اخبار و گزارشات کارگری ٢٦ فروردین ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
April 14, 2020

اخبار و گزارشات کارگری ٢٦ فروردین ماه ١٣٩٩

بازی با جان کارگران وخانواده هایشان را خاتمه دهید

ارزش جان آنها بیشتر از سود اندوزی کارفرمایان است

- تجمع کارگران متقاضی بیمه بیکاری استان تهران مقابل اداره کار دراعتراض به ثبت نشدن تقاضایشان از طریق آنلاین

- ادامه اعتراضات کارگران اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین نسبت به اخراج از کارمقابل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور

- اعتراض کارگران شهرداری مسجدسلیمان نسبت به عدم پرداخت 3ماه حقوق،حق بیمه و عیدی

- اعتراض جمعی ازکارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت نسبت به حداقل دستمزد تعیین شده از طرف شورایعالی کار

- تجمع اعتراضی جمعی از کسبه بازار عراقی آمل نسبت به بلاتکلیفی معیشتی مقابل شهرداری

- آغازتحریم سراسری آموزش مجازی توسط دانشجویان سراسر کشور

- اخراج دست کم 30پرستار یک بیمارستان خصوصی مشهد

- کانون نویسندگان ایران:8کارگردان سینما خواهان آزادی موقت زندانیان سیاسی شدند

- اقدامات بی پایان و سیستماتیک دادستانی تهران در اعمال فشار به جعفرعظیم زاده و جلوگیری از مرخصی و آزادی او را قویا محکوم میکنیم

- تجمع اعتراضی کشاورزان روستای کوشکک ضــیــــاءآبــــاد نسبت به زمین خواری وتعرض به حریم آب راه کشاورزی 200ساله

*تجمع کارگران متقاضی بیمه بیکاری استان تهران مقابل اداره کار دراعتراض به ثبت نشدن تقاضایشان از طریق آنلاین

روز سه شنبه 26 فروردین،صدها کارگر متقاضی بیمه بیکاری استان تهران دراعتراض به ثبت نشدن تقاضایشان از طریق آنلاین مقابل اداره کار این استان تجمع کردند.

طبق اعلام دولت، بیکاران ناشی از بیماری کرونا که مشمول قانون کار و تامین اجتماعی می‌شوند، می‌توانند در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کنند. مشکلات ثبت‌نام در سامانه اعلام شده گلایه افراد متقاضی را در پی داشته است. هفته‌ی آینده‌ مهلت یک ماهه ثبت نام به پایان می‌رسد و هنوز متقاضیان با مشکل روبه‌رو هستند.

روز سه شنبه 26 فروردین،یکی ازاین تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفت:در شرکت خدمات مسافری مشغول به کار بودم که با بیکاری از سوی کارفرما مواجه شدم. یک هفته است که به سامانه بیمه بیکاری مراجعه می‌کنم اما با پیغام شما مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوید مواجه می‌شوم!

*ادامه اعتراضات کارگران اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین نسبت به اخراج از کارمقابل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور

روز سه شنبه 26 فروردین، کارگران اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین درادامه اعتراضاتشان نسبت به اخراج ازکارراهی پایتخت شدند ودست تجمع مقابل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشورزدند.

درهمین رابطه:تجمعات اعتراضی کارگران اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین نسبت به اخراج از کار

روز دوشنبه 18 فروردین ، کارگران اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به اخراج از کاردست به تجمع مقابل استانداری و اداره کل راه و شهرسازی قزوین زدند.

تجمع کنندگان یه خبرنگار یک رسانه محلی گفتند: از تاریخ 28 اسفند 97 که طرح الکترونیکی شدن عوارض آغاز شد، ما حدود سه ماه در سازمان راهداری بلاتکلیف بودیم. تا اینکه بعد از آن به ما اعلام کردند نیروها تقسیم شده و تعدادی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌روند، تعدادی دیگر از نیروها نیز با پیمانکار طرح یعنی شرکت سپندار همراهی کنند.

آنها افزودند: متاسفانه تقسیم نیروها عادلانه نبود و برخورد سلیقه‌ای وجود داشت، برخی دوستان با رابطه‌هایی که داشتند به سازمان راهداری رفتند و اکنون نیز آنجا مشغول کارند، تعدادی دیگر از دوستان را نیز برای مصاحبه به شرکت پیمانکار یعنی شرکت سپندار ارجاع دادند.

