زندان‌های آمری ک ک ک ا : در آستانه تبدیل‌شدن به اردوگاه‌های مرگ

مطالب ترجمه شده
April 09, 2020

۲٫۳ میلیون زندانی با جرائم مختلف و زندانیان سیاسی در آمریکا در "ظرف کشت میکروب" برای کروناویروس به دام افتاده

نشریه انقلاب ارگان حزب کمونیست انقلابی آمریکا

۶ آوریل ۲۰۲۰ | revcom.us

مترجم: برهان عظیمی

 زندان‌های آمری ک ک ک ا (Amerikkka)[1]: در آستانه تبدیل‌شدن به اردوگاه‌های مرگ

در آمریکا نزدیک به ۲٫۳ میلیون نفر زندانی را در حدود ۷۰۰۰ زندان ، ندامتگاه و بازداشتگاه به سر می‌برد. حدود ۶۰ درصد آن‌ها سیاه‌پوست یا لاتین‌تبار هستند.

بیش از ۳۰۰٬۰۰۰ متهم به جرائم غیر خشونت‌آمیز هستند، اما به‌هیچ‌وجه محکوم نشده‌اند و فقط در زندان هستند زیرا آن‌قدر فقیرند که توانایی پرداخت ضمانت را ندارند. صدها هزار نفر دیگر در زندان به جرم داشتن مواد مخدر یا جرائمی مانند جرائم خُرد مانند ورود غیرمجاز به ساختمان، فحشا، یا ادرار در کوچه  و خیابان در زندان هستند. ده‌ها هزار نفر توسط نظام بیدادگر و ناعادلانه  آمریكا در زیر چرخ‌های لکوموتیو قضایی قرارگرفته‌اند و یا بر اساس قوانین " اجباری حداقل " مجازات طولانی را اجرا می‌کنند. ۴۰٬۰۰۰  تا ۵۰٬۰۰۰ نفر دیگر نیز مهاجران به جرم "جنایت" فرار از خشونت و آزار و شکنجه در کشورهای خود و بازجویی در مورد درخواست پناهندگی‌شان در آمریکا بازداشت‌شده‌اند.

آمریکا اغلب به کشورهایی مانند چین، ایران و کره شمالی به‌عنوان رژیم‌های سرکوبگر اشاره می‌کند و بی‌شک آن حکومت‌ها  سرکوبگر نیز هستند. اما ایالات‌متحده آمریکا ۴۰۰٬۰۰۰ نفر بیشتر از چین (نزدیک‌ترین "رقیب" آن) را به زندان انداخته است، حتی اگر جمعیت چین تقریباً چهار برابر جمعیت آمریکا باشد، با حدود ۴ درصد از کل جمعیت جهان، آمریکا ۲۲ درصد از زندانیان جهان را در اختیار دارد!

اکنون ممکن است هزاران نفر از این زندانیان با مجازات اعدام روبرو شوند، زیرا  بیماری همه‌گیر کروناویروس در سراسر ایالات‌متحده گسترش یافته است.

کروناویروس در حال شیوع در نظام زندان آمریکا است و از ازدحام جمعیت و دیگر شرایط وحشیانه تلفات مرگبار بر روی جمعیتی که به طرز چشمگیری ناسالم‌تر و درنتیجه نسبت به جمعیت "آزاد" در برابر ویروس آسیب‌پذیر است، می‌گیرد.

افراد مسن در میان جمعیت زندانیان با رشد سریع روبرو هستند. زندانی عمدتاً فقیر هستند و بسیاری از آن‌ها بی‌خانمان(هوملس) هستند که این امر باعث آسیب‌پذیری آن‌ها در برابر بیماری‌هایی مانند دیابت و فشارخون بالا می‌شود. در حقیقت، طبق گزارش‌های حدود ۴۰ درصد از زندانیان دارای یك بیماری مزمن پزشکی هستند. سالمند بودن و یا بیمار بودن دو عامل مهم مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری کووید-‌۱۹ هست.

اولین شیوع جدی در حال حاضر در سیستم زندان‌ بدنام جزیره ریکرز در نیویورک(Rikers Island jail) رخ داده است ، که در آن حداقل ۲۳۱ زندانی و ۲۲۳ نفر از کارکنان زندان به آن مبتلا و آلوده‌شده‌اند، و تمام ۸۸ تختخواب که تنها واحد بیماری‌های عفونی این مجموعه زندان که هیچ هواکشی برای زندانیان ندارد، پر از مبتلایان به ویروس کرونا است. در این زندان حداقل دو نفر از کارمندان درگذشته‌اند، طبق گزارش زندانیان "نگهبانی که شروع به سرفه کردن نمود و گونه‌هایش قرمز شده و به زمین فرو افتاد."

