اخبار و گزارشات کارگری ٤ اسفند ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
February 23, 2020

اخبار و گزارشات کارگری ٤ اسفند ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

- اعتراض کارگران عسلوویه و کنگان نسبت به عدم برقراری امکانات پیشگیرانه جهت مقابله با شیوع کرونا

کارگران عسلوویه و کنگان:اینجا همه چیز جمعی است حتی خوابگاه‌ها!

- اعتراض کارگران کارخانه هپکو اراک نسبت به  عدم اقدامات جدی‌ وکافی برای پیشگیری از کرونا

- اعتراض کارگران راه آهن قم نسبت به عدم اجرای عملیات لازم برای پیشگیری کرونا

- تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه مازندران و بهشتی نسبت به عدم تعطیلی دانشگاه ها بدنبال شیوع کرونا

- بیانیه تشکلها و گروه های فعالین اجتماعی در ارتباط با پنهانکاری وجود ویروس کرونا در ایران

- راهپیمایی وتجمع اعتراضی صدها کارگر نی ‌بر کشت وصنعت نیشکر هفت تپه  نسبت به کسر حقوق

- تجمع اعتراضی کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به عدم پرداخت حقوق ومطالبات دیگر مقابل دفتر مدیریت

- اعتصاب وتجمع بهورزان میناب دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات یکساله،کاهش حقوق و وعده های توخالی مقابل شبکه بهداشت و درمان

- اعتراض کارگزاران مخابرات روستایی کشور نسبت به عدم پرداخت حقوق بهمن ماه وعیدی

- تجمع اعتراضی فعالان محیط ‌زیست نسبت به مالچ‌ پاشی نفتی در خوزستان مقابل اداره کل منابع طبیعی استان

- جعفر ابراهیمی: افول نظام آموزشی در دوران احمدی‌نژاد شتاب گرفت و و در دوران روحانی به اوج خود رسید

- نامه تشکر فلیپ مارتینز دبیر کل س ژ ت از سندیکای کارگران شرکت واحد 

قربانی گرفتن حوادث کاری از کارگران:مرگ ومصدومیت 11 کارگر در6 حادثه جداگانه

1- جان باختن 2 کارگر ساختمانی در آستانه اشرفیه بر اثر سقوط از ارتفاع

2- مرگ یک راننده جرثقیل در تاکستان براثر برق گرفتگی

3- مصدومیت شدید یک کارگر جوان درشیراز بدنبال سقوط از ارتفاع

4- سوختگی یک کارگر کارخانه فولاد سمنان به دلیل پاشیدن مواد مذاب

5- مصدومیت  4 آتش‌نشان در بابل  حین کار اطفای حریق  یک واحد تجاری

6- مصدومیت 2کارگر اداره آب وفاضلاب شهرکرد  درحادثه ریزش کانال آب

*اعتراض کارگران عسلوویه و کنگان نسبت به عدم برقراری امکانات پیشگیرانه جهت مقابله با شیوع کرونا

کارگران عسلوویه و کنگان:اینجا همه چیز جمعی است حتی خوابگاه‌ها!

روز یکشنبه 4 اسفند، کارگران عسلوویه و کنگان اعتراضشان را نسبت به عدم برقراری امکانات پیشگیرانه جهت مقابله با شیوع کرونا،رسانه ای کردند.

کارگران پارس جنوبی با اشاره به اینکه اینجا همه چیز جمعی است حتی خوابگاه‌ها،به خبرنگار رسانه ای گفتند: عسلویه به عنوان کلونی کارگری، در معرض خطر است.

این کارگران افزودند: اینجا وضعت نگران‌کننده است؛ وسایل بهداشتی خیلی کم است؛ اما از قرار معلوم جلساتی گذاشته‌اند که پک‌های بهداشتی به پرسنل داده شود. اما احتمالاً این پک‌ها به همه‌ی کارگران داده نخواهد شد، برخی پیمانکاران سطح بالاتر، به کارگران  این تجهیزات را می‌دهند ولی پیمانکاران سطح پایین، احتمالا این پک‌ها را به کارگران خود نخواهند داد؛ چراکه امکانات احتمالاً محدود است.

