اخبار و گزارشات کارگری ٢ اردیبهشت ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
April 22, 2020

اخبار و گزارشات کارگری ٢ اردیبهشت ماه ١٣٩٩

زنده باداول ماه مه روزهمبستگی جهانی کارگران علیه نظام سرمایه داری

- تجمع اعتراضی کارگران فاز 2پالایشگاه آبادان نسبت به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی

- تجمع اعتراضی کارگران رستوران های مجتمع مسکونی پارس نسبت به عدم پرداخت 2 ماه حقوق مقابل فرمانداری جم

- تجمعات اعتراضی رانندگان اتوبوس شهری یاسوج نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق و حق بیمه مقابل شهرداری یاسوج و استانداری کهگیلویه و بویراحمد

- کارگران  اخراجی کارخانه گروه صنعتی پارلو خواهان بازگشت بکارشدند

- تجمع اعتراضی غرفه‌داران بازارچه ساحلی بندرترکمن نسبت به بلاتکلیفی معیشتی مقابل فرمانداری

- بیانیه جمعی در اعتراض به بازداشت دست اندرکاران کمپین اعتراضی «قرنطینه بدون تامین معیشت یعنی گرسنگی»

- نامه سر گشاده کارگران پتروشیمی هگمتانه همدان در اعتراض به عدم پرداخت 2 ماه حقوق

- اعتراض مربیان مهدکودک و پیش دبستانی نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وشغلی

- ادامه کنش های کارگران مترو اهوازبرای خاتمه دادن به  بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کماکان

- بازی با جان کارگران مجتمع پتروشیمی ارومیه و ابتلای بیش از 40 نفرشان به کووید 19

- ابتلای 107 نفر ازکارکنان مراکز درمانی استان کرمانشاه به کووید19 وجان باختن یکنفرشان

- ابتلای 317 نفر به کووید 19 در تاکسیرانی تهران وجان باختن 20نفرشان

- ابتلای 50 کارگر شهرداری تبریز به بیماری کووید 19

- جان باختن یک کارگر ساختمانی در دره شهر براثر سقوط بالابر برسرش

*تجمع اعتراضی کارگران فاز 2پالایشگاه آبادان نسبت به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی

روز سه شنبه 2 اردیبهشت ماه،جمعی از کارگران فاز 2پالایشگاه آبادان(شرکت آریا دژ البرز)برای اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی دست به تجمع مقابل این پالایشگاه زدند.

  کارگران معترض به خبرنگار رسانه ای گفتند: از اسفندماه سال گذشته همزمان با شیوع بیماری کرونا کارگاه از سوی پیمانکار تعطیل و کارگران مرخص شدند و قرار بر این شد با فعالیت مجدد این پروژه کارگران به کار بازگردند. اما  شرکت آریا دژ البرز با شروع کار مجدد اقدام به بازگرداندن نیروهای غیربومی نکرد و 20نفر از نیروهای بومی این شرکت را هم اخراج کرد.

آنها افزودند: بخشی از حقوق بهمن ماه سال گذشته  وحقوق ، عیدی و دیگر مطالبات اسفندماه پارسال پرداخت نشده است.

سرپرست کارگاه شرکت آریا دژ البرز در این خصوص گفت: از ابتدای آغاز فعالیت این شرکت در فاز 2 پالایشگاه آبادان 60 نیروی بومی توسط نیروی انسانی پالایشگاه آبادان معرفی و مشغول به کار شدند.

وی افزود: با اتمام بخشی از کار نسبت به تعدیل نیرو اقدام شد و هم‌اکنون هیچ نیروی غیربومی در این شرکت شاغل نیست و در فاز بعدی استفاده از کارگران بومی در اولویت قرار دارد.

وی افزود: بخشی از حقوق بهمن وحقوق اسفندماه سال گذشته کارگران باقی مانده که بزودی به حساب کارگران واریز خواهد شد.

*تجمع اعتراضی کارگران رستوران های مجتمع مسکونی پارس نسبت به عدم پرداخت 2 ماه حقوق مقابل فرمانداری جم

روز سه شنبه 2 اردیبهشت، کارگران رستوران های مجتمع مسکونی پارس برای بنمایش گذاشتان اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت 2 ماه حقوق مقابل فرمانداری شهرستان جم در استان بوشهر تجمع کردند.

