اخباروگزارشات کارگری ٢٧ تیرماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
July 18, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٢٧ تیرماه ١٣٩٩

- تجمع شبانه اهالی بهبهان برای گرامیداشت خاطره جان باختگان اعتراضات آبان ماه 98،مخالفت با حکم اعدام سه جوان زندانی  این اعتراضات واعتراض به وضعیت اسفناک معیشتی

- بازداشت چند نفر در مشهد دررابطه با برپایی تجمع اعتراضی دراین کلانشهر

- بازداشت در اسلام آباد کرمانشاه برای جلوگیری از برپایی تجمعات اعتراضی

- ادامه اعتراضات کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه با تجمع مقابل فرمانداری شوش

- اعتراض رانندگان شرکت مخابرات منطقه کردستان نسبت به عدم پرداخت 3ماه حقوق ومطالبات دیگر وبروز نشدن قرارداد  وحقوقشان

تهدید معترضین به اخراج از کار از طرف مسئولان شرکت مخابرات

- جواب اعتراض  کارگران و زحمتکشان به فقر و نداری، صدور حکم اعدام نیست!

احکام اعدام باید لغو گردد!

*تجمع شبانه اهالی بهبهان برای گرامیداشت خاطره جان باختگان اعتراضات آبان ماه 98،مخالفت با حکم اعدام سه جوان زندانی  این اعتراضات واعتراض به وضعیت اسفناک معیشتی

پنج شنبه شب (26 تیر ماه)،ساعت 21،جمعی از اهالی بهبهان برای گرامیداشت خاطره جان باختگان اعتراضات آبان ماه 98،مخالفت با حکم اعدام سه جوان زندانی  این اعتراضات واعتراض به وضعیت اسفناک معیشتی دست به تجمع درمیدان بانک ملی این شهرستان زدند.

نیروهای امنیتی وانتظامی بسوی تجمع کنندگان گاز اشک آور شلیک کردند وچند نفر را بازداشت کردند که ازتعداد دقیقشان اطلاعی دردست نیست.

بنابه گزارشات منتشره، فرزانه انصاری‌ فر خواهر فرزاد انصاری‌فر یکی از جان باختگان اعتراضات آبان ماه 98 بهبهان توسط نیروهای امنیتی بازداشت وبه مکان نامعلومی متقل شده است.

خاطرنشان می شود که فرزاد انصاری ‌فر کارگر 27 ساله سرامیک ‌کارروز بیست وپنجم آبان ماه 98 دراعتراضات شهر بهبهان براثر شلیک نیروهای سرکوبگربسویش واصابت گلوله بسرش جانش را ازدست داد.

درهمین رابطه،روزجمعه 27 تیر فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان به خبرنگار رسانه ای گفت: در پی یک فراخوان تعداد کمی از مردم بهبهان برای اعتراض به وضعیت اقتصادی در میدان بانک ملی تجمع کردند و اقدام به سردادن شعارهای هنجارشکنانه کردند  وپلیس هم با صلابت اقدام به متفرق کردن آنها نمود.

برپایه آخرین گزارشات رسانه ای شده بازداشت معترضین بهبهان در روزجمعه 27 تیر ادامه پیدا کرده وشماربازداشت شدگان حدو30نفر تخمین زده شده است.

بنا به گزارشات منتشره در شبکه های اجتماعی ورسانه ها اینترنت در استان خوزستان از دیشب دچاراختلال شده است.

به گزارش وبسایت نت ‌بلاکس (NetBlocks)  رصد کننده وضعیت اینترنت در کشور‌های مختلف را ، از ساعت 22 پنج شنبه شب، اینترنت در استان خوزستان مختل شده است.

شعارهای تجمع دیشب:

«نترسید نترسید ما همه باهم هستیم»

«حکومت اسلامی نمی خوایم نمی خوایم»

«دشتی روحت شاد روحت شاد»(محمو ومهرداد دشتی نیا دوبردار جان باخته اعتراضات آبان ماه 98 شهربهبهان)

«نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»ایرانی میمرد ذلت نمی پذیرد»

تصاویری از تجمع شب گذشته:

*بازداشت چند نفر در مشهد دررابطه با برپایی تجمع اعتراضی دراین کلانشهر

بنابه گزارشات رسانه ای شده بتاریخ 27 تیر،روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام رضا طی اطلاعیه از بازداشت چند نفر دررابطه با انتشار فراخوانی برای برپایی تجمع اعتراضی دراین کلانشهر خبرداد.

*بازداشت در اسلام آباد کرمانشاه برای جلوگیری از برپایی تجمعات اعتراضی

دادستان عمومی و انقلاب اسلام آبادغرب از بازداشت چند نفردر رابطه با برپایی تجمعات اعتراضی دراین شهرستان خبر داد.

