اخبارو گزارشات کارگری ٢ آبان ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
October 25, 2019

اخبارو گزارشات کارگری ٢ آبان ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

کارگران حق طلب زندانی کارخانه آذرآب وشهرداری کوت عبدالله آزاد باید گردند

- از41 کارگر بازداشتی حق طلب کارخانه آذرآب 38نفرشان بطورموقت آزاد شدند و3نفرشان کماکان دربازداشت بسر می برند

- 13کارگر حق طلب زندانی شهرداری کوت عبدالله را فراموش نکنیم

- ارجاع حکم یکسال زندان پروین محمدی به اجرای احکام

- عماد کثیر کارگر کشت وصنعت نیشکر هفت تپه آزاد شد

- آزادی  فرامرز شریعتی فعال کارگری سنندج با تودیع وثیقه 50میلیون تومانی

- سپیده قلیان از 28مهرماه در اعتصاب غذای خشک به سر می برد

- تجمع اعتراضی جوشکاران سیار بیرجند نسبت قطع به سهمیه سوخت مقابل شرکت نفت منطقه‌ای خراسان‌جنوبی

- تجمع اعتراضی اعضای تعاونی صنم مسکن 1483خواهران شهرستان سنندج و تعاونی مسکن 295نساجی کردستان نسبت به عدم تحویل خانه هایشان پس از 18سال مقابل استانداری کردستان

*از41 کارگر بازداشتی حق طلب کارخانه آذرآب 38نفرشان بطورموقت آزاد شدند و3نفرشان کماکان دربازداشت بسر می برند

روز یکشنبه 28 مهرماه، بدنبال یورش نیروهای انتظامی به تجمع کارگران کارخانه آذرآب 21نفرشان بازداشت شدند 21آذربی حق طلب هم از طرف نیروهای قضایی وپلیس امنیت احضار و20نفرشان پس از مراجعه بازداشت شدند ونفرآخرقراراست روزشنبه آینده خودرا به پلیس امنیت ومقامات قضایی معرفی کند.

تاآخرین ساعت روز پنج شنبه دوم آبان ماه، از41 کارگر بازداشتی حق طلب کارخانه آذرآب 38نفرشان با تودیع وثیقه یا با ضمانت فیش حقوقی بطورموقت آزاد شدند و3نفرشان کماکان دربازداشت بسر می برند.

42مین آذرآبی حق طلب قرار است روزشنبه آینده خودرا به پلیس امنیت ومقامات قضایی معرفی کند  تا همچون دیگر همکارانش «طعم شیرین عدالت» قوه قضائیه را بچشد.

*13کارگر حق طلب زندانی شهرداری کوت عبدالله را فراموش نکنیم

از 13کارگر حق طلب زندانی شهرداری کوت عبدالله خبری در میان نیست وازآخرین وضعیشتان اطلاعی در دست نیست وخانواده هایشان روزهای سختی را سپری می کنند.

13کارگر حق طلب زندانی شهرداری کوت عبدالله را فراموش نکنیم وپژواک صدای حق طلبانه شان باشیم.

*ارجاع حکم یکسال زندان پروین محمدی به اجرای احکام

طی پیامک ارسالی به پروین محمدی نائب رئیس هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران اعلام گردیده است که پرونده ایشان به شعبه ۷ اجرای احکام دادگاه انقلاب کرج واصل شده است.

با توجه به این امکان فراخوان ایشان به زندان و یا دستگیری به قصد اجرای حکم در روزهای آینده وجود دارد.

پروین محمدی عضو هیأت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی (بستا) و نماینده سابق کارگران کارخانه صنایع فلزی ایران در روز ششم اردیبهشت به همراه دیگر کارگران در پارک جهان نمای کرج دستگیر شد و پس از پانزده روز بازداشت به قید کفالت آزاد گردید. پس از آن در دادگاه بدوی به همراه علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده به یکسال حبس محکوم شدند و در دادگاه تجدیدنظر حکم یکسال حبس عیناً تأیید گردید.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲ آبان ۹۸

*عماد کثیر کارگر کشت وصنعت نیشکر هفت تپه آزاد شد

روزپنج شنبه 2آبان،عمادکثیر کارگر هفت تپه که روز گذشته بدنبال یورش پلیس اطلاعات وامنیت شوش به منزل مسکونیش بازداشت و  وبه پلیس امنیت شوش منتقل شده بود،آزادشد.

