امید اسدبیگی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه یا همان عامل اصلی فساد مالی سازمان‌یافته

دیکریشن
July 14, 2020

امید اسدبیگی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه یا همان عامل اصلی فساد مالی سازمان‌یافته همراه با دیگر اعضای هیئت‌مدیره شرکت هفت‌تپه، که شامل #احسان‌اله_اسدبیگی (پدر امید)، #امیر‌حسین_اسدبیگی (برادر امید) و #مهرداد_رستمی_چگینی (همکار) همگی از قاچاقچیان ارز و اختلاسگران بزرگ نظام #سرمایه‌داری در ایران هستند.

البته هفت‌تپه حکم پوششی مشروع برای انجام اختلاس‌های میلیارد دلاری بوده‌است، و قطعا نه راهی به سوی کار‌آفرینی!

تا پیش از اعتراضات #هفت‌_تپه ، هیئت‌مدیره شرکت به عنوان کار‌آفرین از سوی مقامات حکومتی مورد حمایت قرار می‌گرفتند؛ با این که پس از اعتراضات هفت‌تپه ناگهان بخشی از همین مقامات حکومتی «هفت‌تپه‌ای» شدند، ولی با فشارهای امنیتی لازم به متهمین پرونده‌ی هفت‌تپه، پس از چند ماه احکام صادر شد. گویا «خریدن آخرت» به مبلغ احکام صادره علیه متهمین پرونده‌ی هفت‌تپه محاسبه شده بود که قاضی #مقیسه به صورت ضرب‌العجلی مبلغ صد وده سال زندان و هفتاد و چهار ضربه شلاق را متقبل شد. تداوم فشارهای اجتماعی باعث شد بررسی عادلانه صورت بگیرد و متهمین پرونده‌ی هفت‌تپه بعدها توسط قوه‌ی قضائیه «بخشیده شدند»! سپس در ادامه این روند، دادگاه اسدبیگی برگزار می‌شود، در حالی که او به بهانه‌ی پرداخت دستمزد‌های معوقه کارگران، بازداشت نشده است. پس کمتر کسی این فکر به ذهنش می‌رسد که #قوه‌_قضائیه از سر لطف به کارگران چنین امکانی را به کارفرمای هفت‌تپه داده است! اما نوبت بخشی و خنیفر و اخضری و دیگر کارگران معترض هفت تپه که شد، در جا با بازداشت، پرونده سازی، اخراج از کار و دیگر فشارهای امنیتی با آنها برخورد شد. برای کارگران هفت‌تپه روشن است که پلیس امنیت و #وزارت_اطلاعات علیه منافع کارگران هستند.

آیا مقامات امنیتی و اطلاعاتی از رشوه‌ی پنجاه‌هزار دلاری اسدبیگی به حراست #بانک_کشاورزی بی‌خبر بودند؟ پرداخت بیش از هزار سکه بهار‌آزادی رشوه توسط اسدبیگی به کارمندان #بانک_مرکزی ، #وزارت_کشور و #وزارت_صنعت چطور؟ پرداخت دویست هزار دلار به همسر استاندار خوزستان از طریق واسطه توسط اسدبیگی جهت سفر سیاحتی هم، حساسیت مستند سازان امنیتی و محافظین #امنیت کشور را بر نیانگیخت؟! آیا پرداخت یک و نیم میلیارد تومان، صد سکه و دوازده‌هزار دلار رشوه به مدیران سابق بانک مرکزی توسط امید #اسدبیگی با همکاری صرافی پسر عموی #امید_اسدبیگی در بی اطلاعی کامل نهادهای نظارتی صورت گرفته؟

به همین دلایل، لغو #خصوصی‌سازی ضامن بقای شرکت #هفت‌تپه و رفاه کارگران است. کارگران در نقاط دیگر هم می‌توانند افشاگری ها و مبارزات کارگران #نیشکر_هفت_تپه را الگویی قرار دهند تا اسدبیگی‌های دیگری که همچنان مشغول #اختلاس و #استثمار هستند به پای میز محاکمه کشیده شده، مجازات شوند و قدرت مالکیت از آنان گرفته شود.

 دولت، مجلس، قضائی- جمع کن خصوصی‌سازی


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com