یکی از کارگران حاضر در تجمع به خبرنگاریک رسانه محلی گفت: ما 90 نفر کارگر هستیم که از ابتدای اسفندماه سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا از کار بیکار شدیم و نه تنها حقوقی دریافت نمی کنیم بلکه برای گرفتن بیمه بیکاری هم از سوی شرکت پالایش گاز فجر جم، مجتمع مسکونی پارس،شرکت ساحل جام جم و اداره کار، همکاری لازم با ما انجام نشده است.

امروز ناچار شدیم به علت مشکلات شدید مالی به فرمانداری مراجعه کنیم و امیدواریم مسئولان شهرستان به ویژه فرماندار جم در خصوص پرداخت حقوق معوقه ما را حمایت کنند.

ازقرارمعلوم،این کارگران با قرارداد های حجمی تامین نیرو مشغول به کار هستند و پیمانکار مدعی است چون در زمان تعطیلی رستوران، از سوی کارفرمای اصلی پرداختی به وی صورت نمی گیرد امکان پرداخت حقوق کارگران را ندارد.

*تجمعات اعتراضی رانندگان اتوبوس شهری یاسوج نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق و حق بیمه مقابل شهرداری یاسوج و استانداری کهگیلویه و بویراحمد

روز سه شنبه 2 اردیبهشت، جمعی از رانندگان با سابقه اتوبوس‌های شهری(زیرمجموعه شهرداری) برای اعتراض به به عدم پرداخت ماه ها حقوق و حق بیمه مقابل شهرداری یاسوج و استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

یکی از رانندگان حاضر درتجمع  به خبرنگاران گفت:ما 7 ماه حقوق طلب داریم  که سه ماه از این معوقات شامل ماه‌های دی، بهمن و اسفند سال  می باشد97 و چهارماه دیگرش به ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند سال98 بر می گردد.

وی افزود:حق بیمه این ماه‌ها ،عیدی ، سنوات وحق مرخصی‌های ما را نیز پرداخت نکرده‌اند. تابستان نیز سه ماه بیکار بوده‌ایم.

*کارگران  اخراجی کارخانه گروه صنعتی پارلو خواهان بازگشت بکارشدند

کارفرمای کارخانه گروه صنعتی پارلوواقع در شهر صنعتی کاوه ساوه برای بکارگیری کارگران جدید با حداقل دستمزد به بهانه واهی 25 کارگر با سابقه این واحد تولید کننده ورق‌های رنگی شیروانی را اخراج است. بخشی از حقوق،سنوات وعیدی این کارگران هم پرداخت نشده است.این کارگران با مراجعه به مراکز قدرت در ساوه خواهان بازگشت بکارشدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 2 اردیبهشت،بنا به گفته کارگران اخراجی،کارفرمای گروه صنعتی پارلوو با طرح ادعا‌های واهی و پوچ دست به اخراج دسته جمعی کارگران زده است. این بهانه مفقود شدن یک دستگاه لپ تاپ در فضای کارخانه است که گفته شده برای کنترل و پایش کارگران و محیط کاری مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

بنابهمین گزارش،کارفرمای این واحد تولیدی به کارگران اعلام کرده است تا زمانی که لپ تاپ شرکت پیدا نشود هیچ یک از کارگران حق ورود به محیط کارخانه را ندارند در حالیکه طبق تحقیقات صورت گرفته ورود و خروج کارگران در نگهبانی شرکت کنترل می‌شود و اصلا وجود این دستگاه رایانه در شرکت نامشخص است.

کارفرمای شرکت بلافاصله پس از اخراج کارگرانی با سابقه 10 تا 15 سال سبابقه کاری،با انتشار آگهی استخدام اقدام به جذب نیروی کار جدید کرده است.

*تجمع اعتراضی غرفه‌داران بازارچه ساحلی بندرترکمن نسبت به بلاتکلیفی معیشتی مقابل فرمانداری

روز سه شنبه 2 اردیبهشت،جمعی از غرفه‌داران بازارچه ساحلی بندرترکمن  برای اعتراض نسبت به بلاتکلیفی معیشتی مقابل فرمانداری شهرستان ترکمان در استان گلستان اجتماع کردند.

یکی از غرفه داران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: پارسال به سبب وقوع سیل و امسال به دلیل شیوع کرونا، فروش نوروزی نداشته و از این بابت بسیار متضرر شدیم.

وی افزود: در ابتدای شیوع کرونا و با پذیرش ضرورت رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، به مصوبات ستاد ملی مبارزه کرونا تمکین کرده و از بستن مغازه های خود استقبال کردیم.

