اخبار و گزارشات کارگری ١٧ فروردین ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
April 05, 2020

اخبار و گزارشات کارگری ١٧ فروردین ماه ١٣٩٩

بازی با جان کارگران وخانواده هایشان را خاتمه دهید

ارزش جان آنها بیشتر از سود اندوزی کارفرمایان است

- اعتراضات تلاشگران خط مقدم مقابله با کووید 19 نسبت به عدم پرداخت حقوق اسفند ماه

- ادامه اعتراضات کارگران کارخانه کنتورسازی ایران نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی با تجمع مقابل استانداری قزوین

- تجمع اعتراضی کارگران کارخانه روناک دارو نسبت به اخراج از کار مقابل فرمانداری ساوه

- تجمعات اعتراضی کارگران  کارخانه تهران بتن(شاد آباد) نسبت به انتقال محل کارشان

- طومار کارگران کشت وصنعت مغان و اهالی شهر برای لغو خصوصی سازی

- تجمع اعتراضی اهالی بوانات نسبت به خطرابتلا به کووید 19 مقابل فرمانداری

- انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شهرستان کامیاران:

کارگران تنها با "اتحاد" و ایجاد "تشکل مستقل" میتوانند وضعیت زندگی خود را بهبود ببخشند

- جان باختن هنرمند بر اثر اعتصاب غذا

- ابوالفضل نژادفتح فعال صنفی دانشجویی و دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران در دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس محکوم شد!

- ابتلای 200 نفر از کارکنان شهرداری تهران به کووید 19 وجان باختن 10 نفرشان

- ابتلای 110 نفر از کارکنان راهداری و حمل و نقل جاده‌‎ای به کووید 19 وجان باختن 2 نفرشان

- ابتلای 41 نفر از کارمندان استان خراسان شمالی به کووید19 وجان باختن 3 نفرشان

- جان باختن یک کارگر جوان حین کارشبانه نصب داربست درتهران براثر برق گرفتگی

*اعتراضات تلاشگران خط مقدم مقابله با کووید 19 نسبت به عدم پرداخت حقوق اسفند ماه

یک پرستارشرکتی بیمارستان‌ اهواز: ما عیدی‌مان را با کلی اعتراض گرفتیم، برای حقوق اسفند هم همکارانم یک هفته است در حال اعتراض هستند و تازه به ما اعلام کردند پایان فروردین حقوق اسفند ما ه را پرداخت می‌کنند.

ماجرا از توییت یک پرستار آغاز شد. این پرستار در توییتش نوشته بود: رسانه‌های ایرانی هر روز با ذوق و هیجان از اعتصاب و اعتراض پرستاران غربی می‌گویند. دیروز همکارانم در گروه پرسنل شرکتی داشتند برای گرفتن حقوق اسفند و مطالبات سال گذشته هماهنگی تجمعی را انجام می‌دادند.

سعید، پرستار بیهوشی و شرکتی یکی از بیمارستان‌های اهواز در گفت‌وگو با رسانه ای با تأیید این توییت درباره مشکلات پرستاران استان خوزستان گفت: از اوایل اسفند که شرایط درمانی بیمارستان‌ها بحرانی شد، همه ما آماده‌باش خوردیم و با اینکه عمل‌های غیراورژانسی کنسل شدند، هم به خاطر اپیدمی کرونا و هم به خاطر بحران الکل که در اهواز اتفاق افتاد، دائم همه ما در شیفت‌های زیاد در بخش‌های مختلف می‌چرخیدیم. بعد بحث داوطلبی پیش آمد و قرار شد داوطلبان خدمت در بیمارستان‌های پوشش‌دهنده مبتلایان به کرونا ثبت‌نام کنند. تعدادی از پرسنل ثبت‌نام کردند و ما از ابتدای فروردین ماه به این بیمارستان‌ها اعزام شده‌ایم. ما پرسنل شرکتی هستیم، در 10 سال خدمتم همیشه شرکتی بوده‌ایم و اصلا در اهواز استخدامی پیش نیامده که ما بتوانیم جذب سیستم شویم. ما مدت زیادی است که دچار مشکل پرداخت هستیم. شرکت واسطه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انسانی است و همین مشکلات را در تعویق پرداخت، مالیات‌های عجیب و کم‌بودن پرداخت برای ما پدید می‌‌آورد.

