"دوستان حمید تقوائی" و دردسر محمد اسنگران و علی جوادی!

سعيد صالحى نيا
August 20, 2019

"دوستان حمید تقوائی"  و دردسر محمد اسنگران و علی جوادی!

در حاشیه حمایت حمید تقوائی از بیانیه 14 نفرو خواست دموکراسی وگذار مسالمت امیزو تمامیت ارضی"

مقدمه:

چند هفته پیش در دو مقاله و مصاحبه ای (1) ماجرای بیانیه 14 نفره گروه محمد نوریزاد را که با بوق و کرنای شهرام همایون قرار بود به پرچم مبارزات مردم تبدیل شود توضیح دادم. رشد رادیکالیزم انقلابی با رعشه های قبل سقوط رژیم اسلامی همراه چشمک زدن دارو دسته ترامپ در بستر جو سازی انتخابات رژیم اسلامی ، راست سیاسی را بیشتر به تکاپو انداخته که تلاش کنند روی امواج نارضایتیها و اعتراضات مردم درست مثل خمینی سوار شود.

ضد انقلاب خصلتا کارش اینست که در دوران غیر انقلابی رفرمیست می شود و در دوران انقلابی به چوخ بختیار تبدیل می شود . یعنی تلاش می کند که نظام را نگه دارد و رهبران حکومت را قربانی کند.

توضیح دادم که پروژه پایان دادن به نظام مطلقه فقیه بیش از 3 دهه هست که درون نظام و مراکز اطلاعاتیش مورد بررسی است چرا که خودشان می دانند که حکومت نمی تواند با کنترل فردی ادامه یابد.خمینی و خامنه ای اخرین امکانهای ساختن چنین اتوریته فراچناحی هستند .خودشان بخوبی می دانند.

قابل پیش بینی بود که ابوابجمعی راست خارج کشوری بسرعت حول این نمایشنامه متمرکز شوند.این بود که چند صد نفر از راستهای شناخته شده ردیف شدند تا روی برنامه "تحول مساملمت امیز دموکراتظام حاکم بدون اخوندها" روی تمامیت ارضی و حفظ نظام سرمایه داری و تغییر بالائیهای رژیم "متحد" شوند. اینها قابل پیش بینی بود.

 

روند وقابع اما به این محدود نیست.بخشهائی از گرایشات میانه هم پاهاشان می لرزد و لرزید.یکیش همین حمید تقوائی بود که مدتی قبل هم اعلام کرده بود که شیرین عبادی و معصومه قمی(مسیح خانم) به او پیوسته و فراخوان داده بود که
مخالف اپوزسیون راست نشوید"! او با ارائه نظریه معینی از ایستگاه چپ اغاز کرد که عبارت بود از "امروز فقط سرنگونی" و بعد طبیعی بود وقابل پیش بینی  که این مسیر به "اتحاد با راست برای سرنگونی" می انجامد. خوب! این اتفاق افتاد!

حمید تقوائی چند روز پیش از دستاورد جدیدش پرده برداری کرد و دست  رفقای خودش را در حزبش بدجوری تو حنا گذاشت! این مقاله نگاهی به این داستان بامزه دارد:

 

(1)فرمولبندی تقوائی برای حمایت از "دوستانش"(2)

 

مصاحبه تقوائی با کیوان جاوید واقعا بامزه است! یک موش و گربه بازی که حتی کیوان جاوید را هم نتوانست قانع کنداما

او از حواریون تقوائی است و لذا خودش را کنترل کرد و نشان داد "قانع شده"!

از قیقاجهای تقوائی بگذریم یک مسیری را ساخته که بیشتر شبیه در اوردن خرگوش از کلاه است!

ابتدا سعی می کند "برخی اشتباهات" دوستانش که این بیانیه را نوشتند رفع و رجوع کند. اونها را شجاع و جسور می نامد تا برسد به اینکه اینها "نماینده خواستهای مردم هستند" که طی طریق کرده اند از رفرمیزم رژیم تا رسیدند به سرنگونی (یعنی استعفای خامنه ای!) .تقوائی تاکید دارد که استعفای خامنه ای یعنی رفتن رژیم! خوب این دروغ مهم اوست.

رفتن خامنه ای مردن او و طبیعتا استعفای او به هیچ وجه رفتن رژیم اسلامی نیست .حتی رفتن ولایت مطلقه هم نیست. بگذریم از اینکه حذف ولایت مطلقه هم  حتی رفتن رژیم اسلامی نیست همانطور که رفتن پهلوی معادل رفتن رژیم نبود فقط چابجائی مهره ها در بالا بود.

تقوائی همان توده ایزم سالهای 56 را دارد تکرار می کند.او هم بدنبال هوچی بازی راست است و انرا ماسک انقلابی می زند.

