اخبار و گزارشات کارگری ١۵ فروردین ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
April 03, 2020

اخبار و گزارشات کارگری ١۵ فروردین ماه ١٣٩٩

بازی با جان کارگران وخانواده هایشان را خاتمه دهید

ارزش جان آنها بیشتر از سود اندوزی کارفرمایان است

- زنگ خطر ابتلای صدها هزار کارگر درصنعت خودرو و قطعه سازی وخانواده هایشان به کووید 19 با ازسر گیری کار بصدا در آمد

- بازی کارفرمایان  و مسئولین با جان کارگران استان فارس وخانواده هایشان با کار اجباری در واحدهای تولیدی غیرضروری

- اعتراض نسبت به کار بدون امکانات لازم برای جلوگیری از ابتلا به کووید 19 شرکت مخابرات ایران

- کارکنان بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی  قربانی کارکردن بدون تجهیزات لازم بهداشتی جلوگیری کننده ابتلا به کووید19

- ابهام در زمان از سرگیری کار کارکنان صنعت پتروشیمی(شرکت های خصولتی) وخطر شیوع کووید 19

- به حال خود رها کردن هزاران معتاد در سطح شهرتهران تحت لوای مقابله با کووید 19

- نامه سرگشاده جمعی از بازنشستگان آموزش وپرورش در اعتراض به عدم همسان سازی حقوق و پرداخت نشدن مطالبات

- نامه سرگشاده آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی سراسر کشور در اعتراض به برگزاری آزمون برای تبدیل وضعیت

- روز شما اعتراضات اسفند ماه 1398*

*زنگ خطر ابتلای صدها هزار کارگر درصنعت خودرو و قطعه سازی وخانواده هایشان به کووید 19 با ازسر گیری کار بصدا در آمد

بنا به تصمیم دولت و مدیران صنعت خودرو و قطعه سازی و سکوت ستاد ملی مقابله با کرونا،ازروز شنبه 16فروردین با شیفت بندی، دورکاری و قرنطینه خانگی کار کارگران دراین واحدها از سر گرفته می شود و از شنبه 23 فروردین بروال سابق ادامه پیدا خواهد کرد.

اطلاعیه از سرگیری کار انجمن سازندگان قطعات خودرو و انجمن صنایع همگن قطعه سازان:

 

اطلاعیه گروه صنعتی ایران خودرو و خودروسازی سایپا مبنی بر آغاز کاردر هفته آینده با حضور یک سوم از کارکنان وبازگشت به شرایط عادی پس از 20 فروردین:

*بازی کارفرمایان  و مسئولین با جان کارگران استان فارس وخانواده هایشان با کار اجباری در واحدهای تولیدی غیرضروری

کارفرمایان با اجبار کارگران در واحدهای تولیدی غیرضروری استان فارس ازجمله کارخانه سیمان، کاشی حافظ، لاستیک دنا، استیل البرز، خرم صنعت،تولیدی مبل و عدم برخورد مسئولین،جان آنها وخانواده هایشان را به  بازی گرفته اند.

بنا به گزارش رسانه ای شده بتاریخ 15 فروردین،کارگران کارخانه سیمان، کاشی حافظ، لاستیک دنا، استیل البرز، خرم صنعت،تولیدمبل و.......دراستان فارس با حضور در محل کارخانه همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

بنابهمین گزارش این کارخانه ها محصولاتی تولید نمی کنند که جزو ضروریات و نیاز مردم در شرایط فعلی باشد بنابراین ضرورتی ندارد که این واحدها برای تولید جان کارگران را به خطر بیندازند.

این گزارش می افزاید،اگرچه کارفرماها به فکر  مجموعه خود هستنداما برای  گند زدایی محیط کار و سلامتی کارگران تنها به ضد عفونی ساده در محیط کار  بسنده کرده  و تنها با تست تب سنجی کارگران را وارد کارخانه می کنند.

اگرچه بارها اعلام شده که فعالیت رستوران ها و غذاخوری ها باید تعطیل شود اما متاسفانه شاهد فعالیت فروشگاه ها و رستوران ها در بعضی از کارخانه ها و واحدهای تولیدی هستیم.

*اعتراض نسبت به کار بدون امکانات لازم برای جلوگیری از ابتلا به کووید 19 شرکت مخابرات ایران

کارگران شرکت مخابرات با انتشار نامه هایی در شبکه های اجتماعی اعتراضشان را نسبت به کار بدون امکانات لازم برای جلوگیری از ابتلا به کووید 19،بنمایش گذاشتند.