وی درهمین رابطه گفت: درپی رصد و اشراف اطلاعاتی پاسداران گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه استان کرمانشاه لیدرهای اصلی دعوت به تجمع و آشوب در اسلام آباد غرب در تور اطلاعاتی اطلاعات سپاه گرفتار و قبل از هرگونه اقدام دستگیر و تعدادی در این رابطه احضار  شده اند.

*ادامه اعتراضات کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه با تجمع مقابل فرمانداری شوش

روز جمعه 27 تیر،تعدادی از کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه با تجمع مقابل فرمانداری شوش به اعتراضاتشان استمرار بخشیدند تا با یاد آوری مطالباتشان مبنی بر پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه وپایان دادن به بلاتکلیفی شغلی با تعیین تکلیف نهایی با خصوصی سازی وسهامداران شرکت وبازگشت بکار همکاران حق طلب وانعکاس هرچه بیشتر صدای حق طلبیشان

شاید بتوانند پنبه ها را ازگوش مسئولان ذیربط شهرستان شوش،استان خوزستان وکشورخارج کنند؟

*اعتراض رانندگان شرکت مخابرات منطقه کردستان نسبت به عدم پرداخت 3ماه حقوق ومطالبات دیگر وبروز نشدن قرارداد  وحقوقشان

تهدید معترضین به اخراج از کار از طرف مسئولان شرکت مخابرات

روزجمعه 27 تیر، رانندگان شرکت مخابرات منطقه کردستان از اعتراضاتشان نسبت به عدم پرداخت 3ماه حقوق ومطالبات دیگر وبروز نشدن قرارداد  وحقوقشان ،خبردادند.

این رانندگان شرکت مخابرات با انتشار پیامی درشبکه های اجتماعی نوشتند:

رانندگان مخابرات منطقه کردستان از اسفند 98 با توجه به قولهای مدیران منطقه کردستان منتظر اعمال قرار دادجدید کشوری نقلیه که بیشتر استانها اعمال شده هستیم ولی قرار داد جدید اعمال که نشده هیچ،ما در این شرایط سخت و تورم بالا با قرار داد سال 97 برای همون پیمانکار محلی با حقوق و مزایای همون سال مشغول به کار هستیم و حقوق خرداد و مابه التفاوت بنزین اسفند ،فروردین،اردیبهشت،خرداد،رو هم دریافت نکردیم وبه هر مقام و مسئولی اعتراض میکنیم جواب قانع کننده به ما نمیدن و مارو با اخراج کردن تهدید میکند .

*جواب اعتراض  کارگران و زحمتکشان به فقر و نداری، صدور حکم اعدام نیست!

احکام اعدام باید لغو گردد!

نهادهای قضایی و حکومتی طی روز های گذشته اعلام کردند که سه نفراز جوانان شرکت کننده در اعتراضات آبان ماه۹۸ به نامهای امیرحسین مرادی،سعید تمجیدی و محمد رجبی محکوم به اعدام شده اند.

انتشار این خبر واکنش های شدیدی را از جانب تشکل ها و بخش های گسترده ای از مردم  آزاد اندیش برانگیخته است.

در این ارتباط چهار تشکل از جمله سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، کانون صنفی معلمان اسلام شهر و انجمن صنفی معلمان کردستان _ مریوان،  در محکومیت احکام صادره بیانیه مشترکی  انتشار داده و ضمن حمایت از این محکوم شدگان، امیر حسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، خواهان لغو اعدام و آزادی آنان شده اند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ضمن حمایت از بیانیه مشترک تشکل های مورد اشاره، احکام صادره برای این افراد و دیگر بازداشت شده گان اعتراضات را شدیدا محکوم کرده و خواستار آزادی تمامی زندانیانی سیاسی در بند می باشد.

این"کمیته" همچنین خواهان آزادی همه کسانی است که به دلیل ابراز عقیده  و اعتراض علیه فقر،نابرابری،بیکاری،فساد و تمامی مناسبات استثمارگرانه و تبعیض آمیز بازداشت شده اند.

نهادهای مدافع سرمایه در واقع می خواهند با اعدام این سه نفر ، در میان مردم به جان آمده از فقر و بی حقوقی، ترس و وحشت ایجاد نمایند و آنها را ازپی گیری خواست ها و مطالبات بر حق شان بازدارند.غافل از اینکه با صدور چنین احکامی جامعه مرعوب نخواهد شد و تا زمانی که استثمار،فقر،نابرابری وتبعیض وجود داشته باشد و حاصل دسترنج تولید کننده گان به جیب مشتی سرمایه دارزالوصفت استثمارگر سرازیر شود،مبارزه طبقاتی ادامه خواهد داشت.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری ضمن محکومیت این احکام اعلام می دارد که تمامی افراد جامعه حق دارند به مناسبات تبعیض آمیز اعتراض کنند و بر علیه مناسباتی که عامل سیه روزی، نداری و استثمار آنهاست به مبارزه برخیزند.

زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران برای رهایی از ستم و استثمار.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

۲۷ تیر ماه ۱۳۹۹

 

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com