حمله نظامی ارتش ترکیه به مردم در شمال سوریه جنایت علیه بشریت و شدیدا محکوم است!

كميته كردستان حزب كمونيست كارگرى ايران
October 11, 2019

حمله نظامی ارتش ترکیه به مردم در شمال سوریه جنایت علیه بشریت و شدیدا محکوم است!

 

درست یک روز بعد از تویت ترامپ در باره خروج نیروهای نظامی آمریکا از شمال سوریه، دولت فاشیست ترکیه به رهبری اردوغان حمله ددمنشانه ای را از زمین و هوا علیه مردم کردستان شمال سوریه آغاز کرده است.

 

اردغان فاشیست اسم رمز این یورش خونین به مردم را "چشمه صلح" گذاشته است. این "چشمه صلح" که از آن خون میجوشد بی تردید با چراغ سبز آمریکا و روسیه و با تبانی پشت پرده میان قدرتهای مرتجع منطقه سرباز کرده است که در متن خیزش مردم سوریه در ٢٠١١ جنگ نیابتی خود را آغاز کردند و بر روی جنبش حق طلبانه مردم سوریه خون پاشیدند.

 

اردوغان اعلام کرده است که هدفش از این یورش نظامی ایجاد "منطقه امن" در نوار مرزی و اسکان چند میلیون آواره سوری و پاک کردن منطقه از "تروریستهای کرد و داعش" است. بی شرمی این جنایتکاران حد و مرزی ندارد. اهداف اصلی اردوغان و هیئت حاکمه جنایتکار ترکیه، ویران کردن کانتونهایی که توسط "حزب دمکراتیک مردم   سوریه" و "یگانهای مدافع خلق" اداره میشوند؛ ایجاد منطقه امن برای یکه تازی "ارتش آزاد سوریه" و دسته های مسلح اسلامی سر به ترکیه از قبیل "احرار شام"؛ فراهم کردن میدان برای ابراز وجود مجدد بقایای داعش آدمخوار که مورد حمایت دولت ترکیه بوده اند و توسط یگانهای مدافع خلق تار و مار شدند؛ و بالاخره ظاهر شدن به عنوان یک نیروی دست بالا در رقابتهای خونین منطقه میان دول ارتجاعی است. اردوغان میخواهد هم از مدافعین جسور کوبانی و همرزمانش که پوزه داعش مورد حمایت این جنایتکار را به خاک مالیدند انتقام بگیرد و هم دست دولت ترکیه و باندهای مسلح اسلامی مورد حمایتش را در شمال سوریه باز کند و نهایتا موقعیت دولت ترکیه بر سر سهم خواهی از رقابتهای منطقه ای را تقویت کند. 

 

با این هجوم نظامی به مردم کردستان در شمال سوریه، یک فاجعه بزرگ انسانی در حال وقوع است.  کشتارهای وسیع، میلیونها آواره، ویرانیهای گسترده، میدان پیدا کردن دستجات مسلح اسلامی در مناطقی که مردمش با مقاومت و مبارزه ای شجاعانه توانسته اند دست داعش و نیروهای مخوف اسلامی را از زندگشیان دور کنند در انتظار مردم است.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران این لشکرکشی وحشیانه دولت ترکیه را شدیدا محکوم میکند؛ خود را در کنار مردم ستمدیده، آزادیخواه و مبارز کردستان سوریه و مقاومت بحق و مسلح آنها در مقابل تجاوز نظامی و جنایتگری دولت ترکیه میداند و بشریت آزادیخواه، مردم انساندوست دنیا، نیروهای پیشرو، نیروهای چپ و کمونیست را فرا میخواند که به این جنایت آشکار علیه بشریت که مجرمانش همه دول مرتجع منطقه و حامیان جهانیشان و مجرم اصلیش اردوغان و هیئت حاکمه ترکیه هستند به میدان بیایند.

 

تنها با اعتراض قدرتمند و گسترده و جهانی به بند و بستها و معاملات دول مرتجع جهان و منطقه و تهاجم و تجاوز نظامی ترکیه میتوان به اردوغان زنجیر پاره کرده و هیئت حاکمه فاشیست ترکیه افسار زد. *

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

١٨ مهر ٢٠١٩ – ١٠ اکتبر ٢٠١٩