 ‌وی در ادامه گفت: شرکت آوای سلامت که ما تحت پوشش آن هستیم گفته می‌شود تحت پوشش وزارت بهداشت است و در کشور جمعیت بالایی از کادر درمانی زیرمجموعه آن هستند. اما هنوز خبری نیست. به ما گفتند پرسنل داوطلب خدمت در بیمارستان‌های معین کرونا شرایط ویژه‌ای دارند و مبالغ ویژه می‌گیرند، اما همه این وعده‌ها مختص پرسنل رسمی بود و پرسنل شرکتی امتیاز خاصی نداشتند، اما ما به حساب دغدغه و وظیفه به میدان آمدیم، مسئله این است که ما در این شرایط، برای رفتن به خانه هم مشکلاتی داشتیم چون با بیماران مبتلا به کرونا درگیر بودیم. در بحث بهداشت و تهیه ملزومات بهداشتی هزینه مضاعفی داشتیم و انتظار داشتیم حداقل در این شرایط رفتار مناسب‌تری با ما داشته باشند. اما همه چیز بدتر شد. ما عیدی‌مان را با کلی اعتراض گرفتیم، برای حقوق اسفند هم همکارانم یک هفته است در حال اعتراض هستند و تازه به ما اعلام کردند پایان فروردین حقوق اسفند ما ه را پرداخت می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که دلیل تأخیر در پرداخت چیست،گفت: «خودمان هم نمی‌دانیم. ما معتقدیم آنها پول را در حساب‌هایشان نگه می‌دارند. صراحتا مسئولان دانشگاه به ما گفته‌اند که آنها حق دارند و سود کمی دارند و برای جبران مافات باید پول را مدت زمان خاصی در حساب بخوابانند تا یک‌سری امتیاز از بانک بگیرند. ما می‌گوییم الان شرایط ما غیرعادی‌ است، نمی‌دانیم درگیر بیماران باشیم، درگیر سلامتمان باشیم یا درگیر رساندن خرجی زن و فرزندمان. کاش کسی هم به فکر ما بود.

قابل یاد آوری است که مشکلات پرستاران شرکتی معطوف به یک استان نیست. در حال حاضر بیش از 30 درصد پرستاران وزارت بهداشت شرکتی هستند. مشکلات پرستاران شرکتی زیاد است و به مسئله حقوق ختم نمی‌شود و کسی هم پاسخ‌گوی آنها نیست.

پرستاران شرکتی مشکلات بیشتری را نسبت به سایر پرستاران در مراکز درمانی دارند؛ عدم امنیت شغلی، تبعیض در دریافتی‌ها نسبت به سایر نیرو‌ها و همچنین عدم پرداخت به‌موقع حقوق و مزایای نیروهای شرکتی، وضعیت پرستاران شرکتی را نسبت به سایر پرستاران متفاوت کرده و به نوعی در حق پرستاران شرکتی تبعیض شده است.

چون وزارت بهداشت می‌خواهد پرستار را با حداقل حقوق استخدام کند. پرستار باید استثمار شود، حرف نزند و اعتراض نکند، برای همین امنیت شغلی پرستار را به هم زده و آنها را به شرکت‌ها واگذار کرده‌اند. شرکت‌ها حداکثر قراردادی که با یک پرستار امضا می‌کنند یک‌ساله است. حتی قرارداد 89روزه هم داریم که نه بیمه و نه امتیاز و سنوات به پرستار تعلیق نمی گیرد. تازه اگر با پرستار قرارداد یک‌ساله بسته شود، ‌بندی در قرارداد موجود است که اگر شرکت نخواست، می‌تواند عذر طرف را بخواهد.

*ادامه اعتراضات کارگران کارخانه کنتورسازی ایران نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی با تجمع مقابل استانداری قزوین

روزیکشنبه 17 فروردین،جمعی از کارگران کارخانه کنتورسازی ایران در دومین روزاعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع مقابل استانداری قزوین زدند.

یکی از کارگران حاضر در تجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: در اولین روز کاری در سال جدید کارگران با درهای بسته شرکت مواجه شدند. در این راستا، ظهر امروز کارگران برای پیگیری این موضوع مقابل استانداری تجمع کردند که متاسفانه هیچ کدام از مسئولان جوابگوی ما نبودند.

درهمین رابطه:

*تجمع اعتراضی کارگران کارخانه کنتورسازی ایران نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل اداره کار

روز شنبه 16 فروردین،جمعی ازکارگران کارخانه کنتورسازی ایران برای اعتراض نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع مقابل اداره کارزدند.

