اخبار و گزارشات کارگری ٢٩ اسفند ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
March 19, 2020

اخبار و گزارشات کارگری ٢٩ اسفند ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

- جان علی آل اسحاق در خطر است

- فرار 23زندانی از زندان پارسیلون خرم‌آبادو کشته وزخمی شدن 2نفر

- عدم پرداخت حقوق اسفند ماه معلمان یک مدرسه غیردولتی رشت  وتهدید معلمان حق طلب به اخراج از کار

- پیش‌بینی عدم تمدید قرارداد 40 هزار کارگر دراستان اصفهان به دلیل کرونا

- جان باختن یکی از کارکنان بخش درمان دانشگاه علوم پزشكى بجنورد براثر ابتلا به کرونا

*جان علی آل اسحاق در خطر است

حدود 4 ماه از بازداشت علی آل اسحاق کارگر خیاط ،شاعر وفعال کارگری میگذرد . نیروهای اطلاعاتی ولباس شخصی در نیمه شب یکی روزهای اواخر آبان 98علی اسحاق را در منزلش  بازداشت کردند. این فعال کارگری پس از دو هفته بی‌خبری طی تماسی تلفنی به خانواده خبرمی دهد که در اوین زندانی است وطی این مدت زیر بازجویی بوده است وی همچنین از تعیین وثیقه 200میلیون تومانی برای آزادی موقتش خبرداد.

وی پس از50روز تحمل حبس در زندان اوین به بند سیاسی زندان گوهر دشت منتقل شد وبدلیل عدم تامین وثیقه ازطرف خانواده کماکان زندانی است وبراثرشیوع ویروس کرونا جانش همچون دیگر زندانیان سیاسی واجتماعی در خطراست.

*فرار 23زندانی از زندان پارسیلون خرم‌آبادو کشته وزخمی شدن 2نفر

عصر روز پنج شنبه 29 اسفند،23زندانی از زندان پارسیلون خرم‌آباد فرارو2نفرشان براثر تیراندازی کشته وزخمی شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: 23زندانی از زندان پارسیلون خرم‌آباد فرار کردند.

وی در مورد آخرین جزئیات متواری شدن زندانیان زندان پارسیلون خرم‌آباد، افزود:براساس آخرین اطلاعاتی که داریم 23 نفر از زندانیان از غفلت نگهبانان و به هر شکلی موفق شدند از زندان فرار کنند.

وی تصریح کرد: در حین فرار یک زندانی با تیراندازی مامورین کشته و یک زندانی دیگر مجروح  که به بیمارستان منتقل شد.

*عدم پرداخت حقوق اسفند ماه معلمان یک مدرسه غیردولتی رشت  وتهدید معلمان حق طلب به اخراج از کار

حقوق اسفند ماه معلمان یک مدرسه غیردولتی کلانشهر رشت پرداخت نشده است وتعدادی از معلمان در قبال پرسش از مؤسس و مدیر مدرسه محل خدمت، تهدید به اخراج از کار شده‌اند.

یکی ازاین معلمان مدارس غیردولتی رشت با انتقاد از عدم نظارت مستقیم آموزش‌وپرورش بر پرداخت حقوق معلمان غیردولتی،به خبرنگار رسانه ای گفت: در این شرایط پایان سال که مردم با مقابله با ویروس منحوس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند، نگرانی ما از حقوقی که روی آن برنامه‌ریزی کرده بودیم ما را بیش‌ازپیش نگران و ناراحت کرده است.

 وی با بیان اینکه طی تماس با مدیر مدرسه، شرایط پرداخت حقوق اسفندماه طبق تأکید وزیر و مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان را خواستار شدم، گفت: مدیر مدرسه با کم‌لطفی عذر من را با این میزان سابقه کار خواسته و گفته با پرداخت حقوق ادامه همکاری با وی امکان‌پذیر نخواهد بود.

*پیش‌بینی عدم تمدید قرارداد 40 هزار کارگر دراستان اصفهان به دلیل کرونا

بدلیل شیوع ویروس کرونا پیش بینی می شود سال آینده قرارداد قرارداد 40 هزار کارگر دراستان اصفهان تمدید نشود.

روزپنج شنبه 29 اسفند،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با پیش بینی اینکه در پی شیوع کرونا قرارداد حدود 40 هزار کارگر در اصفهان تمدید نخواهد شد، گفت: برای رفع این مشکل قرار است با راهکار خاصی این تعداد کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گیرند.

وی افزود: برخی کارگران مثلا با سابقه کمتر از یک سال که مشمول بیکاری نیستند  که در شرایط خاص کنونی، بیمه بیکاری به آنها تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: قرار است تا محدودیت سابق در خصوص بیمه بیکاری برداشته شود، به طوری که اگر کسی قبلا از آن استفاده کرده، بیمه بیکاری دوباره به وی تعلق گیرد، همچنین بررسی بیمه بیکاری در کمیته هایی که دو ماه به طول می انجامید، در شرایط فعلی حذف خواهد شد.

وی با اشاره به فعال شدن سامانه ای برای افرادی که قراردادهایشان در سال آینده تمدید نمی شود، جهت حذف مراجعات حضوری به اداره کار، گفت: افرادی که در این شرایط شغل خود را از دست داده اند با ورود و ثبت نام در این سامانه، می توانند براساس سوابق کاری خود، از بیمه بیکاری استفاده کنند.

نیرومند در خصوص بودجه دولت برای برقراری بیمه بیکاری کارگران، گفت: دولت 3 هزار میلیارد تومان به صورت جدا برای کارگرانی که در پی شیوع ویروس کرونا بیکار می شوند، اعتبار تخصیص داده است.

*جان باختن یکی از کارکنان بخش درمان دانشگاه علوم پزشكى بجنورد براثر ابتلا به کرونا

یکی از کارکنان بخش درمان دانشگاه علوم پزشكى بجنورد بنام  چاهى بعد از چند روزدست وپنجه نرم کردن با ویروس كرونا در بخش عفونى بيمارستان امام حسن مجتبى بجنورد جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com