برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات هوشمند علیپور و محمد استادقادر در دادگاه انقلاب سنندج!

کمپین نجات هوشمند علی پور
October 30, 2019

رسیدگی به پرونده هوشمند علی پور و محمد استاد قادر:


فردا پنجشنبه ۹ آبان ۹۸ جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده هوشمند علی پور و محمد استاد قادر در شعبه اول دادگاه انقلاب شهر سنندج ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.


 در شهریورماه ۱۳۹۷ در شعبه دوم بازپرسی و دادسرای عمومی شهر سنندج هوشمند علی پور بهمراه محمد استاد قادر به « اتهام بغی»، «تفهیم اتهام» شده اند. درواقع شاکی خصوصی این دو زندانی سیاسی دستگاه قضایی، اداره اطلاعات سپاه پاسداران و دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی هستند. این را اضافه کنیم که این دو زندانی مرتکب هیچ قتل یا درگیری منجر به زخمی شدن کسی حتی از عوامل جمهوری اسلامی نشده اند و تنها اتهامات وارده به آنان «اقدام علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی» می‌باشد.


این دو زندانی سیاسی را طی مراحل وحشیانه ای شکنجه داده‌اند و زیر فشار و تهدید آنان را مجبور به اعتراف و اتهام در رابطه با اقدام علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی نموده‌اند. کلیه این پروسه بدون در نظر گرفتن شرایط روحی و جسمانی آنان و پابند بودن به حقوق و موازین حقوق بشری بوده و کلیه آن اعترافات درحالی از آنان گرفته شده که از داشتن هرگونه حق وحقوق قانونی و قضائی و حتی وکیل انتخابی محروم بوده‌اند.


امکان دسترسی به تماس و ملاقات با دنیای بیرون از بازداشتگاه از آنان سلب شده و به استناد به این اعترافات نمایشی همراه با شکنجه و بدنبال پخش آن اعترافات اجباری گرفته شده در تلویزیون سیمای جمهوری اسلامی، آنان محکوم به «بغی» و با «اتهام بغی» در دوشنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۸  «تفهیم اتهام» شده اند و این یعنی مواجه شدن با خطر اعدام از سوی دستگاه قضایی و مجازات اسلامی که خطر مرگ جان این دو زندانی سیاسی را تهدید می‌کند.


ما همگان را فرامیخوانیم در اعتراض به این همه ظلم و بی عدالتی و تهدید و فشارهایی که روی این دو زندانی سیاسی هوشمند علی پور و محمد استاد قادر صورت گرفته از این دو زندانی حمایت کنید و خواهان آزادی فوری و برچیدن بساط شکنجه و زندان و احکام غیرانسانی اعدام باشید.


هوشمند علی پور و محمد استاد قادر باید فورا و بدون هیچ قید و شرطی آزاد شوند!

کمپین نجات هوشمند علی پور

چهارشنبه ،۸ آبان ۱۳۹۸، سی‌ام اکتبر ۲۰۱۹

+++

 
 


برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات هوشمند علیپور و محمد استادقادر در دادگاه انقلاب سنندج!


امروز پنجشنبه ۹ آبان ماه ۹۸، جلسه‌ رسیدگی به اتهامات هوشمند علیپور و محمد استادقادر در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج در حضور وکیل متهمان برگزار شد.


این دو شهروند در تاریخ ۱۲ مردادماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در شهر سقز بازداشت شده بودند. هوشمند علیپور و محمد استادقادر در تاریخ ۲۸ آبان ماه ۹۷ از بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج به زندان مرکزی سقز و در دی ماه همان سال به سنندج منتقل شدند.


سازمان عفو بین الملل صبح روز جاری ضمن ابراز نگرانی از شیوه رسیدگی به پرونده این دو شهروند از مقامات ایران خواسته بود که در ارتباط با برگزاری دادگاه هوشمند علی‌پور و محمد استادقادر مطابق با استانداردهای بین المللی دادرسی عادلانه و بدون توسل به مجازات اعدام، اطمینان حاصل کند. عفو بین الملل همچنین خواهان پایان دادن مقامات ایران به تولید و پخش فیلم های “اعتراف” شد.


 نتیجه حکم دادگاه این دو زندانی سیاسی طی روزهای آینده به اطلاع همگان خواهد رسید!

پنجشنبه ۹ آبانماه ۱۳٩۸                                                                                                                     

#هوشمندعلیپور

#محمداستادقادر_آواره

#فورا_آزادشان_کنید

#زندانی_سیاسی_آزاد_باید_گردد


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com