متن یکی از این  نامه ها بشرح زیراست:

ما پرسنل شیفتی سالن دستگاه  در منطقه3 شهر تهران  که در این ایام طبق روال همیشگی سرکاریم، و تعداد زیادی کامپیوتر و گوشی تلفن که توسط همکاران مشترکا استفاده میشود متأسفانه تاکنون ضدعفونی نشده اند و حتی در خصوص ضدعفونی محل نیز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

با توجه به اینکه تردد از مناطق دیگر هم در سالن ها هست لطفاً مطرح کنید؛ قبل از اینکه دیر بشه در خصوص ضدعفونی محل اقدام عاجل صورت گیرد.

در ضمن هیچگونه مواد ضدعفونی کننده و ماسک و دستکش در دسترس ما نیست.

وبخش هایی از یک نامه دیگر بقرارزیراست:

.........گروهی از نیروها که مجبورن همچنان در سره کار خود حضور داشته باشن به لحاظ مسائل بهداشتی از قبیل. ماسک. دستکش. ژل ضد عفونی. ضدعفونی کننده محیط. چاره ای اندیشیده میشد یا اینکه مبلغی به همین عنوان به این نیروها پرداخت میشد برای خرید این محصولات.

تهیه این مبلغ فکر نمیکنم زیاد برای شرکت بزرگ مخابرات کاره سختی باشد. واین گروه از خدمت گذاران که شامل. نگهبانی، ۱۱۷,۱۱۸, شبکه،۲۰۲۰ ، کارگزاران مخابرات روستایی و . . .که در این روزا با تمام نگرانی ها سره کار حاضر شدن باید فرقی باشد با نیروهایی که توفیق اجباری داشتن و در منزل استراحت کردن.

*کارکنان بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی  قربانی کارکردن بدون تجهیزات لازم بهداشتی جلوگیری کننده ابتلا به کووید19

کارکردن بدون تجهیزات لازم بهداشتی جلوگیری کننده ابتلا به کووید19از جمله ماسک 95N و دستکش لاتکس از کارکنان بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی قربانی می گیرد.

شهروز کریمیان و مولود السادات جعفری از کارکنان بیمارستان تامین اجتماعی فیاض بخش تهران بدلیل ابتلا به کووید19 جانشان را ازدست دادند و چندین نفر دیگر از کارکنان بیمارستان‌های تامین اجتماعی بهمین علت در محل کار خود بستری هستند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 15 فروردین،بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی که پذیرای بیماران مبتلا به کووید 19 هستند ازکمبود تجهیزات بهداشتی به ویژه ماسک N95 و دستکش لاتکس هستند وهمین امرکارکنان این بیمارستان ها را درمعرض خطر بیشتری جهت ابتلا به کرونا  قرارداده است.

*ابهام در زمان از سرگیری کار کارکنان صنعت پتروشیمی(شرکت های خصولتی) وخطر شیوع کووید 19

در حالیکه هیآت دولت به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کارکنان دولت را تا 20 فروردین ماه تعطیل اعلام کرده است اما موجی از سر درگمی کارکنان صنعت پتروشیمی(شرکت های خصولتی) را در بر گرفته است.

بسیاری از کارکنان شرکت های پتروشیمی در عسلویه و ماهشهر به دلیل شرایط منطقه ای و اینکه در زمره شرکت های خصولتی قرار دارند در بلاتکلیفی کامل به سر می برند و هنوزمشخص نشده است که این دستورالعمل دولت شامل آنها می شود یا خیر!؟

بنظر میرسد سرعت عمل در تصمیم گیری برای حضور کارکنان غیر عملیاتی ضروری به نظر میرسد چرا که بازگشت این کارکنان از محل زندگی به محل کار خود در مناطق عملیاتی می تواند موجب شیوع ویروس کرونا در آن مناطق شده و تولید صنعت پتروشیمی کشور را دچار بحران نماید.

*به حال خود رها کردن هزاران معتاد در سطح شهرتهران تحت لوای مقابله با کووید 19

خبرها حاکی از بحال خود رها کردن هزاران معتاد در سطح شهرتهران بدنبال آزادیشان از زندان فشافویه وتعطیلی مراکزدولتی نگهداری،درمان وکاهش آسیب معتادان تحت لوای مقابله با کووید 19،می باشد.

از صبح روزجمعه 15 فروردین، فیلمی درباره تجمع تعداد زیادی از معتادان در میدان شوش تهران  در فضای مجازی دست به دست می‌شود؛ فیلمی که در ساعت 3 صبح گرفته شده و زنان و مردانی را نشان می‌دهد که در این ساعت صبح و در روزهای شیوع ویروس کرونا، در حال خرید و فروش مواد مخدرند. معتادانی که اغلب جایی برای ماندن ندارند و حالا با تعطیلی مراکز ماده 16 ترک اعتیاد راهی خیابان‌ها شده‌اند. مراکزی که همزمان با طرح توقف جمع‌آوری معتادان و با تصمیم وزارت بهداشت تعطیل شدند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشورطی گفتگوی با رسانه ای،مرخص کردن این تعدادمعتاد را ازاین مراکز رد می‌کند و ضمن موافقت با تعطیلی این مراکز ترک اعتیاد و نگه داشتن معتادان در یک مکان واحد را مصداق کشتار جمعی می‌داند،می افزاید: عده‌ای از معتادان هم تحت مراقبت ما نیستند و مثلا در زندان فشافویه نگهداری و تحت مسوولیت سازمان زندان‌ها هستند، من حدس میزنم آن‌ها تعداد بیشتری را مرخص کرده باشند.

