بازنشستگان در تدارک تجمعات بزرگ سراسری در آبان ماه

حزب كمونيست كارگرى ايران
November 03, 2019

بازنشستگان در تدارک تجمعات بزرگ سراسری در آبان ماه
بازنشستگان برای پیگیری خواستها و مطالباتشان برای ساعت ده صبح روزهای ۱۹ آبان و 21 آبان  به تجمع در مقابل مجلس و سازمان برنامه فراخوان به تجمع داده اند. فراخوان 19 آبان از سوی 25 گروه و نهاد از بازنشستگان اعلام شده و خطاب به همه بازنشستگان و معلمان شاغل منتشر شده است. متعاقب آن فراخوان دیگری به تجمع در همین محل برای روز 21 آبان داده شده است که گروههای بسیاری از بازنشستگان از آن اعلام حمایت کرده اند.
گفتنی است که بازنشستگان صنایع فولاد نیز با مطالباتی مشابه و در اعتراض به خلف وعده ها، عدم پرداخت مطالباتشان از سال ۹۱، سطح نازل حقوقها و عدم اجرای قانون همسانسازی فردا 12 آبان در برابر وزارت کار تجمع خواهند کرد.
بازنشستگان در اعتراضات خود با سردادن شعارهایی چون " معیشت منزلت سلامت،حق مسلم ماست"، "خط فقر 8 میلیون حقوق ما 2 میلیون"،  "حقوق های نجومی  فلاکت عمومی"، و معلم زندانی آزاد باید گردد" و همچنین "احضار ؛ زندان، محکوم است" بر خواستهای خود تاکید میکنند. خواستهای سراسری ای چون درمان رایگان، تحصیل رایگان، تامین مسکن مناسب و پایان دادن به پرونده سازی های امنیتی نیز از خواستهای بازنشستگان است که در تمام اعتراضات تاکید میشود و با این خواستها بازنشستگان صدای اعتراض کل جامعه به بساط چپاول و سیستم حاکم را نمایندگی میکنند. بازنشستگان همچنین در تجمعات قبلی شان با بنرهایی با مضمون حق تشکل، حق تجمع، حق تحصن، حق اعتصاب و آزادی بیان فارغ از شرایط امنیتی، آزادی بدون قید و شرط و بدون وثیقه کارگران، معلمان، دانشجویان و تمامی فعالین سیاسی زندانیاعتراض خود را به سرکوبگری ها و نقض پایه ای ترین حقوق جامعه اعلام داشتند. شفاف سازی وضعیت صندوق های بازنشستگی و برگرداندن سرمایه های اختلاس شده به صندوق ها و نظارت نمایندگان واقعی و منتخب بازنشستگان بر صندوق ها از دیگر مطالبات مورد تاکید بازنشستگان است. اعتراض بازنشستگان به فقر، گرانی، تبعیض، نابرابری  و دزدی و حقوقها و امتیازات نجومی بالایی ها و فاصله عظیم طبقاتی در جامعه است و بر حق خود برای برخورداری از یک زندگی انسانی تاکید دارند.
حزب کمونیست کارگری از خواستها و مبارزات بازنشستگان قاطعانه حمایت کرده و همه کارگران، معلمان، دانشجویان و بخشهای مختلف جامعه را به حمایت وسیع از این مبارزات فرا میخواند. اتحاد محکم همه بازنشستگان حول خواستهای فوق ضامن پیروزی در مقابل حاکمین و چپاولگران است.
پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
9 آبان ٩٨،  1 نوامبر  ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com