از طرف شرکت پیمانکار به ما وعده‌هایی مبنی بر انعقاد قرارداد یک ساله و همچنین وعده‌ی شغل پنج ساله، مزایا و کار به صورت شیفتی به ما داده شد.

ما نیز پذیرفتیم و قرار شد تعدادی از کارکنان با شرکت پیمانکار همکاری کنند، اما پس از آن حدود یک ماه تا 45 روز باز هم شرکت پیمانکار ما را بلاتکلیف گذاشت. با این وجود مجددا شرکت دیگری به نام «توسن سها» که زیر مجموعه شرکت سپندار یعنی پیمانکار طرح بود برای کار به ما معرفی شد.

آنها ادامه دادند: ما قبول نکردیم که با این شرکت همکاری کنیم، در ادامه طی جلسات مختلفی که با استانداری و در کمیسیون کارگری داشتیم، به ما تعهد داده شد مرکز پاسخگویی که قولش را به ما داده بودند راه اندازی شود تا در آن مشغول شویم، ما نیز با این وعده همکاری با شرکت مذکور را پذیرفتیم.

تجمع کنندگان گفتند: ما حدود شش ماه با این شرکت کار کردیم و متاسفانه به جز یک قرارداد که تابستان زیر نظر استانداری بسته شد، پیمانکار هیچ نوع قراردادی با ما امضا نکرده است. تا اینکه از یکم فروردین به بهانه کرونا به همکاران گفتند سر کار نیایید و ما نیز پذیرفتیم به صورت شیفتی با تعداد کم کار کنیم تا موارد بهداشتی نیز رعایت شود.

آنها افزودند:اکنون پس از گذشت 16-17 روز به ما پیامک داده‌اند شما اخراج هستید و باید به دنبال بیمه بیکاری بروید. مرکز پاسخگویی را به بهانه کرونا تعطیل کردند، اما نکته اینجاست که این مرکز غیرحضوری است و هیچ ارباب رجوعی ندارد که مشکل بهداشتی ایجاد کند.

این در حالی است که تمام دفاتر مرکز پاسخگویی دیگر پا برجا هستند و فقط اینجا عذر ما را خواسته‌اند، همچنین قرار بود با ما قرارداد یکساله منعقد شود، اما هیچ قراردادی امضا نشد.

آنها اضافه کردند: ما مجموعا 51 نفر نیروی بلاتکلیف هستیم که از این میان 13 نفر از همکاران ما چهار ماه است که حقوق نگرفته‌اند، دیگران در این شش ماه حقوق دریافت کرده و بیمه هم واریز شده، اما هنوز مطالبات پرداخت نشده‌ای وجود دارد و به جز قرارداد اولیه هیچ گونه قراردادی نیز منعقد نشده است.

تجمع کنندگان با اشاره به مطالبه اصلی خود اظهار کردند: خواسته ما این است که ما را به سازمان راهداری ارجاع دهند، وقتی پیمانکار صراحتا می‌گوید من از عهده‌ی امور شما برنمی‌آیم، درخواست ما این است که با سازمان راهداری کار کنیم. 51 نفر از ابتدای مهر سال 98 بلاتکلیفیم و تقریبا از مهر ماه قرارداد نداریم، همان زمان 14  نفر را اخراج کردند، بیمه تکمیلی نداشتیم و اضافه کاری که طبق قانون کار باید پرداخت می‌شد را طی دو ماه اخیر دریافت نکرده‌ایم.

این تجمع کنندگان ابراز کردند: با توجه به اصرار مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و همچنین گفت‌و‌گوی ویژه‌ی خبری وزیر راه و شهرسازی در مورخه 25 آذر 98مبنی بر بیکار نشدن هیچیک از پرسنل عوارضی‌ها در پی اجرای طرح الکترونیکی شدن پرداخت عوارض، متاسفانه شرکت سپندار به مسئولیت خود در قبال پرسنل عمل ننموده و موجب بیکار شدن 51 نفر شده است.

13 نفری که به مدت چهار ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند، گفتند: به ما قول داده بودند که ما را بیکار نکنند، اما اکنون بعد از چند سال سابقه کار بیکار شده‌ایم. همکاران ما با مشکلاتی از جمله مسائل مالی و بیماری فررندانشان دست و پنجه نرم می‌کنند و این موضوع فشار بیکاری را دوچندان کرده است.