تقوائی "اشتباهاتی " در نوشته "دوستان" یافته که از انها می خواهد تصحیح کنند! گذار مسالمت امیز، تمامیت ارضی اینها "چند کلمه هستند " که حزب تقوائی منتظر است تصحیح شوند تا او رسما این بیانیه را امضا کند!

واقعا دیدن این کلیپ را به همه کمونیستها و ازادیخواهان توصیه می کنم.اینکه خیلیها در مورد تقوائی و حزبش می گفتند این روزها بیشتر خودش را نشان می دهد.

او می گوید که نویسندگان این بیانیه برخیشان قبلها رفرمیست بودند.مرکز اینها البته مجمد نوریزاد است که حتی رفرمیست هم نبوده او حامی لاچوردی و نویسنده روزنامه کیهان شریعتمداری بوده! و بقول خودش رفیق خامنه ای!

راستی چی شده که حالا اینها درست در بزنگاه انتخابات رژیم اسلامی این نمایشنامه را ساخته اند و "جسارات " اینها چگونه است؟ اسماعیل بخشیها و سپیده قلیانها کجا هستند و این "خودیها" کجا؟

چه شده که شهرام همایون دارد 24 ساعته اینها را لانسه می کند؟ چرا بی بی سی پشت اینهاست چرا فرقه رجوی از اینها دفاع می کند؟ اینها را باید بعنوان جسارت تحسین کرد و ماهیت چپ برایشان قائل شد؟

 

(2) تقوائی و ساختن چیزی بنام "جنبش سرنگونی" و جدا کردن ان از جنبش چپ و راست!

نقطه اصلی خیمه شب بازی تقوائی ساختن یک چیزی است بنام جنبش سرنگونی!

او ابتدا تاکیید می کند که راست طبیعتا سرنگونی طلب نیست! که دروغی واضح است! بعد چیزی را که قبلها توده ایها اختراع کردند دوباره اختراع می کند که نامش چنبش سرنگونی است که طبقاتی نیست و ببرون ان جنبشهای طبقاتی ایستاده اند!

بغد این شامورتی بازیست که خرگوشش را از کلاه بیرون می کشد!

"چون این چنبش سرنگونی هست لذا این بیانیه 14 نفر اساسا چپ است! خودشان نمی دانند چپ هستند .دوستانی هستند اشتباهاتی دارند باید چند گلمه را درست کنند" تا حزب حمید تقوائی زیر بیانیه شان را امضا بزند همه با هم بروند دموکراسی بسازند"!

اینها ماهیت سرزمینی است که حمید تقوائی قرار است فتج کند.توده ایزم یکبار دیگر بعد از 40 سال بدبختی مردم ناشی از شکست انقلاب توسط راست بنام سرنگونی طلبی یکبار دیگر تقوائی دارد جامعه را با ماسک سرنگونی طلبی فریب می دهد!

 

(3) سرنگونی طلبی راست و سرنگونی طلبی چپ  

تقوائی مدعی است که راست نمی تواند سرنگونی طلب باشد! در جالیکه از همان ابتدای بقدرت رسیئن خمینی بخشی از راست رسما سرنگونی طلب بود و تا حد کودتای نوژه پیش رفت. بخشی از راست همواره خواسته رژیم اسلامی را سرنگو

تقوائی مدعی است که خواست استعفای خامنه ای یعنی سرنگونی رژیم اسلامی که اینهم دروغ دیگر اوست. همانطور که خمینی مرد و رژیم سرجایش ماند خامنه ای هم رفتنش یا مردنش حتی استعفایش معادل سرنگونی رژیم نیست.حتی رژیم می تواند به فاز بدون ولایت مطلقه مثلا شورای رهبری برسد و باز هم لماند و جنایت کند. حتی می تواند قانون اساسیش را تغییر دهد.مادامیکه بتواند سرکوب کند و ادمهائی مثل تقوائی باشند که این تغییرات را حلوا حلوا کنند کار اینها می گذرد!

سرنگونی راست اما سرنگونی نظام دستگاه سرکوبش و نظام اقتصادی سیاسیش و بوروکرایش نیست. شازده پهلوی و رجوی هم زیر این بیانیه بشود . اما اینها ربطی به نوع معین سرنگونی که چپ نمایندگی می کند ندارند.

سرنگونی چپ سرنگونی نظم طبقاتی است. این نیست که یک فاز راست .تمام شود چپ در نوبت بایستد! بلکه سرنگونی رژیم کنونی از دیدگاه چپ با برنامه چپ امکان دارد. اینها اصولی است که حداقل منصور حکمت به وضوح روشن کرد و مرز کمونیزم نسل سوم را با توده ایزم و قدائیزم روشن کرد.

تقوائی امروز دیگر به وضوح ماسک منصور حکمت را کنار گذاشته و "دوستانی" تازه را به دیگران توصیه می کند که فقط مقداری اشتباه دارند!

