبا از چهارماه گذشته حق بیمه‌ای به حساب ما توسط شرکت واریز نشده تا بتوانیم از خدمات بیمه بیکاری استفاده کنیم.

این کارگر کنتورسازی اضافه کرد: قول‌هایی از سوی برخی مسئولان استانی در هفته گذشته داده شد، اما هنوز هیچ برنامه‌ای برای حل این موضوع صورت نگرفته است.

وی گفت: مسئولان استان قزوین در حضور جمع وعده می‌دهند، اما با گذشت زمان هیچ برنامه‌ای برای حل این مشکل صورت نمی‌گیرد.

وی درخاتمه گفت:16 سال سابقه کار در شرکت کنتورسازی را دارم، اما امسال هم فیش حقوقی دریافت نکرده‌ام؛ نزدیک به چهارماه از معرفی ما کارگران شرکت به بیمه بیکاری می‌گذرد اما هیچ دریافتی و پولی به غیر از دریافتی برای کرونا نداشته‌ایم.

کارگر دیگری که سابقه چندین سال کار در شرکت کنتورسازی دارد،گفت: 26 ماه است حقوق نگرفتیم و بیمه بیکاری هم نداریم، ما را از شرکت اخراج کردند و عنوان کردند از بیمه بیکاری استفاده کنید.

وی افزود: ما نیاز داریم که فریادمان شنیده و حق و حقوقمان پرداخت شود و از مجموعه خداحافظی کنیم و یا مسئولان شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که دوباره بتوانیم در شرکت مشغول شویم.

*ادامه اعتراضات کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکرهفت تپه با تجمع مقابل فرمانداری شهرستان شوش

روز پنج شنبه 2 مرداد، جمعی ازکارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکرهفت تپه با ادامه تجمع مقابل فرمانداری شهرستان شوش،خواهان پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه وپایان دادن به  بلاتکلیفی شغلی بدلیل تعیین تکلیف نهایی نشدن با خصوصی سازی وسهامداران شرکت وبازگشت بکار همکاران حق طلب اخراجیشان،شدند.

*اعتراضات کارگران شهرداری کوت‌عبدالله نسبت به عدم پرداخت بموقع و کامل حقوق ماهیانه با تجمع مقابل فرهنگسرای مهدیه این شهر ادامه یافت

روز پنج شنبه 2 مرداد، کارگران شهرداری کوت‌عبدالله با تجمع مقابل فرهنگسرای مهدیه این شهر اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت بموقع و کامل حقوق ماهیانه ادامه دادند.

یکی از کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله در گفت و گو با خبرنگار ارسانه ای با بیان اینکه حقوق اردیبهشت، خرداد و تیر کارگران شهرداری کوت عبدالله پرداخت نشده است،اضافه کرد: مدت هاست برای دریافت حقوق بدیهی خود تجمع می کنیم اما مسئولان توجهی به این مساله ندارند.

وی با رد ادعای شهردار کوت عبدالله مبنی بر پرداخت حقوق اردیبهشت برخی کارگران،افزود: شهردار کوت عبدالله بیان کرده که حقوق اردیبهشت برخی کارگران به صورت علی الحساب پرداخت شده اما هیچکدام از کارگران حقوقی دریافت نکرده اند.

وی گفت: شرایط کاری ما باوجود بیماری کرونا و گرمای خوزستان بسیار سخت است و حقوق ما کم است اما برای دریافت همین مبلغ ناچیز نیز باید چندماه صبر کنیم.

این کارگرمعترض فضای سبز شهرداری کوت عبدالله درخاتمه گفت: بابت روزهایی که برای پیگیری مطالبات خود تجمع می کنیم پیمانکار از حقوق ما کسر می کند ضمن اینکه پیمانکار حاضر به ارایه فیش‌ حقوقی نیست تا رقم دقیق حقوق یک کارگر فضای سبز مشخص نشود.

*اعتراض کارگران شهرداری لوداب نسبت به عدم پرداخت چندماه حقوق،عیدی ومطالبات دیگر

کارگران شهرداری لوداب (گراب سفلی)  از توابع شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد دست به اعتراض نسبت به عدم پرداخت چندماه حقوق،عیدی ومطالبات دیگر زدند.

براساس گزارش رسانه ای شده،در شهرداری لوداب 18 کارگر(یک نفر رسمی، پنج نفر پیمانی و دوازده نفر شرکتی)مشغول بکارهستند.

*عدم پرداخت چند ماه حقوق کارگران خدماتی شهرداری اسلام آباد غرب

خبرکوتاه: چند ماه حقوق کارگران خدماتی شهرداری اسلام آباد غرب پرداخت نشده است.

