باز هم جنایت دارودسته پژاک در کردستان ایران!

مبارزان کمونیست
June 16, 2020

باز هم جنایت دارودسته پژاک در کردستان ایران!

روز ۱۲ خرداد  سوران اختر۲۶ ساله اهل روستایی "رووار" در منطقه اورامانات از جانب دارودسته مسلح پژاک (پیشمرگان) ترور شد. سوران برای امرارمعاش همسر و فرزند خردسالش کولبری میکرد. پژاک از سوران مقدار معینی پول خواسته بود که خارج از توان او بود و به جای آن جانش را گرفتند.

خرداد ماه سال گذشته ( ۱۳۹۸)، سامان دانشور از اهالی روستای "گویزه کویره" را هنگامیکه در مزرعه خود مشغول کشاورزی بود جلو چشم مادر و خواهرانش به رگبار بستند و کشتند. سامان دانشور قبلا صفوف نیروهای مسلح پ ک ک را برای کمک به خانواده‌اش و تامین زندگی آنها ترک کرده بود.

ترور سوران اختر و سامان دانشور تنها موارد از جنایات پ ک ک و پژاک نیست. اینها کسانی را که صفوف آنها را ترک کند و یا از پرداخت مبلغ پول درخواستی خودداری نماید ترور می‌کنند یا اینکه خانه و زندگی‌اش را به آتش می‌کشند. این سیاست رسمی این دوجریان برای آدمکشی و مرعوب کردن مردم و اخاذی از آنها در کردستان است.

وقتی سازمانهای سیاسی و مردم به آدمکشی و زورگویی پژاک اعتراض میکنند منکر آن میشوند. اما در هر دو مورد شاهدان عینی و دلایل انکار ناپذیر در اثبات این جنایات هست. سرگردنه به‌گیری  پژاک برای باج گیری و تهدید کولبران برای ترد این دارودسته به تنهائی کافی است. با زورگوئی و گرفتن پول از کشاورزان و کاسبکاران و در صورت عدم پرداخت مبلغ مورد نظر با به آتش کشیدن کارگاه و خودرو کاسبکاران تا کنون خانواده‌های زیادی را به خاک سیاه نشانده‌اند.

حضور آزادانه و تقریبا علنی نیروی مسلح پژاک در کردستان ایران با توافق جمهوری اسلامی انجام می‌گیرد. دفتر علنی پژاک و پ ک ک بنام "کودار" در چند شهر کردستان تحت حمایت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی دایر است. این دو جریان بارها و بارها علنا از نظام اسلامی در ایران حمایت کرده‌اند. ماموریت اصلی پژاک خدمت به دو پروژه استراتژیک سازمان وزارت اطلاعات نظام اسلامی در کردستان ایران است. یکی جلوگیری از رشد آزادیخواهی و آزاد زیستن و پایمال کردن حقوق ابتدائی مردم و گول زدن جوانان و حتی ربودن آنها برای پیوستن به خود است. دوم کشیدن پای پژاک به کردستان ایران برای درست کردن قطبی از پژاک و پ ک ک در مقابل با قطب دیگر احزاب ناسیونالیست در کردستان است.

بهر اندازه‌ای این پروژه جمهوری اسلامی توسط پژاک پیش برده شود دامنه مصائب و مشقات آن بر مردم بیشتر خواهد بود. ما و مردم و جوانان آگاه و مبارز در کردستان باید این دارودسته را ترد و رسوا کنیم. همه ما باید از آزادی‌های خود در مقابل این جماعت دفاع نمائیم و برنامه‌های جمهوری اسلامی را برای دفاع از آزادی و حرمت خود به شکست بکشانیم.    

مبارزان کمونیست

۲۷خرداد۱۳۹۹
١۶ ژوئن ٢٠٢٠


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com