اخبار و گزارشات کارگری ١٧ بهمن ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
February 06, 2020

اخبار و گزارشات کارگری ١٧ بهمن ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

- گردهمایی اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه) برای حمایت از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان  خراسان شمالی

- بیانیه کانون صنفی معلمان اسلامشهر در اعتراض به احکام قضایی ناعادلانه برای فعالان صنفی فرهنگیان خراسان شمالی

- اعتراض معلمان حق‌التدریس نسبت به سطح نازل دریافتی ها وعدم پرداخت مزد یکسان دربرابر کاریکسان

- عدم پرداخت 8 ماه حقوق کارکنان بیمارستان سینا کارون و مرکز بهداشت حمیدیه

- ارجاع پرونده 6 کارگر مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه به دادگاه تجدید نظر در پی اعتراض کارفرما نسبت به احکام برائتشان

- کانون نویسندگان ایران:دیدار با خانواده‌ی ندا ناجی

- جان باختن یک کارگرجوان در فرمانیه تهران براثر سقوط بالابر

*گردهمایی اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه) برای حمایت از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان  خراسان شمالی

روز پنج شنبه 17 بهمن، اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه) برای حمایت از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان  استان خراسان شمالی دست گردهم آمدند وبا قرائت بیانیه ای خواهان بستن فوری پرونده های ساختگی، علیه 7 کنشگر صنفی این استان شدند.

لینک ویدئو این گردهمایی:

https://t.me/kashowra/2303

*بیانیه کانون صنفی معلمان اسلامشهر در اعتراض به احکام قضایی ناعادلانه برای فعالان صنفی فرهنگیان خراسان شمالی

در روزهای اخیر جامعه معلمین ایران از سوی مسئولان امنیتی و قضایی کشور با  بازداشت های مکرر فعالان صنفی در چند شهر و به خصوص صدور احکام سنگین برای اعضای کانون صنفی معلمان خراسان شمالی با شوک و ظلمی بی نهایت سنگین روبروشد.

صدور احکام سنگین، 41 سال زندان و 148 ضربه شلاق و جریمه نقدی برای برخی از شریفترین معلمان و کنشگران صنفی خراسان شمالی اقایان محمد رضا رمضانزاده-حسین رمضان پور- حمید رضا رجایی- علی فروتن- مصطفی رباطی- سعید حق پرست و حسن جوهری نشان داد که بد خواهان و کج اندیشان با تیغ های آخته آمده اند، تا شریان های به هم پیوسته این قشر زحمت کش و دلسوز را در سراسر کشور و این بار از خراسان سرزمین اندیشه و ادب قطع کنند.

همگان نیک می دانیم که آموزش و پرورش بنیادی ترین نهاد هر کشوری است و معلم مهمترین نقش را دراین نهاد بر عهده دارد.

ظلم به این قشر و بی توجهی به آموزش و پرورش تبعات بس جبران ناپذیری به کشور تحمیل کرده و خواهد کرد.فریاد ها و اعتراضات معلمان در سه دهه اخیر و تلاشهای انجمن صنفی معلمان خراسان شمالی در کنار سایر کانون های صنفی شهرهای دیگر نیز جز برای اصلاح نظام آموزشی و عدالت آموزشی هدفی دیگری نداشته اند و اقدام نهادهای امنیتی جز دشمنی با این صنف صفتی دیگری را به ذهن متبادر نمی کند.

کانون صنفی معلمان اسلامشهر همچون سایر کانون های صنفی کشور مصرا خواهان بازنگری و در نهایت ابطال احکام صادره برای معلمان انجمن صنفی خراسان شمالی است.

کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر

*اعتراض معلمان حق‌التدریس نسبت به سطح نازل دریافتی ها وعدم پرداخت مزد یکسان دربرابر کاریکسان

معلمان حق‌التدریس اعتراضشان را نسبت به سطح نازل دریافتی ها و وعدم پرداخت مزد یکسان دربرابر کاریکسان،رسانه ای کردند.

بنا به گزارش رسانه ای شده بتاریخ 17 بهمن،جمعی از معلمان حق‌التدریس از پایین بودن مبلغ عیدی یا همان پاداش آخر سال خود انتقاد کردند و گفتند: ما حق‌التدریسی‌ها از همه‌ی مزایای مزدی و امکانات شغلی محرومیم؛ حقوق ماهانه‌ی ما ساعتی و بسیار کم است، بیمه ما به اندازه ساعات درس رد می‌شود و حالا عیدی هم به نسبت ساعات تدریس به ما می‌پردازند!

به گفته‌ی این معلمان، شغل حق‌التدریسی هیچکدام از مولفه‌های اشتغال شایسته را ندارد و با معیارهای عدالت نمی‌خواند؛ این معلمان می‌گویند ما حق‌التدریسی‌ها همان کار معلمان رسمی را انجام می‌دهیم اما حقوق مزایای ما از نصف آنها هم کمتر است. در واقع قانون کار یکسان- مزد یکسان در رابطه با این معلمان اجرا نمی‌شود.

