اخباروگزارشات کارگری ١۵ تیر ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
July 05, 2020

اخباروگزارشات کارگری ١۵ تیر ماه ١٣٩٩

- اعتراضات کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وشغلی، گروگان گیری کارگران وخانواده هایشان  از طرف کارفرمایان با دادن وعده و عیدها و وقت کشی مسئولان طراز اول شهرستان،استان وکشور ادامه دارد

- تجمع اعتراضی رانندگان‌بازنشسته شرکت واحد نسبت به پرداخت قسطی سنوات و دیرکرد درپرداخت سنوات

- تجمع اعتراضی کارگران خدماتی شهرداری تبریزنسبت به عدم پرداخت ماه ها حق بیمه در محوطه ساختمان شهرداری

- ادامه کنش های دامنه دارکارگران شهرداری لوشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق

- ادامه اعتراضات کارگران شهرداری کلاله نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق

- اعتراض کارگران شهرداری سراوان نسبت به عدم پرداخت 2 ماه حقوق و5 ماه حق بیمه

- اعتراضات معلمان مدارس خصوصی نسبت به عدم جذب در سیستم دولتی آموزش و پرورش ادامه دارد

- تجمعات اعتراضی روزانه صاحبان وانت بارهای تهران نسبت به توخالی درآمدن وعده های دولت مقابل ساختمان اتحادیه حمل بار سبک شهری و پیک موتوری تهران

- تجمع کسبه پارکینگ پروانه مقابل شهرداری منطقه 12تهران

- تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به برنامه آموزشی مقابل معاونت آموزش

- مرگ ومصدومیت 2 کارگرجوان در میدان میوه و تره‌بار بزرگ تهران براثر تصادف

- مسمومیت گازی 70 کارگرپتروشیمی کارون ماهشهر براثر نشت گاز کلر

- مسمومیت بیش از 100کارگر کارخانه سایپا سیتروئن کاشان

*اعتراضات کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وشغلی، گروگان گیری کارگران وخانواده هایشان  از طرف کارفرمایان با دادن وعده و عیدها و وقت کشی مسئولان طراز اول شهرستان،استان وکشور ادامه دارد

روز یکشنبه 15 تیر، اعتراضات کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وشغلی با تجمع مقابل فرمانداری وراهپیمایی در سطح شهر شوش، گروگان گیری کارگران وخانواده هایشان  از طرف کارفرمایان با دادن وعده و عیدها و وقت کشی مسئولان طراز اول شهرستان،استان وکشورادامه پیدا کرد.

امروز یکشنبه 15 تیرهفت تپه ای ها همچون روزهای گذشته در شرایطی برتحقق خواسته هایشان مبنی بر پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه وپایان دادن به بلاتکلیفی شغلی با تعیین تکلیف نهایی با خصوصی سازی وسهامداران شرکت وبازگشت بکار همکاران حق طلب اخراجیشان با سردادن شعارها،برافراشتن پلاکاردها وایراد سخنرانی با تجمع مقابل فرمانداری وراهپیمایی در سطح شهر شوش اصرار ورزیدند که از یکطرف خبری از تحقق وعده و وعیدهای کارفرمایان و مدیران هفت تپه نشد تا متهمین اختلاس های ارزی این شرکت با ادامه گروگان گیری کارگران وخانواده هایشان  راه حل یا بند وبستی برای مرتفع کردن مشکلات دادگاهیشان پیدا کنند واز طرف دیگر مسئولان طراز اول شهرستان،استان وکشوربه وقت کشی خود ادامه دادند تا بر ابهامات وسئوالات پشت پرده این ماجرا بیافزایند؟؟!!!

*تجمع اعتراضی رانندگان‌بازنشسته شرکت واحد نسبت به پرداخت قسطی سنوات و دیرکرد درپرداخت سنوات

کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:امروز پانزدهم تیرماه ، تجمع اعتراضی رانندگان‌بازنشسته شرکت واحد در اعتراض به پرداخت قسطی سنوات و دیرکرد درپرداخت سنوات

متاسفانه بخش مدیریتی شرکت واحد هرکجا که کمبود بودجه دارد همیشه از جیب کارگران ورانندگان زحمت کش هزینه میکند .