شیوع این بیماری در سراسر آمریکا در حال گسترش است.

در کالیفرنیا، آزمایش‌های اولیه کووید-۱۹ نشان داده است که ۲۲ نفر از کارمند زندان و ۱۰ زندانی در ۱۰ زندان مختلف مبتلا شده‌اند.  صدها نفر دیگر از کارمندان زندان تب بالا دارند اما برای کووید-۱۹ آزمایش نشده‌اند. در زندان کوک کانتی (شیکاگو)، حداقل ۱۰۰ زندانی و دو کارمند آزمایش مثبت داشته‌اند. در نظام زندان‌های فدرال، حداقل ۹۱ زندانی و ۵۰ نفر از کارمندان آزمایش مثبت داشته‌اند و حداقل هفت نفر نیز جان‌باخته‌اند. همچنین این بیماری همه‌گیر در زندان‌های نوجوانان و در اردوگاه‌های بازداشت مهاجرین شیوع دارد (هرچند که ما کمتر ازآنچه اتفاق می‌افتد در مورد مهاجران زندانی می‌دانیم، زیرا ساختار منزوی بسیاری در مراکز بازداشت و عدم اطلاعات صادقانه از اداره مهاجرت و گمرک اجرایی آمریکا ICE ).

اگر این تعداد کوچک به نظر می‌رسد، به یاد داشته باشید که ایالت نیویورک حدود یک ماه پیش اولین مرگ کووید-۱۹ خود را داشت. امروز بیش از ۱۲۲٬۰۰۰ نفر و بیش از ۴٬۱۰۰ نفر جان‌باخته‌اند!

زندان‌ها و مراکز بازداشت آمریکا: محیطی آماده برای بیماری‌های همه‌گیر

شرایط زندان و بازداشتگاه‌ها برای بشر بسیار وحشتناک است، اما محیطی است که به کروناویروس بسیار خوش‌آمد می‌گوید. فاصله اجتماعی در زندان‌ها غیرممکن است. اغلب زندانیان در خوابگاه‌های بزرگ می‌خوابند. یک زندانی سابق ریکرز آنجا را این‌گونه توصیف می‌کند "۵۰ مرد به‌طور مشترک در خوابگاه قرار داند"، "فاصله بین تخت زندانیان کمتر از ۴۵ سانتی میر تا ۶۰ سانتیمتر(کمتر از یک متر) است"، "۴۰-۵۰ زندانی در این خوابگاه‌ها از یک توالت" و همچنین از سه تلفن استفاده می‌کنند. برخی دیگر گفتند که شاهد: "مدفوع انسان‌ها بر دیوارهای خوابگاه" بودند و غذاهای باقی‌مانده از قبل همچنان روی میزها قرار دارد.

ازدحام بیش‌ازحد یک مشکل اساسی است. زندان‌های کالیفرنیا در حال حاضر با ۱۳۴ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند. خبرگزاری تلویزیون ای بی سی( ABC News) ویدئویی را از داخل یک زندان ایالت آلاباما دریافت کرد که با یک زندانی شروع می‌شود و می‌گوید: "این محکوم بودن برای قرار گرفتن در تنگنایی که یک محل گور دسته‌جمعی در داخل این زندان‌ها است." در این ویدیو خوابگاه پرجمعیتی را نشان می‌دهد که با تخت‌های دوطبقه  و در راهروهایش دو مرد نمی‌توانند عبور کنند مگر اینکه یکی خود را بچرخاند تا دیگری رد شود.

زندانیان در نقاط مختلف آمریكا گزارش می‌دهند كه آن‌ها نمی‌توانند وسایل تمیزکاری اساسی (صابون و شامپو)داشته باشند چه برسد به اینکه دستكش محافظ یا ماسك محافظت داشته باشند، این‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که همه‌چیز را با افرادی كه آلوده به کروناویروس هستند تقسیم می‌شود. مواد ضدعفونی‌کننده دست به دلیل دارا بودن الكل اغلب غدغن هستند. یک زندانی ممکن است از جوراب برای نگه‌داشتن تلف دستی‌اش استفاده کند یا از شامپو رقیق‌شده برای شستن سطوح استفاده کند. حتی صابون دست را خود زندانیان باید در بسیاری از  فروشگاه زندان خریداری کنند. اگر زندانی دستبند داشته باشد، در هنگام سرفه یا عطسه نمی‌توانند دهان خود را نیز بپوشانند. همان‌طور که یکی از مقامات شهرستان کوک اظهار داشت: "زندان‌های ما ظرف کوچک رشد میکروب هستند." (منظور یک ظرف کوچک است که برای رشد میکروارگانیسم‌ها یا میکروب و ویروس‌ها در آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود.)