یکی از کارگران کارخانه کنتورسازی ایران به خبرنگاررسانه ای گفت: در اولین روز کاری سال کارگران با در‌های بسته  کارخانه مواجه شدند و به همین دلیل مقابل اداره کار الوند تجمع کردند.

وی افزود: طبق قراردادی که کارگران با شرکت دارند تا آخر فروردین ماه می‌توانند در کارخانه مشغول به کار باشند، اما متاسفانه مدیرعامل شرکت این کارخانه را تعطیل کرده است.

وی درادامه گفت: با مراجعه به اداره کار و صحبتی که با رئیس اداره کار داشتیم گفت می‌توانید به خاطر این موضوع از مدیرعامل کارخانه شکایت کنید و قانونا تا پایان فروردین باید در کارخانه مشغول به کار باشید.

این کارگر کنتورسازی درخاتمه گفت: برای پیگیری بیشتر به فرمانداری مراجعه کردیم که گفتند شرکت خصوصی است و باید خودتان مشکل را حل کنید و همچنین در شورای تامین استان هم در درخواستی برای بسته شدن کارخانه مطرح نشده است.

*تجمع اعتراضی کارگران کارخانه روناک دارو نسبت به اخراج از کار مقابل فرمانداری ساوه

روز شنبه 16 فروردین، کارگران کارخانه روناک دارو واقع در شهرك صنعتي كاوه برای اعتراض به اخراج از کار مقابل فرمانداری ساوه تجمع کردند وشکایتی را ازشرکت تحویل فرمانداری دادند وبا قول پیگیری به شکایت به تجمعشان خاتمه دادند.

به گزارش سایت سندیکای فلزکار مکانیک،اولین روز مشغول به کار شدن کارگران با خبرهای ناخوشی همراه بود. در شرکت دارو سازی روناک واقع در شهر صنعتی ساوه روز 16فروردین تعداد 60 تا 70 نفر از کارگران که سابقه 5سال کار دارند را بدلیل نامعلوم اخراج کردند این اخراج ها نیز جهت خاصی دارد و همه بومی ها را بیرون کرده اند پشت پرده چه خبر است مشخص نیست، ولی کارگران اخراجی با تهیه شکوائیه ساعت ١١ صبح در جلو فرمانداری جمع شدند و شکایت خود را تحویل فرمانداری دادند قرارشده که فرمانداری پی گیری کند فعلا تجمع پایان یافته است.

بنابهمین گزارش،موج دوم اخراج در ماه اردیبهشت اتفاق خواهد افتاد. فعلا که کارگران باقی مانده که حدود 100 نفر می باشند نیز ساعت کاری آنها را هفته ای کرده اند یک هفته کار و یک هفته استراحت تا فروردین ماه بگذرد.

این شرکت داروسازی که فروش خوبی هم داشته و تا الان پول پارو می کرده است اما الان کارفرما بهانه آورده می گوید که توان تامین مواد را به خاطر تحریم و مشکلات واردات ندارد.

البته بعد از این اینکه کارفرمایان مجبور شده اند موضوع فاصله گذاری کارگران در واحدهای تولیدی را رعایت کنند دست به اخراج کارگران زده و کارگران را مجبور می کنند بیش از 12 ساعت کار کنند تا تولید به هیچوجه کاهش نیابد تا سودشان کم نشود. کارفرمایان زیاده خواه شده اند و همواره سود بالا را می خواهند واگر کمی سود آنها معمولی شود دست به اخراج کارگران می زنند.

*تجمعات اعتراضی کارگران  کارخانه تهران بتن(شاد آباد) نسبت به انتقال محل کارشان

روز یکشنبه 17 فروردین، کارخانه تهران بتن واحد شاد آباد واقع در جنوب غربی پایتخت برای اعتراض به انتقال محل کارشان به واحد آبیک ،دست به تجمع مقابل کارخانه در جنوب غربی پایتخت وشرکت فارس وخوزستان در خیابان بهشتی(عباس آباد)تهران زدند.

کارگران تجمع کننده به خبرنگار رسانه ای گفتند: در اعتراض به تصمیم مدیران شرکت مبنی به انتقال محل کارشان، امروز مقابل کارخانه و مقابل «شرکت سیمان فارس و خوزستان» تجمع کردیم.

