اعدام مصطفی سلیمی بعهده سران جمهوری اسلامی و اتحادیه میهنی است

کمپین نجات هوشمند علی پور
April 12, 2020

اعدام مصطفی سلیمی بعهده سران جمهوری اسلامی و اتحادیه میهنی است.

مردم مبارز و آزادیخواه کردستان!

جنایتی آشکار که با همدستی نیروی آسایش (امنیت) اقلیم کردستان با نظارت اتحادیه میهنی و تحویل دادن زندانی سیاسی مصطفی سلیمی به قرارگاه رمضان نیروی قدس سپاه پاسدارن ایران که حکم اعدام این زندانی سیاسی را که به شهر "پنجوین" در اقلیم کردستان پناه برده بود را محکوم میکنیم.

آسایش شهر پنجوین زندانی سیاسی مصطفی سلیمی را دستگیر و به بهانه گرفتن تست کرونا و تحقیق درباره هویت این زندانی در اوج شقاوت و بیرحمی تحویل سپاه پاسدارن در مرز بانه میدهند. سحرگاه امروز شنبه ٢٣ فروردین ١٣٩٩ در زندان مرکزی سقز مصطفی سلیمی را بوسیله جرثقیل به دار آویختند و جانش را گرفتند.

مردم انسان دوست و آزادیخواه همگان شاهد یک جنایتی ضد بشری و غیرانسانی توسط جانیان حاکم بر ایران بودیم که با بند و بست احزاب ناسیونالیست واینبار اتحادیه میهنی کردستان عراق این زندانی سیاسی (مصطفی سلیمی) را که بیش از ١٧ سال در زندانهای شهرهای سقز و سنندج در حبس بود و در ارتباط با عضویت و همکاری در احزاب مخالف رژیم به اعدام محکوم شده بود.

همه احزاب سیاسی و سازمانهای مدافع حقوق بشری باید بدون کوچکترین شبه ای جنایت این جانیان را محکوم و خواهان کمیته ای مستقل برای شناسایی عاملین و آمرینی شوند که مستقیما در اعدام این زندانی سیاسی نقش داشته اند.

مردم شریف کردستان ایران؛ متعاقبا باید علیه این جنایت  و قتل عمد دولتی جمهوری اسلامی دست به اعتراض و اعتصاب بزنند و جواب محکمی به جانیان حاکم و قاتلین مصطفی سلیمی که فرزند ٢٥ ساله اش به نام " اشکان سلیمی" هم که سال گذشته در اثر فشارها و تهدیدات مکرر اداره اطلاعات و دستگاه قضائی شهر سقز خودکشی کرد را بدهند.

ما ضمن تسلیت و اعلام همدردی با خانواده مصطفی سلیمی خواهان پیگیری و شناسایی قاتلین و مجازات شرکای این جرم هستیم و خود را در غم و اندوه این خانواده داغدار شریک میدانیم.

کمپین نجات هوشمند علی پور

شنبه ١١ ‌آوریل ٢٠٢٠- ٢٣ فروردین ١٣٩٩

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com