تهاجم نظامی ارتش ترکیه به کردستان سوریه یک جنایت جنگی است! این جنایت شدیدا محکوم است و باید متوقف شود

حزب كمونيست كارگرى ايران
October 19, 2019

تهاجم نظامی ارتش ترکیه به کردستان سوریه یک جنایت جنگی است!
این جنایت شدیدا محکوم است و باید متوقف شود!

یورش خونبار ارتش ترکیه از زمین و هوا به مردم کردستان سوریه بی تردید نتیجه تبانی سیاسی میان ترامپ و اردوغان و پوتین و برخی دولتهای مرتجع منطقه است. مردم جهان شاهد یک نسل کشی و یک جنایت جنگی آشکار هستند که چراغ سبزش را ترامپ و پوتین داده اند و ماشه اش را اردوغان اسلامی فاشیست کشیده است. در دنیای وارونه ای که سرانش این جنایتکاران هستند، تعجبی ندارد که یک جنایت آشکار جنگی را با اسم رمز "چشمه صلح" پیش میبرند. چشمه ای که از درون آن نه صلح و نه امنیت و نه آرامش بلکه آتش و خون و رنج و آوارگی و کودکان لت وپار شده میجوشد. ننگ و نفرت بر همه این جانیان!

آتش بس پنج روزه ای که امروز بعد از ده روز کشتار اعلام شد، نشانی از رئوف بودن جنایتکاران نیست. این تبانی کثیف دیگری برای مشروعیت دادن به این تجاوز نظامی است. پنج روز وقت داده اند تا "یگانهای مسلح خلق"، همانهایی که در یک جنگ شجاعانه در کوبانی پوزه داعش را به خاک مالیدند و داغ بزرگی بر دل اردوغان این حامی علنی داعش گذاشتند از منطقه خارج شوند تا ارتش ترکیه "منطقه امن" برای یکه تازی دستجات مسلح اسلامی مورد حمایت ترکیه از جمله داعش فراهم کند.

تهاجم نظامی دومین ارتش ناتو به شمال سوریه یک هدف روشن و استراتژیک دارد: اردوغان میخواهد در چشم انداز جهنمی که همین الان مردم سوریه در آن میسوزند، سهم بیشتری از گوشت قربانی داشته باشد و در توازن قوای بعدی سوریه دست بالا داشته باشد. همان هدفی که دول مرتجع دیگر منطقه مثل عربستان سعودی و جمهوری اسلامی و روسیه دنبال میکنند.

اردوغان که خود در داخل ترکیه با اعتراضات دائمی و بحران سیاسی – حکومتی مواجه است، میخواهد در نقش قهرمان ناسیونالیسم ترک ظاهر شود و به نام مقابله با "تروریسم کرد"، اولا تجربه خودگردانی در مناطق کردنشین سوریه را به یک فاجعه خونین مبدل کند و از مردم کردستان ترکیه که از ستم و تبعیض ملی به ستوه آمده اند زهر چشم بگیرد؛ ثانیا و مهمتر با در هم کوبیدن "یگانهای مدافع خلق" و مردم کرد زبان و ایجاد "منطقه امن" موقعیت خود را در آینده سیاسی سوریه و سهم بری در رقابتهای دول ارتجاعی منطقه بالا ببرد.

ترامپ با بیرون کشیدن پای ارتش آمریکا از باتلاق خونین سوریه که خود دولت آمریکا در ایجاد آن سهم مهمی داشته است، هم استراتژی جدید هیئت حاکمه آمریکا را که سیاستهای قبلیش درباره "خاورمیانه بزرگ" و "دمکراسی قومی-اسلامی" شکست خورده است دنبال میکند و هم میخواهد بقای سیاسیش در انتخابات بعدی را تضمین کند!

روسیه در متن خلاء نظامی و سیاسی موجود میخواهد با تضمین و تثبیت حاکمیت بشار اسد موقعیت خودش را مستحکم کند. بشار اسد فرصتی برای گسترش حاکمیت خود به مناطق شمالی سوریه و بقای سیاسیش پیدا کرده است. جمهوری اسلامی که خود با بحران سیاسی مداوم در داخل ایران مواجه است، به حفظ بشار اسد در قدرت به عنوان یک رکن مهم "محور مقاومت" و یک رکن مهم استراتژی بقا در داخل حساب میکند.

مردم آزادیخواه، مردم برابری طلب، مردم شریف و انساندوست جهان، سازمانها و احزاب چپ و کمونیست که به حرمت و امنیت انسانها ارج میگذارید:
باید به هر شکل ممکن در مقابل این جنایت جنگی، این جنایت علیه بشریت به میدان بیاییم. باید تلاش کنیم که مردم شریف جهان، همان مردمی که در مقیاس میلیونی برای مقابله با تهاجم نظامی جرج بوش به عراق، برای محکوم کردن ترور طنزنویسان شارلی ابدو توسط تروریستهای اسلامی خیابانهای پاریس و لندن و شهرهای مهم جهان را تسخیر کردند، این بار هم به میدان بیایند و به این جنایت جنگی، به این نسل کشی، به این کشتار و آوارگی اعتراض کنند.

تنها با حضور اعتراضی گسترده مردم جهان علیه این جنایت میتوان سکوت مرگبار و عملا حمایت ضمنی دولتهای حاکم بر جهان از این جنایت را در هم شکست و به اردوغان فاشیست اسلامی افسار زد.

حزب کمونیست کارگری ایران
26 مهر 1398، 18 اکتبر 2019

!


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com