آنها افزودند: مگر یک کارگر چه می‌خواهد؟ نانی می‌خواهد که برای زن و بچه اش ببرد، اما نان ما را از دستمان گرفتند و تنها وعده‌هایی به ما دادند..

آنها با اشاره به اینکه چهار ماه است که حقوق نگرفته‌اند، تصریح کردند: وقتی کسی هم از ما طرفداری کرده و مطالباتمان را بیان می‌کند، می‌گویند شما به شبکه‌های معاند و ماهواره‌ای خوراک می‌دهید. ما فقط مطالباتمان را می‌خواهیم، کار می‌خواهیم، جواب همسر و فرزندان ما را چه کسی می‌دهد؟ ما فقط کارگریم و حقوقمان را می‌خواهیم.

 

*اعتراض کارگران شهرداری مسجدسلیمان نسبت به عدم پرداخت 3ماه حقوق،حق بیمه و عیدی

کارگران شهرداری مسجدسلیمان اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت 3ماه حقوق،حق بیمه و عیدی اعلام کردند.

یکی از کارگران شهرداری مسجد سلیمان،با اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و آشفتگی شهرداری این شهر، از جمله سه ماه حقوق معوقه و عدم پرداخت عیدی،به خبرنگار رسانه ای گفت: مشکلات عدیده شهرداری مسجدسلیمان باعث ایجاد نارضایتی گسترده بدنه هفتصد نفری این سازمان عریض و طویل شده است.

وی افزود: علاوه بر مطالبات ذکر شده، عدم پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی جهت کلیه کارکنان اعم از کارگری، کارمندی، رسمی، پیمانی و قراردادی .... با چندین ماه تأخیر و هرماهه با کش‌وقوس‌های فراوان بدون پرداخت هیچ‌گونه مبلغی در حال انجام است، و باعث بروز مشکلات عدیده در حوزه سلامت کارکنان شده و تبعات ناشی از انباشت چندمیلیاردی این بدهی‌ها چالش بزرگ این سازمان در آینده نزدیک خواهد بود.

وی ادامه داد: عدم وجود امنیت شغلی، امنیت روانی و برخوردهای فاقد احترام و ناشی از حب و بغض توسط شخص اول این سازمان اغلب با کارکنان باتجربه قدیمی، رسمی و کارآزموده، جابجایی‌های مکرر و انتصاب مدیران داخلی شهرداری بعضاً از افراد بی‌تجربه و کم‌سواد بر اساس معیارهای غیر اداری سبب ایجاد یأس و ناامیدی در بین کلیه کارکنان و کاهش راندمان خدماتی شهرداری در این مقطع حساس گردیده است. به‌عنوان‌ مثال در چندین مورد هم‌اکنون چندین نفر از نیروهای رسمی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و بعضاً دکترا با تجربه بالای ده سال به‌عنوان نیروی زیرمجموعه اشخاصی با مدرک دیپلم و روزمزد کم‌سابقه مشغول به کار هستند.

وی افزود:عدم کنترل قراردادهای پیمانکاری، خریدها و مخارج در شهرداری به دلیل فقدان جایگاه نظارتی و نبود بازرسی مشخص و عدم برخورد قاطع با خاطیان باعث افزایش مشکلات علی‌الخصوص مشکلات مالی گردیده است.

*اعتراض جمعی ازکارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت نسبت به حداقل دستمزد تعیین شده از طرف شورایعالی کار

روز سه شنبه 26 فروردین،جمعی ازکارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت برای اعتراض نسبت به حداقل دستمزد تعیین شده از طرف شورایعالی کار کتاب قانون کاررا به اداره کار شهرستان شوش بازپس فرستادند.

این کارگران در تشریح این اقدام اعتراضیشان به خبرنگار رسانه ای گفتند: ما کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه به دلیل عدم پایبندی وزارت کار، شورایعالی کار و کارفرمای مجتمع نیشکر هفت تپه به قانون کار، بدینوسیله کتاب قانون کار را به اداره کار شهرستان شوش تحویل داده تا بدانیم که در روابط کارگری و کارفرمایی قانون‌گرایی معنایی ندارد و مصلحت و منافع کارفرمایان ملاک عمل است.

