"هفت تپه مال ما کارگران است"! جنگ فرسایشی کارفرما و دولت علیه کارگران

حزب حکمتیست
July 21, 2020

اعلامیه حزب حکمتیست

"هفت تپه مال ما کارگران است"!
جنگ فرسایشی کارفرما و دولت علیه کارگران

امروز سه شنبه ۳۱ تیر ماه، اعتصاب کارگران هفت تپه با گرمای ٥٣ درجه ٣٧ روزه شد. هنوز بجز حقوق فروردین و وعده های جلسه وزارت تعاون چیزی عاید کارگران نشده است. تاکتیک دستگیری و ارعاب هم جواب نداد. کارگران اعتصاب را ادامه می دهند و منتظر پرداخت سه ماه حقوق مانده در روزهای آتی، تمدید دفترچه های بیمه توسط تامین اجتماعی هستند. صد البته چند خواست محوری دیگر از جمله بازگشت به کار همکاران اخراجی، خلع ید از بخش خصوصی و اختلاسگران و عدم بازگشت به کار بازنشستگان تیم اسدبیگی- رستمی به شرکت هم وجود دارند که کارگران روی آن اصرار دارند.

کارگران همینطور پیشاپیش به خبر سفر نمایندگان مجلس عضو تامین اجتماعی به شوش واکنش نشان دادند و اعلام کردند که اگر نمایندگان تامین اجتماعی طرح خصوصی سازی جدیدی در آستین دارند، بهتر است به شوش نیایند چون هر نوع تغییر کارفرما و تغییر کاربری را قبول ندارند. کارگران میگویند: "بخش خصوصی باید برود. هفت تپه مال ما کارگران است و باید به کارگران بازگردانده شود".

جنگ فرسایشی دولت و کارفرما هدفی جز خسته کردن کارگران و پایان اعتصاب ندارد. اینهم فایده ندارد، هفت تپه اعتصاب ٧٣ روزه هم داشته است. با سکوت و زمان خریدن و توطئه روزانه نمیتوان جواب مسئله را داد، هفت تپه راه حل میخواهد و راه حل کارگران روشن است. خوشبختانه هر روز حمایتهای کارگری و مردمی از اعتصاب و از کارگران هفت تپه بیشتر میشود. انتظار اینست که این روال سرعت بیشتری داشته باشد و خود به یک عامل فشار به دولت و ایجاد همبستگی و حمایت عمومی از کارگران مبارز هفت تپه و جنبش کارگری ایران بدل شود. از اعتصاب هفت تپه و خواستهای کارگران حمایت کنیم!

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٣١ تیر ۱۳۹۹ – ٢١ ژوئیه ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com