جان زندانیان و زندانیان سیاسی در خطر است

شورای دفاع از جنبش کارگری در ایران- گوتنبرگ- سوئد
April 19, 2020

جان زندانیان و زندانیان سیاسی در خطر است

آیا ما شاهد موج جدیدی از کشتار زندانیان و به ویژه زندانیان سیاسی خواهیم بود؟ رژیم جمهوری اسلامی در سالهای شصت زندانیان سیاسی را نشانه رفت و گروه گروه از زندانیان سیاسی را به قتلگاه برد و به چوخه اعدام سپرد. عمق فاجعه بعد از سالها انکار و تکذیب نمایان شد. هنوز هم آمرین و قاتلین کشتار زندانیان سیاسی یا بخشا انکار یا با وقاحت کامل از کرده های خود به نفع رژیم دفاع می کنند.

در زمان شیوع و اوج گیری ویروس کرونا رژیم وعده به آزادی دهها هزار زندانی عادی را صادر کرد حال چه تعدادی به طور واقعی آزاد شدند را اعلام نکرده اند. حکم آزادی این زندانیان همچنان از سیاست های ضد مردمی این رژیم نشأت می گیرد زیرا رژیم توان مالی نگهداری و بهداشت لازم این زندانیان را نداشت و با آزادی این زندانیان فشار مالی و بهداشتی را به دوش خانواده های اکثرا فقیراین زندانیان قرار داد. خانواده هایی که اغلب در بحران ویروس کرونا از کار بیکار شدند و توانایی امرار معاش را بعضا به طور کامل از دست داده اند و اکنون باید از این زندانیان نیز حمایت و پشتیبانی کنند. اما بسیاری از زندانیان سیاسی در لیست این آزادی ها و حتی در مرخصی های موقت قرار ندارند. در خیزش آبان ماه 98 بعد از کشتار 1500 نفر از معترضان که هنوز آمار واقعی آن را به طور کامل انتشار نداده اند قریب به هفت تا هشت هزار نفر از معترضان خیابانی را دستگیر و به شکنجه گاه خود بردند. کسی از تعداد واقعی این معترضان شجاع خبر ندارد اما ناگفته پیداست که رژیم با آزادی این دسته از زندانیان مخالفت می ورزد و آنان را در معرض ویروس کرونا قرار داده و باعث مرگ خاموش هزاران نفراز آنان خواهد بود. چه  بسا رژیم از فرصت شیوع این بیماری نهایت سوء استفاده را کرده و عده ای را به پای چوبه دار بفرستد و چنان وانمود کند که این اینان به خاطر ویروس کرونا جانشان را از دست داده اند. ما از این ترفند های رژیم در این سالیان دراز به خوبی آگاه شده ایم.

اما زندانیان سیاسی و کارگری شناخته شده ای نیز در سیاه چال های رژیم  به سر می برند و رژیم کاملا به وضع آنان بی اعتنا است. جان بسیاری از این زندانیان در خطر است!

مردم آزادی خواه به دفاع از جان تمامی زندانیان و بالاخص زندانیان سیاسی برخیزیم! رژیم ارتجاعی سرمایه داری جمهوری اسلامی با تمامیت خود عرصه زندگی انسانی را برای همه شهروندان و بالاخص شهروندان معترض تنگ کرده است. تا این رژیم هست اکثریت جامعه ایران و به خصوص جامعه کارگری که دچار استثمار شدیدی است در شدیدترین وضعیت میعشتی و آزادی قرار خواهند داشت. دوش به دوش و با همبستگی به سوی سرنگونی رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی قدم برداریم.

مرگ بر رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی ایران!

زنده باد سوسیالیسم !

پیش به سوی تشکل مستقل و سراسری کارگران ایران!

شورای دفاع از جنبش کارگری در ایران، گوتنبرگ- سوئد


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com