آنها افزودند: ضمن اینکه نسبت به تصمیم شورایعالی کار در خصوص اعمال نکردن ماده 41 قانون کار معترضیم ،خواهان تجدیدنظر آن شورادرحداقل دستمزد تعیین شده هستیم.

*تجمع اعتراضی جمعی از کسبه بازار عراقی آمل نسبت به بلاتکلیفی معیشتی مقابل شهرداری

روز سه شنبه 26 فروردین، جمعی از کسبه بازار عراقی آمل نسبت به بلاتکلیفی معیشتی بدنبال پلمب محل کارشان وعدم حمایت دولت مقابل شهرداری این شهر تجمع کردند.

رئیس سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری آمل در حاشیه تجمع کسبه بازار عراقی به خبرنگار رسانه ای گفت: از شروع بیماری کرونا، کمیته مقابله با این ویروس، مصوبه ای مبنی بر بستن بازارهای هفتگی و بازار روزها تصویب کرد که از این رو بازارهای هفتگی، شب بازار پل سوم، بنفشه، بازار خیابان نور و جانبازان و دیگر بازارها بسته شد و در برخی بازارها فعالیت کمی صورت می گرفت.

وی همچنین گفت:این یک تصمیم کشوری است و حتی با استانداری نیز صحبت کردیم، تا با پروتکل بهداشتی فعالیت را ادامه دهند، اما در حال حاضر دستور بر این است که بسته باشد تا در هفته های آینده تصمیمی بر آن گرفته شود.

وی افزود:با اعتراض کسبه این بازار در شهرداری، با نماینده آنها، معاون خدمات و فرماندار جلسه ای برگزار شد.

وی درخاتمه گفت: دولت در نظر دارد که برای دست فروشان و کسبه که درآمد آنان بخاطر تعطیلی این ویروس دچار مشکل شده است، تسهیلاتی داده شود که جزئیات آن هنوز ابلاغ نشده است.

*آغازتحریم سراسری آموزش مجازی توسط دانشجویان سراسر کشور

در پی اعلام قطعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر استمرار آموزش بی‌کیفیت و نابرابر مجازی و تحمیل آن به عنوان تنها راه حل بر نظام آموزش عالی کشور ، کمپین های سراسری لغو آموزش مجازی توسط دانشجویان به راه افتاده است.

چندی پیش شوراهای صنفی به نمایندگی از دانشجویان ضمن اعلام مخالفت صریح با آموزش مجازی ، مواضع روشن خود را در رابطه با اشکالات وارد بر آموزش مجازی بیان و پیشنهادات خود را خطاب به وزارت علوم ارائه کردند.

کمپین تحریم آموزش مجازی هم اکنون ظرف ۲۴ ساعت به تایید و امضای قریب به ۶۰۰۰ دانشجو در سراسر کشور رسیده و مطابق با اعلام کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به زودی در دستور کار آن کمیسیون قرار میگیرد.

دانشجویان می‌توانند ضمن مطالعه بیانیه این کمپین سراسری از طریق لینک زیر اقدام به امضا نمایند:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf
gACbMwrvt5w_J4KIJippwp7tABaZYX9lBzoLkWrbehDHiTw/viewform

*اخراج دست کم 30پرستار یک بیمارستان خصوصی مشهد

پرستاری با سابقه کاری 20ساله از اخراج خود ودست کم 30نفرازهمکارنش دریک بیمارستان خصوصی مشهد خبرداد.

افزایش تعدیل پرستاران در بیمارستان‌های خصوصی مشهد/ یک پرستار: خالی شدن تخت های بیمارستان گناه ما نیست، وضعیت بحرانی است

روز سه شنبه 26 فروردین،یک پرستار بخش آی‌سی‌یو  بیمارستان خصوصی مشهدبه خبرنگار رسانه ای گفت: هفتم فروردین‌ماه به او اعلام کردند فعلا مرخص است تا وقتی دوباره خبرش کنند، او بیش از 20‌سال سابقه پرستاری دارد که چهار‌سال آن در همین بیمارستان بوده است.

این پرستارافزود: بخش‌های بیمارستان‌های خصوصی خالی است اما پرستاران گناهی نکرده‌اند،وضعیت بحرانی است .  همه ما  اجاره‌خانه و قسط داریم و قطع شدن همین حقوق بخور و نمیر ،زندگی‌مان را با مشکل مواجه می‌کند ، این اتفاق تنها برای این بیمارستان نیفتاده، بیمارستان‌های دیگری هم همین تصمیم را برای پرستاران گرفته‌اند.