رانندگان زحمت کش شرکت واحد بعد از گذراندن بیست سال کار طاقت فرسا براساس قوانین مشاغل کارهای سخت وزیان آور باید بازنشسته شوند و سنوات کاریشان که براساس هریک سال کار،  یکماه آخرین دستمزد وحقوق میباشد  باید ازسوی کارفرمادر حین تسویه حساب پرداخت شود .

متاسفانه تعداد بسیار زیادی از این رانندگان‌بعلت عدم پرداخت ۴درصدر حق بیمه شان از سوی مدیر عامل ماهها در بلاتکلیفی بودند که پس از چندین بار اعتراض و تجمع این ۴درصد پرداخت گردید ، اما حق سنوات که در این شرایط سخت معیشتی بسیار مهم است نه تنها ماهها بعد از بازنشستگی از سوی مدیریت پرداخت نگردیده بلکه با اقساطی کردن حق سنوات لطمه های زیادی به این کارگران وارد می کند

سندیکای کارگران شرکت واحد اعلام میدارد حق سنوات باید طبق قانون  بطور یکجا و براساس آخرین حقوق ودستمزد پرداخت گردد.

*تجمع اعتراضی کارگران خدماتی شهرداری تبریزنسبت به عدم پرداخت ماه ها حق بیمه در محوطه ساختمان شهرداری

روز یکشنبه 15 تیر همزمان با نشست علنی شورای شهر تبریز،جمعی از کارگران خدماتی شهرداری تبریزبرای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حق بیمه دست به تجمع در محوطه ساختمان شهرداری این کلانشهر زدند.

بنا به گزارش یک منبع خبری،با وجودیکه حق بیمه کارگران خدماتی شهرداری تبریز از حقوق ماهیانه آنها کم می شود اما به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نمی شود وبهمین دلیل این کارگران برای تمدید و تعویض دفترچه‌های درمانی خودبا  مشکل روبرو هستند.

بنابهمین گزارش رئیس شورای شهر تبریز با حضوردرجمع کارگران معترض شهرداری تبریز وعده داد مشکلشان مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

*ادامه کنش های دامنه دارکارگران شهرداری لوشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق

روز یکشنبه 15 تیر،کارگران شهرداری لوشان دراستان گیلان از ادامه کنش های دامنه دارشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوقشان از جمله تجمعات مکرر مقابل فرمانداری واداره کارشهرستان رودبار،دفتربهارستان نشین رودباری و....وهمچنین رسانه ای کردن مطالباتشان خبردادند.

یکی از کارگران معترض شهرداری لوشان با اشاره به اینکه،کارگران شهرداری لوشان شش ماه معوقات مزدی طلبکارند،به خبرنگار رسانه ای گفت:مگر رسانه‌ای کردن مطالباتمان مشکلی از ما را حل می‌کند؟ بارها موضوع مشکلات‌مان را از طریق خبرگزاری‌ها رسانه‌ای کرده‌ایم. با وجود اطلاع همه مسئولان هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

این کارگر با بیان اینکه دل کسی به حال کارگران نمی‌سوزد، در ادامه تصریح کرد: از ابتدای مهر ماه سال گذشته شهرداری لوشان از طریق سرپرست مدیریت می‌شود. شهریور ماه سال گذشته شهردار به همراه سه نفر از اعضای شورای شهر به دلیل تخلفات مالی موقتا از انجام فعالیت در شهرداری محروم شده‌اند. در طول چند سال گذشته حقوق کارگران معمولا با دو تاسه ماه تاخیر پرداخت می‌شد اما از زمانی که شهرداری با سرپرست اداره می‌شود هر ماه یک حقوق گرفته‌ایم و آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به دی ماه سال 98 بود که در روز پنجشنبه هفته گذشته (دوازدهم تیر ماه) با شش ماه تاخیر به حساب کارگران واریز شد.

