درخواست کارگران پشتیبانی در نیشکر هفت تپه،‌ایران

دفتر روابط بین المللی حزب کمونیست ایران
July 11, 2020

درخواست کارگران پشتیبانی در نیشکر هفت تپه،‌ایران

در شرایطی که در ایران، پاندمی کووید-۱۹ روزانه صدها نفر را از پای درمی‌آورد، در مجتمع نیشکر هفت تپه، اینک ۲۵ روز است که بیش از هزار کارگر در گرمای بیش از 55 درجه سانتیگراد در برابر دفتر فرمانداری حکومت اسلامی در خیابانها در اعتراض هستند.  اینک جان کارگران در اثر ویروس کرونا از یک سوی و در سوی دیگر، آماده باش شلیک گلوله‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در خطر است. کارگران در این شرایط بحرانی خود را به کام مرگ می کشند، زیرا هیچ گزینه دیگری را نمی بینند. حکومت با بی تفاوتی نسبت به خواست‌های کارگران ، سیاست سکوت را دنبال کرده است، به گونه ای که می‌کوشد تا کارگران یا در اثر کووید- 19 ، گرما و گرسنگی در خیابانها جان خود را از دست بدهند و یا تسلیم وضع موجود شوند. کارگران پیمان بسته‌اند که به اعتراض خود ادامه دهند و در خیابان‌ها بمانند. آنها تنها نیستند. در حال حاضر روزانه ده‌ها اعتصاب و تظاهرات در ایران برپا است و رژیم مشغول سیاست تروریسم دولتی و پرداخت جنگهای نیابتی در یمن، سوریه، حزب الله در لبنان، جهاد اسلامی در فلسطین و غیره است. این رژیم  به هزینه دسترنج و استثمار کارگران برای دستیابی به سلاح های هسته ای منطقه را به خطر می اندازد. کارگران زیر ستم و به پا خاسته و توده‌های زحمتکش در ایران به همبستگی طبقاتی کارگران در سراسر جهان نیاز دارند.
در زیر بیانیه کارگران هفت تپه و مطالبات کارگران از سایت تلگرامی سندیکای مستقل کارگران هفت تپه را ملاحظه می‌کنید:
اعتصاب هفت تپه: روز بیست و پنجم - تظاهرات در شوش در تاریخ 9 ژوئیه 2020 ، در بیست و پنجمین روز خود. کارگران شرکت نیشکر هفت تپه بار دیگر مبارزه خود را در قلب شهر شوش استان خوزستان در ایران ادامه دادند. پس از سخنرانی در برابر دفتر فرمانداری، کارگران و خانواده های آنها در خیابان های مختلف شوش راهپیمایی کردند. با وجود درجه حرارت 50 به علاوه سانتیگراد ، کارگران، بار دیگر خواسته‌های اصلی خود، ‌به ویژه درخواست لغو خصوصی سازی‌ها را تکرار کردند. همانطور که در کانال مستقل کارگران نیشکر هفت تپه در تلگرام منتشر شده، موارد زیر از جمله خواسته اصلی کارگران هستند:

• پرداخت فوری دستمزدهای پرداخت نشده و تمدید دفترچه بیمه
• بازگرداندن فوری کلیه همکاران همکار اخراج شده•
 دستگیری فوری اسدبیگی و احکام حبس ابد برای اسدبیگی و رستمی * کارفرمای کلاهبردار هفت تپه و بخش خصوصی
• تمام ثروت اختلاس شده را به کارگران بازگردانید
• پایان اشتغال مدیران بازنشسته.
منبع: کانال تلگرام مستقل کارگران شرکت نیشکر هفت تپه
------------------------------------------------------------------
* امید اسدبیگی مدیرعامل سابق و مهرداد رستمی رئیس هیئت مدیره هفت تپه است. هر دو آزاد هستند  مدیریت سرکوب کارگران را رهبری می‌‌کنند علیرغم اینکه در حال حاضر به جرم کلاهبرداری محاکمه می شوند.
kargare7tape@

دفتر روابط بین الملل حزب کمونیست ایران
2020 ژوئیه 10


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com