اخبار و گزارشات کارگری ٢٩ مهر ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
October 22, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ٢٩ مهر ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

کارگران حق طلب زندانی آذرآب آزاد باید گردند

 

ادامه تجمعات کارگران کارخانه آذرآب با افزوده شدن آزادی همکاران بازداشتی به خواسته هایشان

دادستان اراک تعداد کارگران حق طلب بازداشتی آذرآب را 21نفر اعلام کرد

بیانیه جمعی از کارگران آذرآب در رابطه با یورش وحشیانه به تجمعشان وزخمی وبازداشت کردن همکارانشان

گرم شدن بازار وعده و وعیدها وشعارهای حمایتی از آذرآبی ها پس از تارومار کردنشان

***********************************************************************************

ادامه تجمعات کارگران کارخانه آذرآب با افزوده شدن آزادی همکاران بازداشتی به خواسته هایشان

دادستان اراک تعداد کارگران حق طلب بازداشتی آذرآب را 21نفر اعلام کرد

- روز دوشنبه 29 مهر،کارگران کارخانه به تجمعشان برای تعیین تکلیف با سهامدارشرکت،پرداخت حقوق معوقه وآزادی همکاران بازداشتی در داخل و دم در ورودی این واحد صنعتی ادامه دادند.

آذرآبی ها برای همبستگی با همکاران حق طلب بازداشتیشان بارها شعار«کارگر زندانی آزاد باید گردد»سردادند.

برپایه ویدئوهای منتشره درکانال های تلگرامی،ازصبح امروزنیروهای انتظامی کارخانه رابه محاصره درآوردند ومانع ازکشیدن تجمع کارگران به سطح شهر اراک شدند.فیلم ها از یکطرف حاکی از پرتاب گازاشک آوربسوی کارگران تجمع کننده است واز طرفی دیگرنشان از جاخالی نکردن آذرآبی ها وایستادگیشان مقابل نیروهای سرکوبگر دارد.

- امروزعباس قاسمی دادستان اراک به خبرنگاران گفت: 21 نفر از کارگران آذرآب در جریان حوادث روز گذشته بازداشت شدند.

بیانیه جمعی از کارگران آذرآب در رابطه با یورش وحشیانه به تجمعشان وزخمی وبازداشت کردن همکارانشان

-جمعی از کارگران آذرآب در رابطه با یورش وحشیانه به تجمعشان وزخمی وبازداشت کردن همکارانشان بیانیه ای بشرح زیر منتشر کردند:

شبی را می‌گذرانیم که همسران و فرزندانمان با چشمانی پر از اشک سپری می‌کنند؛ از پدری که نیامد و پدری که با سر و دست خونین و شکسته آمد. ما ۱۷۰۰ نفر نیستیم؛ ما امشب ۷۰۰۰ چشم مضطربیم که فقط چون حقمان را خواستیم گرفتار شدیم. چون گفتیم که آذرآب باید به دولت واگذار شود و این خواسته ما کاملاً منطبق بر قانون است، اما تخلف شما سالها ادامه دارد؛ از بد ماجرا کسی با شما با زبان باتوم حرف نمی‌زند. آیا روا بود که با سرکوب وحشیانه نیروی انتظامی جواب بگیریم، درحالیکه نه حقی را خورده‌ایم، نه دزدی کرده‌ایم و فقط شرمنده خانواده‌ایم؟ ماه‌هاست که باید برای گذران عمر قرض کنیم؟ در اخبار آمده که برادرانمان را که از لیدرهای شرکت بوده‌اند، دستگیر کرده‌اند. کدام لیدر؟ همه کارگران با هم هستند. از همینجا به ماموران اخطار می‌دهیم که حق ندارد نام لیدر بر کارگران گذاشته و آنان را به این عنوان تحت فشار قرار دهد. همه کارگران با هم هستند، کلمه لیدر را از ذهن کثیفتان دور کنید. بعد از سه سال که همه جا فریاد زدیم، طومار چند هزار امضایی تا بیت رهبری و دفتر امام جمعه و قوه قضاییه فرستادیم، جواب ما باتوم و گاز اشک‌آور بود. آقای استاندار ما از همین امروز مقابل شما سبز نشده‌ایم که حالا به جمع کارگران می‌آیید تا مطالبات ما را بشنوید. همه ایران مطالبه ما را فهمیده است، شما چطور هنوز نفهمیدید؟

