اخباروگزارشات کارگری ٢٨ تیرماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
July 18, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٢٨ تیرماه ١٣٩٩

- برداشتن قدم های شمرده ضرورت ادامه اعتراضات کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه در راه دست یابی به مطالباتشان

- تجمع اعتراضی کارگران شهرداری کوت‌عبدالله نسبت به عدم پرداخت کامل وبموقع حقوق و وعده های توخالی مسئولان مقابل استانداری خوزستان برای باری دیگر

- اعتصاب وتجمع کارگران کارخانه بوتان ساوه در اعتراض به سطح پایین حقوق وعدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل

- اعتراض کارگران پیمانی انتظامات حریم ریلی خط 5مترو تهران نسبت به عدم پرداخت 3 ماه حق وحق بیمه ونداشتن قرارداد کاری

- حضور دهها تن از اعضای هیئت مدیره شورای هماهنگی و فعالان صنفی از اقصی نقاط کشور در شهر بجنورد در حمایت از 7معلم خراسان شمالی

- منیره عبدی:همسرعزیزم زادروزت خجسته باد🌹🎁

- بی خبری از وضعیت فرید خورشیدی فعال دانشجویی دانشگاه ارومیه

- ندادن ماسک به رانندگان سامانه پنج شرکت واحد بصورت روزانه

- سوختگی 4 کارگر کارخانه شیرین‌عسل حین کاربا اسید

- مصدومیت 2 کارگر کارخانه راکتورساز اهواز درپی سقوط به مخزن تقطیر و وخامت حال یکنفرشان

*برداشتن قدم های شمرده ضرورت ادامه اعتراضات کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه در راه دست یابی به مطالباتشان

روز شنبه 28 تیر،جمعی از کارگران اعتصابی مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه مقابل فرمانداری شوش اجتماع کردند وبا ایراد سخنرانی وسردادن شعارها عزم راسخشان را برای دستیابی به مطالباتشان مبنی بر پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه وپایان دادن به بلاتکلیفی شغلی با تعیین تکلیف نهایی با خصوصی سازی وسهامداران شرکت وبازگشت بکار همکاران حق طلب اخراجیشان بنمایش گذاشتند.

امروز اهمیت حفظ اتحاد وبهره گیری از خردجمعی در راه دست یابی به مطالبات مورد تاکید مجدد قرار گرفت.

تاکید بر حفظ وگسترش همبستگی وی بهره گیری از خرد جمعی در راه دست یابی به مطالبات در تجمعات کارگران هفت تپه ضرورت هایی را یاد آوری می کنند که درعمل باید به آن وفادارماند.

یعنی ابزارهای بهره گیری از خرد جمعی را برای چگونگی ادامه اعتراضات را باید فراهم کرد تا هفت تپه ای اعتصابی وفعال دراعتراضات دراین رابطه اظهار نظرکنند وبا احترام با  تصمیم جمع است که وفاداری به خرد جمعی بنمایش درخواهد آمد.

برای حفظ اتحاد هم باید از یکطرف به تصمیمات جمعی گردن نهاد وازطرف دیگر از تک روی،دست زدن به اقدامات تفرقه برانداز ازجمله دخیل بستن به افراد ویا جریانات معلوم الحال وسردادن شعارهایی از روی استیصال باید اجتناب ورزید.

جان کلام اینکه وفاداری به اتحاد و خرد جمعی را باید با فراهم کردن زمینه ها وخودداری از فردگرایی یا گروه گرایی ثابت کرد واین ضرورتی است که غفلت از آن برای کارگران هفت تپه خیلی گران تمام خواهدشد.

در تجمع امروز علاوه برخواسته های عمومی بالابه مشکلات وخواسته های کارگران بخش های مختلف این مجتمع هم اشاره شد وبرحفظ همبستگی برای احقاق حقوق همه کارگران تاکید مجددشد.

امروزتجمع کنندگان از خانم فرزانه زیلابی وکیل کارگران هفت تپه تشکرکردند.

*تجمع اعتراضی کارگران شهرداری کوت‌عبدالله نسبت به عدم پرداخت کامل وبموقع حقوق و وعده های توخالی مسئولان مقابل استانداری خوزستان برای باری دیگر

روز شنبه 28 تیر برای باری دیگر، کارگران شهرداری کوت‌عبدالله برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت کامل وبموقع حقوق و وعده های توخالی مسئولان دست به تجمع مقتبل استانداری خوزستان زدند.