همه این‌ها زمینه را برای همه‌گیری مرگبار ویروس فراهم می‌کند که می‌تواند به‌سرعت گسترش یابد و هزاران نفر را بکشد. یک رهبر اتحادیه کارگران زندان فدرال آمریکا اذعان کرد که همه‌گیری شدن ممکن است "برای جمعیت زندانی ما بسیار خطرناک باشد." استیون جونز، زندانی ۵۵ ساله فدرال در لیتلتون، کلرادو، به‌طور شفاف چنین گفت: "اگر ویروس به اینجا وارد شود، و همه ما چنین انتظاری را داریم، همه ما محکوم به مرگ هستیم."

بی‌تفاوتی کیفری مقامات ملل زندان

از اواسط ماه فوریه، با گسترش کروناویروس در آمریکا طیف گسترده‌ای از نیروها- وکلا، فعالان اصلاحات در زندان، کادر پزشکی زندان، گروه‌های آزادهای مدنی و چند سیاستمدار لیبرال خواستار پذیرش مقامات زندان برای انجام اقدامات فوری در محافظت از زندانیان در تحت بازداشتشان شدند.

 

مهم‌ترین خواسته این بود که تعداد زیادی زندانی آزاد شود، با هدف هم کاهش جمعیت بیش‌ازحد خطرناک در مؤسسات زندان (ازاین‌رو ویروس قادر به گسترش سریع ویروس نخواهد بود) که هرچه بیشتر افراد از این محیط خطرناک خارج شوند. بسیاری از افراد خاطرنشان می‌کردند که حتی رهبران ستمگر جمهوری اسلامی ایران ۸۵۰۰۰ زندانی را نیز آزادکرده‌اند که تقریباً یک‌سوم از کل زندان‌های آن‌ها است. (ایران فقط یک‌نهم ( 1/9) زندانی در مقایسه با آمریکا دارد و میزان حبس آن حدود ۴۰ درصد از  آمریکا است.)

در آمریکا، مقامات مختلف شهر، ایالتی و فدرال با هیاهو کردن که گویی ذره‌ای رحم دارند، اما تاکنون اکثر آن‌ها تنها درصد کمی از زندانیان خود را آزادکرده‌اند: نیوجرسی کمتر از ۱۰۰۰ از تقریباً ۱۵۰۰۰ زندانی در زندان؛ زندان ایالتی  لس‌آنجلس ۱۷۰۰ نفر از حدود ۱۵۰۰۰ کل تعداد زندانیان، نیویورک  ۶۵۰ نفر از کل زندانیان ۷۰۰۰ نفر، آزادشده‌اند. مقامات زندان کالیفرنیا در پاسخ به دادخواستی که خواستار آزادی در مقیاس بزرگ بود، موافقت کردند که آزادی ۳۵۰۰ زندانی ایالتی خود را از مجموع ۱۲۱۰۰۰ آزاد کنند. تا زمان بیرون آمدن نوشتار، تنها زندان کانتی سیاهوگو (واقع در شهر کلیولند ایالت اوهایو) از تعداد کمتری از  ۱۰۰۰ نفر از کل جمعیت ۲۰۰۰ نفری زندان را آزاد کرد.

در سطح فدرال، دادستان کل کشور ویلیام بار در ابتدا ۵۲۲ تن از ۱۴۶۰۰۰ زندانی سیستم فدرال را به حبس خانگی منتقل کرد. اما یک هفته بعد، به‌محض گسترش بیماری همه‌گیر در زندان‌های نظام فدرال، وی وضعیت "اضطراری" اعلام کرد و یادداشتی را صادر کرد که تصدیق کرد: "ما در چندین زندان فدرال گسترش این عفونت را تجربه می‌کنیم" و اظهار داشت که اداره زندان‌ها باید "در صورت لزوم ... زندانیان آسیب‌پذیر را از این مؤسسات خارج کند."

اما او گفت که این باید به‌صورت پرونده به پرونده انجام شود، به این معنی که هر پرونده شخص زندانی باید جداگانه بررسی شود. و  سایت پولیتیکو گزارش داد که "وزارت دادگستری همچنان به مقاومت در برابر تلاش‌های وکلا برای دخالت دادگاه‌ها در تصمیم‌گیری در مورد آزادی زودهنگام ادامه داده است." بنابراین این بدان معنی است که در بهترین حالت، در یک جریان لاک‌پشتی و آهسته‌ شماری از زندانیان آزاد می‌شوند ، درحالی‌که "منتظر بررسی" پرونده است زندانیان همچنان با خطر مبتلا شده به بیماری کووید-۱۹ و مرگ احتمالی در زندان روبرو هستند.

