علیه پاکسازی مردم کردستان سوریه

اتحاد سوسیالیستی کارگری
October 11, 2019

علیه پاکسازی مردم کردستان سوریه

 

از شامگاه دیروز، چهارشنبه نهم اکتبر، حمله ارتش اسلامی - فاشیستی ترکیه به مردم کردستان سوریه آغاز شد. این حمله جنایتکارانه با هماهنگی آمریکا و روسیه که برای جلب ترکیه بسمت خود با هم رقابت دارند، شروع شده اما اروپا آنرا محکوم کرده و قرار است امروز، پنج شنبه، شورای امنیت سازمان ملل آنرا بررسی کند. مردم کردستان سوریه در بین ارتش های بشار اسد و ترکیه گرفتار شده اند. ارتش سوریه خواهان خلع سلاح آنها و هدف ارتش ترکیه کوچاندن مردم کردستان سوریه از سرزمینشان و اسکان مردم دیگر نقاط سوریه در کردستان است. 

محکوم شدن حمله ارتش ترکیه توسط کشورهای اروپا و بسیاری از کشورهای منطقه اگر چه یک پیروزی سیاسی برای مردم کردستان سوریه است اما آنچه آنها نیاز دارند حمایت نظامی و تسلیحاتی است تا اراده مردم برای ایستادگی را به نیرویی برای شکست ارتش اسلامی – فاشیستی ترکیه تبدیل کند. اعتراضات مردم کردستان ترکیه و نیروهای مترقی این کشور علیه کشتار مردم کردستان سوریه توسط ارتش کشورشان یکی از مهمترین نیروهای بازدارنده علیه کشتار و آوارگی مردم کردستان است. فراتر رفتن احزاب سیاسی - نظامی کرد کشورهای ترکیه، عراق و ایران که در منطقه حضور دارند از حمایت های سیاسی به حمایتهای عملی و نظامی تکمیل کننده کمک به مردم کردستان سوریه برای شکست ارتش ترکیه است.  

شکست داعش از مردم با اراده، مصمم  و شجاع کردستان در کوبانی با حمایت نظامی آمریکا ممکن شد و خروج نیروهای نظامی آمریکا راه را برای حمله ارتش ترکیه و خطر از بین رفتن همه دستاوردهای مردم کردستان سوریه را بوجود آورده است. آنچه که "خالی کردن پشت مردم کردستان سوریه از طرف آمریکا" خوانده میشود مجددا استراتژی مبارزه مردم کردستان برای رفع ستم ملی و اتکایشان به کشورهای دیگر را به جلوی صحنه رانده است و درسهای بزرگی برای مبارزه مردم کردستان ایران خواهد داشت.

 

پیروز باد مقاومت مردم کردستان سوریه علیه ارتش اسلامی- فاشیست ترکیه

 

کمیته اجرایی اتحاد سوسیالیستی کارگری

دهم اکتبر 2019

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com