یکی از کارگران فضای سبز شهرداری کوت‌عبدالله  به خبرنگار رسانه ای گفت: حقوق کارگران از اردیبهشت ماه تاکنون پرداخت نشده‌است، پیمانکار هر چند ماه یکبار به کارگران حقوق پرداخت می‌کند و در حال حاضر حقوق اردیبهشت و خرداد را دریافت نکرده‌ایم.

این کارگر معترض افزود: یکی از مشکلات ما در طول سال های گذشته تاخیر در پرداخت حقوق بوده است، پیمانکار از شهریورماه سال گذشته تاکنون بین دو تا سه میلیون ریال از حقوق هر یک از کارگران فضای سبز کسر کرده‌است و حق شب‌کاری‌ و نوبت کاری نیز به این کارگران پرداخت نمی‌شود.

این کارگر حاضر درتجمع ادامه داد: از مسئولان شهرداری کوت عبدالله بابت عدم تحقق وعده‌ها گله‌مند هستیم بارها وعده پرداخت حقوق داده‌اند اما هنوز عملی نشده‌است. در این شرایط سخت اقتصادی تنها خواسته ما پرداخت به موقع حقوق است.

*اعتصاب وتجمع کارگران کارخانه بوتان ساوه در اعتراض به سطح پایین حقوق وعدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل

روز چهارشنبه 25 تیر، کارگران کارخانه بوتان واقع درشهر صنعتی کاوه برای اعتراض به سطح پایین حقوق وعدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل دست از کارکشیدند و درمحوطه این واحد تولیدکننده وسایل برقی خانگی تجمع کردند.

اعتصاب در کارخانه بوتان ساوه!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز چهارشنبه ٢٥ تیرماه کلیه کارکنان کارخانه بوتان عرضه کننده لوازم خانگی، به دلیل اعتراض به حقوق پایین و اجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل دست از کار کشیده و در محوطه داخل کارخانه بصورت اعتصاب نشستند . به دنبال این اعتراض مدیر عامل کارخانه از تهران به کارخانه آمد و همه کارگران را تا شنبه تعطیل نمود تا شنبه تصمیم گیری نماید . کارگران نیز بیان نمودن که اگر کارفرما در روز شنبه تصمیم به نفع کارگران نگیرد اعتراضشان را به خیابان خواهند کشید. موضوع جالب این است که شرکت بوتان افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی محصولات خود در سال جاری را داشته و حتا محصولات خود را به نمایندگی های فروش خود، به صورت کاملن نقدی عرضه می نماید.

*اعتراض کارگران پیمانی انتظامات حریم ریلی خط 5مترو تهران نسبت به عدم پرداخت 3 ماه حق وحق بیمه ونداشتن قرارداد کاری

روز شنبه 28 تیر،کارگران پیمانی انتظامات حریم ریلی خط 5مترو تهران(تراورس) اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت 3 ماه حق وحق بیمه ونداشتن قرارداد کاری،رسانه ای کردند.

یکی ازاین کارگران با انتشار فیلم کوتاهی از کنش های دامنه دار خود وهمکارانش در رابطه با عدم پرداخت 3 ماه حق وحق بیمه ونداشتن قرارداد کاری وعدم پاسخگویی مسئولان شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس)خبرداد.

*حضور دهها تن از اعضای هیئت مدیره شورای هماهنگی و فعالان صنفی از اقصی نقاط کشور در شهر بجنورد در حمایت از 7معلم خراسان شمالی

در پی صدور احکام قضایی شوک آور علیه هفت تن از معلم خراسان شمالی، جمعی از فعالان صنفی و اعضای هیئت مدیره شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان کشور به نمایندگی از جامعه فرهنگیان و فعالین صنفی از اقصی نقاط کشور به بجنورد سفر کردند و ضمن همدلی با خانواده های این عزیزان با مسئولین منطقه ایی دیدارهایی برگزار کردند.

بزودی گزارش های دیگری از این گردهمایی از کانال شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان کشور منتشر خواهد شد.

*منیره عبدی:همسرعزیزم زادروزت خجسته باد🌹🎁

۶امین سالی هست که روز تولدت را در زندان میگذرونی...

