اعدام مصطفی سلیمی در سقز با همکاری اتحادیه میهنی کردستان عراق

حزب كمونيست كارگرى ايران
April 12, 2020

اعدام مصطفی سلیمی در سقز با همکاری اتحادیه میهنی کردستان عراق

مصطفی سلیمی روز ٢٣ فروردین در زندان سقز اعدام شد. جمهوری اسلامی روز ٢٢ فروردین به خانواده او آخرین ملاقات را داد و صبح روز بعد او را اعدام کرد. مصطفی سلیمی فعال سیاسی و عضو حزب دمکرات کردستان ایران بود. او به اتهام فعالیت مسلحانه و عضویت در یک حزب اپوزیسیون و "محاربه" به اعدام محکوم شد اما حکمش اجرا نشد و ١٧ سال از زندگی اش را در زندان گذراند.

 

مصطفی سلیمی همراه با ٨٠ زندانی دیگر روز ٨ فروردین از زندان سقز فرار کردند. آنها نگران ابتلا به بیماری کرونا بودند و همانند صدها زندانی دیگر در زندان های دیگر جمهوری اسلامی تلاش کردند خود را نجات دهند و دست به شورش زدند. فیلم فرار این زندانیان در سطح بین المللی منعکس شد و نشان داد که حکومت در مقابل جان و امنیت صدها هزار زندانی با لاقیدی و جنایتکاری رفتار میکند و زندانیان برای نجات خود دست به شورش و فرار میزنند. شورش زندانیان در چندین زندان و فرار برخی از آنها شکنندگی حکومت را هم نشان داد. اقدام به فرار این زندانیان برای حکومت اسلامی و قوه قضائیه اش بسیار گران آمد و در سقز و در کردستان آماده باش داد و تلاش کرد زندانیان فراری را دستگیر کند. مصطفی برای فرار از اعدام و دستگیری مجدد به کردستان عراق رفت و در شهر پنجوین خود را به مقامات اتحادیه میهنی کردستان معرفی کرد. اتحادیه میهنی با قرارگاه رمضان وابسته به سپاه قدس تماس گرفت و با وجود اینکه میدانست تحویل دادن مصطفی سلیمی یعنی اجرای حکم اعدام او، بیشرمانه وی را تحویل جمهوری اسلامی داد. مصطفی حتی به آنها گفته بود شما مرا بکشید یا اجازه دهید خودم را بکشم ولی به آنها تحویل ندهید اما اتحادیه میهنی، او را دست بسته تحویل جانیان اسلامی در ایران داد. حزب دمکرات کردستان نیز اعلام کرد که مصطفی در بانه دستگیر شده است تا اتحادیه میهنی را از مخمصه نجات دهد. سایر احزاب ناسیونالیست کرد نیز حاضر به محکومیت اتحادیه میهنی نشدند و از اقدام جنایتکارانه اتحادیه میهنی بعنوان عملی ناروا! اسم بردند.

 

جمهوری اسلامی مصطفی را فورا اعدام کرد تا قدرقدرتی خود را نشان دهد، اعدام کرد  تا از فراریان زهر چشم بگیرد و بگوید هنوز میتواند بکشد و چند صباحی به عمر ننگنین خود ادامه دهد.

 

اعدام مصطفی سلیمی که حاصل همدستی کثیف اتحادیه میهنی و حکومت حریم کردستان عراق با جمهوری اسلامی بود، موجی از خشم و انزجار را در میان مردم سقز و مردم کردستان ایران و عراق دامن زده و اتحادیه میهنی را به  انکار کشانده است. اما  اسناد و مدارک و صحبتهای آخر مصطفی سلیمی با خانواده اش تردیدی در نقش جنایتکارانه اتحادیه میهنی باقی نگذاشت.

 

حزب کمونیست کارگری جمهوری اسلامی و همدستی اتحادیه میهنی کردستان عراق با جمهوری اسلامی را بشدت محکوم کرده و صمیمانه به خانواده و دوستان مصطفی سلیمی تسلیت میگوید.

 

گرامی باد یاد مصطفی سلیمی

زنده باد مبارزات مردم برای سرنگونی حکومت اعدام و جنایت اسلامی

 

حزب کمونیست کارگری ایران

فروردین 1399، 12 آوریل 2020


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com