کارگران عسلویه در ارتباط با احتمال مبتلا شدن کارگران عسلویه و کنگان به کرونا گفتند: شایعاتی وجود دارد که سه، چهار نفر از کارگران عسلویه در بیمارستان، بستری و قرنطینه شده‌اند.

کارگران پیمانکاری پارس جنوبی گفتند: از آنجایی که تمام کارها و پروژه‌ها، در پالایشگاه‌های عسلویه و کنگان  به صورت دسته‌جمعی انجام می‌شود و کمپ‌های استراحت و اقامت نیز دسته‌جمعی است، اعلام می‌کنند که نگرانی‌ها جدی‌ست.

آنها تاکید کردند: باید در همه کارگاه‌ها مایعات ضدعفونی کننده و امکانات بهداشتی بگذارند؛ در خیلی از کارگاه‌ها، چنین امکانات و تجهیزاتی وجود ندارد؛ آن پک‌های گفته شده  نیز تا این لحظه، هنوز توزیع نشده و فقط در حد حرف است.

*اعتراض کارگران کارخانه هپکو اراک نسبت به  عدم اقدامات جدی‌ وکافی برای پیشگیری از کرونا

روز یکشنبه 4 اسفند، کارگران کارخانه هپکو اراک ضمن اعتراض نسبت به  عدم اقدامات جدی وکافی‌ برای پیشگیری از کرونا، خواهان توزیع مواد ضدعفونی عمومی، ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی‌کننده در این واحد تولیدی شدند.

هپکویی ها به خبرنگار رسانه ای گفتند:در حال حاضر ثبت ساعت کاری که به صورت ثبت اثر انگشت بوده، متوقف شده و ثبت حضور و غیاب مطابق گذشته به صورت کارت‌زنی انجام می‌شود.

*اعتراض کارگران راه آهن قم نسبت به عدم اجرای عملیات لازم برای پیشگیری کرونا

روز یکشنبه 4 اسفند، کارگران راه آهن قم(شرکت فلق)با انتشار نامه ای درشبکه های اجتماعی اعتراضشان را نسبت به عدم اجرای عملیات لازم برای پیشگیری کرونا اعلام کردند.

دراین نامه آنها ازجمله نوشتند:

راه آهن قم چه خبراست؟ واقعا مسولین راه آهن قم در خواب هستند؟ دستگاه های ضد عفونی شما کجا هستند؟

 آقا ی مدیرکل کارگرخط قم درمعرض بیماری قراردارندچرا فکری به حال کارگرخط نمیکنید ؟

چون شما مسولین درمعرض خطر نیستید،جلسه ای هم دراین باره برگزار نمی شود؟

 از ترس بیماری حداقل نامه بزنید. چرا دسته کارگر ی خط را کشیکی نمی کنید؟مگر ما آدم نیستم؟

*تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه مازندران و بهشتی نسبت به عدم تعطیلی دانشگاه ها بدنبال شیوع کرونا

روز شنبه 3 اسفند، دانشجویان دانشگاه مازندران و بهشتی برای اعتراض نسبت به عدم تعطیلی دانشگاه ها بدنبال شیوع کرونا دست به تجمع زدند.

*بیانیه تشکلها و گروه های فعالین اجتماعی در ارتباط با پنهانکاری وجود ویروس کرونا در ایران

مقامات حکومتی و دولتی به سیاق همیشگی خود در پنهانکاری و انکار، مدتها است که ورود ویروس کرونا به ایران را انکار کرده و از بروز خبر آن و اطلاع رسانی ممانعت به عمل آورده اند.

همین چند وقت قبل بود که وزیر بهداشت اعلام کرد که همه تمهیدات برای جلوگیری از ورود کرونا به ایران اندیشیده شده و مراکز درمانی آمادگی کامل برای درمان، در صورت مشاهده هر مورد مشکوک را دارند!