امروز جواب چشمان پر اشک خانواده‌های ما را دادید! امروز خشم ما را دو چندان کردید! حق ندارید برادرانمان را بازداشت کنید. ما این خیابان‌ها را کنار هم طی کردیم و کنار هم می‌مانیم.

"جمعی از کارگران اعتصابی آذرآب"

گرم شدن بازار وعده و وعیدها وشعارهای حمایتی از آذرآبی ها پس از تارومار کردنشان

-وزیر کار در ارتباط زنده تلویزیونی با شبکه خبر،گفت:بانک کشاورزی متعهد شده تا نسبت به پرداخت حقوق معوق مردادماه و شهریورماه اقدام کند و در اسرع وقت این مطالبات پرداخت شود.

وی افزود: شرکت آذرآب که چشم و چراغ صنعتی ایران است، امروز قریب به 450میلیارد تومان پروژه در دست اجرا دارد و بیش از 650 میلیارد تومان قرارداد برای این شرکت در شرف انعقاد انجام است.

- ادامه اعتصاب وتجمعات دامنه دار کارگران پتروشیمی فارابی

- تجمع اعتراضی کارگزاران مخابرات روستایی خوزستان نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل مقابل شرکت مخابرات استان

- تجمع دوباره کارگران معترض شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس نسبت به تبدیل وضعیت از دائمی به پیمانی مقابل استانداری تهران

- ادامه سریال اعتراضات کارگران کارخانه قند فسا نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی باتجمع مقابل فرمانداری

- ادامه اعتصاب غذای عاطفه رنگریز از بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر مقابل مجلس در زندان قرچک ورامین برای ششمین روز متوالی

- هفتمین روز تحصن سها مرتضایی وفراخوان تجمع 30مهر مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برای دفاع از حق تحصیل وحق زندگی

- برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و عادی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

- نیما ابراهیم زاده پس از سال ها دست وپنجه نرم کردن با بماری سرطان خون درگذشت

تسلیت به ذبیده حاجی زاده کلانپاه

- 800 کارگرکارخانه کاشی‌ کاژه اسلام‌آباد غرب دریک قدمی بیکاری

- تجمع اعتراضی کنشگران محیط زیست بابل نسبت به طرح انتقال آب دریاچه خزربه سمنان

- کشته و مصدوم شدن 2کارگر کارگاه تولید اسپری پاک کننده لاستیک خودرو جاده خاوران در حادثه انفجار

- بازهم شلیک مستقیم نیروهای نظامی جان کولبری را گرفت

ادامه اعتصاب وتجمعات  اعتراضی دامنه دار کارگران پتروشیمی فارابی

اعتصاب وتجمعات کارگران پتروشیمی فارابی که از روز دوشنبه اول مهربرای اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل،قطع خدمات رفاهی،نداشتن امنیت شغلی و وعده های توخالی مدیران شرکت ومسئولان شهرستان ماهشهرآغاز شده است کماکان ادامه دارد.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ 29مهر، محسن بیرانوند، فرماندار ماهشهربا بیان اینکه اعتراض کارگران پتروشیمی فارابی به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در این شرکت است، اظهار کرد: این طرح در سایر پتروشیمی‌ها اجرا شده اما شرکت فارابی هنوز آن را اجرا نکرده است.

وی افزود: شرکت فارابی جزو شرکت‌های زیان‌ده است و متاسفانه از شرکت‌های توامند نیست، سهام داران این شرکت نیز شرکت‌های فن‌آوران و امیرکبیر هستند.