او ادامه می دهد:کلا 520 نفر از معتادان که دستور مرخص شدن از سوی قاضی را داشته‌اند از این مراکز بیرون رفته‌اند.

وی گفت:نکته مهم این است که دستور مرخص کردن این معتادان دستور قوه قضاییه است و ما هم اطاعت می‌کنیم. کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر تحت نظر وزارت بهداشت است و وزارت بهداشت هم الان ستاد ملی مقابله با کرونا را هدایت می‌کند. این کمیته به ما اعلام کرد که فعلا معتادان را جمع‌آوری نکنید. مشکلی که الان در سطح شهر تهران در این باره به وجود آمده، ترخیص این معتادان نیست بلکه جمع‌آوری نشدن این معتادان از سطح شهر است.

یک عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران، به خبرنگار رسانه ای گفت:حدود 10 تا 11هزار نفر در مراکز ماده 16 نگهداری می‌شدند که پس از بروز کرونا، این افراد که در مراکز تحت قرنطینه کامل بودند مرخص شدند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ نیزپیش ازاین گفته بود:در تهران حدود 19 هزار معتاد وجود دارد که اکنون هفت هزار نفر در مراکز نگهداری حضور دارند و مابقی رها شده‌اند.

*نامه سرگشاده جمعی از بازنشستگان آموزش وپرورش در اعتراض به عدم همسان سازی حقوق و پرداخت نشدن مطالبات

جمعی از بازنشستگان آموزش وپرورش با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به نوبخت رئیس سازمان برنامه وبودجه اعتراضشان را نسبت به عدم همسان سازی حقوق و پرداخت نشدن مطالباتشان،اعلام کردند.

متن کامل نامه:

جناب نوبخت به عرض می رسانیم در جلسات چانه زنی گروههای مختلف برای کسب سهم بیشتر از بودجه ۱۰۰۰۰ میلیاردی افزایش سنواتی ، نه عدل و انصاف  وجود دارد نه احدی برای  دفاع از حق بازنشستگان آپ(آموزش وپرورش). چرا که از سه سال پیش ارتباط خود را با این قشر قطع کردید و افراد انتصابی و گوش بفرمانتان را که نماینده ما نیستند بنام نماینده بازنشستگان آپ جایگزین کردید . آقای نوبخت همسان سازی پر از نیرنگ حقوق بازنشستگان با شاغلین ، برای آنهایی چشم گیر است که شاغلانشان حقوق بالا دارند نه برای افرادی مثل بازنشستگان آپ که حقوق شاغلانشان نیز زیر  یک سوم خط فقر است . در ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه با کلی گویی قید کرده اید ( از بازنشستگان رفع تبعیض شود ) و در تبصره ۳ ماده ۲۹ همان برنامه نوشته شده اختلاف حقوق کارمندان ارگان های مختلف نباید از ۲۰٪ بیشتر باشد ولی از بازنشستگان اسمی برده نشده است .

از سازمان برنامه و تمام نهادها کتبا" تقاضا کردیم برای رفع تبعیض بعد از لفظ کارمندان نوشته شود "و بازنشستگان" آیا ترتیب اثر دادید ؟ لطفا" بفرمائید چگونه به رفع تبعیض مذکور عمل خواهید کرد ؟!! نکنه باز هم وعده ی سر خرمن  داده بودید ؟!!! این مصداق رسایی است برای اینکه بازی همسان سازی به درد ما  نمی خورد .

☆ و اما به این مورد با دقت توجه بفرمائید 《 سالهای گذشته از عدم آگاهی ما از ترفندهای پشت پرده سوء استفاده کردید و ماده (۱) آیین نامه بودجه ۹۸ در ارتباط با افزایش سنواتی را مانند بسیاری از مواد قانونی دیگر در مورد بازنشستگان اجرا نکردید ! چرا که بر اساس آن می بایست :

۱ ) ابتدا ۱۸٪ برای افژایش سنواتی به حقوق سال قبل اضافه می کردید

۲) سپس طبق ماده ۳ همان آیین نامه پس از افزایش سنواتی ۱۸٪ می بایست مطابق با جدول امتیاز گروهها ترمیم حقوق محاسبه می شد . ولی شما بر خلاف آیین نامه فقط به ترمیم حقوق اکتفا کردید !!! چرا آقای نوبخت چرا ؟!