امروز معلوم شده که باز هم سیاست دروغگویی بکار گرفته شده است. روز 29 بهمن اعلام کردند که دو مورد مشکوک به کرونا در قم مشاهده شده و روز بعد اعلام کردند که هر دو مورد فوت کرده اند! در حالیکه بنا به نظرات پزشکان  در اکثر کشورهای صاحب تکنولوژی‌های پیشرفته پزشکی، کسی که به این ویروس مبتلا شود حداقل تا دو هفته هیچ علائمی بروز نمی دهد و بعد از بروز علائم، می تواند با درمان به موقع نجات یابد.

اما مقامات حکومتی ایران از آنجا که مصالح و منافع سیاسی و حکومتی برایشان بر هر چیزی حتی جان انسانها ارجحیت دارد، ظرفیت خیلی بالایی در کشتار و قربانی کردن گسترده مردم دارند تا از این طریق آشکار و نهان به مصالح و منافع حاکمیت خود  برسند و اینبار نیز نشان دادند که ابایی از قربانی شدن گسترده مردم ندارند.

در حالیکه که از روز اول اعلام شیوع کرونا در چین همه پروازهای مسافرتی تمام کشورها به چین ممنوع شده و همچنان ممنوع است، مقامات حکومتی ایران همچنان پروازهای معمول به چین و بالعکس را تداوم بخشیده و هنوز هم برقرار است. زیرا که حکومت ایران با حکومت چین رابطه سیاسی استراتژیک دارد و نیازمند حمایت های سیاسی و دیپلماتیک چین در کشمکش‌هایش با غرب و آمریکا است.

اکنون مردم ایران به خاطر پنهانکاری، دروغگویی و انکار مقامات ایرانی به خاطر تامین منافع سیاسی و حکومتیشان، در آستانه تجربه یکی از هولناکترین فجایع انسانی قرار گرفته اند.

تا کنون ده ها نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایران جانباخته اند. این افراد و افرادی که احتمالا در آینده جان خود را به خاطر کرونا از دست خواهند داد، از آنجا که عاملش علاوه بر ویروس کرونا، قربانی انکار و دروغگویی مقامات هستند و خواهند بود، باید به عنوان کشتار و قتل عام سازمانیافته به حساب آورد.

تجمعات و اعتراضات علیه دروغگویی و پنهان کاری و عدم انجام اقدامات پیشگیرانه توسط حاکمیت در بعضی شهرها از جمله تالش و ماسال و  در اکثر دانشگاهها طی روزهای گذشته شکل گرفته اند. باید با سراسری کردن این اعتراضات ، ضمن تحت فشار قرار دادن دولت و حکومت برای اقدام فوری و بدون فوت وقت نسبت به در اختیار عموم گذاشتن وسایل استاندار پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به طور رایگان و همچنین درمان مبتلایان به طور کامل و با هزینه دولت، خواهان محاکمه و مجازات دروغگویان و پنهانکاران مربوطه گردید.

1- انجمن صنفي کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

2- سندیکای نقاشان البرز

3- شورای بازنشستگان

4- کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای کارگری

5- گروهی از فعالین کارگری سنندج

6-گروهی از فعالین لغو کار کودکان

*راهپیمایی وتجمع اعتراضی صدها کارگر نی ‌بر کشت وصنعت نیشکر هفت تپه  نسبت به کسر حقوق

روز یکشنبه 4 اسفند، صدها کارگر نی ‌بر کشت وصنعت نیشکر هفت تپه  برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به کسر حقوق از مزراع بطرف دفتر مجتمع راهپیمایی ومقابل ساختمان مدیریت تجمع کردند.

کارگران تجمع کننده به خبرنگار رسانه ای گفتند:امروز حدود 500نفر از جمعیت 700نفری این گروه از کارگران نی‌بر هفت‌تپه با پیاده‌روی در مسیر مزارع مقابل دفتر مدیریت جمع شده و نسبت به کسر دو روز از فیش حقوق دی ماه خود اعتراض کردند.