بیرانود با بیان اینکه بدهی فارابی به مالیات، بیمه و شرکت گاز است، گفت: باید تمهیداتی دیده شود تا مشکلات مالی شرکت فارابی حل شود، چندین مرتبه با مدیرعامل تاپیکو صحبت شد و نتایج خوبی همچون پرداخت برخی مطالبات شرکت توسط سهام داران و جلوگیری از تعطیلی شرکت داشت.

محسن بیرانوندگفت: نزدیک به 300 نفر در این شرکت مشغول هستند و تاپیکو و سهام داران عمده آن باید فکری برای سودآور کردن پتروشیمی فارابی انجام دهند.

*تجمع اعتراضی کارگزاران مخابرات روستایی خوزستان نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل مقابل شرکت مخابرات استان

روزدوشنبه 29مهر، کارگزاران مخابرات روستایی خوزستان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل دست به تجمع مقابل شرکت مخابرات این استان زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:علیرغم رای دیوان عدالت اداری، شرکت مخابرات، طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگزاران مخابرات روستایی را  در استان خوزستان، اجرا نمی‌کند.

معترضین افزودند: قبلاً مسئولان مخابرات استان، وعده‌ی اجرای طرح را داده بودند ولی به وعده‌شان عمل نکردند؛ به همین دلیل امروز مقابل مخابرات منطقه استان خوزستان جمع شده‌ایم و خواستار پاسخگویی مسئولان مخابرات استان هستیم.

*تجمع دوباره کارگران معترض شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس نسبت به تبدیل وضعیت از دائمی به پیمانی مقابل استانداری تهران

روزدوشنبه 29مهر، کارگران معترض شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس نسبت به تبدیل وضعیت از دائمی به پیمانی برای باری دیگر از اسلامشهر راهی تهران شدند تا باتجمع مقابل استانداری تهران تاضمن اعتراض به وعده های توخالی مسئولان استان تهران وشهرستان اسلامشهر، عزم راسخشان رابرای احقاق حقوشان بنمایش بگذارند.

یکی از کارگران شرکت حمل و نقل جاده‌ای خلیج فارس حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: جمعی از کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس امروز، دوشنبه (۲۹ مهر ماه) به نشانه اعتراض به محقق نشدن وعده بازگشت به کارشان از سوی مسئولان شهرستانی، با سفر به تهران در مقابل ساختمان استانداری تهران تجمع کردند.

وی در تشریح جزئیات اعتراض خود و سایر همکارانش گفت: در آخرین تجمع کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس، فرمانداری شهرستان اسلامشهر را مکلف به پیگیری مطالباتمان کردند در نتیجه فرمانداری مهلت 48 ساعته خواست تا همه کارگران را طبق مفاد واگذاری شرکت به بخش خصوصی (که تا ۵ سال حق اخراج نیروی کار را ندارد) به کار سابق‌شان بازگرداند.

به گفته وی، با وجود اتمام مهلت هنوز تا این لحظه که چندروزی از مهلت داده شده، می‌گذرد اتفاق خاصی در خصوص بازگشت به کارمان رخ نداده است.

وی با بیان اینکه پیگیری نشدن مشکلاتمان باعث استمرار اعتراضات شده است گر چه تصور ما کارگران این بود که مسئولان شهرستانی پیگیر وضعیت شغلی ما خواهند شد، افزود: استانداری مخالفت اخراج شماری از کارگران قرارداد دائمی خلیج فارس است به همین دلیل پیگیری مشکلاتمان را با ارسال یک نامه به فرمانداری اسلامشهر واگذار کرده بود. اما کارفرما نیز نسبت به بازگشت به کارمان بی‌توجه است.