کارگران معترض با بیان اینکه این شرکت از زیرمجموعه‌های سیمان فارس و خوزستان است، افزودند: این شرکت هم از زیرمجموعه‌های هلدینگ سیمان تامین متعلق به «شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی» (شستا) است. از آنجا که «شرکت سیمان آبیک» واقع در استان قزوین هم از زیرمجموعه‌های شرکت سیمان فارس و خوزستان است، مدیران سیمان بتن با این استدلال که فعالیت‌های شرکت سودآوری لازم را ندارد، قصد دارند، محل کار ما را تعطیل کنند و کارگران را برای ادامه‌ی کار به سیمان آبیک بفرستند.

کارگران تهران بتن، افزودند: تعداد کارگران شاغل در این شرکت، 35 نفر است که با احتساب اشتغال غیرمستقیمی که در تهران به وجود آمده، برای حدود 100 نفر شغل ایجاد شده است. باتوجه به اینکه قرارداد تمامی کارگران در پایان سال 98 به پایان رسیده است، بنا نداریم که انتقال خود را بپذیریم و تصمیم داریم که کار خود را برای ماندن در تهران پیگیری کنیم. امیدارویم مدیران شرکت سرمایه‌‌گذاری سازمان تامین اجتماعی به این خواسته‌ی به حق، رسیدگی کنند.

معترضان با بیان اینکه با جابه‌جایی محل کار کارگران از تهران به آبیک، باید زمان بیشتری از زندگی خود را برای تردد بین تهران و قزوین اختصاص دهیم، افزودند: این امر موجب سردرگمی و برهم ریختن برنامه‌ی زندگی ما می‌شود. شستا باتوجه به برخورداری مجموعه‌های صنعتی دیگر در تهران از این ظرفیت برخودار است که در تهران برای ما کاری را فراهم کند.

کارگران افزودند: البته شرط اصلی ما برای هرگونه همکاری، زنده نگه داشتن تهران بتن است؛ چراکه این شرکت قدیمی باتوجه به ظرفیت‌های خود ازجمله برخورداری از 14 هزار متر زمین مرغوب و تجهیزات دیگر، می‌تواند به دوران طلایی گذشته برگردد. متاسفانه با جابه‌جایی محل کار ما دیگر امکان کمک به تهران بتن وجود ندارد.

معترضان با بیان اینکه با توجه به اینکه سرویس‌های اداری در ایران مستهلک هستند، معطلی فراوانی را برای جابه‌جایی بین تهران و آبیک شاهد خواهیم بود، افزودند: قاعدتا سرویس‌ها نمی‌توانند سر موقع حرکت کنند. بنابراین چند ساعت تاخیر در رسیدن به شرکت و بازگشت از آن در طول روز وجود خواهد داشت.

*طومار کارگران کشت وصنعت مغان و اهالی شهر برای لغو خصوصی سازی

کارگران شرکت و صنعت و دامپروری مغان و به همراه اهالی مغان با امضای طوماری خواستار لغو خصوصی‌سازی این واحد تولیدی شدند.

اهالی مغان کارگران شرکت و صنعت دامپروری مغان در این طومار که به امضای حدود 17 هزار نفر رسیده وبه قوه قضائیه ارسال شده است، خواستار رسیدگی به پرونده تخلفات خصوصی‌سازی و ابطال خصوصی‌سازی کشت و صنعت مغان هستند.

دراین طومار که 17 فروردین رسانه ای شده ،ازجمله آمده است:شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در سال 97 با بیش از 42 هزار هکتار اراضی حاصلخیز کشاورزی، بزرگترین کارخانه قند خاورمیانه، بزرگترین گله دامپروری، بزرگترین کارخانه لبنیات و ده‌ها کارخانه و تاسیسات و یک شهرک بزرگ مسکونی، به ثمن بخس به یک شرکت «فاقد اهلیت» واگذار شده که با گزارش به دادستان وقت اردبیل و بررسی لازم در 3آبان 97 این واگذاری ابطال شد اما مجددا به فرد دیگری با دریافت 100میلیارد تومان و مابقی با تنفس 2 ساله طی اقساط 12 ساله آنهم با ضمیمه کردن زمین‌های عشایر به آن وگذار شده است.

در این طومارتعیین تکلیف اراضی عشایر طی سالیان متمادی به عنوان یکی از مطالب مهم مردم مغان مطرح شده است و آنها خواستار تخصیص سهام این شرکت به صورت سهامی عام به مردم دشت مغان شده‌اند.