این کارگران با بیان اینکه در روزهای گذشته فیش حقوق دی ماه توزیع شده که از مجموع 15 روز کاری کارگران نی‌بر دو روز از حقوق  همه کارگران کسر شده است، افزودند: معیار پرداخت حقوق کارگران نی‌بر براساس میزان تناژ بریدن نی است این درحالی‌ست که هیچ معیاری برای محاسبه تناژ در این مجموعه وجود ندارد و کارگران نی‌بر به‌صورت روزمزدی در مزارع مشغولند.

کارگران نی‌بر با بیان اینکه ما در فصل برداشت نیشکر تمام تلاش خود را علیرغم کیفیت بد نیشکر در مزارع انجام می‌دهیم، افزودند: این درست نیست که کارفرما در زمان پرداخت حقوق کارگرانی که در سخت‌ترین شرایط در مزارع نیشکر مشغول بریدن نی هستند، کم بگذارد.

کارگران در ادامه افزودند: هنوزحقوق دی ماه ما پرداخت نشده است.

*تجمع اعتراضی کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به عدم پرداخت حقوق ومطالبات دیگر مقابل دفتر مدیریت

روز شنبه 3 اسفند،جمعی از کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای اعتراض به عدم پرداخت دستمزد دی ماه ،  عیدی و پاداش سال 98 دست به تجمع مقابل دفتر مدیریت شرکت زدند.

در این  تجمع که در جلو دفتر مدیریت شرکت صورت گرفت تعدادی از مدیران درمیان کارگران حاضر شدند و اعلام داشتند که تا  بعدازظهر روزشنبه 3 اسفند  عیدی وپاداش پرداخت خواهد شد.

کارگران تجمع کننده همچنین  در ارتباط با پرداخت دستمزد بهمن ماه به مسئولین شرکت اعلام کردند

که تا قبل از پایان سال نودو هشت باید دستمزد بهمن ماه کارگران  پرداخت شود.

 بدنبال این تجمع اعتراضی عیدی و پاداش بعدازظهرروز شنبه 3 اسفند به حساب کارگران واریز شد

و قرار است تا 10اسفند ماه دستمزد دیماه کارگران واریز شود.

منبع اصلی خبر:کانال تلگرام سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه

*اعتصاب وتجمع بهورزان میناب دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات یکساله،کاهش حقوق و وعده های توخالی مقابل شبکه بهداشت و درمان

روز یکشنبه 4 اسفند، بهورزان میناب دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات یکساله،کاهش حقوق و وعده های توخالی دست از کار کشیدند و مقابل شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تجمع کردند.

تجمع کنندگان اعلام کردند تا مطالباتشان پرداخت نشود به اعتصابشان ادامه خواهند داد.

یکی از بهیاران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:از اسفند سال 1397 یکسال می‌گذرد اما تاکنون هیچ گونه کارانه ای به ما پرداخت نشده است.

وی افزود: برای بهیارانی که خارج از خانه بهداشت زندگی می‌کنند حق مسکن در نظر گرفته شده که این مسئله نیز قریب به 6 ماه می‌شود که پرداخت نشده است.

به گفته بهیاران معترض در دی ماه و بهمن ماه سال جاری دو بند از حقوق آنان که شامل حق نوار مرزی نیز بوده حذف شده، این در حالی است که طی یک ‌ماه گذشته حق نوار مرزی فرهنگیان برقرار شده است.

درهمین رابطه،یکی از بهیاران افزود: با توجه به اینکه دو بند حقوقی ما از جمله حق نوار مرزی حذف شده است در سفر وزیر بهداشت به بندرعباس نماینده ما بهیاران میناب نامه‌ای دراختیار وی قرارداد وجواب نامه به دست ما رسید و وزیر قول پیگیری داد.

این بهیار تصریح کرد: جالب توجه است که نزدیک به 500 هزار تومان نیز از حقوق ماه گذشته ما کم شده است.

*اعتراض کارگزاران مخابرات روستایی کشور نسبت به عدم پرداخت حقوق بهمن ماه وعیدی

کارگزاران مخابرات روستایی کشور اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت حقوق بهمن ماه وعیدی رسانه ای کردند.