*ادامه سریال اعتراضات کارگران کارخانه قند فسا نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی باتجمع مقابل فرمانداری

روز پنج شنبه 25مهر، کارگران کارخانه قند فسا درادامه سریال اعتراضاتشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی،برای باری دیگردست به تجمع مقابل فرمانداری ویژه این شهرستان زدند.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ 29مهر،شماری از کارگران کارخانه قند فسا که بیست و پنجم مهرماه جاری در محوطه فرمانداری ویژه فسا گرد هم آمده بودند،اظهار داشتند: حدود پنج ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند و اجاره‌خانه و تامین هزینه‌های زندگی به شدت به آنان و خانواده‌هایشان فشار می آورد.

این کارگران بیان کردند: پرداخت نکردن حقوق از طرف کارخانه باعث شده مدام از دوستان و آشنایان برای تامین هزینه‌های زندگی قرض بگیرند و بار بدهی خود را سنگین تر کنند.

*ادامه اعتصاب غذای عاطفه رنگریز از بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر مقابل مجلس در زندان قرچک ورامین برای ششمین روز متوالی

روز دوشنبه 29مهربرای ششمین روز متوالی،عاطفه رنگریزاز بازداشت شدگان مراسم روز جهانی کارگر مقابل مجلس،جهت اعتراض به روند رسیدگی به پرونده ودادرسیش ، به اعتصاب غذایش در زندان قرچک ادامه داد.

*هفتمین روز تحصن سها مرتضایی وفراخوان تجمع 30مهر مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برای دفاع از حق تحصیل وحق زندگی

روز دوشنبه 29 مهر، سها مرتضایی دانشجوی «ستاره دار» دانشگاه تهران به تحصنش در اعتراض به محرومیت تحصیلیش در برابر کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران با در دست داشتن فراخوانی مبنی بر تجمع 30مهر مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برای دفاع از حق تحصیل وحق زندگی،  ادامه داد.

*برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و عادی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

مجمع عمومی فوق‌العاده و عادی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران از تاریخ 25 تا 27 مهر  با میزبانی کانون صنفی فرهنگیان استان اصفهان برگزار گردید.

به گزارش کانال تلگرام این شورا،در مجمع عمومی فوق العاده که روز پنجشنبه شروع و تا روز جمعه ادامه داشت بخش هایی از اساسنامه شورا تغییر نمود.  

در مجمع عمومی عادی ریاست دوره ای شورا  و بازرسان انتخاب شدند.

 گزارش کامل مجمع عمومی شورای هماهنگی در کانال شورا منتشر خواهد شد. 

*نیما ابراهیم زاده پس از سال ها دست وپنجه نرم کردن با بماری سرطان خون درگذشت

تسلیت به ذبیده حاجی زاده کلانپاه

با نهایت تاسف امروز دوشنبه مورخ 29/7/98 مطلع شدیم که نیماعزیز فرزند دلبند ذبیده خانم در بیمارستان شریعتی در شهر تهران جانب باخت. خواهر عزیز ذبیده خانم ، شنیدن این خبر دردناک دوستان ما را شوکه کرد. با توجه به آخرین تماسی که با شخص من ( محمود صالحی ) در چند روز گذشته داشتی، ما با درد و رنج شما و همچنین نیما عزیز از نزدیک آشنا بودیم.

ذبیده حاجی زاده کلانپاه، هر چند ما نمی توانیم به اندازه شما غم از دست دادن فرزند گرامیتان را درک کنیم . ما به شما که تا اخرین لحظه از نیما حمایت و در کنارش بودی تسلیت عرض می کنیم وما را دراین غم و اندوه جانکاه خود شریک بدان.

از طرف 1 – عثمان اسماعیلی 2 – علی حسینی 3 - محمود صالحی 4 - نجیبه صالحزاده 5 – عزت نصری .

29/7/98

دست اندرکاران اخبار وگزارشات کارگری خودشان را در این غم شریک خانواده ابراهیم زاده ومادرگرامی نیما ذبیده حاجی زاده کلانپاه می دانند.