راستی بنا به گفته خودتان امسال بودجه ریالی ترمیم حقوقها از ۵۰۰۰ میلیارد به دو برابر یعنی ۱۰۰۰۰ میلیارد افژایش یافته .

 لطفا" روشن کنید با توجه به اینکه تعداد بازنشستگان دو برابر نشده است چرا افزایش ریالی ترمیم حقوق همانند پارسال است ؟ لطفا"جواب پرسش ها را با درصد ندهید چون اگر ۱/۵ میلیون حقوق ۱۰۰٪ هم افزایش یابد می شود ۳میلیون تومان که کمتر از یک سوم خط فقر معیشت است  بنا بر این انتظار داریم پاسخ ملموس و به " ریال " داده شود .

 درضمن آقای نوبخت علاوه بر آنچه که ذکر شد ما همچنان مطالبات سالهای ۸۶ تا ۹۳ بر اساس ماده ۱۲۵ ق م خ ک(قانون مدیریت خدمات کشوری) و مطالبات ۱۵۰ به ۳۰۰ که دیوان محاسبات راُ ی بر اجرای آن داده و....را طلبکاریم که جنابعالی کمترین قدمی برای پرداختشان برنمی دارید ولی مدام طبق بند ۱۰ ماده ۶۸ ، حقوق اقشار پر درآمد نظیر مدیران  را  ۵۰٪ اضافه می کنید. تا به قول خودتان تبعات نداشته باشد .

حالا هم قرار است سهام صندوق بازنشستگی   فروخته شود به بازنشسته ها تاصاحبان حقوق های چشمگیر سهامدار صندوق هم بشنوند و شاد گردند ،آن هایی هم که حاضر به پرداخت حق مسلمشان نیستید و حقوق بخور و نمیر دریافت می کنند همچنان باید ....

سال ۹۳ درجلسه ای که با  ۲۰ - ۳۰ نفر از بازنشسته های آپ داشتید پیشنهاد کردیم برای رفع مشکل مالی ارگانهای کم درآمد و حتی بدون درآمد صندوقی ایجاد شود و تمام مراکز ، مازاد درآمد خود را در آن بریزند و سپس به نسبت  مساوی بینشان تقسیم شود که نشد.

در مورد بیمه هم لازم است بگوئیم در ماده ۸۵ ق م خ ک تاُکید شده که بیمه ی بازنشستگان همه سازمان ها باید با بیمه ی شاغلان آن سازمان یکسان باشد . امکانات بیمه شاغلان آپ بسیار نازلتر از بیمه ی سایر مراکز می باشد ولی بازنشستگان آپ حتی از آن هم برخوردار نیستند.

در خاتمه به عرض می رسانیم نه کرونا پایدار می ماند و نه مسندی که بر آن تکیه زده اید و ما بازنشستگان مطالبات حقوق پایمال شده خود را پی خواهیم گرفت.

پیشکسوتان آپ پارک شهر

*نامه سرگشاده آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی سراسر کشور در اعتراض به برگزاری آزمون برای تبدیل وضعیت

آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی سراسر کشوربا انتشار نامه ای سرگشاده ضمن اعتراض به وزارت آموزش و پرورش بدلیل عدم تبدیل وضعیت خواهان لغو آزمون جذب که قرار است در سال جاری برگزار شود،شدند.

آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی با انتشار نامه‌ای که توسط نمایندگان آنها در استان‌های مختلف امضا شده، خواستار لغو آزمون ورودی شده و درخواست کرده‌اند که جذب آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی بدون آزمون و براساس سوابق تدریس صورت بگیرد.

آنها با تاکید بر اینکه آزمون برای سه گروه دیگر متقاضی حذف شده است، خواستار عمل به مصوبه سال 97 مجلس مبنی بر جذب آموزش‌دهندگان شده‌اند و می‌گویند کروناویروس به اندازه کافی ما را نگران کرده است، نگرانی آزمون را از ما دور کنید.

روز جمعه 15 فروردین،یکی از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی استان چهارمحال و بختیاری تماس گرفته ومادر دو فرزند در رابطه با نگرانی‌ها بابت آینده و آزمونی که قراربود 22 فروردین ماه برگزارشود وبدلیل کووید 19 بتاخیر افتاده است ،به خبرنگار رسانه ای گفت: بیش از ده سال، فرزندانم را پیش والدینم گذاشته و برای تدریس به روستاها می‌رفتم؛ ما آموزش‌دهندگان، بی‌سوادان را در روستاها باسواد و در شرایط بسیار سخت کار کرده‌ایم؛ حالا انصاف نیست که باز بخواهند از ما آزمون بگیرند و ما را بابت آن نگران کنند؛ آنهم در شرایطی که همه ما بابت سلامتی خود و خانواده‌هایمان نگرانیم.