به امید آزادی همه انسان های آزاده

   ۲۸ تیرماه۹۹

#اسماعیل_عبدی #معلم_زندانی

۴۶سالگی

*بی خبری از وضعیت فرید خورشیدی فعال دانشجویی دانشگاه ارومیه

بنا به اخبار واصله، فرید خورشیدی دانشجوی رشته مهندسی الکترونیک دانشگاه ارومیه روز پنجشنبه(26 تیرماه 98) به پلیس امنیت ارومیه(دوققوز پله) احضار شده و با گذشت بیش از دو روز، همچنان هیچ اطلاعی از وضعیت این فعال دانشجویی هویت طلب در دست نیست.

منبع:کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*ندادن ماسک به رانندگان سامانه پنج شرکت واحد بصورت روزانه

مدیریت ناکارآمد سامانه پنج شرکت واحد با وجود اوج‌گیری دوباره ابتلا به ویروس کرونا، در بعضی از روزها حتی به رانندگان ماسک هم نمی‌دهد. این در حالی است که رانندگان شرکت واحد به دلیل جابجایی مسافر در شهر از جمله مشاغل پر خطر از نظر ابتلا به ویروس کرونا هست.

بنابر گزارش موثق رسیده به سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

مدیریت سامانه پنج فقط به رانندگانی که اتوبوس دارند روزانه یک ماسک از نوعی که ایمنی مناسبی ندارد، می‌دهد. و به رانندگانی که اتوبوس‌شان در تعمیرگاه متوقف باشد حتی یک ماسک روزانه را هم نمی‌دهد و این در شرایطی است که راننده‌ای هم که اتوبوس‌اش متوقف است به دلیل اینکه در محیطی قرار دارد که رانندگان شاغل دایما رفت آمد می‌کنند در معرض شدید ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد.

بنا بر همین گزارش راننده باید بصورت روزانه به ناحیه مراجعه کند تا ماسک را تحویل بگیرد بنابراین ساعاتی از روز را عملا هیچ ماسکی ندارد و ترتیبی داده نشده تا به محض تحویل اتوبوس ماسک به ایشان تحویل گردد. در میانه کار ماسک تحویل داده شده به هر دلیل قابل استفاده نباشد دیگر به راننده ماسک داده نمی‌شود.

راننده این سامانه اظهار می‌دارد در روز جمعه شاغل شدم و به ناحیه مراجعه کردم که ماسک تحویل بگیرم اما بمن گفتند چون امروز تعطیلی است ماسک توزیع نمی‌شود. چطور به راننده‌ای که در روز تعطیل شاغل می‌شود ماسک نمی‌دهند؟ مگر در تعطیلات ویروس کرونا هم تعطیل است و خطر ابتلا وجود ندارد؟

گزارش شده است امروز شنبه هم ۲۸ تیر هم به رانندگان این سامانه ماسک داده نشده است. همچنین اتوبوس‌های این سامانه ضدعفونی نمی‌گردند.

مدیریت شهری باید پاسخگوی اهمال مدیریت شرکت واحد در خصوص عدم تامین تجهیزات مراقبت فردی برای رانندگان زحمتکش باشد و هیچ عذری در این‌خصوص پذیرفته نیست.

*سوختگی 4 کارگر کارخانه شیرین‌عسل حین کاربا اسید

صبح روز شنبه 28 تیر،4 کارگر کارخانه شیرین‌عسل واقع در کيلومتر35 جاده آذرشهر، شهرک صنعتي سليمی دراستان آذربایجان شرقی حین کار دچار سوختگی با اسید شدند وسه نفر از مصدومان این واحد تولید کننده  انواع شيرين و شكلات و محصولات كاكائو با اورژانس هوایی به بیمارستان سینا تبریز ومصدوم دیگربا آمبولانس به یک مرکز درمانی انتقال یافتند.

*مصدومیت 2 کارگر کارخانه راکتورساز اهواز درپی سقوط به مخزن تقطیر و وخامت حال یکنفرشان

عصر روز شنبه 28 تیر،2 کارگر کارخانه راکتورساز اهواز به دلیل پاره شدن زنجیر جرثقیل و نداشتن وسایل حفاظتی وکمربند امکان حفاظت از خود به مخزن تقطیرسقوط کردند وبه بیمارستان منتقل شدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده، وضعیت جسمی یکی ازکارگران حادثه دیده نامناسب بود و به گفته عوامل اورژانس علایم ضربه و آسیب مغزی را داشت.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com