کرونا تهدیدی دیگر برای زندانیان سیاسی در ایران

هەژار علی پور
March 23, 2020

حکومت کرونای اسلامی زندانیان سیاسی را آزاد کند

 

کرونا تهدیدی دیگر برای زندانیان سیاسی در ایران!

مسئولیت جان هر زندانی که در خطر ابتلای به ویروس کرونا ست مستقیما بر عهده سران جمهوری اسلامی می باشد. روزانه ده ها نفر در ایران در معرض مبتلا شدن به ویروس کرونا هستند و تا به امروز صدها نفر جانشان را از دست داده و هزاران نفر دیگر به این بیماری مبتلا شده اند. شرایط وخیم زندان ها و شیوع ویروس کرونا به داخل زندان ها جان و امنیت و سلامت همه زندانیان در زندان های جمهوری اسلامی را به مخاطره انداخته است. درحالیکه جامعه جهانی درگیر اپیدمی کرونا است مقامات جمهوری اسلامی یا مشغول دروغ گفتن رو به مردم هستند و یا به راحتی از کنار آن میگذرند و از هرگونه اقدام جدی برای کنترل و در اختیار قرار دادن امکانات اولیه بهداشتی مانند ماسک، دستگاه های تنفسی، ضدعفونی کننده ها و شوینده های جلوگیری کننده از این ویروس سرباز میزنند و کمکهای ارسالی از کشورهای مختلف به صورت نقدی یا محموله های بزرگی که حاوی امکانات بهداشتی و درمانی بوده اند را بین سران رژیم و نزدیکان شان تقسیم یا توسط مافیای سپاه پاسداران انبار شده اند و یا به قیمتهای گزافی مستقیم یا بوسیله عوامل دلال و کارچاق کن خود در بازارهای سیاه به فروش رسانده و بسیاری از آن کمکهای ارسالی از غرب را برای گروهک های افراطی و تندروهای تروریست اسلامی هم دستشان در سوریه، عراق، لبنان و غیره ارسال کرده اند و جان زندانیان و سایر شهروندان در ایران برای آنان هیچ گونه ارزشی ندارد.

 

درگیری جامعه جهانی با ویروس کرونا!

با شیوع ویروس کرونا و گسترش این بیماری به سایر کشورهای دنیا وضعیت بسیار نگران کننده ای را بوجود آورده و تا به امروز هزاران نفر جانشان را از دست داده و میلیونها نفر در خطر گرفتاری به کرونا هستند. اما در کنار همه این مسائل، پزشکان کوبایی و کمکهای انسانی و اعزام صدها پزشک و پرسنل کادر درمانی برای کمک و مداوای هزاران نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا ، سوسیالیسم را به رخ مدعیان همان دموکراسی سرمایه داری می کشد. با وجود تحریم های فلج کننده اقتصادی و دارای کوبا توسط غرب و در راس آن آمریکا، در راستای مبارزه با ویروس کرونا و کنترل آن تا به این لحظه بی اختیار و مبهوت مانده اند، بطوریکه صدای سیاستمداران خود دولتهای سرمایه را درآورده منجمله امروز، (یکشنبه ٢٢مارس٢٠٢٠) شهردار نیویورک وضعیت این شهر را بسیار جدی و نگران کننده اعلام کرده و عدم کمبود کالاهای اساسی مانند ماسک و دستگاه‌های تنفسی و بی کفایتی دولت و شخص دونالد ترامپ را به شدت مورد انتقاد قرار داده است. این نشان میدهد که دول سرمایه داری و حکومتهای مستبد اسلامی منجمله جمهوری اسلامی کوچکترین ارزشی برای جان انسان ها قائل نیستند و تنها ثروت اندوزی، قلدر منشی، موقعیت و جایگاه خودشان مدنظر بوده است.

 

چه باید کرد؟

در ایران، جمهوری اسلامی زیر فشارهای مردم و سازمانهای سیاسی و حقوق بشری مجبور شد تعدادی از زندانیان ( آمار نامعلوم )، هرکدام را با گذاشتن وثیقه های چندصد میلیونی یا میلیاردی آزاد کند، اما این کافی نیست و باید همه زندانیان سیاسی ؛عقیدتی ؛ کارگری و از جمله محکومین به اعدام را که همگی در خطر ابتلای به ویروس کرونا در زندان هستند و صدایشان به هیچ جا نمیرسد را فورا و بدون هیچ قید و شرطی از زندان آزاد کند. جان هوشمند علی پور زندانی سیاسی محکوم به اعدام هم در خطر است و خواهان آزادی بی قید و شرط هوشمند علیپور همراه با سایر زندانیان در بند جمهوری اسلامی هستیم. مردم در شهرهای مختلف کردستان منجمله مریوان، سنندج، سردشت، پاوه و غیره با تشکیل " کمیته محلات " در صدد همیاری و بطور داوطلبانه برای کمک به مردم شکل داده اند. مردم خود دست بکار شده اند وقتی می بینند یک حکومت کلیه امکانات بهداشتی و درمانی و کمک رسانی را از مردم دریغ کرده و بجای آن حکومت نظامی و اوباش خود را برای ارعاب مردم در کوچه و خیابان و میادین شهرها مستقر کرده است. در سوی دیگر جامعه پزشکی و پرستاران و پرسنل درمانی در شهرو روستاها و بیمارستان های مختلف کشور جانشان را کف دست گذاشته تا به یاری همنوعان خود بشتابند واین نمایانگر احساسات انسانی و یک همبستگی برای نجات مردم شبانه روز در بدترین شرایط و با کمترین امکانات پایه ای در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

 

فاجعه ای انسانی؛ جان هزاران زندانی در خطر!

