اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه با عقب نشینی کارفرما موقتا خاتمه یافت

حزب كمونيست كارگرى ايران
December 04, 2019

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه با عقب نشینی کارفرما موقتا خاتمه یافت
روز 12 آذر کارگران نیشکر هفت تپه بعد از  72 روز اعتراض و اعتصاب، با عقب نشینی کارفرما و وعده عملی کردن خواستهای کارگران به اعتصاب خود پایان دادند.  کارفرما متعهد شده است که این اقدامات را عملی سازد: بازگرداندن تمام کارگران اخراجی،  بستن پرونده های امنیتی علیه کارگران معترض، لغو اختیار اخراج کارگران بدون اجازه کمیته انضباطی، تهیه و توزیع سالی دوبار لباس کار و کفش، عملی کردن زمان بندی معین و مکتوب ارائه شده برای پرداخت حقوق ( حقوق مهرماه در تاریخ بیست و شش آذر، حقوق آبان در پنجم دیماه و حقوق دیماه به بعد سر موعد و بدون تاخیر )، پرداخت مطالبات بازنشستگان حداکثر تا سه ما آینده، تمدید بی چون و چرا و فوری دفترچه بیمه و پرداخت لیست بیمه، تامین مطالبات عرفی از جمله حق همسر، حق سختی کار، حق ایاب و ذهاب و  پاداش و بهره برداری کار، افزایش حق غذا، و موارد متعدد دیگر.
این توافقات طی صورتجلسه ای با امضای کارفرما و مسئولین شهر به کارگران ابلاغ شد و کارگران به اعتصاب خود پایان دادند اما اعلام کردند که در صورت برآورده نشدن تمام این خواستها از جمله بازگشت به کار اخراجی ها و در صورت بسته نشدن پرونده های قضایی و در صورت معین نشدن وضعیت قرارداد و بازگشت به کار اسماعیل بخشی تا روز چهار شنبه هفته آینده، اعتصاب و تجمعات خود را از سر خواهند گرفت و این بار تجمعاتشان را در مقابل فرمانداری برپا خواهند کرد.
اعتصاب کارگران طولانی مدت کارگران نیشکر هفت تپه یک حرکت شاخص و برجسته کارگری در این دوره بوده است و عقب نشینی کارفرما در برابر خواستهای کارگران یک رویداد بسیار مهم است و زمینه را برای پیشرویهای بعدی کارگران فراهم میکند. اولتیماتوم آنها برای عملی شدن تمام خواستهای آنها از جمله بازگشت به کار اسماعیل بخشی، بیانگر هوشیاری و اتحاد کارگران است. زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه!
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
١٢ آذر  ٩٨،  ٣ دسامبر  ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com