نامه پ. ک. ک به مردم آمریکا و پرزیدنت ترامپ

مطالب ترجمه شده
October 19, 2019

نامه پ. ک. ک به مردم آمریکا و پرزیدنت ترامپ

ترجمه: ژاله سهند

 

پ. ک. ک در نامه ای خطاب به مردم آمریکا و پرزیدنت گفت "ما مقصر به جرم تروریسم نیستیم; ما قربانی تروریسم دولتی هستیم. اما ما مقصر به دفاع ازمردم خود هستیم."

 

کمیته روابط خارجی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در پاسخ به مقایسه های صورت گرفته بین جنبش کردها و داعش در حین کمپین نسل کشی دولت ترکیه برعلیه مردم کرد، نامه ای خطاب به مردم آمریکا و پرزیدنت دونالد ج ترامپ نوشت.

 

نامه به شرح زیر است:

"به مردم آمریکا و رئیس جمهور دونالد ج ترامپ ،

ما مقایسه های انجام شده بین جنبش ما و اراذل و اوباش غیر انسانی داعش  را رد می نماییم. پاسخ ما به شرح زیر است: امروز بیش از 40 میلیون کرد در خاورمیانه زندگی می کنند. در پایان جنگ جهانی اول، قدرتهای خارجی آنها را بین چهار کشور استبدادی: ایران، عراق، سوریه و ترکیه، جایی که جنبش ما آغاز گردید، تقسیم کردند.

برای سالها، ملت کرد از این دولتها فقط حقوق اساسی دموکراتیکی را درخواست نموده اند که شما هر روزه از آنها بهره مند می شوید: حق موجودیت، محاوره با زبان خودی، ممارست فرهنگ خودی، مشارکت در سیاست به مثابه شهروندانی آزاد و برابر.

 

"پ.ک.ک برای مقاومت بر علیه خشونت دولت ترکیه پایه گذاری گردید"

 آنها هر بار ، به طرز وحشیانه ای منکوب گردیدند:  با سلاح های پیشرفته بمباران شدند ، وسط شب از خانه هایشان بریده و ناپدید گشتند، زندانی و شکنجه شدند، دهکده های آنها با خاک یکسان شدند و زبان و فرهنگ حاضر آنها ممنوع گردید. تا زمانی که ما پ ک ک را در سال 1978 تأسیس کرده تا در برابر خشونت های دولت ترکیه برعلیه کردها مقاومت نماییم، آنها پیش از صدها هزار کرد را در مناطق کردنشین ترکیه قتل عام کرده بودند. ما خیلی به عقب نباید برگردیم، در دهه 90 دولت ترکیه 4000 روستای کرد را ویران کرد و 17000 کرد را به طور غیرقانونی قتل عام نمود.

 

"تلاشهای ما نادیده گرفته شده است"

رهبران ترکیه مانند بسیاری از ستمگران در طول تاریخ، معتقد بودند که می توانند با خشونت و ترور امیال بنیانی بشر برای زندگی ای آزاد را نابود گردانند. آنها به ما به مثابه تروریستها و جنایتکاران برچسب نهادند و صدها میلیون دلار خرج کردند تا سایر کشورها مانند ایالات متحده آمریکا نیز به اعمال  اینکار مبادرت نمایند، اگرچه نیروهای خودشان مرتکب قساوت های ناگفتنی ای در نقض تمام پرنسیپهای حقوق بین الملل گردیدند. ما کنوانسیون های ژنو را امضا نمودیم و از سال 1993 به مناسبت های مختلف خواستار مذاکرات صلح گردیدیم، با اذعان به اینکه جنگ می تواند به تایید نهادینه شدن حقوق کردها پایان دهد. این تلاشها نادیده گرفته شدند.

