علیه افسار گسیختگی دولت فاشیستی ترکیه

حزب حکمتيست(خط رسمى)
October 11, 2019

علیه افسار گسیختگی دولت فاشیستی ترکیه


عصر روز چهارشنبه ٩ اکتبر، حمله نظامی ترکیه به سوریه با بمباران روستای "راس العین" آغاز  شد. وزارت دفاع اعلام کرده است که ارتش ترکیه درعملیات نظامی خود در شمال شرق سوریه اهداف از قبل تعیین شده را به کنترل خود در آورده و حملات خود را ادامه خواهد داد.

حملات ارتش ترکیه در شمال شرقی سوریه تا کنون باعث کشته شدن دهها نفر و آوارگی هزاران تن از مردم بیگناه این منطقه شده است.

بمباران و توپ باران مناطق مسکونی و کشتار مردم بیگناه توسط دولت ترکیه چیزی جز افسار گسیختگی یکی از فاشسیتی ترین دول منطقه در رقابت با رقبای منطقه ای خود نیست. افسارگسیختگی که بر متن کشمکش قدرتهای جهانی در خاورمیانه و جنگ و ویرانی ناشی از آن به روال و نرم تبدیل شده است. بهانه مقابله با تروریسم رنگ باخته تر از آن است که خریداری داشته باشد. 

زندگی و آسایش مردم بیگناه سوریه سالها است دستمایه کشمکشهای قدرتهای ارتجاعی منطقه ای و جهانی شده است. دیروز کشمکش این قدرتها خیزش مردم سوریه برای آزادی و رفاه را به جنگی ارتجاعی میان باندهای دست سازشان تبدیل کرد و امروز توافقاتشان قرار است دوباره مردم را در سوریه قربانی سهم خواهی های پس از توافقات کند.

مردم بیگناه کردستان سوریه که تاوان مقابله با انواع نیروهای باند سیاهی و بویژه داعش را داده اند، امروز قربانی حملات نظامی خالقین داعش میشوند و بار دیگر کشتار، آوارگی، مهاجرت و بی سرپناهی نصیب شان میشود.

این سرنوست مختوم مردم بیگناه کردستان سوریه نیست. میتوان و باید به این افسارگسیختگی، به گروگان گرفتن زندگی، آسایش و امنیت صدها هزار نفر مردم بیگناه پایان داد. باید به این توحش پایان داد. باید این افسار گسیختگی را لگام زد.


حزب کمونیست کارگری-حکمتیست (خط رسمی)


۱۰ اکتبر ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com