روز یکشنبه 4 اسفند،نمایندگان کارگزاران مخابرات روستایی سراسر کشوربه خبرنگار رسانه ای گفتند: باتوجه به نزدیک شدن به پایان سال، عیدی پایان سال نیز همراه با حقوق بهمن ماه واریز می‌شود که این می‌تواند تا حدودی گرفتاری‌ها و دغدغه‌های پایان سال و اول سال جدید را کاهش و یا سر و سامان دهد، اما کارگزاران مخابرات روستایی‌ هنوز حقوق بهمن ماه و عیدی خود را از شرکت مخابرات ایران دریافت نکرده است و این در حالی‌ست که در ماه‌های پیشین قبل از پایان هر ماه حقوق‌ها مرتب واریز می‌شد.

*تجمع اعتراضی فعالان محیط ‌زیست نسبت به مالچ‌ پاشی نفتی در خوزستان مقابل اداره کل منابع طبیعی استان

روزیکشنبه 4 اسفند،جمعی از فعالان محیط ‌زیست  برای اعتراض نسبت به مالچ‌ پاشی نفتی در خوزستان دست به تجمع مقابل اداره کل منابع طبیعی این استان زدند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان «مالچ‌پاشی خطرناک‌تر از کروناست» ؛ «نه به مالچ‌پاشی» و «به جای مالچ‌پاشی، درخت بکاریم» خواستار توقف مالچ‌پاشی نفتی در استان خوزستان  شدند.

یکی ازتجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفت: در بازدید دیروز از منطقه بیت کوصر، مشاهده کردیم که این منطقه شامل مراتع سرسبز و با پوشش گیاهی مناسب است و جزو مناطق بحرانی به شمار نمی‌آید که نیاز به مالچ‌پاشی داشته باشد.

یکی دیگر از معترضین نیز خواستار حفظ گونه‌های بومی و طبیعی منطقه شد و گفت:استفاده از مالچ نفتی به عنوان یک ماده سمی و آلاینده بایدحذف و حفاظت از همه زیست بوم‌ها از جمله مناطق ماسه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

یکی دیگر ازتجمع کنندگان گفت: دوستداران محیط زیست معتقدند شن‌زارها کانون گرد و غبار نیستند و هیچ شن‌زاری در خوزستان نباید از بین برود، زیرا این مناطق زیستگاه‌های باارزش برای زیستمندان و پوشش گیاهی خاص خود هستند، از سوی دیگر مالچ نفتی یک ماده سمی و مضر است که هم بر محیط زیست و هم سلامتی انسان‌ها تاثیر منفی می‌گذارد و استفاده از آن باید متوقف شود.

وی اضافه کرد: امروز برخی اعضای سمن‌های زیست محیطی از شوش، مسجدسلیمان، دزفول، حمیدیه و بردیه دشت آزادگان در این تجمع شرکت کردند و توماری آماده و به امضای فعالان محیط زیست و تجمع کنندگان رسیده که رونوشت آن به استانداری، اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل منابع طبیعی، خانه سمن‌ها و نیروهای مسلح ارسال می‌شود.

وی ادامه داد:معاون حفاظت محیط زیست خوزستان، دیروز تصاویر و ویدیوهایی که از تجهیز کارگاه منطقه "بیت کوصر" تهیه شده بود را انکار کرده و گفته بود که این تصاویر قدیمی است، یکی از اعتراضات ما به مسوولان محیط زیست خوزستان است که مساله مالچ‌پاشی نفتی را به طور جدی پیگیری نمی‌کنند، این در حالیست که سازمان حفاظت محیط زیست، دستور توقف مالچ‌پاشی را صادر کرده است.

*جعفر ابراهیمی: افول نظام آموزشی در دوران احمدی‌نژاد شتاب گرفت و و در دوران روحانی به اوج خود رسید

جعفر ابراهیمی با انتقاد از سیاست‌های کیفیت‌زدایی از آموزش، چاره کار را در بازگشت به معیارهای کیفی و مقابله با خصوصی‌سازی می‌داند.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ 4 اسفند، ذوعلم (رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی)  این اواخر گفته است: «برخی معلمین  ساعت زمان آموزشی خود را طی ۲-۳ روز و به صورت فشرده انجام می‌دهند و در نتیجه کیفیت آموزشی افت شدیدی پیدا می‌کند. ما باید توجه داشته باشیم که یک معلم در واقع کارمند دولت است و باید ۴۸ ساعت در هفته کار کند.»

