کرونا زندگی مدافع حقوق بشر نرگس محمدی را تهدید می‌کند

جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران
July 17, 2020

کرونا زندگی مدافع حقوق بشر نرگس محمدی را تهدید می‌کند

 

این فراخوان در فیس‌بوک:

 https://www.facebook.com/lddhi.fidh/posts/3099800273390553

 https://fidh.org/IMG/arton25743.jpg

 

برنامه‌ی نظارت با ابراز نگرانی شدید از بروز نشانه‌های کووید ۱۹ و خطر جانی برای مدافع حقوق بشر  نرگس محمدی در زندان از دولت‌‌مردان ایران خواست تا او را فوری و بدون قید و شرط آزاد کنند.

برنامه‌ی نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر از طریق جامعه‌ی دفاع از حقوق بشر در ایران (عضو فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر) مطلع شده است که خانم نرگس محمدی، روزنامه‌نگار و نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر، ممکن است در زندان زنجان که حکم ۱۶ سال زندان خود را در آن می‌گذراند، دچار کووید ۱۹ شده باشد.

 

بر اساس اطلاعات دریافتی،‌ خانم نرگس محمدی در نامه‌ای به تاریخ ۲۱ تیر ۱۳۹۹ که خانواده‌ی او به تاریخ ۲۳ تیر منتشر کرد،‌ گفت که از اواخر ماه ژوئن (۹ تیر) دچار خستگی مفرط و درد ناحیه شکم، اسهال و استفراغ و از دست دادن حس بویایی و از مراقبت پزشکی محروم است. به گفته‌ی او در این نامه، یک ماه پیش در حدود ۳۰ زندانی تازه وارد شدند که بعضی از آنها نشانه‌های کرونا داشتند و آزمایش کرونای یکی از آنها مثبت بود؛ ولی آنها به مرخصی اعزام شدند. خانم محمدی از وزیر بهداشت خواست تا نماینده‌ای را برای بازدید از زندان زنجان اعزام کند. علاوه بر این، خانم محمدی گفت که از حدود یک سال پیش از دریافت کتاب و امکان تماس تلفنی با فرزندان خود در خارج از کشور محروم شده است.

ادامه‌ی متن فارسی: https://fidh.org/25743

متن انگلیسی: https://fidh.org/25741

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com