حمله جنايتکارانه ارتش ترکيه به مردمان کردستان سوريه را شديدا محکوم ميکنيم

روند سوسياليستی کومه‌له
October 10, 2019

حمله جنايتکارانه ارتش ترکيه به مردمان کردستان سوريه را شديدا محکوم ميکنيم
به دستوررجب طيب اردوغان رئيس جمهور فاشيست ترکيه، بعدازظهر روز چهارشنبه نهم اکتبر ارتش ترکيه عمليات گستردە نظامي عليه مردم بي دفاع کردستان سوريه "روژآووا" را آغاز نمود.
بر اساس اعلام برخي منابع خبري اين حمله در اولين مرحله به صورت هوايي و توپخانه‌اي به مناطق راس العين و تل الابيض انجام شده است. خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) نيز در ارتباط با حمله مزبور اعلام کرد که حملات هوايي و توپخانەاي ترکيه از شهرهاي راس العين در حومه حسکه آغاز و تا شهرک هاي عين عيسي و تل ابيض را در برگرفته است.
عمليات نظامي ترکيه بدنبال چراغ سبز دونالد ترامپ رئيس جمهور امريکا به اردوغان، و تصميم نابخردانه او مبني بر خروج نيروهاي امريکا از شمال شرق سوريه صورت ميگيرد.
گزارش شبکه سي‌ان‌ان ترک حاکي از اين است که آنکارا پيش از آغاز حمله به سفير ايالات متحده در ترکيه اطلاع داده و او را در جريان جزئيات اين عمليات نظامي قرار داده است.
حزب اتحاد دمکراتيک سوريه و شاخه نظامي آن يگانهاي مدافع خلق که بيشتر نيروهايش را کردها تشکيل ميدهند، و در شکست دادن نيروهاي "داعش" نقش بي بديلي داشتند، حمله برنامه ريزي شده ارتش ترکيه به مناطق کردستان سوريه را، در راستاي دو باره قدرت گرفتن "داعش" و تقويت ديگر گروههاي "جهادي" طرفدار ترکيه از جانب اردوغان دانسته و از مردم خواسته‌اند براي مقاومت در برابر حملات ارتش جنايتکار ترکيه بسيج شوند و به سوي مرز بروند. همزمان به سازمان ملل و قدرتهاي جهاني در ارتباط با عواقب زيانبار عمليات نظاميان ترکيه و به خطر انداختن زندگي مردم منطقه، با تأکيد بر وخامت اوضاع هشدار داده‌اند. 
ما ضمن محکوم کردن  حمله ارتش ترکيه به روژآوا، انسانهاي آزاديخواه و آزاد انديش را، در هر کجا که هستند، به اعتراض به رژيم فاشيست ترکيه، و پشتيباني و حمايت از مردماني که در معرض اين حمله فاشيستي قرار گرفته‌اند فرا ميخوانيم. 
زنده باد آزادي
روند سوسياليستي کومەله
٠٩.١٠.٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com