جعفر ابراهیمی (بازرس شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران) در پاسخ به این اظهارات می‌گوید: مستقل از دولت‌ها، سیاست‌های حاکم بر آموزش و پرورش طی سال های اخیر، کاهش بار مسئولیت دولت در عرصه ارائه خدمات آموزشی، بی‌ثبات‌سازی شغل معلمی، خصوصی‌سازی و پولی‌سازی آموزش بوده است؛ این سیاست‌های ضدآموزشی در دولت‌های بعد از انقلاب با توجه به شرایط و مشخصات هر دوره همواره جریان داشته، اما می‌توان به مدد آمار و با اتکا بر تجربه زیسته شغل معلمی به وضوح درک نمود که در دوران احمدی‌نژاد افول نظام آموزشی شتاب بیشتری گرفته و در دوران روحانی به اوج خود رسیده است.

او ادامه می‌دهد: یکی از شاخص‌های اصلی افول واقعی یک نظام آموزشی، کیفیت‌زدایی از نظام آموزشی و غلبه شاخص‌های کمی بر شاخص‌های کیفی است که معلمان و دانش آموزان ازجمله قربانیان اصلی این سیاستگذاری غیرآموزشی به شمار می‌آیند. در این بین، متاسفانه ما دانش‌آموزانی در دوره دوم متوسطه روبرو هستیم که قادر به نوشتن و خواندن صحیح نیستند!

به گفته‌ی وی، بررسی و مشاهده‌ی تجربه دیگران به خصوص کشورهای موفق اسکاندیناوی نشان می‌دهد هر جا محتوای آموزشی با توجه به نیازهای کودکان تهیه شده، شاخص‌های کیفی آموزش بهبود یافته ‌است اما در ایران، با یک فرار رو به جلو، مساله را وارونه جلوه داده و کاستی‌ها را به غلط به ساعات کاری معلمان مربوط می‌کنند!

در اکثر کشورهای جهان معلمان زیر سی ساعت در هفته تدریس می‌کنند

ابراهیمی اضافه می‌کند: در حالی بحث ۴۸ ساعت تدریس در هفته را وسط می‌کشند که در اکثر کشورهای جهان معلمان زیر سی ساعت در هفته تدریس می‌کنند و حتی در برخی کشورها معلمان کمتر از ۲۴ ساعت در هفته تدریس می‌کنند؛ در ژاپن یک معلم تنها ۱۴ ساعت در کلاس درس به تدریس می‌پردازد و ۳۰ ساعت در هفته معلمان به امور فوق برنامه و پژوهش در مدرسه می‌پردازند و بابت آن حقوق می‌گیرند.

ابراهیمی معتقد است؛ مدیران آموزشی، به عمد بحثِ ساعت تدریس معلمان را وسط کشیده‌اند تا از طریق آن کمبود نیروی کار آموزشی را جبران کنند، تا بتوانند بر تراکم بالای ۴۰ نفر دانش‌آموزان در برخی مناطق بر پولی و خصوصی‌سازی آموزش، آمار واقعی کودکان طرد شده از مدرسه و مناسبات نادرست و نئولیبرالی سرپوش بگذارند.

او در پایان تاکید می‌کند: جالب اینجاست که خواسته و پیشنهاد آقایان یعنی ۴۸ ساعت کار در هفته، حتی بیشتر از ۴۴ ساعت کار در هفته طبق قانون کار است! این در حالیست که همین الان معلمان در بخش خصوصی و خرید خدمات، هفته‌ای ۴۴ ساعت کار می‌کنند اما درآمدشان به یک میلیون تومان هم نمی‌رسد!