وی ادامه داد: تقریبا همه کسانی که در بازارچه ساحلی بندرترکمن مشغول به کار هستند شغل و درآمد دیگری ندارند و بسته بودن 2 ماهه این مغازه ها، همه را در تامین معاش دچار مشکل کرده است.

یکی از زنان غرفه دار حاضر درتجع نیزگفت: به عنوان سرپرست خانوار، چشم امید من و بچه هایم درآمد کسب شده در این بازارچه است اما در 2 ماه اخیر فقط از اندک اندوخته خود استفاده کرده و معلوم نیست چه زمانی بتوانم مغازه خود را باز کنم.

وی اضافه کرد: با فروش ماههای اول سال این بازارچه به دلیل حضور پرتعداد مسافران می توانیم اجاره کل سال را به دست آورده و فروش ماه های دیگر را صرف امورات زندگی و یا پس انداز کنیم اما با شرایط به وجود آمده و تعطیلی 2 ماهه نمی دانیم آیا از پس خرج اجاره مغازه و زندگی بر می آییم یا نه ؟

قابل یاد آوری است که حدود هزار نفر در 400 غرفه بازارچه ساحلی قدیم و جدید بندرترکمن به طور مستقیم مشغول به کار هستند.

*بیانیه جمعی در اعتراض به بازداشت دست اندرکاران کمپین اعتراضی «قرنطینه بدون تامین معیشت یعنی گرسنگی»

انجمنهای صنفی کارگران واستاد کاران ساختمانی استان کردستان به عنوان تشکلاتی مستقل با انتشار بیانیه نسبت به دست اندرکاران کمپین اعتراضی «قرنطینه بدون تامین معیشت یعنی گرسنگی» اعتراض کردند.

متن کامل بیانیه:

با عرض سلام و احترام فراوان.

همچنانکه دوستان بزرگوارمان مطلعند اخیرا دستگاه امنیتی شهرستان کامیاران هیت مدیره انجمن کارگران ساختمانی ان شهرستان را احضار و در خصوص تشکیل کمپین اعراضی به وضعیت اسف بار کارگران بی بضاعت ساختمانی در شرایط بحران کرونا از انها توضیح خواسته و چند ساعتی هم بازداشت شده است. نگاه امنیتی به مشکلات جامعه کارگری ، محدودیت سازی فعالیت نهادهای مردمی و تشکلات کارگری بی توجهی به جایگاه و نقش گروهای اجتماعی با خواستگاهای متفاوت و بی توجهی دولت نسبت به مشکلات کارگران ساختمانی و خیلی موارد دیگر سبب ساز این نوع برخوردهاست .

پیگیری مطالبات صنفی حق است علی رغم انکه در قانون اساسی برای ان جایگاه ویژه ای درنظر گرفته شده ، یکی از ارکان رشد یافتگی یک جامعه مدرن متمدن و ارمانگرا بدور از خشونت می باشد. و شعار قرنطینه بدون معیشت یعنی گرسنگی یک خواسته و یک شعار کاملا صنفی و در راستای پرهیز از خشونت و تجمع و اعتراضات خودجوش و جلوگیری از سو استفاده بعضیها از کم و کاستیها صورت گرفته و بی شک جای تقدیر است. انعکاس مشکلات جامعه کارگری از طریق انجمنها به قدرت حاکمه بوسیله نامه نگاری و بیانیه و کانالهای ارتباط جمعی فضای مجازی و اعتراضات در چهارچوب و اصلوب قانونی خود روندی است که عادی و به شرط عدم اخلال در نظم و منافع عمومی قانونی و توجیه پذیر. انجمنها به عنوان نماینده کارگران و استادکاران ساختمانی موظفند طبق اساسنامه کم و کاستیهای این طبقه را بدور از رویکرد سیاسی برجسته وبدان رسیدگی کنند. اراده و نیت حرکت انجمن کارگران کامیاران انسانی و در راستای متوجه ساختن نهادهای مربوطه به وضعیت نامناسب کارگران فصلی صورت گرفته و هیچ سو نیت خاص سیاسی در آن وجود ندارد.

ما انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی استان کردستان ضمن خواستار تجدید نظر برخورد ارگانهای امنیتی با تشکلات کارگری هم افزایی و درک متقابل و همچنین تغییر در رویکرد و نگاه امنیتی به فعالیت صنفی را ضروری می دانیم. محدودیت سازی در ازادی رسانه و بیان واندیشه در واقع به معنی سلب ابتدایی ترین حقوق انسانی و سرپوش نهادن به معضلات جامعه و توسعه فساد و فقر و جلوگیری از رشد یافتگی فرهنگی و اجتماعی و بر خلاف قانون اساس است .