مردم آزادیخواه و همه کسانی که در سال های حاکمیت رژیم قتل و جنایات، عزیزانتان را یا از دست داده و یا در دخمه های زیرزمینی و شکنجه گاه های این رژیم زیر شکنجه با خطر مرگ دست وپنجه نرم میکنند، باید متحدانه به میدان بیایید با اینکه خطر ویروس کرونا وجود دارد، ولی نباید دست رو دست  گذاشت تا این حکومت به راحتی جانشان را بوسیله ویروس کرونا بگیرد، با رعایت نکات ایمنی فورا باید مقامات جمهوری اسلامی را وادار به آزادی کلیه عزیزانمان در زندان ها کرد. بسیاری از زندانیان سیاسی که از سوی این حکومت به عنوان گروگان یا سپر انسانی در زندان نگهداری میشوند، حتی از دسترسی به وکیل و ملاقات یا تماس با خانواده هایشان ممنوع شده اند که بیشتر از هر زمانی خانواده ها را نگران کرده است. این رفتارو برخوردها بشدت غیرانسانی کینه توزانه و جنایتی آشکار علیه زندانیان و خانواده هایشان است. جنایاتی که می تواند منجر به یک تراژدی غیرانسانی در زندان ها شود و این برای هیچکس قابل تحمل و پذیرش نیست. این اعمال جنایتکارانه علیه زندانیان سیاسی، مغایر با حقوق اولیه انسانها ، نقض آشکار قوانین بین المللی حقوق بشر و کاملا محکوم است. تنها خانواده های زندانیان هستند که می توانند همراه و در کنار کلیه مدافعین حقوق بشری و مخالفین اعدام، زندان و شکنجه برای نجات و آزادی همه زندانیان به میدان بیایند و در جلوی درب زندان ها و دادگاه ها و مراکز مهم دولتی تجمعات اعتراضی شکل داده و خواستار پاسخگوی مقامات جمهوری اسلامی و دستگاه قضائی این رژیم برای آزادی عزیزانشان شوند.

 

برای نجاتشان برخیزیم!

بعنوان برادر زندانی سیاسی هوشمند علی پور همه مردم را در داخل و خارج فرا می خوانم که در این وضعیت بسیار خطرناک و نگران کننده ای که جان زندانیان در خطر مبتلا شدن به کروناست، دست به اعتراض بزنیم و در کنار همه خانواده های زندانیان باشید و از آنان حمایت کنید. سازمان های مدافع حقوق بشر فورا باید اقدامات موثری ایفا ودولت ها و کلیه سازمانهای جهانی و حقوق بشری را نسبت به این وضعیت آگاه کرده تا هرچه سریعتر نسبت به این بحران خطرناک داخل زندان ها اقدام کرده و جمهوری اسلامی را زیر فشار قرار دهند. به دولت هایی که روابطی با این رژیم  دارند اخطار دهیم که حکومت را مورد فشار و اعتراض قرار داده و همه دنیا بدانند که در داخل زندانهای ایران چه خبر است و جان صدها هزار نفر در خطر مرگ و گرفتار شدن به ویروس کرونا قرار دارد که جمهوری اسلامی هیچ اقدامی برای نجات و اعزام آنان به مرخصی صورت نداده و در عوض مشغول باجگیری از دولتها، سازمان بهداشت جهانی و صندوق بین المللی پول به بهانه مبارزه با کرونا هستند.

 

همه با هم و تا آزادی تمامی زندانیان سیاسی در ایران، اعتراضات خودمان را در داخل و خارج از ایران به مقامات جمهوری اسلامی و همچنین مقامات اروپایی و سازمانهای حقوق بشری اعلام داریم. در داخل ایران باید درب زندان ها را شکست و حکومتی که در چنین وضعیتی حتی از آزادی و مرخصی اضطراری برای نجات جان زندانیان خود را برحذر می دارد، وظیفه انسانی ما مردم آزادیخواه است، در این شرایط با همبستگی خود با خانواده های زندانیان برای آزادی و نجات شان بطور جدی وارد عمل شویم. خانواده ها نباید بگذارند عزیزانشان در زندان طعمه مرگ و قربانی این حکومت ضد انسانی شوند.

 باید نجاتشان داد!

 

زندانیان سیاسی فورا باید آزاد شوند.

حکومت کرونای اسلامی نمی خواهیم؛ نمیخواهیم!

هه ژار علی پور- برادر زندانی سیاسی محکوم به اعدام هوشمند علیپور

یکشنبه ٢٢مارس٢٠٢٠- ٤فروردین١٣٩٩

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com