او ادامه داد: همه صحبت از تکریم پرستاران می‌کنند درحالی ‌که مدیران بیمارستان‌های خصوصی، تصمیم به پایان همکاری با این افراد گرفته‌اند.

وی همچنین گفت:قرارداد بیمارستان‌های خصوصی با پرستاران دو سه‌ماهه است و پرستاران نمی‌دانند بعد از سه‌ماه آیا باز هم شغلی دارند یا خیر؟ما امنیت شغلی نداریم و این ضعف اداره کار است، الان هم برویم شکایتی کنیم، می‌گویند خودتان قرارداد امضا کرده‌اید.

این پرستار در خاتمه گفت:به جز او، حدود 30 نفر از همکارانش در همان بخش هم مشمول این تصمیم‌گیری شده‌اند.

*کانون نویسندگان ایران:8کارگردان سینما خواهان آزادی موقت زندانیان سیاسی شدند

به دنبال جدی‌تر شدن خطر ابتلای زندانیان به بیماری کرونا احزاب، سازمان‌ها و گروه‌های مختلف فعالان اجتماعی خواستار آزادی یا مرخصی دادن به زندانیان شده‌اند. در تازه‌ترین مورد امروز ۲۵ فروردین هشت کارگردان سینمای ایران با انتشار بیانیه ضمن "هشدار" در باره‌ی «تامین بهداشت و سلامت» زندانیان سیاسی و عقیدتی خواهان آزادی موقت آنها شدند. در بخشسی از این بیانیه آمده است: « در این روزهای سخت ما سینماگران وظیفه‌ی خود می‌دانیم تامین بهداشت و سلامت زندانیان عقیدتی، سیاسی و فعالان محیط‌ زیست را هشدار دهیم. همچنین اعلام می‌کنیم، تداوم در زندان نگه‌داشتن این افراد می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.» نویسندگان بیانیه «با توجه به پیش‌بینی موج دوم شیوع ویروس کرونا" نوشته‌اند: « شایسته نیست مردم و خانواده‌ها‌ی این عزیزان با اشتباهی از سوی تصمیم‌گیران، شاهد مخاطره‌ی جانی آنان در زندان‌ها باشند. با توجه به پیش‌بینی موج دوم شیوع ویروس‌کرونا از سوی پزشکان متعهد، ما امضا کنندگان این متن خواهان اعطای هرچه سریعتر مرخصی به زندانیان عقیدتی، سیاسی و فعالان محیط‌زیست میهن عزیزمان ایران هستیم.» محمد رسول‌اف، جعفر پناهی و مجتبی میرطهماسب از جمله امضاکنندگان این بیانیه هستند.

*اقدامات بی پایان و سیستماتیک دادستانی تهران در اعمال فشار به جعفرعظیم زاده و جلوگیری از مرخصی و آزادی او را قویا محکوم میکنیم

در شرایطی که خطر ابتلا به بیماری کرونا به بزرگترین مسئله بشریت در دنیا تبدیل شده است و در این میان زندانیان بی دفاعترین افرادی هستند که هیچگونه امکانی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ندارند جعفرعظیم زاده وبسیاری دیگر از فعالین سیاسی و مدنی در زندان به سر میبرند.

از همان اوایل شیوع این بیماری بسیاری از ابراختلاسگران که میلیاردها تومان از سرمایه های مردم را از طریق روابط مافیایی به غارت برده بودند و در جریان دعواهای جناحی درون حکومت به زندان افتاده بودند، علیرغم احکام سنگین و طولانی مدت به مرخصی آمدند چون برادر، دختر، داماد و یا از نزدیکان سران رده بالای حکومتی بودند. اما فعالین صنفی چون عظیم زاده ها و حبیبی ها که هیچگونه جرمی مرتکب نشده اند و تنها درمقابل چپاولگران و مافیای ثروت و قدرت از حقوق و مطالبات صنفی و طبقاتی خویش دفاع کرده اند در زندان به سر میبرند تا حاکمیت بتواند بدون سر و صدا از طریق بیماری مهلک کرونا آنان را به مسلخ مرگ ببرد.