*آزادی  فرامرز شریعتی فعال کارگری سنندج با تودیع وثیقه 50میلیون تومانی

روز چهارشنبه اول آبان ماه، فرامرز شریعتی فعال کارگری سنندج با تودیع وثیقه 50میلیون تومانی از مرکزی سنندج آزاد شد.

خاطرنشان می شودکه صبح روز دوشنبه 22مهرماه، فرامرز شریعتی درمحل کارش درسنندج توسط ماموران لباس شخصی بازداشت  شده بود.

*سپیده قلیان از 28مهرماه در اعتصاب غذای خشک به سر می برد

سپیده قلیان دانشجوی دامپزشکی دانشگاه دزفول که اخیرا به 18سال حبس محکوم شده است، از روز یکشنبه28مهرماه دست به اعتصاب غذای خشک زده است. یکی از مطالبات وی در جریان این اعتصاب، حضور هیئت منصفه ای از قوه ی قضائیه در زندان قرچک و رسیدگی به وضعیت اسفبار این زندان عنوان شده است.

منبع:کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*تجمع اعتراضی جوشکاران سیار بیرجند نسبت قطع به سهمیه سوخت مقابل شرکت نفت منطقه‌ای خراسان‌جنوبی

روز چهارشنبه اول آبان ماه،جمعی از جوشکاران سیار بیرجند برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت قطع به سهمیه سوخت دست به تجمع مقابل شرکت نفت منطقه‌ای خراسان‌جنوبی زدند.

یکی از جوشکاران حاضر در تجمع به خبرنگار رسانه ای محلی گفت: دوماه است که سهمیه گازوئیل ما قطع کرده‌اند و از ما کد صنفی و پروانه کسب می‌خواهند و این در حالی است که دستگاههای دیزلی را شراکتی خریده‌ایم و کارفرما نیستیم.

وی ادامه داد: ده سال است عضو انجمن کارگران ساختمانی هستیم و از دو سال پیش با معرفی‌نامه از انجمن گازوئیل می‌گیریم.

این جوشکارمعترض با اشاره به این‌که گالن گازوئیل 6 هزار تومانی را 40 هزار تومان می خریم، افزود: حتی گازوئیل آزاد هم نیست و باید با خواهش و التماس از رانندگان خودروهای سنگین گازوئیل تهیه کنیم.

یکی دیگر از جوشکاران بیرجند گفت: هرگالن گازوئیل حدود 6 هزار تومان برای ما هزینه داشت ولی حالا باید به مبلغ 40 هزار تومان و آن هم با مشکلات فراوان پیدا کنیم.

 وی مرزی بودن خراسان جنوبی و قاچاق سوخت را یکی از دلایل گرانی گازوئیل بیان می‌کند و ادامه می‌دهد: بهترین امتیاز ما همین کارت فنی حرفه‌ای ماست که از طریق آن بیمه هستیم.

این جوشکار معترض افزود: ده سال پیش گفتند پروانه کسب خود را باطل کنید تا شما را بیمه کنیم اما در حال حاضر می‌گویند بیمه خود را باطل کنید تا پروانه کسب بگیرید.

 وی افزود: افرادی که از ایجاد اشتغال حرف می‌زنند بیایند و کمک حال ما باشند حدود 300 نفر جوشکار سیار در مرکز استان مشغول به کار هستند که بیش از هزار نفر از این راه نان می خورند.

 تجمع کنندگان پلاکاردهایی با مضامین:« ما جوشکاران خواهان سهمیه سوخت برای دستگاه های دیزل خود هستیم»، «ما جوشکاران به دلیل نداشتن سهمیه گازوئیل بیکارشده‌ایم و شرمنده خانواده خود هستیم» و...رادردست داشتند.

تجمع اعتراضی اعضای تعاونی صنم مسکن 1483خواهران شهرستان سنندج و تعاونی مسکن 295نساجی کردستان نسبت به عدم تحویل خانه هایشان پس از 18سال مقابل استانداری کردستان

روز چهارشنبه اول آبان ماه،جمعی از اعضای تعاونی صنم مسکن 1483خواهران شهرستان سنندج و تعاونی مسکن 295نساجی کردستان برای اعتراض به عدم تحویل خانه هایشان پس از 18سال مقابل استانداری کردستان تجمع کردند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند: هدف ما از این تجمع تنها مطالبه حقوقمان و درخواست رسیدگی به موضوع توسط نماینده عالی دولت در استان کردستان است .

آنها افزودند: این تجمع ما فقط به‌خاطر مطالبه حقوقمان و اعتراض به استانداری، مسکن و شهرسازی و شهرداری سنندج است.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com