*نامه تشکر فلیپ مارتینز دبیر کل س ژ ت از سندیکای کارگران شرکت واحد 

 سازمان شما از آغاز حرکت اعتراضی درجهت پس گرفتن اصلاحات در قانون بازنشستگی ، که بدون مذاکره واقعی توسط رئیس جمهور ماکرون و دولت وی اعمال شده است ،همبستگی خود با CGT  را ابراز کرد.  من می خواهم شخصا از طرف همه اعضای CGT از شما تشکر کنم.  باید  یادآورشوم که این اصلاحات به معنای اصلاح ریشه ای نظام فعلی ما ، که بر اساس تجدید توزیع و مبتنی بر همبستگی بین نسل ها قرار دارد، در جهت تبدیل آن به یک سیستم "مبتنی بر امتیاز" است که منجر به کاهش حقوق بازنشستگی می شود و از این رو برای تامین یک حقوق بازنشستگی حداقل ، نیازبه پس اندازبه صورت سرمایه شخصی را افزایش می دهد.  ، با ایجاد خطر کاهش مستمری بگیران ، به ویژه زنانی که مشاغل حرفه ای آنها به طور کلی با افت و خیز روبرواست.  اما فراتر از این اصلاحات ریشه ای نظام بازنشستگی موجود ، دولت معیار سن را هم اضافه کرد که می تواند سن استفاده از حق بیمه بازنشستگی کامل را به 65 سال و سپس به 67 سال افزایش دهد ، با توجیه افزایش امید به زندگی طولانی تر.  هیچکدام اینها برای CGT قابل قبول نیست.  اکنون دو ماه است که یک اتحاد بین اتحادیه ای گسترده ، متشکل از CGT ، FO ، Solidaires ، FSU (اتحادیه اکثریت معلمان) و سه سازمان جوانان ، برای پس گرفتن فوری این پروژه اصلاحات می جنگند.  CFE-CGC - سازمان اکثریت در بین کارمندان رده بالا ، به ویژه در بخش خصوصی ، نیز به این ائتلاف پیوست.  این وضعیت بسیار نادر است و سزاوار آن است که برجسته شود: دولت و کارفرمایان "موفق " به ایجاد جبهه اتحادیه ای گسترده در مقابل این پروژه برای خنثی سازی سیستم بازنشستگی فعلی در فرانسه شده اند.  این جنبش ازحمایت توده ای  گسترده ای برخوردار شده است.  در حقیقت ، همه نظرسنجی ها نشان می دهد که از ابتدا تا به امروز ، این حمایت  به بالاتر از حدود 60٪ افزایش یافته است.  به همین ترتیب ، بیش از 60٪ مردم فرانسه بر این باورند که رئیس جمهور باید به این اعتراض گوش داده و پروژه اش را پس بگیرد.  CGT صندوق اعتصاب ندارد و اعضای و فعالان آن به لطف صندوق های همبستگی توانسته اند این حرکت را ادامه دهند.  به عنوان مثال ، کارگران راه آهن و کارمندان مترو پاریس بیش از 45 روز از جمله در طول تعطیلات در اعتصاب ماندند.