ما انجمنهای صنفی کارگران واستاد کاران ساختمانی استان کردستان به عنوان تشکلاتی مستقل ضمن تاکید بر استمرار استقلال فعالیت صنفی در حوزه صنعت ساختمان و چهارچوپ اساسنامه خواستار تعامل و گفتمانی مبتنی بر هم فزایی و همکاری و بستر سازی جهت رفع نگاها و نگرانیهای دستگاههای امنیتی بر فضای جامعه کارگری استان کردستان هستیم وهمچنین از اقدامات قانونی وپیگیریهای صنفی انجمن کامیاران حمایت می کنیم.

کانون انجمن های کارگران ساختمانی کردستان

انجمن صنفی کارگران ساختمانی بانه

انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سرواباد

انجمن صنفی کارگران ساختمانی سقز

انجمن صنفی کارگران ساختمانی دیواندره

انجمن صنفی کارگران ساختمانی دهگلان

انجمن صنفی کارگران ساختمانی قروه

*نامه سر گشاده کارگران پتروشیمی هگمتانه همدان در اعتراض به عدم پرداخت 2 ماه حقوق

کارگران پروژه پتروشیمی هگمتانه همدان(شرکت پیمانکاری دیهیم صنعت آنزان)با انتشار نامه ای سرگشاده اعتراضشان را نسبت عدم پرداخت 2ماه حقوق اعلام کردند.

متن نامه بقرارزیراست:

فقط صدای کارگران هست که به جایی نمی رسد و گوش شنوایی نیست که حرف کارگران را گوش بدهد.

چرا ما کارگران موقع انتخابات و رای دادن ارزشمند میشویم برای نظام و جمهوری اسلامی؟ آیا ما جز این مملکت نیستیم و نمی باشیم .

آقایان نمایندگان مجلس کجا هستید ،چرا به داد کارگران نمی رسید؟

در این دوران سخت کرونا که همه از کار بیکار شده ایم و در منزل به سر میبریم ، آن از تعیین حقوق برای کارگران ، که فقط کارفرما را در نظر گرفتن و کمک های دولت هم که فقط نصیب ما کارگران نشده ،لااقل حقوق عقب افتاده خودمان را بگویید پرداخت کنند.

ما کارگران پتروشیمی هگمتانه همدان پیمانکاری دیهیم صنعت یا همان کرامت سلحشور هنوز حقوق بهمن و اسفند سال گذشته خود را دریافت نکردیم .

قرارداد هم طوری است که عیدی و سنوات پایان سال شامل هیچکدام ما نمیشود ،لااقل حقوق خودمان را پرداخت نمایید .

باتوجه به اینکه از اواسط اسفند کارگاه تعطیل شده،هیچکس جوابگوی ما نمی باشد .

فقط خواهان حق و حقوق خود میباشیم و حقوق اضافه هم نمی خواهیم.

کارگران پتروشیمی هگمتانه همدان

منبع متن اصلی نامه : سایت سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

*اعتراض مربیان مهدکودک و پیش دبستانی نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وشغلی

جمعی از مربیان مهدکودک و پیش دبستانی نسبت به ادامه بلاتکلیفی معیشتیشان بدلیل  عدم پرداخت مقرری بیمه بیکاری معترضند واز بابت نداشتن امنیت شغلی نگرانند.

آیا چند هزار مربی سراسر کشور که تعداد بسیاری از آنها زنان سرپرست خانوار هستند، روزی به سر کار بازخواهند گشت؟ تا آن روزِ احتمالی، چه کسی مسئول معیشت و گذران زندگی آنهاست؟!

روز سه شنبه 2 اردیبهشت، جمعی از مربیان مهدکودک و پیش دبستانی که از اسفندماه پس از شیوع کروناویروس از کار بیکار شده‌ و در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند به خبرنگار رسانه ای گفتند:هنوز بیمه بیکاری برای ما برقرار نشده است و از اسفند، هیچ منبع درآمدی نداریم.

آنها افزودند: از اسفندماه تا امروز، هیچ درآمدی نداشته‌ایم؛ قرار است اگر مشمول بیمه بیکاری شویم، از پایان اردیبهشت ماه به ما مقرری بدهند؛ ما اسفند و فروردین را با دشواری گذرانده‌ایم و منتظر دریافت مقرری بیکاری هستیم.