*روز شما اعتراضات اسفند ماه 1398*

1 ، 2 و 3 اسفند:

1-  اعتصاب دانشجویان علوم پزشکی تهران در اعتراض به شرایط نامناسب قرنطینه برای ویروس کرونا وعدم تامین و فراهم سازی امکانات و تمهیدات لازم جهت ایمن سازی و محافظت از کادر درمان**

2- اعتصاب وتجمع  پرستاران بیمارستان‌های کاشانی و الزهرا دراعتراض به شرایط کاری طاقت فرسا،سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقع مطالبات

3- نامه ی شوراهای صنفی دانشجویان کشور به وزیرعلوم در خصوص تعطیلی دانشگاه ها به دلیل شیوع ویروس کرونا

4- اعتراضات دامنه دار کارگران شهرداری مریوان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات

4 اسفند:

5- اعتراض کارگران عسلوویه و کنگان نسبت به عدم برقراری امکانات پیشگیرانه جهت مقابله با شیوع کرونا

کارگران عسلوویه و کنگان:اینجا همه چیز جمعی است حتی خوابگاه‌ها!

6- اعتراض کارگران کارخانه هپکو اراک نسبت به  عدم اقدامات جدی‌ وکافی برای پیشگیری از کرونا

7- اعتراض کارگران راه آهن قم نسبت به عدم اجرای عملیات لازم برای پیشگیری کرونا

8- تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه مازندران و بهشتی نسبت به عدم تعطیلی دانشگاه ها بدنبال شیوع کرونا

9- راهپیمایی وتجمع اعتراضی صدها کارگر نی ‌بر کشت وصنعت نیشکر هفت تپه  نسبت به کسر حقوق

10- تجمع اعتراضی کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به عدم پرداخت حقوق ومطالبات دیگر مقابل دفتر مدیریت

11- اعتصاب وتجمع بهورزان میناب دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات یکساله،کاهش حقوق و وعده های توخالی مقابل شبکه بهداشت و درمان

12- اعتراض کارگزاران مخابرات روستایی کشور نسبت به عدم پرداخت حقوق بهمن ماه وعیدی

13- تجمع اعتراضی فعالان محیط ‌زیست نسبت به مالچ‌ پاشی نفتی در خوزستان مقابل اداره کل منابع طبیعی استان

5 اسفند:

ادامه اعتراضات نسبت به بکارگیری اقدامات اصولی و جدی جهت مقابله باشیوع ویروس کرونا:

14- تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان خمینی آمل

15- اعتراض به نمایش های تلویزیونی و تبلیغاتی بجای روش های اصولی برای مقابله باشیوع ویروس کرونا

16- اعتراض رانندگان اتوبوس کشور وتاکسی تهران نسبت به  به  عدم برخورد جدی برای مقابله  با شیوع کرونا

17- تجمع اعتراضی اهالی مسجد سلیمان نسبت به انتخاب بیمارستان 22 بهمن برای بیماران مبتلا به کرونا

18- تجمع اعتراضی اهالی بازکیا گوراب لاهیجان نسبت به احتمال پذیرش بیماران ویروس کرونا در بیمارستان

19- ادامه تجمعات کارگران اخراجی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ماهشهربرای بازگشت بکاربرای دهمین روز متوالی

20- تجمع اعتراضی کارگران شهرداری منطقه 2 اهوازنسبت به عدم پرداخت 6 ماه حقوق مقابل ساختمان شورای شهر اهواز

21- تجمع اعتراضی کشاورزان دشت آزادگان  نسبت به عدم پرداخت  خسارت سیل فروردین 98مقابل وزارت کشور

22- تجمع  نانوایان بندرعباس برای تعیین نرخ عادلانه نان مقابل استانداری هرمزگان

23- اعتراض یک مادر درآبادان همزمان باروز مهندس نسبت به بیکاری فرزندش

6 اسفند:

24- اعتصاب کارگران خط و ابنیه فنی راه آهن شهرستان دورود در اعتراض به عدم پرداخت  چند ماه حقوق وحق بیمه واخراج  و تبعید 8 کارگر حق طلب

25- اعتصاب کارگران مجموعه ورزشی انقلاب دراعتراض به عدم پرداخت حقوقشان از طرف باشگاه استقلال

26- اعتصاب چند ساعته کارگران  کارخانه ایران پوپلین رشت در اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ،شرایط سخت کاری و وعده های توخالی

27- اهالی سنگان خواف برای جلوگیری از شیوع کرونا  خواهان تعطیلی موقتی صنایع معدنی منطقه شدند