*نارضایتی رانندگان خطوط بی آرتی سامانه یک از عدم پرداخت معوقات شیر وکیک روزانه

بی تدبیری و ناکارآمدی مدیریتی مدت هاست که در توزیع شیر وکیک وقفه ایجاد کرده است بطوری که یا شیر وکیک روزانه بین رانندگان خطوط بی آر تی  توزیع نمیگردد و یا تاریخ مصرف شیرهای توزیع شده بپایان رسیده و حتی در بعضی از موارد شیر  فاسد شده بدست رانندگان  رسیده است.

در ماه گذشته(تیرماه)  بطور کل در سامانه یک بی آرتی در طول یکماه هیچگونه شیر وکیکی بین رانندگان توزیع نشده است . اما در روزهای گذشته ده عدد شیروکیک برای رانندگان توزیع شده است.  درصورتی که باید معوقات ۳۰روز گذشته پرداخت میگردید.

 این نوع روش توزیع  نه تنها باعث گردیده تا رانندگان بطور مرتب از شیر که درجهت آلودگی هوا رانندگان باید روزانه مصرف کنند.  بهره مند نباشند،  بلکه  معوقات شیر و کیک های قبلی   هم به مرور زمان به فراموشی سپرده میشود . بطوری اگر بخواهیم معوقات پرداخت سامانه های بی آرتی را با یه حساب سرانگشتی بیان کنیم رقم بسیار چشمگیری خواهد بود در صورتی که قطعا منابع مالی برای اینگونه پرداخت ها تامین شده چرا که شیر و کیک روزانه از مجموعه حقوق رانندگان میباشد و عدم توزیع آن از سوی کارفرما در ادارات کار قابل پیگیری میباشد  .

این  ناهماهنگی ها در توزیع شیر  و کیک درچند سال گذشته با برنامه ریزی مدیریت درجهت  کاهش مزایای مستمر و ازبین بردن دستاوردهای کارگران و رانندگان از سوی  کارفرما  صورت میگیرد تا در دراز مدت بتوانند کلیه مزایای رانندگان وکارگران شرکت واحد را ازبین ببرند .

خوشبختانه آگاهی و اتحاد رانندگان وکارگران زحمت کش شرکت واحد و حضور سندیکای کارگران شرکت واحد در محیط کار،  باعث عقب نشینی کارفرما در حذف دست آوردها و مزایای کارگران ورانندگان شرکت واحد گردیده است.

برگرفته ازکانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*کانون نویسندگان ایران:میلاد جنت را آزاد کنید!

روز سه‌شنبه ۲۴ تیر ماه، میلاد جنت، شاعر، مترجم و عضو کانون نویسندگان ایران در منزلش بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد. کانون نویسندگان ایران تا این لحظه اطلاعی از نهاد بازداشت‌کننده و محل نگهداری او ندارد.

با گسترش دامنه‌ی اعتراض‌ها، حاکمان به سرکوب مردم معترض وسعت و شتابی افزونتر داده‌اند. بازداشت میلاد جنت در ادامه‌ی همین سرکوب‌هاست. گذشته از این جنت عضو کانون نویسندگان ایران است؛ نهادی مستقل که در طول حیات پنجاه ساله‌اش همواره بر آزادی اندیشه و بیان بی هیچ حصر و استثنا، پای فشرده و در مقابل، از سوی صاحبان قدرت، با تهدید و زندان و حتی قتل برخی از اعضایش مواجه بوده است.

اکنون که موج بیماری کرونا سهمگینانه کشور را درنوردیده و امکان برگزاری تجمع اعتراضی با محدودیتی مضاعف مواجه شده است، حکومت نیز فرصت را غنیمت شمرده و در کمال بی‌اعتنایی به جان و زندگی مردم به سرکوب و بازداشت بیشتر معترضان و نمایش اقتدار خود پرداخته است. با توجه به اینکه دستگاه‌های امنیتی و قضایی سابقه‌ای طولانی در نقض حقوق انسانی و شهروندی بازداشت‌شدگان  دارند، در شرایط کنونی بیش از پیش بر سلامت و جان زندانیان بیمناکیم. بازداشت میلاد جنت، تندرستی او را در معرض خطر قرار داده است. هشدار می‌دهیم که مسئولیت جان او بر عهده‌ی حکومت و نهاد بازداشت‌کننده است.

کانون نویسندگان ایران بازداشت میلاد جنت را محکوم می‌کند و خواستار آزادی بی قید و شرط او و همه‌ی زندانیان سیاسی و عقیدتی است.

کانون نویسندگان ایران

۲ مرداد ۱۳۹۹

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com