انتظار مربیان برای بیمه بیکاری در حالی طولانی شده است که بسیاری از آنها که در بخش خصوصی مشغول به کار بوده‌اند، قرارداد ساعتی داشته اند و اکنون نگران این هستند که آیا مشمول بیمه بیکاری می‌شوند یا خیر.

نگرانی دیگر مربیان مهدکودک و پیش دبستانی بابت امنیت شغلی است؛ بسیاری از آنها تا اردیبهشت ماه (پایان دوره تحصیلی پیش دبستانی‌ها) قرارداد داشته‌اند و نگرانند که آیا بعد از آن، قراردادشان با کارفرما تمدید می‌شوند یا نه؛ در حال حاضر مشخص نیست که باتوجه به  کرونا و آن، آیا بعد از اردیبهشت، خانواده‌ها راضی خواهند شد که فرزندانشان را به مهدکودک بفرستند. این درحالیست که مقرری بیکاری کرونا فقط برای سه ماه و تا پایان اردیبهشت است.

یک مربی پیش دبستانی که 9  سال تمام در یک موسسه خصوصی کار کرده، می‌گوید: به ما فقط پایه حقوق وزارت کار را می‌دادند؛ علیرغم اینکه دو فرزند دارم و خودم سرپرست خانوار هستم، هرگز پایه سنوات یا بن خواربار نگرفته‌ام؛ قبل از تعطیلی در اسفند، حقوق من یک میلیون و 800هزار تومان بود که 132 هزار تومان بابت بیمه کسر می‌کردند و یک میلیون و 668 هزار تومان به حسابم واریز می‌کردند.

مربیان پیش دبستانی و مهدکودک، معمولاً از همه مزایای مزدی محروم هستند؛ آنها نه بن و پایه سنوات می‌گیرند و نه عیدی پایان سال آنها مطابق قانون (حداقل دو پایه حقوق) واریز می‌شود؛ حالا کرونا هم مزید بر علت شده است.

آیا چند هزار مربی سراسر کشور که تعداد بسیاری از آنها زنان سرپرست خانوار هستند، روزی به سر کار بازخواهند گشت؟ تا آن روزِ احتمالی، چه کسی مسئول معیشت و گذران زندگی آنهاست؟!

*ادامه کنش های کارگران مترو اهوازبرای خاتمه دادن به  بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کماکان

کارگر مترو اهواز:تعدادی از کارگران قطار شهری اهواز برای دریافت مطالبات خود به اداره کار شکایت کرده‌اند و گروهی دیگر ترجیح داده‌اند به صورت توافقی به امید بازگشت به کار مطالبات خود را دریافت کنند.

با گذشت بیش از یک سال از متوقف شدن فعالیت قطار شهری اهواز هنوز مطالبات کارگران بیکار شده این پروژه عمرانی پرداخت نشده است.

کارگاه قطار شهری اهواز از اسفند ماه سال 97 به دلیل آنچه از سوی پیمانکار «مشکلات مالی» خوانده شده، تعطیل است و از آن زمان تاکنون هنوز بخش عمده‌ای از مطالبات کارگران بیکار و شاغل در این واحد کارگاهی پرداخت نشده است.

روز سه شنبه 2 اردیبهشت،یکی از کارگران قطار شهری اهواز در تشریح مطالبات خود و همکارانش گفت: تعدادی از کارگران قطار شهری اهواز برای دریافت مطالبات خود به اداره کار شکایت کرده‌اند و گروهی دیگر ترجیح داده‌اند به صورت توافقی به امید بازگشت به کار مطالبات خود را دریافت کنند.

او گفت: کارگرانی که شکایت کرده‌اند تا مشخص شدن وضعیت مطالبات خود باید منتظر رای نهایی اداره کار بمانند. دیگر کارگرانی که شکایت نکرده‌اند نیز تنها بخشی از مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

به گفته وی، آخرین پرداختی این گروه از کارگران مربوط به اسفند ماه 98 می‌شود که کارفرما به حساب 120 نفر از کارگران حراستی مبلغ 24 میلیون تومان واریز کرد و به حساب شمار دیگری که تعدادشان حداقل است، مبلغ 15 میلیون تومان واریز کرده است.

طبق اظهارات این کارگر، حدود 120 نفر از کارگران شاغلی که هنوز رابطه کاری آنها با پیمانکار قطع نشده، از سال 97 منتظر پرداخت مطالبات خود هستند.