امروز سایر بخش های دیگر کارکنان برای ادامه فشار بر دولت به این جنبش پیوسته اند.  این مورد کارگران انرژی ، معلمان ، آتش نشانان و کارگران حوضه و همچنین سایر متخصصان است که به ندرت در اعتصاب می روند ، مانند وکلا ، کارمندان اپرای پاریس و متخصصان بیمارستان ، که تصمیم به "اعتصاب اداری" گرفته اند.  طی دو ماه گذشته ، اعضا و فعالان ما برای حفظ سیستمی که از حقوق ضعیف ترین افراد محافظت می کند ، برای حفظ حقوق بازنشستگی مناسب برای همه ، به دور از سیستم های درنده ای که در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد ، تلاش می کنند.  در بسیاری از مواقع ، CGT پیشنهادات روشنی برای بهبود سیستم بازنشستگی موجود ارائه داده است.  یک نفر گوش نکرد ، چه رسد به شنیدن.  تنها "امتیاز" ی که دولت ماکرون داد تشکیل کنفرانس ملی بودجه بازنشستگی بود.  اما چهارچوب تحمیل شده توسط دولت برای گفتگوی واقعی مضر خواهد بود.  اولین جلسه این همایش ملی روز پنجشنبه 30 ژانویه برگزار شد.  CGT با حسن نیت درین جلسه شرکت کرد تا دوباره پیشنهادات خود را ارائه دهد.  در این جلسه ، دو دیدگاه به وضوح پدیدار شد: CGT ، FO ، CFE-CGC و FSU ، که "مجدداً مخالفت بر خود با اصلاحات مبتنی برامتیاز تأکید کرده و اعلام داشتند که آنها پیشنهادهایی دارند ، حتی به دور از چارچوب تعیین شده در کنفرانس.  "، و در مقابل اتحادیه های  CFDT ، UNSA و CFTC ، که" مسئولیت های خود را از نظر نحوه تعیین بودجه پذیرفته و لزوم "تلاش مشترک بین کارفرمایان ، دولت و کارگران" را توجیه کردند.  نخست وزیر در نتیجه گیری خود موافقت كرد تا CGT پروژه خود را برای بهبود طرح فعلی بازنشستگی از جمله با كمك متخصصان مورد نظر خود را ارائه دهد.  ما شما را از تحولات آینده آگاه خواهیم کرد.  لطفاً یک بار دیگر ، گرمترین تشکر ما را به خاطر اعلام همبستگی خود بپذیرید.

ارادتمند شما

فیلیپ مارتینز – دبیرکل س ژ ت

منبع:کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه

*قربانی گرفتن حوادث کاری از کارگران:مرگ ومصدومیت 11 کارگر در6 حادثه جداگانه

1- جان باختن 2 کارگر ساختمانی در آستانه اشرفیه بر اثر سقوط از ارتفاع

2کارگر ساختمانی 61 و65 ساله حین نصب حلب در پشت بام یک ساختمان در شهر آستانه اشرفیه- استان گیلان - به دلیل سقوط از ارتفاع،در دم چان باختند.

2- مرگ یک راننده جرثقیل در تاکستان براثر برق گرفتگی

روز شنبه 3 اسفند،یک راننده جرثقیل حین کار تخلیه بار بلوک در سه راهی" کهک" تاکستان درپی برخورد دکل جرثقیل به تیر برق فشار قوی دچار برق گرفتگی شد وجانش را ازدست داد.

3- مصدومیت شدید یک کارگر جوان درشیراز بدنبال سقوط از ارتفاع

یک کارگر 27 ساله حین کارگودبرداری ساختمان در خیابان لطفعلی خان زند بدنبال سقوط دچار مصدومیت شدید از ناحیه گردن، سر و کمر و به بیمارستان منتقل شد.

4- سوختگی یک کارگر کارخانه فولاد سمنان به دلیل پاشیدن مواد مذاب

صبح روز یکشنبه 4 اسفند، یک کارگر کارخانه فولاد سمنان بر اثر فوران و پاشیدن مواد مذاب دچار سوختگی از چند ناحیه بدن و به بیمارستانی  درشهرساری - استان مازندران – انتقال یافت.

بنابه گزارشات رسانه ای شده ،این کارگر حادثه دیده در ابتدا به  بیمارستان کوثر سمنان منتقل شده بود امابه دلیل نبود مرکز درمان سوختگی در استان سمنان، به بیمارستان ساری اعزام شد.

5- مصدومیت  4 آتش‌نشان در بابل  حین کار اطفای حریق  یک واحد تجاری

روز شنبه 3 اسفند،4 آتش‌نشان حین کار اطفای حریق  یک واحد تجاری واقع در خیابان بازار شهر بابل - استان مازندران - مصدوم شدند.

6- مصدومیت 2کارگر اداره آب وفاضلاب شهرکرد  درحادثه ریزش کانال آب

دو کارگر اداره آب وفاضلاب شهرکرد -  استان چهارمحال و بختیاری - حین کار رفع شکستگی لوله حفاری در روستای جعفرآباد شهرکرد بدنبال ریزش دیواره‌های کانال دچار مصدومیت شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com