همچنین در این طومار دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی بر تخلفات این واگذاری صحه گذشته‌اند و رییس دیوان محاسبات آن را «بزرگترین تخلفات خصوصی‌سازی» عنوان کرده است.

*تجمع اعتراضی اهالی بوانات نسبت به خطرابتلا به کووید 19 مقابل فرمانداری

جمعی از اهالی بوانات  دراستان فارس برای اعتراض به خطرابتلا به کووید 19 مقابل فرمانداری این شهرستان اجتماع کردند.تجمع کنندگان پلاکارد«11مورد مبتلا به کرونا در یک روز/سلامتی مردم شهرستان بوانات در این وضعیت فعلی مهم تر از کار معادن می باشد»حمل می کردند.

فرماندار بوانات در پاسخ به این پرسش که چرا مردم این شهرستان در مقابل فرمانداری تجمع و اعتراض کرده اند؟ و تعطیلی معدن مس چه ارتباطی به با شیوع بیماری کرونا دارد؟به خبرنگار یک رسانه محلی گفت: مبتلایان کرونا ارتباطی با معدن مس ندارند.کل بیماران کرونایی این شهرستان در یک خانواده هستند.دو نفراز اعضای خانواده  زمانی که از مشهد بازگشتند، دچار این بیماری شده و آن را به خانواده خود انتقال داده اند،  و هیچ ارتباطی با معدن مس ندارند.ما بیماریابی را در این شهرستان فعال کرده ایم، از بستگان نزدیک این خانواده مثل خواهر،برادر،خاله و غیره که حدود 40 نفر بوده اند، تست گرفته ایم که از این تعداد، تست 11 نفرشان مثبت اعلام شده و در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می برند.

وی با اشاره به ادامه فعالیت معدن مس در این شهرستان گفت: تعطیلی واحدهای تولیدی بزرگ مثل معادن مس در دستور کار«ستاد ملی مبارزه با کرونا» نیست.

*انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شهرستان کامیاران:

کارگران تنها با "اتحاد" و ایجاد "تشکل مستقل" میتوانند وضعیت زندگی خود را بهبود ببخشند

بیانیه انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شهرستان کامیاران

با توجه به  شیوع ویروس کروناوبیکار شدن کارگران و استاد کاران ساختمانی

باوجود اینکه کارگران واستادکاران ساختمانی بیمه پردازان سازمان تامین اجتماعی می باشند ،بدون اینکه سازمان تامین اجتماعی در این شرایط سخت که همه کارگران واستادکاران ساختمانی بیکار هستند، راهکارویاکمکی به کارگران ساختمانی کرده باشد.در واقع بیمه کارگران ساختمانی با توجه به اینکه بیمه بیکاری و استراحت پزشکی به آنها تعلق نمی گیرد، فقط نجات دهنده و منجی سازمان تامین اجتماعی وعملامزیت آن برای دیگران و کمک حال دولت می باشد نه کارگران و استاد کاران ساختمانی .

 دولت نیز همانند همیشه از زیر بار مسئولیتش شانه خالی کرده و به کارگران ساختمانی هیچگونه سبد معیشتی پرداخت نکرده است .

با توجه به شرایط پیش آمده و وظیفه انسانی،هیئت  مدیره انجمن صنفی کارگران و استاد کاران ساختمانی و تعدادی از اعضا فعال انجمن، تعدادی  پک خوراکی را برای خانوادهای کارگری که در این اوضاع بیکار هستند ودر شرایط نامناسبی به سر می برند تهیه و میان آنها توزیع کرده است.

کمک کردن ما تمرین نوعی از کار جمعی و گروهی است برای ایجاد آگاهی بخشی وحس همدلی در میان اعضا انجمن صنفی کارگران ساختمانی.

به باور ما همه انسانهایی که توانایی کار کردن دارند باید برای آنها کار ایجاد شود و آنهای که توانایی کار کردن ندارند از کمک های مالی مناسب بهرمند شوند.

وقتی دولت،مردم را به در خانه ماندن تشویق میکند و ممنوعیت ورود و خروج را اعمال میکند،وظیفه دارد که معاش مردم را تامین کند، کارگران اگر یک روز کار نکنند،خانواده هایشان از گرسنگی میمیرند،پس نباید انتظار داشته باشید که در خانه بمانند.