28- اعتصاب داوران وبازیکنان فوتبال دراعتراض به ادامه لیگ و شیوع کرونا

29- بیانیه شوراهای صنفی دانشجویان سراسر کشور در رابطه با تصمیم خطرناک استمرار فعالیت های مراکز عمومی و آموزش عالی

7 اسفند:

30- ادامه اعتراضات کارگران راه آهن نسبت به عدم بکارگیری اقدامات لازم جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا از طرف شرکت های پیمانکاری

کارگران راه آهن:«ما از مسافران خواستار هستیم از خدمات قطار استفاده نکنند بدلیل اینکه بیمار خواهند شد»

31- اعتراض به بازی مدیران شرکت های نفت و گاز با جان کارگران واهالی عسلویه، جم و کنگان

32- هشدارجمعی از خانواده‌های زندانیان  اجتماعی و سیاسی به مسئولان قوه قضائیه نسبت به در خطر بودن جان زندانیان بدنبال شیوع ویروس کرونا

33- فراخوان جمعی از والدین برای اعتصاب و نفرستادن فرزندان به مدارس و دانشگاه ها

اعتصاب مادرانه « جان فرزندم مهم تر از تحصیل اوست»

34- تجمع اعتراضی دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه بهشتی نسبت به نبود امکانات حفاظتی در برابر کرونا

35- اعتراض 1400دانشجوی علوم پزشکی دانشگاه کرمان با تحریم غذای سلف سرویس

36- ادامه اعتراضات و کنش های دامنه دار کارگران معدن چادرملو نسبت به عدم اجرای طرح کامل طبقه‌بندی مشاغل ،پرداخت مزد مساوی دربرابرکار یکسان و سر دوندانشان با دادن وعده های توخالی

8 اسفند:

37- بیانیه‌ی کانون صنفی معلمان ایران(تهران) درباره‌ی شیوع ویروس کرونا و خطرات احتمالی آن در صورت بازگشایی مجدد مدارس

38- سومین روزاعتصاب کارگران شرکت فراپتروسازان انرژی در دهلران در اعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق

9 اسفند:

39- بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران پیرامون شیوع ویروس کرونا

10 اسفند:

40- بیش از هزار نفر از فعالین اجتماعی خواهان آزادی زندانیان بخاطر پیشگیری از ابتلای آنها به بیماری کرونا شدند

41- بیانیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز مبنی بر درخواست تعطیلی مدارس تا پایان تعطیلات نوروز 1399

42- اعتراض وکنش های کارگران معدن زغال سنگ طزره نسبت به عدم بکارگیری اقدامات لازم جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا

43- تجمع اعتراضی کارگران شاغل وبازنشسته کارخانه فرنخ و مه نخ نسبت به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مقابل استانداری قزوین

44- اعتراض آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی بعد از سال 92 نسبت به عدم تبدیل وضعیت

45- وعده پرداخت بخشی از مطالبات کارگران متروی خط 3 تهران بدنبال تجمع اعتراضیشان

46- ادامه اعتراضات معلولان کشور نسبت به عدم پرداخت کامل بودجه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و وعده های پوچ با تجمعی دیگرمقابل سازمان برنامه و بودجه

11 اسفند:

 ادامه اعتراضات نسبت به عدم مقابله جدی با شیوع ویروس کرونا:

47- کرونا در زندان تهران بزرگ وخواست آزادی زندانیان

48- نارضایتی رانندگان شرکت واحد از تبعیض شهرداری در نوع برخورد بین رانندگان و کارگران واحد با کارکنان شهرداری

49- اعتراض نسبت به عدم بکارگیری اقدامات پیشگیرانه در رابطه با کارکنان اقماری صنعت نفت

50- اعتراض نسبت  به برخورد سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر واحتمال بروز فاجعه

51- ایران خودرو و کرونا

52- کارگران صنعتی شهر ساوه خواستار تعطیلی یا کاهش ساعات کاری در کارخانجات شدند

53- رانندگان حمل و نقل جاده‌ای بیرجند خواستار آزمایشات کرونا در پلیس راه‌ها شدند

54- اعتراض کارگران خدماتی مترو تهران نسبت به کمبودها برای رعایت موارد پیشگیری‌کننده

این کارگران خواهان کاهش ساعت کاری یا شیفتی کردن کارهستند

55- اعتراض کارگران فروشگاه‌های زنجیره‌اینسبت به عدم توزیع ماسک ودستکش یکبارمصرف کافی

56- اعتراض کارگران معدن چادرملو نسبت به عدم اجرای طرح کامل طبقه‌بندی مشاغل ،پرداخت مزد مساوی دربرابرکار یکسان ادامه دارد

57- اعتراض كارگران کارخانه مديران خودرو نسبت  به دو شيفت متوالی کار اجباری وشرایط سخت کاری

12 اسفند:

58- بجای مقابله با شیوع ویروس کرونا اهالی نگران وخشمگین شهرک توحید بندرعباس را بازداشت کردند

59- اعتراض خانواده های زندانیان سیاسی و زندانیان بند ۸ زندان اوین به کارشکنی های دادستانی در اعطای مرخصی به زندانیان

13 اسفند:

اعتراضات کارگران نسبت به عدم مقابله جدی با شیوع ویروس کرونا ادامه دارد:

60-  کارگران شهرداری تهران: پیمانکاران برای جان کارگران ارزشی قائل نیستند

61- ویروس کرونا شوخی بردار نیست، اما کارگران دکل های حفاری نفت چه؟!

