به جبهه دفاع از انسانیت در مقابل جنایت حکومت ضد انسانی ترکیه علیه مردم کردستان سوریه بپیوندیم

انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه
October 14, 2019

به جبهه دفاع از انسانیت در مقابل جنایت حکومت ضد انسانی ترکیه علیه مردم کردستان سوریه بپیوندیم.

حکومت ترکیه به سرکردگی اردوغان جنایتکار، چندین روز است که به بهانه ایجاد منطقه حایل برای اسکان آوارگان سوری و با شعار ریاکارانه  «نقشه صلح»، مردم کردستان سوریه را زیر بمب باران و آماج سلاح های مخرب و کشنده قرار داده است و عملا اقدام به یک نسل کشی کرده است.

نسل کشی امروز در کردستان سوریه با شعار  «نقشه صلح» توسط دولت و رئیس جمهور جانی ترکیه انجام می گیرد که یکی از عاملان کشتار وسیع و آوارگی کل مردم سوریه در جریان جنگ داخلی سوریه بوده است و به اندازه بشار اسد و دیگر حکومت های مرتجع بین المللی و منطقه ای در آن جنایت سهم داشته است.

جنگ، جنایت و نسل کشی، جزء ذات دولت ها و حکام مدافع نظام سرمایه‌داری است تا از قبل آن بتوانند بحران های سیاسی و اقتصادی خود را موقتا از سر بگذرانند. مسئولیت چنین جنایاتی بر عهده همه حکومت ها و دولت های سرمایه داری از به اصطلاح نوع دمکراتش مانند اروپایی ها گرفته تا انواع قومپرستان و مرتجعین است و واقعیت دخیل بودن همه این حکومت ها در چنین جنایاتی را در برخورد مماشات جویانه و مخالفت های رقیق و آبکی و حتی دفاع حامیان و هم پیمانان از دولت ترکیه باید دید.

دفاع از حق حیات انسان ها فارغ از رنگ پوست، مکان زندگی، انتساب به مذاهب، جنسیت و گویش، فقط در ذات بشریت مدرن و متمدن و بی نفع در نابرابری، ستم و دیکتاتوری های بزک شده غربی و قومی و مذهبی در سراسر جهان است. بشریت مدرن امروز به این وظیفه ذاتی خود واقف گردیده و به میدان آمده است. اعتراضات خیابانی در شهرهای کردستان ایران علیه جنایات اردوغان به شهرهای دیگر ایران در حال سرایت است و همزمان با آن در خیلی از کشورهای جهان، مردم به خیابان آمده اند تا علیه ارتجاع اردوغان و مماشات دولت های هم پیمانش اعتراض کنند.

امروز دو جبهه جهانی مقابل هم قرار گرفته اند. جبهه ارتجاع و انسان کشی که توسط دولت ها شکل گرفته است و جبهه مدنیت و انسان دوستی که توسط کارگران، زحمتکشان و آزادیخواهان و برابری طلبان ایجاد گردیده است .

ما کارگران، معلمان، دانشجویان، زنان و همه مردم انساندوست ایران در جبهه انساندوستی قرار داریم و هم گام با مردم دنیا در مقابل اقدامات جنایت کارانه دولت اردوغان و مدافعان آن هستیم و هشدار می دهیم که فورا به لشکرکشی و نسل کشی در کردستان سوریه پایان دهند.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

22/7/1398

@anjomanbfk


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com