وی افزود: در زمینه مشکلات‌مان به هر مسئولی هم شکایت می‌کنیم فقط شنونده است و هیچ اقدامی نمی‌کند. امروز یکشنبه (15تیرماه) 105روز از آغاز سال جاری(99)می‌گذرد اما هنوز طعم افزایش حقوق سالانه را نچشیده‌ایم. با این رویه اگر حقوق بهمن و اسفند سال گذشته را مرداد و شهریور ماه بگیریم، در مهر ماه حقوق فروردین ماه پرداخت می‌شود.

یکی دیگر از کارگران شهرداری لوشان نیز گفت: متأسفانه ما کارگران هیچ حامی نداریم. هرچه به شورای شهر اعتراض می‌کنیم، فایده ندارد و کسی به دادمان نمی‌رسد!

این کارگر که در واحد خدماتی کار می‌کند، اظهار داشت: در این واحد حدود 20 نفر هستیم. بقیه واحدها مثل فضای سبز و آتش‌نشانی که تعداشان به 50 تا 60 نفر می‌رسد نیز مشکل مشابه ما را دارند.

این کارگران همچنین از شرایط بازنشستگی خود انتقاد دارند: شهرداری به دلیل ناتوانی مالی مطالبات کارگرانی که به مرور بازنشسته می‌شوند را به صورت اقساطی آنهم با تاخیر پرداخت می‌کند.

*ادامه اعتراضات کارگران شهرداری کلاله نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق

تجمعات اعتراضی کارگران شهرداری کلاله دراستان گلستان نسبت به عدم پرداخت ماه حقوقشان از طرف شرکت های پیمانکاری پردیس نیرو و پسماند ادامه دارد.

به گزارش 15 تیر یک منبع خبری محلی، با احتساب طلب کارگران شهرداری کلاله از پیمانکاران شرکت پردیس نیرو و پسماند استان گلستان، این کارگران بیش از 800 میلیون تومان از پیمانکاران شهرداری کلاله طلب دارند وعلیرغم وعده و وعیدها ی مدیرعامل شرکت پیمانکاری پسماند گلستان بدنبال تجمعات اعتراضی این کارگران ودخالت اداره کارمطالبات گذشته این کارگران  وحقوق ماهیانه سال جدید شان پرداخت نشده است و کارگران شهرداری کلاله وخانواده هایشان به نان شب خود محتاج هستند ودرحال دست وپنجه نرم کردن با مشکل بی پولی برای تامین هزینه مایحتاج زندگیشان هستند.

*اعتراض کارگران شهرداری سراوان نسبت به عدم پرداخت 2 ماه حقوق و5 ماه حق بیمه

روز یکشنبه 15 تیر، کارگران شهرداری سراوان دراستان سیستان و بلوچستان اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت 2 ماه حقوق و5 ماه حق بیمه رسانه ای کردند.

آنها به خبرنگار یک رسانه محلی گفتند: حق بیمه تأمین اجتماعی آنها از بهمن ماه واریز نشده است و

حقوق ماه های اردیبهشت وخردادشان هم تابه امروزیکشنبه 15 تیر پرداخت نشده است.

آنها افزودند:درپی مراجعات مکرر آنها به مسئولین ذیربط این شهرداری روشن نیست که این مطالباتشان کی پرداخت خواهد شد.

*اعتراضات معلمان مدارس خصوصی نسبت به عدم جذب در سیستم دولتی آموزش و پرورش ادامه دارد

روزیکشنبه 15 تیر برای باری دیگر، معلمان مدارس خصوصی اعتراضشان را نسبت به عدم جذب در سیستم دولتی آموزش و پرورش رسانه ای کردند.