ادی اوفر، مدیر بخش عدالت در اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، با نگاه به تصویر کلی زندان‌ها گفت: "ما به‌هیچ‌وجه نزدیک به میزان آزادی زندانیان نیستیم که ببینیم انتشار کووید-۱۹ را متوقف شود. هرروز که مقامات دولتی در این مورد عمل نمی‌کنند، روز دیگری است که جان مردم در معرض خطر قرارگرفته است."

پاسخ رسمی در داخل زندان: اوضاع را بدتر کنید!

با توجه به شرایط موجود در زندان، به‌دوراز سازمان‌دهی مجدد امور برای به حداقل رساندن خطر و بهبود مراقبت‌های بهداشتی، مقامات عمدتاً قدم‌هایی برای سرکوب بیشتر زندانیان برداشته‌اند. اکنون بسیاری از نظام‌های زندان ملاقات را ممنوع و یا محدود کرده‌اند، که علاوه بر اینکه زندگی در زندان بسیار سخت‌تر است، به این معنی است که برای افراد خارج از  زندان(فامیل و اعضاء خانواده زندانیان) سخت‌تر است که بدانند در زندان چه خبر است.

اقدام دیگر، قرار دادن افراد مشکوک به آلوده بودن به کووید-۱۹ در بندهای انفرادی است که نوعی شکنجه است. در حقیقت، زندانیان در یکی از بازداشتگاه‌های مهاجرت به خبرگزاری رویترز گفتند که زندانیان عمداً  اعلائم بیماری را پنهان می‌کنند تا به زندان انفرادی زندان منتقل نشوند.

حتی بدتر اینکه، در برخی از زندان‌ها در حال قفل‌کردن بند‌هایی هستند که برخی از افراد علائم آن بیماری را نشان می‌دهند. لس‌آنجلس تایمز درباره این عمل در زندان‌های ایالت کالیفرنیا می‌گوید:

این امر باعث افزایش نگرانی در بین اعضای خانواده، به‌ویژه در زندانیانی که پیرتر و یا در معرض بیماری شدید ناشی از  کووید-۱۹ هستند، بیماری ناشی از ویروس کرونا است.

"او احساس می‌کند که در یک اردوگاه مرگ آلمان نازی قرار دارد. مقامات زندان اساساً همه آن‌ها را در خوابگاه "بیمار" محبوس كرده‌اند و فقط آن‌هایی را که تب بالا دارند از آن بند زندان مهاجرین بیرون می‌آورند. سلو"دختربچه یك چنین زندانی در زندان ایالتی چینو گفت ...": یك زندانی كه در خوابگاه ۱۵۰ نفری، تست آزمایش ویروس کرونایش مثبت شده است. آن‌ها تمام خوابگاه او را به حالت تعطیل درآوردند و درب آنرا قفل کردند. او نمی‌تواند باندج‌های لازم برای زخم‌های باز که از بیماری آتوامیون دارد، دریافت کند. او ۷۲ ساله است و قرار است  اوت آزاد شود. [تأکید اضافه شده است.]

مراکز بازداشت نوجوانان(بچه زیر ۱۸ سال) در کالیفرنیا هیچ کاری برای تشویق فاصله اجتماعی در بین جوانانی که کنترل می‌کنند انجام نمی‌دهند، اما از کارکنان زندان از خودشان محافظت می‌کنند: "کارکنان اداره عفو زندان‌ها، ۲ متر  از بچه‌ها فاصله می‌گیرند، اما بچه‌ها هنوز هم دورهم جمع می‌شوند." بسیاری از زندانیان همچنین از دریافت اطلاعاتی در مورد بیماری کووید-۱۹ به‌جز آنچه در تلویزیون یاد می‌گیرند، یا "توصیه"مقامات زندان مانند "بیشتر میوه و سبزیجات بخورید که از خودتان در مقابل این بیماری محافظت کنید" و خوابیدن در حال ایستادن اطلاعات ضروری دیگری دریافت نمی‌کنند!

 

جنایتی علیه بشریت در  حال وقوع است؛ باید متوقف شد!