دولتها همیشه مدعی هستند که حامی طبقه خاصی نیستند ،اما واقعیت این است که تنهاازطبقه سرمایه داردفاع می کندبرای استثمار هرچه بیشتر کارگران.

بخش زیادی از کارگران یا اخراج شده اند و یا برای مدتی نامعلوم بیکار شده اند.

آیا  در این شرایط؛کارگران به اندازه سرمایه داران از امکانات خوراکی ،پزشکی و بهداشتی بهره مند هستند؟

آیا وضعیت معیشتی و سفره سرمایه دارن و مسئولین نیز همانند کارگران خالی است؟

کارگران تنها با "اتحاد" و ایجاد "تشکل مستقل" میتوانند وضعیت زندگی خود را بهبود ببخشند.

 انجمن صنفی کارگران و استاد کاران ساختمانی شهرستان کامیاران

*جان باختن هنرمند بر اثر اعتصاب غذا

هلین بولک یکی از خوانندگان گروه موسیقی «گروپ یوروم» پس از ۲۸۸ روز اعتصاب غذا جان باخت

بولک به همراه ابراهیم کوگچک در اعتراض به بازداشت و زندانی شدن شش نفر از اعضای گروه و ممنوعیت فعالیت و تشدید سیاست‌های سرکوب دولت رجب طیب اردوغان، ده ماه در اعتصاب غذا بود.

این گروه در سال ۱۹۸۵ فعالیتش را در ترکیه آغازکرد. گروه در ابتدا توسط چهار دانشجو پایه گذاری شد آنها اعلام کردند که هنرشان را از این پس در خدمت «مردم سرکوب شده ترکیه و سراسر جهان» می‌گذارند و برای «آزادی همه نوع بشر» فعالیت خواهندکرد

گروپ یوروم بعد از ۳۰ سال فعالیت و همکاری با ۷۰ موزیسین و ثبت ۲۳ آلبوم از سال ۲۰۱۵ به این طرف با تهدیدهای دولتی و بازداشت برخی از اعضای گروه،‌ عملا متلاشی شد.

در سه دهه فعالیت، اعضای این گروه بارها به دلیل حمایت از گروه‌های اقلیت و مخالفت با دولت‌های وقت ترکیه بازداشت شدند.

ابراهیم گوکچک، نوازنده گیتار بیس و یکی از مشهورترین اعضای این گروه، چند ماه پیش به دلیل بیماری با وثیقه از زندان آزاد شد. او هم پس از آزادی اعلام کرد به همراه هلین بولک اعتصاب غذا خواهد کرد.

هلین بولک سرانجام پس از ۲۸۸ روز اعتصاب غذا و بی‌اعتنایی دولت ترکیه به خواست‌های او جانباخت.

منبع:کانال تلگرام کانون نویسندگان ایران

*ابوالفضل نژادفتح فعال صنفی دانشجویی و دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران در دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس محکوم شد!

براساس رای بدوی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب، ابوالفضل نژادفتح از بازداشت شدگان اعتراضات آبانماه ٩٨، از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» به ترتیب به ۵ و ۱ سال حبس محکوم شد که پنج سال از آن قابل اجراست.

برگرفته از کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*ابتلای 200 نفر از کارکنان شهرداری تهران به کووید 19 وجان باختن 10 نفرشان

روز یکشنبه 17 فروردین یکی از اعضای شورای شهر تهران به خبرنگار رسانه ای گفت:تاکنون 200 نفر از پرسنل شهرداری تهران به کرونا مبتلا شده اند و 10 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

*ابتلای 110 نفر از کارکنان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به کووید 19 وجان باختن 2 نفرشان

روز یکشنبه 17 فروردین،معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به خبرنگار رسانه ای گفت: 110 نفر از کارکنان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مسیر خدمت، به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که 2 تن از آن‌ها جان باختند.

*ابتلای 41 نفر از کارمندان استان خراسان شمالی به کووید19 وجان باختن 3 نفرشان

روز یکشنبه 17 فروردین،معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی طی گفتگویی با خبرنگار یک رسانه از ابتلای 41نفر از کارمندان استان به کووید 19 وجان باختن 3 نفرشان خبرداد.

*جان باختن یک کارگر جوان حین کارشبانه نصب داربست درتهران براثر برق گرفتگی

شنبه شب (16 فروردین)،یک کارگر جوان حین کار نصب داربست در جاده خاوران شرق،شهرتهران دچار برق گرفتگی شد ودر دم جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com