 

(4)تقلاهای بامزه اسنگران و علی جوادی در رد نظرات تقوائی

مدتی کوتاه بعد از این افتضاح تقوائی ، دو نفر از هم حزبیهاش یعنی اسنگران و جوادی جلوی دوربین امدند تا مخالفت خود ر ا با بیانیه 14 نفر اعلام کنند.(3و4)

اینها دیدند اوضاغ بدجوری خراب است.ما را یاد حامیان ترامپ در کاخ سفید انداختند که گندکاری او را فردای سوتی دادن می پوشانند!

از دید من اینها اب در هاون می کوبند.اگر جساراتی ازشان مانده از اون فرقه بیرون بزنند و درسهائی که گرفتند رو به نسل جوان اعلام کنند.

علی جوادی و اسنگران مسئول انچه هستند که تقوائی الان دارد نمایندگی می کند. هزار بار هم در مقام حزب تقوائی بیایند جلوی دوربین حنایشان رنگی ندارد.خانه از پایبست خراب است.این حزب با ماست مالی های اینها حزب بشو نیست.

رهبران کنونی حزب کمونیست کارگری مسئول همه انچه هستند که این فرقه بهش رسیده تقوائی محصول مستقیم فعالیتهای اینهاست.اینها همه به جنبش کمونیزم کارگری پاسخگو هستند.

تعمیق انقلاب اتی ایران بخشی از چپ را به دامن پوپولیزم و توده ایزم می اندازد.همانطور که راستها سرنگونی طلب می شوند برخی چپها هم دنبال سرنگونی طلبی راستها خواهند دوید.تضاد بین راست و چپ متاسفانه گریبانگیر بسیاری خواهد شد.

شور سرنگونی طلبی بسیاری را از رادیکالیزم باز خواهد داشت.در همه انقلابها این پدیده ها اتفاق افتاده.مردم به تغییرات سطحی راضی می شوند و به خانه ها فرستاده می شوند.

خلاصه کنم:

حمید تقوائی ارزو کرد که 140 هزار نفر زیر بیانیه 14 نفر امضا بزنند اما هنوز خودش این پا و اون پا می کند ظاهرا حزبش اماده نیست نیاز دارد اونها را بسازد سر خط کند! .او هم منتظر است "کلماتی تغییر کند" تا بپیوندد!

او مدعی است این بیانیه خواست مردم ایرانست! خوشبختانه دیر به شعبده بازی  توده ایستی پیوسته .چندین نسل توده ایزم تجربه شده و عوامفریبی و پوپولیزم دستش روست.

اگر ادم صادق و انقلابی در جزب او مانده بهتر است زودتر از کشتی شکسته تقوائی بیرون بزند!

 

 

منابع بیشتر:

 (1)نقدهای سعید صالحی نیا به "بیانیه 14 نفره)

نامه ١۴ نفر برای استعفای خامنه ای و تلاش راست سیاسی برای مخفی شدن زیر پرچم عدم خشونت(سعید صالحی نیا)30 ژوئن 2019

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=74336

ادامه “یپیوندید” بازی راستها حول “عبور مسالمت امیز از رژیم اسلامی(سعید صالحی نیا)” !

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=74501

 

موضوع: در حاشیه انتشار نامه 14 نفر برای درخواست استعفای خامنه ای و مناظره های درون حزب دموکرات امریکا

با مدیریت : سیمین مجد

 

تهیه کننده: سامان دری

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ekwMzWv212I&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2Jez4XmrI0u-g5gygPdwTu-pU2sdvUamWbziGZH-7k3656cMBoXk9l0hQ

 

 

(2)مصاحیه حمید تقوائی با کیوان جامید در دفاع از بیانیه 14 نفر

https://www.youtube.com/watch?v=J0i9uejUTzI&feature=share&fbclid=I
wAR3_nv39YmHQkO3M0uYWPbD0z9Vlr8AhVTJnZWP4QUybF9u5-wr9Gatu0rI

(3)مصاحبه علی چوادی در رد بیانیه 14 نفر

https://www.youtube.com/watch?v=HvTP88w_I2Y&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0qHRGwMUa2i4mvlAy
ksS_3PTx_tnW895P_SLbzSsiTVtdspKQUrJA341w&app=desktop

(4)محمد اسنگران در رد بیانیه 14 نفره

http://www.azadi-b.com/J/2019/08/post_43.html

(5)اشنائی بیشتر با محمد نوریزاد(ایت الله بی بی سی)

https://www.youtube.com/watch?v=aFYPzWcxGg0&fbclid=IwAR0I2-AdGrLH-EZHvnRBK1XYxdusONwJ3XWMuImjruKCQk9lahMtZl5pqJs

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com