این پشت کردن عمدی به میلیون‌ها نفر از مردم که عمدتاً سیاه‌پوست و قهوه‌ای‌پوست(لاتین تبار) هستند درزمانی که شیوع این بیماری كشنده، مطابق با كلیت جهت‌گیری نسل‌كشی است كه حاكمان آمریكا در طی ۴۰ سال گذشته و سیستم حبس گسترده بخشی از آن است، حركت می‌كنند. یکی از ویژگی‌های اصلی این جنایت علیه بشریت است و می‌بایست با آن بسیار گسترده و جدی مقابله شود.

همه زندانیانی که منتظر محاکمه هستند (و بنابراین تا نرفتنشان به دادگاه فرض بر بی‌گناهی آنان است) باید سریعاً آزاد شوند تا اینکه بدون محاکمه به یک مجازات اعدام با شروع این ویروس محکوم نشوند.

تمام زندانیانی که به اتهام ریزودرشت(و نه جرم‌های سنگین و جنائی و از این قبیل) بازداشت‌شده‌اند و هیچ‌کس نباید این جرم‌های سبک در زندان باشد، باید آزاد شوند.

کلیه بیماران سالخورده به‌شدت بیمار در هر سن که عمدتاً احکام خود را تمام کرده‌اند باید آزاد شوند.

برای کسانی که در زندان باقی می‌مانند شرایط بهداشت و سلامتی زندان‌ها به‌سرعت باید به این‌گونه دگرگون شود:

فاصله اجتماعی باید اجرا شود. استفاده از بند‌های انفرادی برای "قرنطینه" باید متوقف شود.

زندانیان علامت‌دار یا مبتلابه کووید-۱۹ نباید با زندانیان ظاهراً سالم در یکجا باشند و درب آن نباید قفل شود.

صابون دست‌شویی باید رایگان در دسترس همه زندانیان باشد. لوله‌کشی باید در صورت لزوم تعمیر شود تا آب گرم و سرد تمیز در اختیار زندانیان قرار گیرد، و تجهیزات محافظتی (دستکش، ماسک صورت) و ضدعفونی‌کننده دستی به‌طور گسترده در دسترس زندانیان قرار بگیرد.

مراقبت‌های بهداشتی باید به‌سرعت ارتقاء یابد، ازجمله این‌که اطمینان حاصل شود که زندانیان به‌شدت بیمار در بیمارستان‌ها تحت معالجه قرار گیرند و یا اینکه تهویه مطبوع  هوا و سایر روش‌های نجات‌دهنده زندگی در مراکز زندان برای آن‌ها در دسترس باشد.

 

توضیح ضروری مترجم: کلیه نقل‌قول‌هایی که در نوشته رفقای حزب کمونیست انقلابی آمریکا آمده است دارای ۲۹ منبع رسمی است و در بخش پانویس‌ها آن آمده است اما مترجم برای طولانی نشدن و بالا نرفتن حجم فایل که برای دوستان و رفقا در ایران قابل باز کردن باشد، از آوردن پانویس و منابع با عرض پوزش خودداری کرده است.

کلیه منابع این نوشته در لینک زیر موجود است:

https://www.revcom.us/a/641/2-point-3-million-us-prisoners-and-detainees-trapped-in-petri-dish-for-coronavirus-en.html?fbclid=IwAR0OBt86UAPgGBWvBp_-oyGLuCGRAcVFIKqomehMcQPBLjqVmZTULI_YzwU#text3


 * نظام "دادرسی" کیفری آمریکا تقریباً ۲٫۳ میلیون نفر را در ۱۸۳۳ زندان ایالتی، ۱۱۰ زندان فدرال، ۱۷۷۲ مرکز اصلاحات مربوط به نوجوانان ، ۳،۱۳۴ زندان محلی ، ۲۱۸ زندان بازداشت مهاجرت ، و ۸۰ زندان مناطق سرخپوست‌نشین و همچنین در زندانهای نظامی، مراکز تعهد مدنی، زندانهای بیمارستانهای ایالتی روانپزشکی آمریکا نگه می دارد..

منتشر شده در  تلگرام لینک زیر:


https://t.me/New_Communism/1958

 

 

 

[1]آمری ک ک ک ا  ... ((Amerikkka)آمریکا)- طوری نوشته شده است که مخفف کوکلوس‌کلانKu Klux Klan گروه نژادپرست سفیدپوستان آمریکا و طرفدار فاشیسم نازی که سیاه پوستان را در زمان برده داری و تا جنبش مبارزات مدنی دهه ۶۰ و تاکنون می سوزاندند و می‌کشند، است! این گروه از طرفداران سرسخت رژیم فاشسیت ترامپ/پنس است!

زندان‌های آمری ک ک ک ا : در آستانه تبدیل‌شدن به اردوگاه‌های مرگ


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com