اطلاعیه دوم اتحادیه آنارشیستهای ایران و افغانستان : ضرورت دفاع مسلحانه در مقابل رژیم کشتار

اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران
December 04, 2019

اطلاعیه دوم اتحادیه آنارشیستهای ایران و افغانستان : ضرورت دفاع مسلحانه در مقابل رژیم کشتار


 
این در ذات و نهاد آنارشیسم و از خصوصیات آنارشیستهاست که فرارسیدن هنگام قیام مردم بر علیه دولت ها به سرعت با خبر و با قیام و انقلاب مردمی همراه شوند، چرا که انارشیسم چیزی جدا از همان روحیه مردم عصیان گر، شورشی و آماده به انقلاب نیست.

آنارشیسم یعنی خشم و عصیان و هجوم جامعه بر بنیان هر چه ستم و بی‌عدالتی که از سوی قدرت‌ها و دولت‌ها اعمال می شود. از‌انجاییکه انارشیست عملگراست و خواهان براندازی دولت و دگرگونی جامعه است، مبارزه رادیکال و انقلاب مردمی را تنها راه حل برای به زیر کشیدن این قدرت می‌داند. بنا بر شناخت و ارزیابی که از قیام مردم ایران در آبانماه داشتیم، در سومین روز اعتراضات و مبارزات مردم، فراخوانی از سوی بخشی از انارشیست ها (اتحادیه انارشیستهای ایران و افغانستان) رو به نیروهای مسلح مردمی نوشته شد که در این برهه از زمان، هنگام آن رسیده که تا دیر نشده مردم را مسلح کنید زیرا یک کشتار و قتل و عام خونین در راه است.

این فراخوان پاسخی نگرفت و چنانچه شاهد هستیم متاسفانه این کشتار بوقوع پیوست و‌ ابعاد آن چنان وسیع و وحشتناک است که کماکان بر تعداد جانباختگان راه آزادی اضافه می‌شود.

ما تکرار می‌کنیم، چرا که هنوز زمان تمام نشده و این کشتار ادامه خواهد داشت، نیاز به تشکیل یک جبهه انقلابی مسلح برای دفاع از مردم کشور در مقابل آدمکشان حکومت اسلامی ایران بسیار مبرم و ضروری است تا در خیابان‌ها و زمان قیام و انقلاب از مردم غیر مسلح دفاع کند و هم نیاز به تیم‌های مسلح داریم که مزدوران رژیم را که در کشتار مردم بی‌دفاع دست داشتند شکار کنند تا اینگونه مزدوران متوجه شوند کشتار مردم بدون هزینه نخواهد بود.

وجود اختلاف و شکاف در لایه‌های درونی قدرت جدید نبوده و از زمان رفسنجانی خود را نشان داده بود، حال با بوقوع پیوستن این جنایت وحشتناک و کشتار وسیع مردم بی‌دفاع، ظاهرا بخشی از بدنه حکومت بیش از پیش از هسته مرکزی قدرت فاصله گرفته‌اند. نمود این اختلاف و انشقاق شدید پس از کشتار را می‌توان در بیانیه اخیر میرحسین موسوی به وضوح دید. حال برخورد انقلابی با عوامل کشتار باعث خواهد شد این شکاف و ترس عمیق‌تر شده و بخش بزرگی از عوامل رژیم آمادگی خود را برای جدا شدن از بدنه قدرت نشان داده و رژیم را عملا در سرکوب و کشتار بیشتر فلج کنند.

با توجه به نزدیکی سیرک انتخابات به کشتار مردم به نظر می‌رسد فرصت بسیار خوبی دست داده تا رژیم را دچار شوک قهر امیز و انقلابی کنیم تا هم در عمل قاتلین را گوشمالی دهیم و هم جنگ روانی را بر علیه این رژیم قتل و شکنجه شدت بخشیم تا قدرت کشتار و سرکوب خود را از دست دهد. تا دیر نشده باید از جان و خواست آزادی مردم دفاع کنیم.

زنده باد آزادی

زنده باد انقلاب

اتحادیه آنارشیستهای ایران و افغانستان

۰۴٫۱۲٫۲۰۱۹

 

پاینوشت :

 

اتحادیه آنارشیستهای ایران و أفغانستان : با تمامی اپوزیسیون مسلح حاضر به همکاری هستیم

 https://asranarshism.com/1398/09/13/unity-of-opposition-action-2


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com