به یاری زندانیان وخانواده هایشان بپاخیزیم!

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى در ايران
March 31, 2020

اطلاعیه شماره ۸
شیوع ویروس کرونا، جان زندانیان سیاسی
#جان_زندانیان_در_خطر_است
#کرونا_زندان
 به یاری زندانیان وخانواده هایشان بپاخیزیم!
کشتار و حمله به زندانیان را قویا محکوم میکنیم!

عدم مرخصی و آزادی زندانیان سیاسی در شرایط امروز مصداق قتل عمد دولتی است. زندانیان سیاسی، خانواده هایشان، نهادهای مدافع زندانیان سیاسی و انسانهای شریف و آزادیخواه از بدو شیوع کرونا در ایران با نوشتن نامه ها، بیانیه ها و اعتصاب غذا، خواستار آزادی زندانیان  شده و به سیاست عامدانه رژیم درعدم پیشگیریهای لازم اعتراض کردند.  زندانیان و خانواده هایشان از وقوع یک فاجعه انسانی خبر دادند و از مردم در سراسر دنیا خواستند تا دردفاع از آزادی زندانیان، صدای آنها باشند.
در هفت اطلاعیه قبلی از شیوع این بیماری مهلک در زندانها، کشته شدن تعدادی در زندان قرچک ورامین، ارومیه و فشافویه، اعتصاب غذای زندانیان در فشافویه، اوین، قرچک و ارومیه، شورش در زندانهای پارسیلون خرم آباد، الیگودرز، تبریز، سقز، الوند همدان و عادل آباد شیراز خبر دادیم.
 در پی شورش در زندان عادل آباد شیراز، دست کم ۵ زندانی براثر شلیک ماموران به نامهای افشین کاظمی، حسین احمدی، علی رنجبر، مجتبی غلامی بقتل رسیدند. هویت نفر پنجم  هنوز مشخص نگردیده است. بیش از ۳۰ زندانی نیز زخمی شدند.
همچنین این شورشها دوشنبه ۱۱ فروردین ماه، به زندان سپیدار اهوز کشیده شده است، شماری از زندانیان محبوس در این زندان دست به اعتراض زده و با نیروهای کادر زندان درگیر شدند.
  در زندان تبریز نیز دوباره شب ۱۱ فروردین به دنبال پخش خبر دروغین به مرخصی فرستادن 'زندانیان بی خطر' ؛ زندانیان شعار داده اند"بی شرف، بی شرف ما بی خطر هستیم و هنوز در زندانیم".
 
  جمهوری اسلامی مسئول مستقیم جان همه زندانیانی است که بدون امکانات درمانی و بهداشتی، در زندانها محبوس شده‌‌اند. در این شرایط امنیت جانی زندانیان سیاسی بیشتر از هر وقت دیگر در خطر است.
باید  این اعتراضات و شورشهای زندانها را به یک اعتراض سراسری علیه رژیم اسلامی  تبدیل کرد.  صدای اعتراض زندانیان صدای اعتراض جامعه علیه فقر و بی حقوقی و زندان و شکنجه است.
ما از همه مردم آزادیخواه  و همه نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق زندانیان سیاسی، احزاب و سازمانها سیاسی و اتحادیه ها  مصرانه می‌خواهیم که حکومت اسلامی ایران را نسبت به وضعیت زندانها   تحت فشار بگذارند. ما از شما زندانیان سیاسی،  خانواده های زندانیان سیاسی و شما مردم آزادیخواه دعوت میکنیم   با دادن پیام و کلیپهای حمایتی،  دنیا را متوجه این فاجعه انسانی کنید. هیچ زندانی در شرایطی که گسترش ویروس کرونا در زندانها قربانی می‌گیرد نباید در حبس باشد.
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۱۲ فروردین ۱۳۹۹
۳۱ مارچ ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com