جمعی ازمعلمان آزاد شاغل در مدارس بخش خصوصی کشور با اعتراض به عدم جذب خود در سیستم دولتی آموزش و پرورش، به خبرنگار رسانه ای گفتند: در شرایطی که مسئولان وزارت آموزش و پرورش از کمبود نیروی انسانی انتقاد دارند، خیلی ساده می‌توان  نیروهای آزاد را جذب سیستم کرد.

آنها افزودند:معلمان شاغل در مدارس غیرانتفاعی که با کمتر از حداقل حقوق کارگری و با بیمه پاره‌وقت مشغول به کار هستند، نیروهای تحصیلکرده، متخصص و کارآمدی هستند که آموزش و پرورش می‌تواند از آنها در بدنه خود استفاده کند.

این معلمان اضافه کردند: اگر نیروهای آزاد بعد از چند سال کار در بخش خصوصی، جذب بدنه دولت شوند، مدارس غیرانتفاعی می‌توانند خلاء نیروی خود را از معلمان تازه‌نفس و جدید پرکنند.

معلمان آزاد قبول دارند که ریشه تبعیض حقوق میان آنها و معلمان دولتی در خصوصی‌سازی سریع و  با شتاب آموزش است و تا زمانی‌که معلمان را بدون هیچ تعهدی به بخش سودجوی خصوصی بسپارند، وضعیت همینگونه خواهد بود.

*تجمعات اعتراضی روزانه صاحبان وانت بارهای تهران نسبت به توخالی درآمدن وعده های دولت مقابل ساختمان اتحادیه حمل بار سبک شهری و پیک موتوری تهران

طی روزهای گذشته بارها صاحبان وانت بارهای تهران برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به توخالی درآمدن وعده های دولت مبنی برپرداخت تسهیلات کرونایی مقابل ساختمان اتحادیه حمل بار سبک شهری و پیک موتوری تهران

روز یکشنبه 15 تیر،رئیس اتحادیه حمل بار سبک شهری و پیک موتوری تهران به عدم اجرای پرداخت تسهیلات کرونایی به رانندگان وانت اشاره کرد و گفت: از 10هزار عضو اتحادیه، حتی یک مورد هم تسهیلات کرونای دولت را دریافت نکرده است.

وی با بیان اینکه دولت به تعهدات خود عمل نکرده اضافه کرد:موضوع ارائه تسهیلات وام به رانندگان به دلیل مشکلات ایجاد شده از ویروس کرونا، سه ماه پیش اعلام شد؛ اما تا‌کنون هیچ خبری از وضعیت اجرای آن وجود ندارد. از دیگر سو تمام افراد ذی‌نفع به اتحادیه‌های ذی‌ربط مراجعه می‌کنند و خواهان اجرایی شدن آن هستند. به اعتقاد من دولت نباید طرحی را بدون امکانات و به صرف تایید شدن اعلام کند، چراکه تبعات آن را باید اتحادیه‌ها و دیگر سازمان‌های مرتبط بپردازند. هر روز شاهد تجمع عده کثیری از این افراد هستیم که دولت به آنها وعده داده و اتحادیه باید پاسخگو باشد.

*تجمع کسبه پارکینگ پروانه مقابل شهرداری منطقه 12تهران

روز یکشنبه 15 تیر،جمعی ازکسبه پارکینگ پروانه دست به تجمع  مقابل شهرداری منطقه 12 زدند ضمن اعتراض به انتقال محل کسب و کارشان به پارک شهر خواستار بازگشایی پارکینگ پروانه شدند.

*تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به برنامه آموزشی مقابل معاونت آموزش

جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به برنامه آموزشی با برپایی تجمع مقابل معاونت آموزش خواهان حذف ترم شدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 15 تیر، 200 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در اعتراض به بی‌برنامگی معاونت آموزش دانشگاه نسبت به آموزش دروس عملی و شیوه برگزاری امتحانات مقابل ساختمان معاونت آمورشی این دانشگاه تجمع کرده‌اند و در نهایت به صورت دسته جمعی درخواست حذف ترم کردند.