به گفته یکی دیگر از کارگران، مطالبات هر کارگر به صورت میانگین مبلغی حدود 100میلیون تومان است در عین حال همه کارگران بیکار شده و شاغل به دنبال آغاز فعالیت کارگاه هستند.

او با بیان اینکه بیکاری کارگران قطار شهری اهواز تبعات اجتماعی زیادی را دربرخواهد داشت، در خاتمه اظهار کرد: ماه‌هاست پیگیر پرداخت مطالبات معوقه خود از مسئولان هستیم اما شاهد اتفاق خاصی نبودیم. شرایط اقتصادی در سال جدید سخت است و این تأخیر در پرداخت حقوق‌ها بیشتر ما را تحت فشار قرار می‌دهد.

*بازی با جان کارگران مجتمع پتروشیمی ارومیه و ابتلای بیش از 40 نفرشان به کووید 19

بدلیل جدی نگرفتن مقابله با شیوع ویروس کرونا وبازی با جان کارگران مجتمع پتروشیمی ارومیه بیش از40 نفرشان به بیماری کووید 19 مبتلا شدند.

روز سه شنبه 2 اردیبهشت،یکی از کارگران این مجتمع با اشاره به اینکه در تاریخ 15 اسفند سال گذشته تست کرونای نخستین کارگر مجتمع پتروشیمی مثبت اعلام شد،به خبرنگار رسانه ای گفت: تا این لحظه، از جمعیت 80 نفری کارگران پتروشیمی، 40 تا 45 نفر از کارگران به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی گفت: در این بین، وزارت بهداشت با اعزام تیمی به این مجتمع، اقدام به تست‌گیری از کارگران کرده و تصمیم به قرنطینه آنها شد که شرایط 6 نفر از کارگران حاد بوده و حتی در آی‌سی‌یو بستری شدند اما خوشبختانه حال عمومی آنها هم اکنون مطلوب است.

این کارگر با اشاره به اینکه با توجه به اینکه محیط پتروشیمی یک محیط کارگری است بهداشت ضعیفی دارد افزود: اما در عین حال ماسک و مواد ضدعفونی کننده در این واحد توزیع شده و رختکن و محل نشستن کارگران همه روزه ضدعفونی می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در بین کارگران مجتمع پتروشمی ارومیه، طبخ غذا در رستوران آن ممنوع شده و کارگران از منازل خود غذا می‌برند.

در همین رابطه مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ارومیه گفت: باید به صورت پیوسته و شبانه‌روزی فعالیت کند چون توقف روند فعالیت آن، سبب می‌شود که راه‌اندازی مجدد آن یک هفته تا 10 روز به تاخیر افتد.

*ابتلای 107 نفر ازکارکنان مراکز درمانی استان کرمانشاه به کووید19 وجان باختن یکنفرشان

روز سه شنبه 2 اردیبهشت،سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی استان کرمانشاه، در خصوص میزان مبتلایان کادر درمانی به ویروس کووید-19،گفت: بر اساس معیارهای تشخیصی قطعی، محتمل و‌ مشکوک، از آغاز اپیدمی کرونا تا کنون تعداد 107 نفر از کارکنان بخش‌های مختلف بهداشتی، درمانی و‌ ستادی حوزه سلامت استان به کووید-19 مبتلا شده‌اند ودکتر مهرداد نوروزی جانش را ازدست داد.

وی افزود: 23 نفر از این همکاران پزشک، 40 نفر پرستار و 44 نفر از کارکنان بهداشتی و همچنین ستادی هستند.

*ابتلای 317 نفر به کووید 19 در تاکسیرانی تهران وجان باختن 20نفرشان

روز سه شنبه 2 اردیبهشت،رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از ابتلای 317 نفر و فوت19۱۹ راننده و یک کارمند تاکسیرانی شهر تهران درپی شیوع بیماری کووید19 خبر داد.

*ابتلای 50 کارگر شهرداری تبریز به بیماری کووید 19

روز سه شنبه 2 اردیبهشت،سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریزاز ابتلای 50 کارگر شهرداری تبریز به بیماری کووید 19 خبرداد.

*جان باختن یک کارگر ساختمانی در دره شهر براثر سقوط بالابر برسرش

یک کارگر ساختمانی 49 ساله حین کار در دره شهر استان ایلام براثر سقوط بالابر برسرش پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحت وارده جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com