اقوام و بستگان وزرا و رؤسا که بخاطر دزدی و اختلاس و بقول خودشان فساد اقتصادی به احکام سنگینی محکوم شده اند خارج از چارچوب بخشنامه مرخصی به زندانیان، و در اقدامی خلاف قوانین خودشان به مرخصی آمدند اما جعفرعظیم زاده کارگر دربند که طبق همان بخشنامه، قانونا مرخصی شامل او میشد با مخالفت دادستانی از این حق خود محروم ماند.  اعمال فشار بر جعفرعظیم زاده و انتقام جویی دادستانی و نهادهای امنیتی از او به همین جا ختم نشد و روز یکشنبه مسئولین دادگاه اجرای احکام در حالی که بخش نامه آزادی زودهنگام  زندانیان با صراحت تمام شامل جعفرعظیم زاده میشود به همسر او اعلام کردند دادستانی با آزادی او مخالفت کرده است.

در همین حال و هم زمان با این مخالفت، درسناریویی دیگر و جهت محکم کاری برای جلوگیری از آزادی عظیم زاده ، ابلاغیه ای از سوی بازپرسی شعبه دوم دادسرای اوین مبنی بر تشکیل پرونده جدید به  خانواده او پیامک شد و بی شرمانه تر از همه اینها که با هدف اعمال فشار های روحی و روانی بیشتر بر جعفرعظیم زاده صورت میگیرد حضور مامورین قضائی با فاصله یک ساعت از این پیامک در منزل پروین محمدی و اعلام آغاز فرایند حراج منزل او به عنوان وثیقه جعفرعظیم زاده ان هم در شرایطی است که با گذشت ۱۵ ماه از دستگیری جعفر قانونا این وثیقه می باید آزاد میشد.

تمامی این اقدامات ضدکارگری علیه یک کارگر زندانی در راستای بالا بردن بیش از پیش هزینه فعالیت های صنفی و تشدید سیاست سرکوب کارگران و مزدبگیران اتفاق میافتد.

مصادیق اتهامات جعفرعظیم زاده تنها و تنها حول تلاش وی در زمینه مطالبات صنفی کارگری خصوصاً اعتراض به دستمزدهای چندین برابر زیر خط فقر از طریق جمع آوری طومار چهل هزارامضا و خواست افزایش مزد مطابق با نرخ سبد معیشت خانواده کارگری در سال ۱۳۹۳ است.

او نه ثروتی دارد،نه ارتشعا و اختلاسی  کرده است، نه  همچون اعوان و انصار حکومتیان  موسسه مالی برای چپاول اموال مردم به راه انداخته است و نه مرتکب کوچکترین جرم و ناهنجاری به ضرر جامعه و یا حتی به ضرر احدی شده است. او فقط یک کارگر است که ندای حق خواهی سر داده است و همین برای به لرزه افتادن  حکومت گران دزد و غارتگر کافیست تا چنان وحشتی از او و امثال او کنند که به رغم بخشنامه های  ریاستشان و صراحت بر آزادی جعفر او را همچنان در زندان و در معرض ابتلا به ویروس مرگ بار کرونا نگه دارند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با هشدار به حکومت گران پیرامون خطرات جبران ناپذیری که با گسترش ویروس کرونا جان جعفرعظیم زاده و دیگر زندانیان سیاسی و غیر سیاسی را تهدید می‌کند توجه افکار عمومی و سازمانهای بین المللی کارگری و حقوق بشری را به اقدامات کاملا  تعمدی و سیستماتیک دادستانی و نهادهای امنیتی برای نگه داشتن جعفرعظیم زاده در زندان به رغم بخشنامه مرخصی و آزادی زندانیان که قانونا و با صراحت تمام مشمول او نیز میشود جلب میکند و بدین وسیله خواهان آزادی بدون قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی و  آزادی و اعطای مرخصی به زندانیان غیر سیاسی تا پایان بحران بیماری مهلک کرونا در کشور است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

۲۶ فروردین ۹۹

*تجمع اعتراضی کشاورزان روستای کوشکک ضــیــــاءآبــــاد نسبت به زمین خواری وتعرض به حریم آب راه کشاورزی 200ساله

روز سه شنبه 26 فروردین، کشاورزان روستای کوشکک ضــیــــاءآبــــاد در استان قزوین باتجمع برسر زمین هایشان اعتراضشان را نسبت به زمین خواری وتعرض به حریم آب راه کشاورزی 200ساله به علت ساخت ساز در منطقه خان ارخی بنمایش گذاشتند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com