نمایندگان دانشجویان که ورودی‌ سال‌های 95 و 96 رشته فیزیوپات پزشکی دانشگاه هستند، بارها اعتراض خود را نسبت به برنامه‌ریزی نامناسب دانشگاه برای ارائه دروس عملی و نحوه برگزاری امتحانات مطرح کرده بودند.

«برنامه امتحانی منطقی» که فرصت مطالعه کافی را در اختیار دانشجویان قرار دهد، حداقل خواسته این دانشجویان بوده که به گفته خودشان تاکنون محقق نشده است و حذف ترم را به ادامه تحصیل در شرایط موجود ترجیح داده‌اند.

درهمین رابطه یکی از دانشجویان گفت: روزی که دانشجویان مقابل معاونت آموزش دانشگاه تجمع کردند، قرار بود دبیران تشکل‌های دانشجویی با رئیس، معاونت‌ آموزش و همچنین معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه جلسه‌ای در قالب وبنیار برگزار شود که به خاطر تجمع دانشجویان کنسل شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اعتراض دانشجویان به خاطر فشردگی زمانی ارائه دروس بوده است، گفت: بعد از تجمع 200 نفری دانشجویان در مقابل معاونت آموزش دانشگاه، محمدرضا صبری معاون آموزش دانشگاه استعفا داد که البته تااین لحظه در جریان نتیجه این استعفا قرار نگرفتیم.

*مرگ ومصدومیت 2 کارگرجوان در میدان میوه و تره‌بار بزرگ تهران براثر تصادف

شنبه شب(14 تیر)،درحادثه تصادف یک دستگاه وانت نیسان به علت حرکت با دنده عقب در محوطه میدان میوه و تره‌بار بزرگ تهران یک کارگر 23 ساله در دم جانش را ازدست داد ویک کارگر25 ساله مصدوم وبه بیمارستان منتقل شد.

* مسمومیت گازی 70 کارگرپتروشیمی کارون ماهشهر براثر نشت گاز کلر

عصر روز شنبه 14 تیر،در حین عملیات تخلیه کلر از مخزن ایزوتانک، فلکسیبل جوینت این مخزن دچار پارگی شده و باعث انتشار گاز کلر به بیرون شد و70 کارگر بدلیل استنشاق گاز کلر مسموم وبه

به درمانگاه‌های منطقه منتقل شدند.

براساس گزارشات رسانه ای شده،یک ساعت پس از بروز حادثه، اکثر مصدومان مرخص شده و تعداد اندکی از آنها به جهت نیاز به اکسیژن درمانی و ادامه مراقبت، به بیمارستان ماهشهر منتقل شدند.

*مسمومیت بیش از 100کارگر کارخانه سایپا سیتروئن کاشان

روزیکشنبه 15 تیر، بیش از 100کارگر کارخانه سایپا سیتروئن کاشان واقع در كيلومتر 14 جاده اردستان دچار مسمومیت وبه مراکز درمانی منتقل شدند.

رییس مرکز بهداشت کاشان گفت: بیش از 100 نفر از کارکنان شرکت سایپا با این بیماری مواجه شده‌اند، این مهم بیانگر آن است که مسمومیت غذایی درصد قابل توجهی از افراد را درگیر کرده است.

وی تاکید کرد: شرایط و بررسی اولیه بیماران این شرکت، بیانگر مسمومیت غذایی بود اما هنوز جواب آزمایش‌ها و بررسی‌ها تکمیل نیست.

رییس مرکز بهداشت شهرستان کاشان افزود: امروز یک تیم پزشکی برای بررسی بیشتر این بیماری به شرکت سایپا سیتروئن اعزام شد که با همکاری این شرکت وضعیت بیماران در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: نمی‌توان در حاضر حاضر رقم دقیقی اعلام کرد، چون برخی افراد بستری یا کسی که به دل درد گرفتار شده و یا سرم تزریق کرده را نمی‌توان جزو این آمار برشمرد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com