بنابهمین گزارش در روزهای گذشته، نحوه پرداخت عیدی معلمان رسمی، خرید خدمت و حق‌التدریس مشخص شد. بر این اساس، پاداش آخر سال "عیدی" به میزان 12 میلیون ریال به معلمان رسمی، ثابت و پیمانی پرداخت خواهد شد؛ اما به کارکنان خرید خدمت قراردادی و موقت به نسبت خدمت تمام وقت آنها در سال 98 عیدی داده می‌شود و در هر حال میزان عیدی این افراد از 50 درصد رقم مذکور کمتر نخواهد بود. طبق مصوبه هیئت وزیران، معلمان حق‌التدریس نسبت به ساعات تدریس مشمول عیدی می‌شوند.

به همین دلیل است که معلمان حق‌التدریس نگران این هستند که مبلغ عیدی آنها از یک میلیون تومان هم بسیار کمتر باشد.

*عدم پرداخت 8 ماه حقوق کارکنان بیمارستان سینا کارون و مرکز بهداشت حمیدیه

8 ماه حقوق کارکنان بیمارستان سینا کارون و مرکز بهداشت حمیدیه در استان خوزستان پرداخت نشده است.

روز پنج شنبه 17 بهمن،این کارکنان پیمانی بیمارستان سینا کارون و مرکز بهداشت حمیدیه که عمدتا در بخش‌های اداری‌ مشغول بکارند به خبرنگار رسانه محلی گفتند:بیش از8ماه است دستمزد آنها پرداخت نشده و آنها ناچار شده‌اند از هزینه شخصی بیمه خود را پرداخت کنند.

آنها افزودند:پیمانکار دلیل عدم پرداخت حقوقشان را عدم پرداخت مطالباتش از طرف دانشگاه علوم‌ پزشکی اهواز عنوان می کند.

*ارجاع پرونده 6 کارگر مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه به دادگاه تجدید نظر در پی اعتراض کارفرما نسبت به احکام برائتشان

فرزانه زیلابی وکیل 6 کارگر مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه از ارجاع پرونده موکلشان به دادگاه تجدید نظر استان خوزستان در پی اعتراض کارفرما نسبت به احکام برائتشان،خبرداد.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه17 بهمن:

به گفته فرزانه زیلابی وکیل دادگستری،کارفرمای شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه نسبت به احکام برائت  شش کارگر  آن شرکت که پیشتر از شعبه 102 دادگاه  کیفری دو شهرستان شوش صادر شده بود ،اعتراض نمود و پرونده جهت رسیدگی به تجدیدنظرخواهی کارفرما ،  به شعبه 14دادگاه های تجدید نظر استان خوزستان ارجاع شده است.

اسامی کارگران:

محمود خدایی

مسلم چشم خاور

ابراهیم عباسی منجزی

ایمان اخضری

یوسف بهمئی

محمد خنیفر

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه هرگونه پرونده سازی و تهدید کارگران را محکوم کرده وخواهان پایان دادن به  پرونده سازی برای کارگران می باشد.

*کانون نویسندگان ایران:دیدار با خانواده‌ی ندا ناجی

روز گذشته(چهارشنبه 16 بهمن) شماری از اعضا و دبیران کانون نویسندگان ایران به دیدار خانواده‌ی ندا ناجی فعال اجتماعی زندانی رفتند.

ندا ناجی روز یازدهم اردیبهشت سال جاری در گردهمایی آرام کارگران مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت شد. با اینکه سایر بازداشتی‌های این گردهمایی به قید وثیقه تا پایان مراحل "دادرسی" آزاد شده‌اند، ندا ناجی همچنان در بازداشت موقت به‌سر می‌برد. این فعال کارگری در دادگاه بدوی به پنج سال و نیم زندان محکوم شده است در حالی که شرکت در تجمعات حق اولیه‌ی هر شهروند و یکی از محمل‌های آزادی بیان است.

روز گذشته، چهارشنبه ۱۶ بهمن، چند تن از اعضا و دبیران کانون به دیدار خانواده‌ی ندا ناجی رفتند. بکتاش آبتین، هرمز ناصرشریفی، علیرضا جباری، آیدا عمیدی، علیرضا آدینه، اکبر معصوم‌بیگی و فریبرز رئیس‌دانا در این دیدار حضور داشتند.

*جان باختن یک کارگرجوان در فرمانیه تهران براثر سقوط بالابر

روز چهارشنبه 16 بهمن،یک کارگر35 ساله تبعه افعانستان حین کاردر یک ساختمان در حال احداث در خیابان فرمانیه تهران براثر سقوط دستگاه بالابر حمل بار به علت پاره شدن سیم بکسل از طبقه منفی یک به طبقه منفی سه دچار آسیب شدید و خونریزی ش ودر دم جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com