62- اعتراض کارگران خودروسازاستان های تهران والبرز نسبت به عدم جدیت کارفرمایان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

63- اعتراض کارگران عسلویه و کنگان نسبت به عدم بکارگیری اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع کرونا

64- کارگران  کارخانه لاستیک بارز کردستان خواهان تعطیلی یا کاهش ساعت کاری هستند

65- اعتراض کارکنان اداری ساختمان مرکزی وزارت نفت نسبت به  عدم تغییر ساعت کار

 66- اعتصاب کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن اراک در اعتراض به عدم پرداخت حقوق وعیدی

67- تجمعات اعتراضی آموزشیاران نهضت سواد آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به محرومیت از شرکت درآزمون 22 فروردین سال آینده برای جذب در آموزش و پرورش مقابل استانداری و اداره کل آموزش و پرورش

14 اسفند:

68- سومین روزاعتصاب وتجمع کارگران مجتمع پتروشیمی ایلام دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

69- اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری بندرامام  دراعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق

70- اعتراض نسبت به عدم اعمال افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوقی اسفند ماه 5 هزارنفر از کارکنان شرکتیِ وزارت بهداشت

71- اعتراض به خطر ابتلای کارگران استان قزوین به ویروس کرونا با اضافه کاری اجباری  بجای کاهش ساعت کاری

72- اعتراض کارگران جایگاه‌های سوخت سنندج   نسبت به افزایش کار روزانه بدون تامین تمهیدات بهداشتی و پیشگیرانه از سوی کارفرما

73- اعتراض نسبت به سطح نازل وعدم پرداخت بموقع حقوق ونداشتن امنیت شغلی مربیان وکارگران خدماتی سازمان ورزش شهرداری تهران

15 اسفند:

74-  یک هفته اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری آبژدان دراعتراض به عدم پرداخت 14 ماه حقوق، 6 ماه حق بیمه و 2سال عیدی

75- اعتراضات دامنه دار کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان  وپرداخت بخشی از مطالباتشان

16 و 17 اسفند:

76-  کارگران بیکار شده بدلیل کرونا  خواهان تعیین تکلیف سریع دولت نسبت به بهره گیری ازبیمه بیکاری هستند

77- تجمعات اعتراضی کارگران بخش خدمات مترو تهران نسبت به عدم پرداخت مقابل شورای شهر وشرکت بهره برداری مترو – تهدید کارگران معترض به اخراج از کار

78- تجمع اعتراضی رانندگان سرویس مدارس تهران نسبت به  عدم واریز حقوق اسفند ماه مقابل آموزش و پرورش منطقه 4 تهران

79- اعتراض کارگران شهرداری الوند نسبت به عدم پرداخت چندماه حقوق،حق بیمه وعیدی و وعده های توخالی

80- اعتراض کارگران مستغلات و فضای سبز منطقه عملیاتی نار و کنگان نسبت به عدم پرداخت 15 روزحقوق بدنبال جابجایی شرکت ها پیمانکاری

18 اسفند:

81-  جوانان استان های شمال کشور واردکارزارشدند تا جلوی ورود غیرضروری مسافران به شهرها را بگیرند – حاکمیت مشغول سرکوب معترضان است

82- تجمع اهالی ایذه درجاده  برای جلوگیری از ورود غیرضروری مسافران

83- بیانیه کانون وکلای دادگستری گیلان در خصوص وضعیت بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا

«قدردانی از کادر سلامت و درمان، نباید ضعف نظام مدیریتی حاکم بر کشور را در مسئله کرونا تحت‌الشعاع قرار دهد»

ادامه اعتراضات پرستاران نسبت به عدم توزیع امکانات  و تجهیزات درمانی برای مقابله با کرونا:

84- پرستاران بیمارستان امینی لنگرود:ادامه کار بدون تجهیزات هیچ پرستاری در بیمارستان باقی نمی گذارد

85- اعتراض پرستاران سیستان وبلوچستان نسبت به نبود امکانات حفاظت فردی و کیت تشخیص کرونا وعدم اطلاع رسانی در استان

19 اسفند:

86- اعتراض چراغ روشن  رانندگان خط ۷بی آرتی تهران به علت عدم پرداخت عیدی کارگران

87- تجمع اعتراضی کارکنان شرکتی و قراردادی بیمارستان‌های دولتی تهران نسبت به سطح نازل حقوق مقابل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

88- ادامه تجمعات اعتراضی آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به محرومیت از شرکت درآزمون 22 فروردین سال آینده برای جذب در آموزش و پرورش

20 اسفند:

89- مراجعه دوباره خانواده های زندانیان سیاسی با ادامه کارشکنی مسئولان برای مرخصی زندانیان روبرو شد

90- ادامه اعتراضات رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نسبت به عدم پرداخت حقوق وعیدی وامکانات لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

91- تجمع اعتراضی کارگران کارخانه پومر نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل فرمانداری ساوه برای دومین روز متوالی

92- اعتصاب وتجمع کارکنان مخابرات استان های آذربایجان شرقی وزنجان دراعتراض به عدم پرداخت عیدی ومطالبات دیگر

93- اعتصاب رانندگان اتوبوس های بخش خصوصی زنجان دراعتراض به کاهش درآمد

21 اسفند:

94- سومین روزاعتراض جمعی از رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نسبت به عدم پرداخت عیدی

95- اعتصاب وتجمعات اعتراضی کارگران پیمانی شبکه بهداشت و درمان گچساران نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق

96- اعتراض جمعی ازکارگران کارخانه هپکو نسبت به تاراج سهام هپکو

97- اعتراض کارگران قراردادی و شرکتی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سطح پایین حقوق و عدم اجرای بخشنامه افزایش 50 درصدی حقوق

تهدید کارگران معترض به اخراج از کار

98- اعتراض کارگزاران مخابرات روستایی کشور نسبت به نداشتن لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده وعدم پرداخت عیدی

22 و 23 اسفند:

99- اعتراض کارگران کارخانه شیشه قزوین نسبت به عدم بکارگیری اقدامات لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا

100- چماق اخراج وتهدید اخراج کارفرمایان بالای سر کارگرانی که بدلیل کرونا بر سرکار حاضر نشوند

101- معلمان حق‌التدریس: دولت باید حقوق ما را به صورت کامل پرداخت وحق بیمه‌های ما باید کامل به حساب تامین اجتماعی واریز شود

24 اسفند:

102-  یورش نیروهای انتظامی به کشاورزان تجمع کننده متقاضی کودشیمایی مقابل جهاد کشاورزی چاروسا

103- خانواده زندانیان در ادامه پیگیری های هر روزه امروز به دفتر دادستانی تهران مراجعه کردند

104- تجمع جوانان یاسوج مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای قرنطینه شهر

105- اعتراض کشاورزان شهرستان هیرمند نسبت به عدم  تأمین حق‌آبه وسوختن محصولاتشان

25 اسفند:

106- اعتراض کارگران شرکت حفاری شمال به افزایش کار بجای توقف موقت؟!

107- تجمع اعتراضی کارگران حمل زباله شهرداری دزفول نسبت به شرایط کاری وسطح پاینن حقوق و4 ماه تاخیردر پرداختش

26 اسفند:

108-  اعتصاب و تجمع دوباره کارگران شهرداری منطقه 3 بندرعباس در اعتراض به عدم پرداخت3  ماه حقوق و عیدی و توخالی درآمدن وعده شهردار

109- اعتصاب وتجمع کارگران فضای سبز شهرداری منطقه 8اهواز دراعتراض به عدم پرداخت 4 ماه حقوق وعیدی مقابل استانداری خوزستان

110- اعتصاب وتجمع کارگران بخش تنظیف شهرداری سقز دراعتراض به عدم پرداخت حقوق ومطالبات دیگر

27 و 28 اسفند:

 111- تجمع اعتراضی کارگران آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه مقابل ساختمان شرکت در اهواز

112- طومار اعتراضی کارگران شرکت واحد در مورد عدم افزایش ۳۰ درصد حق جذب در دبیرخانه شهرداری تهران ثبت شد

113- اعتراض جمعی ازکارگران پمپ‌ بنزین ها نسبت به کار بدون ماسک ودستکش با عدم سوختگیری خودوروها

29 اسفند:

114- اعتراض به عدم پرداخت حقوق اسفند ماه معلمان یک مدرسه غیردولتی رشت  وتهدید معلمان حق طلب به اخراج از کار

115- فرار 23زندانی از زندان پارسیلون خرم‌آبادو کشته وزخمی شدن 2نفر

*اعتراضات کارگری ثبت شده دربایگانی اخبار وگزارشات کارگری

**جهت اطلاع کامل از اعتراض مشخص به اخبارو گزارشات کارگری مورخ همانروز رجوع شود

akhbarkargari2468@gmail.com

  


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com