سه اطلاعيه

حزب كمونيست كارگرى ايران
July 18, 2020

حرکت تاریخی مردم در حمایت از سه جوان محکوم به اعدام

حرکت متحدانه مردم علیه احکام اعدام سه تن از معترضان آبان ماه 98 امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی که عمدتا از طریق رسانه ها و مدیای اجتماعی صورت گرفت، ضربه سیاسی محکمی به حکومت اعدام و جنایت وارد آورد. این جنبش اعتراضی و توده ای علیه اعدام که در ابعاد چند میلیونی بویژه در تویتر جریان پیدا کرد، بیان خشم و انزجار مردم از حکومتی است که تعداد زیادی را در خیزش آبان ۹۸ کشتار کرد و در فاصله کوتاهی پس از آن ۱۷۶ سرنشین بیگناه پرواز اوکراین را عامدانه به قتل رساند.

مردم زخم خورده در آبان و دی سال قبل دنبال فرصتی میگشتند که خشم و اعتراض خود را بیان کنند و نشان دهند که سیاست ارعاب حکومت دیگر کارایی ندارد. مردم خود این فرصت را ساختند و در حرکتی متحدانه و بیسابقه کارزاری جهانی براه انداختند، مردم جهان را همراه کردند و اعلام کردند که نمیگذاریم اعدامشان کنید و اگر دست به چنین جنایتی بزنید دنیا را بر سرتان خراب خواهیم کرد. این حرکت چنان ابعادی بخود گرفت که دولت ها و رسانه های جهانی و نهادهای بین المللی را نیز به حرکت درآورد و هشتگ #اعدام_نکنید بیش از ده میلیون بار مورد استفاده قرار گرفت و بیش از ٦ میلیارد بار به آن رجوع شد. حدود ۱۳۰ هزار نفر پتیشنی در این زمینه و بیش از نود هزار نفر لیست آکسیون های علیه اعدام را که در این روزها در شهرهای مختلف جهان برگزار میشود امضا کردند.

این حرکت عظیم و جهانی نقطه درخشانی در تاریخ مبارزه آزادیخواهانه مردم برای پایان دادن به حکومت اسلامی است و تا همینجا جنبش سرنگونی را اعتماد بنفس تازه ای داد و شکست سیاسی بزرگی نصیب حکومت کرد.

جامعه ایران در آستانه انفجاری عظیم قرار گرفته و خیزش عظیم و میلیونی مردم در راه است. بخش های وسیعتری از مردم به مبارزه علیه حکومت برخاسته و مردم جهان بیش از همیشه در کنار مردم ایران قرار گرفته اند. حکومت نیز چنان در بحران همه جانبه و لاعلاج دست و پا میزند که بالاترین سطح مقامات هر روز وحشت خود را از اوضاع انفجاری جامعه ابراز میکنند. هیچکدام از مقامات از حکومت دفاع نمیکند و هر کدام عامل این بن بست را به گردن دیگری می اندازد. در چنین شرایطی اعتصابات رو به گسترش کارگری جایگاه تازه ای می یابد و کارگران مراکز صنعتی و خدماتی، معلمان و بازنشستگان، دانشجویان و زنان و جوانان، مردم انقلابی کردستان و رانندگان کامیون و همه مردم عاصی از این حکومت که تاکنون بارها حکومت را شکست داده اند، در موقعیت تازه ای برای تداوم مبارزه خود قرار گرفته اند. اینبار باید خود را آماده کنیم که همراه با خیزش سراسری اعتصابات سراسری را عملی کنیم و تضمین کنیم که کمر حکومت مفتخوران و جنایتکاران اسلامی را خواهیم شکست.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۷ جولای ۲۰۲۰
+++

همبستگی فدراسیون معلمان بریتیش کلمبیا در کانادا

بدنبا ل تماس مسعود ارژنگ عضو  کمپین برای آزادی کارگران زندانی در ایران (فری دم ناو) در کانادا، فدراسیون معلمان بریتیش کلمبیا در این کشور طی نامه ای خطاب به خامنه ای حمایت خود را از معلمان زندانی در ایران اعلام داشت. رونوشت این نامه به شهلا دانشفر سخنگوی کمپین برای کارگران زندانی (فری دم ناو) نیز ارسال شده است. در این نامه بر خواستهای رفاهی معلمان و مطالباتی چون تحصیل رایگان و با کیفیت برای همه کودکان تاکید شده است. این فدراسیون اتحادیه ای با اعلام حمایت از کمپین فری دم ناو بر آزادی فوری و بدون قید و شرط معلمان تاکید کرد. ترجمه فارسی نامه اعتراضی فدراسیون معلمان ضمیمه است.

زنده باد همبستگی بین المللی کارگری

کمپین برای  آزادی زندانیان سیاسی

٢٨ تیر ٩٩، ١٨ ژوئیه ٢٠٢٠

 http://free-them-now.com/

shahla.daneshfar2@gmail.com

از: فدراسیون معلمان بریتیش کلمبیا در کانادا

به: علی خامنه ای

رونوشت به : حسن روحانی رئیس جمهور، نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل و شهلا دانشفر سخنگوی کمپین برای آزادی کارگران زندان

 

من از طرف 45000 آموزگار مدارس دولتی در بریتیش کلمبیا در کانادا ، این نامه را در محکومیت آزار و اذیبت معلمان در ایران برای شما مینویسم. 