 

"پ.ک.ک هرگز ایالات متحده یا هیچ کشور دیگری را هدف قرار نداده است"

پ.ک.ک هرگز ایالات متحده یا هیچ کشور دیگری را هدف قرار نداده است. ما هیچ وقت از میز مذاکره برای بطور مسالمت آمیز و سیاسی حل کردن این درگیری پرهیز نکرده ایم. در واقع، ما از سال 1993 تاکنون اعلام به نه کمتر از هشت آتش بس کرده تا راه مذاکرات را هموار نماییم. پروژه سیاسی پ.ک.ک بر پایه حقوق و آزادیهای اساسی بشر، آزادی جنسیت، کثرت گرایی مذهبی و حقوق بوم شناختی بنا شده است.

وقتی داعش کمپین ترورش را در سراسر سوریه و عراق آغاز کرد، ما می دانستیم که باید به آن پاسخ دهیم. این گروه نه تنها آرمانهایی را که ما سالها برای دفاع از آنها مبارزه کرده ایم، بلکه امنیت ده ها میلیون نفر از مردم را تهدید می کرد. کشورهای به خوبی مسلح شده و با پشتوانه منطقه و جهان، هنگامیکه میلیونها نفر تحت انقیاد افراط گرایان قرار داشتند، سرعت عمل در واکنش  نشان نداده و داشتند هزینه عمل را ارزیابی می کردند.

در آگوست سال 2014، ما یک کارزار بشردوستانه ای را در سینجار، عراق، جایی که داعش مرتکب جنایاتی علیه جامعه ایزدی گردید که سازمان ملل متحد بعداً آن را یک نسل کشی تشخیص داد، را به پیش بردیم. ایزدی ها در روبروی دشمن که نیروهای منطقه تاکنون نتوانسته بودند در برابر آنها بایستند، از طرف جهان بی دفاع بر جای ماندند. اولین واحد نظامی ما که به منطقه اعزام شد، فقط از هفت نفر تشکیل شده بود. از سرآغاز، ما توانستیم معبری بشردوستانه را به شمال شرقی سوریه باز کنیم و به 35000 غیرنظامی محاصره شده در کوه سنجار اجازه دادیم تا به امنیت دست یابند. ما در ادامه به نیروهای دیگردرآزادسازی منطقه ازکنترل داعش پیوستیم.

 

"ترکیه هیچ کاری برای متوقف کردن عملیات داعش انجام نداد"

 هنگامیکه جنبش ما و مردم ما هزاران جان را در این نبرد باختند، دولت ترکیه که ما را "تروریست" می نامد، هیچ کاری نکرد تا در برابر افراط گرایان داعش که غیرنظامیان بی گناه در سراسر جهان را به وحشت افکنده بودند، بایستد. دولت ترکیه امروز به شمال شرقی سوریه با خشونت بیشتر از آنچه که در گذشته، هنگامی که داعش حملات بین المللی را درست از نقاط مرزی اش طرح ریزی می کرد، حمله نمود. آنها باندهای تروریستی وابسته به القاعده را برای شکنجه و قتل افرادی که داعش را شکست داده اند، فرستاده اند. آنها بیان ساده هویت کرد را تهدیدی بزرگتر از گروههایی می دانند که بیگناهان را نه تنها در سنجار و کوبانی بلکه در پاریس، منچستر و شهر نیویورک مورد هدف قرار داده اند.

بسیاری از آمریکایی ها در ماه مه 2017 مشاهده نمودند که چگونه رئیس جمهور ترکیه، اردوغان، محافظین خود را فرمان داد تا بی رحمانه به معترضان مسالمت جو کرد در پایتخت شما حمله نمایند; تصور کنید که آنها در کردستان چه می کنند. ما مقصر به جرم تروریسم نیستیم; ما قربانی تروریسم دولتی هستیم. اما ما مقصر به دفاع از مردم خود هستیم. ما معتقدیم که مردم آمریکا قادر خواهند بود که برای خود قضاوت کنند که چه کسانی تروریست های خطرناک این جهان هستند.

 

https://anfenglishmobile.com/features/pkk-letter-to-the-american-people-and-president-trump-38561?fbclid=IwAR1bYZyMX3aD-RaHBBgMRAkkWaxjDtJA1MSvK_hX6jI1g23gMD9PSnbcq1I


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com