*800 کارگرکارخانه کاشی‌ کاژه اسلام‌آباد غرب دریک قدمی بیکاری

توقف تولید در کارخانه کاشی‌ کاژه اسلام‌آباد غرب ازتاریخ 24مهر800کارگرش را در یک قدمی بیکاری قرارداد.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 29مهر،مدیرعامل شرکت کاشی کاژه اسلام‌آباد غرب گفت: تولید این شرکت با 800 کارگر به علت عدم همکاری سازمان راهداری و پایانه‌ها در خصوص عدم استفاده شرکت کاشی کاژه از ظرفیت شرکت‌های حمل و نقل سراسری، از روز چهارشنبه 24 مهرماه متوقف شده است.

وی افزود: شرکت کاشی کاژه بعد از بسته شدن مرز سومار، عدم ترخیص به موقع بار در مرز پرویزخان و خسروی، نداشتن جا برای انبار کردن تولیدات جدید، نبود کامیون برای حمل و نقل و عدم همکاری اداره راهداری، از روز چهارشنبه 24 مهرماه متوقف شده است.

وی ادامه داد: عدم همکاری سازمان راهداری و پایانه‌ها در خصوص استفاده شرکت کاشی کاژه از ظرفیت شرکت‌های حمل و نقل سراسری که یک ماه پیش قطع همکاری شد، از علت‌های اصلی بوده است.

وی با اشاره به تعداد بالای ماشین‌های شرکت حمل و نقل سراسری، ادامه داد: راهداری با نامه و عدم مجوز این امکان را از شرکت کاشی کاژه سلب کرد که با توجه به حجم وسیع و عظیم کار در کارخانه که ایجاب می‌کند با شرکت‌های باربری سراسری همکاری کنیم، اما حالا مکلف شده‌ایم که با باربری‌های ضعیف شهرستان که توانایی ندارند همکاری داشته باشیم.

*تجمع اعتراضی کنشگران محیط زیست بابل نسبت به طرح انتقال آب دریاچه خزربه سمنان

روز شنبه 27مهر،جمعی از کنشگران محیط زیست بابلسر برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به طرح انتقال آب دریاچه خزربه سمنان دست به تجمع درساحل این شهرستان زدند.

 

تجمع کنندگان با اشاره به اینکه اگر آب دریای خزر منتقل شود دیگر نه از جنگل های هیرکانی اثری خواهد ماند و نه از آبزیان خزر، بر این نکته تاکید شد که « مردم مازندران به هیچ عنوان اجازه نمی دهند چنین طرح مخربی اجرا شود».

در این تجمع که گروه های مختلف سنی و شغلی از زنان و مردان شهرستان بابل حضور داشتند پلاکاردهایی با شعار و هشتک « نه_به_انتقال_آب_دریای_خزر» حمل شد.

این کنشگران تاکید کردند که علاوه بر تخریب های زیست محیطی، معیشت کشاورزان مسیر لوله گذاری این خط انتقال نیز به خطر خواهد افتاد که نتیجه اش بیکاری و فقر و حاشیه نشینی صدها هزار نفر از کشاورزان در سواحل دریای خزر است.

همچنین از بین رفتن زیستگاه فوک خزری که گونه در معرض انقراض بزرگ ترین دریاچه جهان، یکی دیگر از عواقب اجرای طرح انتقال آب خزر خواهد بود.

*کشته و مصدوم شدن 2کارگر کارگاه تولید اسپری پاک کننده لاستیک خودرو جاده خاوران در حادثه انفجار

ظهر روز دوشنبه،2 کارگر کارگاه تولید اسپری پاک کننده لاستیک خودرو واقع در جاده خاوران تهران براثر انفجار وآتش سوزی کشته وزخمی شدند.

برپایه گزارشات منتشره بنقل ازجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران دراین حادثه یکی از کارگران در دم جانش را ازدست داد وکارگر دیگر دچار سوختگی شد.

*بازهم شلیک مستقیم نیروهای نظامی جان کولبری را گرفت

روز یکشنبه 28مهر،یک کولبراهل سردشت بنام لقمان رشیدزاده براثر شلیک مستقیم نیروهای نظامی در مرز کانی زرد شهرستان سردشت جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com