فدراسیون معلمان BC (BCTF) نگران وضعیت معلمانی است که به خاطر فعالیتشان برای حقوق معلم و عضویت در تشکلهای معلمان و اعتراض به وضعیت کاری خود بازداشت شده اند از جمله معلمان بازداشت شده در حال حاضر، اسماعیل عبدی ، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان تهران ، ناهید فتحعلیان معلم بازنشسته ، محمد حبیبی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان در تهران ، یاسر امین آذر معلم از مهاباد ، هاشم خاکسار معلمی از مشهد ، و مهدی فراهی شاندیز در زندانند و همه این معلمان زندانیان سیاسی ای هستند که بخاطر مبارزاتشان برای آموزش رایگان، با کیفیت و عمومی در سراسر کشور زندانی شده اند.

فدراسیون معلمان بریتیش کملبیا BCTF معتقد است كه مدارس برای شکوفایی جوامع مهم هستند و  باید مکان هایی امن برای دانش آموزان و معلمان باشند. ما کاملاً از مطالبات همکارانمان در ایران برای دستمزد عادلانه و شرایط ایمن کار پشتیبانی می کنیم. بعلاوه ما معتقدیم كه هر كودك حق دارد از آموزش عمومی رایگان و با کیفیت برخوردار شود. ما در محكوم كردن خصوصی سازی و تجاری سازی آموزش های عمومی ، همراه معلمان ایران هستیم.بیماری همه گیر جهانی COVID-19 خطر ابتلای معلمان زندانی و همه زندانیان سیاسی در ایران را تقویت کرده است. علاوه بر از دست دادن آزادی، همکاران زندانی ما اکنون در ایران با خطر مرگ در زندان روبرو هستند. ما از خواستهای کمپین برای آزادی کارگران زندانی،  Free Them Now برای آزادی فوری و بدون قید و شرط همه معلمان بازداشت شده حمایت می کنیم.

١٧ ژوئیه ٢٠٢٠

دبیر کل  فدراسیون معلمان بریتیش کلمبیا در کانادا

تری مونینگ
+++

هفت تپه: شماره ٤٠

 

کارگران هفت تپه در سی و چهارمین روز اعتصاب و اعتراض

آیا حکومت بجز تهدید و دستگیری وظیفه ای در قبال کارگر معترض میشناسد؟

 

روز ٢٨ تیر نیز کارگران نیشکر هفت تپه همانند روزهای قبل مقابل فرمانداری تجمع کردند و در مجمع عمومی شان از خواستها و مطالباتشان صحبت کرده و بر ادامه اعتصاب خود تا رسیدن به پاسخ تاکید نمودند. در این تجمع ابراهیم عباسی یکی از کارگرانی که در ٢٤ تیر  بازداشت شده و بعد با قدرت اعتراض کارگران آزاد شده بود، سخنرانی کرد . او در سخنانش به این اشاره کرد که مسئولین میگویند کارگران غیر نیشکری سرکارشان باز گردانده میشوند و شما هم اعتصاب خود را پایان دهید. اما ما میگوییم اعتصاب ما فراتر از بازگشت به کار این کارگران است. برای ما حفظ بقای هفت تپه فراتر از حفظ یک شخص یا ده کارگر در فلان بخش است. بقای هفت تپه ٥ هزار کارگر را در بر میگیرد که با خانواده هایشان جمعیتی نزدیک ٢٥ هزار نفر میشود. ما کارگران غیر نیشکری را حمایت میکنیم و باید سرکار بازگردند و اگر مشکلاتشان حل شود موافقیم بروند سر کار. کارگران کشت و کار مشکلاتشان بیشتر است. در آنجا دوباره از بازنشسته برای کار استفاده میکنند. مسائل آنها  گسترده تر است و باید  تعیین تکلیف شود. همه کارگران حمایت میکنند و باید این مشکلات حل شود.  اگر میخواهیم هفت تپه آزاد شود  باید دست دزدان از این شرکت کوتاه شود.

 

خلع ید از بخش خصوصی این بخش چپاول و دزدی و بازگرداندن پولهای به سرقت رفته برای تداوم کار نیشکر هفت تپه و حفظ امنیت شغلی آنان خواست اول کارگران نیشکر هفت تپه است. این کارگران خواهان پرداخت فوری طلب تمامی بخش های هفت تپه،  تمدید دفتر چه های بیمه، بازگشت به کار همکاران اخراجی و دائمی شدن قرارداد کارگران نی بر هستند. اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه با قدرت ادامه دارد از این اعتراضات باید وسیعا حمایت کرد.

 

زنده باد همبستگی با کارگران اعتصابی هفت تپه

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٨ تیر۱۳۹۹، ١٨ ژوئیه ۲۰۲۰

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com