بیانیه ٦ انجمن صنفی کارگری در حمایت از بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه و سه خبر اعتراضی دیگر

حزب كمونيست كارگرى ايران
July 22, 2019

بیانیه ٦ انجمن صنفی کارگری در حمایت از بازداشت شدگان

 نیشکر هفت تپه و سه خبر اعتراضی دیگر

٦ انجمن صنفی کارگری از جمله انجمن کارگران و استادکاران ساختمانی مریوان و سرواباد، انجمن کارگران و استادکاران ساختمانی کامیاران، انجمن کارگران و استادکاران ساختمانی سقز،  انجمن کارگران و استادکاران ساختمانی بانه، انجمن کارگران و استادکاران ساختمانی دیواندره و کارگران خباز مریوان وسرواباد طی بیانیه ای مشترک حمایت خود را از اسماعیل بخشی و دیگر کارگران و زندانیان مرتبط با نیشکر هفت تپه اعلام کردند. در شروع این بیانیه با اشاره به اینکه بیش از ۵ ماه است که اسماعیل بخشی فعال کارگری، سپیده قلیان فعال اجتماعی و اعضای تحریریه نشریه گام در ارتباط با اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد خوزستان در بازداشت بسر میبرند چنین آمده است: "این کارگران به زندگی زیر خط فقر و شرایط اسفبار معیشتی و غارت اموالشان  تحت عنوان خصوصی سازی دست به اعتراض زدند و با اعتصابشان این شرایط غیر انسانی را به گوش جامعه رساندند. جرم اسماعیل بخشی و مدافعین حق خواه اعتصابات هفت تپه و فولاد چیزی جز اینکه از نان سفره کارگران حمایت کرده اند نیست . " در انتها امضاء کنندگان این بیانیه خواستار ازادی بازداشت شدگان هفته تپه شده اند و در بیانیه شان چنین آمده است: "ما، انجمن های صنفی کارگران ساختمان به عنوان امضا کننده گان این بیانیه ضمن اعلام حمایت از مطالبات برحق کارگران و مدافعین آنها ، برخوردهای امنیتی با حق خواهی کارگران و فعالین کارگری را قویا محکوم میکنیم و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنان هستیم . کارزار برای آزادی بازداشت شدگان نیشکر هفت ادامه دارد و گسترده تر میشود. این کارزارها را باید فعالانه مورد حما یت قرار داد.

اعتصاب کارگران شهرداری لوشان موقتا پایان یافت

روز ٣٠ تیر کارگران شهرداری لوشان بدنبال ٤ روز تجمع با وعده پرداخت بخشی از مطالباتشان طی ٤٨ ساعت، موقتا به اعتراض خود پایان دادند. در این روز شهردار لوشان ناگزیر به شرکت در تجمع کارگران شد و با اعلام نداشتن منابع مالی کافی وعده داد ظرف ۴۸ ساعته آینده بخشی از معوقات مزدی ۷ ماهه کارگران را پرداخت خواهد کرد.

تجمع اعتراضی کارگران مخابرات راه دور در شیراز

از صبح روز ٣١ تیر حدود ٣٠٠ نفر از بازنشستگان  مخابرات راه دور در شیراز در اعتراض به عدم دریافت مطالبات ایام اشتغال خود مقابل وزارت صنعت در خیابان سمیه تجمع کردند. به گفته کارگران بیش از ۱۲ سال است که مطالبات ایام اشتغال حدود ۱۲۰۰ بازنشسته پرداخت نشده است و در پاسخ به آنها مشکلات اقتصادی را بهانه می آورند.  کارخانه مخابرات راه دور شیراز سال ۸۵ تعطیل شده و از آن زمان هم در رابطه با احیای آن و هم در رابطه با پرداختِ مطالبات کارگران بازنشسته مرتب وعده و وعید  تحویل کارگران داده اند. به گفته بازنشستگان  هر کدام از آنها حدود ۵ تا ۷۰ میلیون تومان طلب دارند که بیشتر حجم مطالبات آنها به مزایای مزدی‌شان برمی‌گردد. به گفته آنها کل طلبشان بدون احتساب خسارت تاخیر و تادیه حدود ۳۵ میلیارد تومان است و اگر به بازنشسته‌ای که ۵ میلیون تومان در سال ۸۵ طلب داشت، این پول پرداخت می‌شد، می‌توانست برای خانه خود وسیله‌ای تهیه کند اما حالا با ۵ میلیون تومان، نمی‌توان یک خودروی بی‌کیفیت خرید.  بنا بر خبر این حرکت اعتراضی به نشست نمایندگان کارگران بازنشسته مخابرات راه دور شیراز با کلاهدوزان (معاون دفتر وزارتی و بازرس ویژه وزیر صمت) و دیگر اعضای وزارتخانه منتهی شده است. کارگران خواستار پرداخت فوری طلبهایشان هستند.

تجمع اعتراضی آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی

روز ٣٠ تیر آموزش دهندگان نهضت سواد آموزي كه با کمترین مزد و محروم از حق بیمه و دیگر تعلقات شغلی سالهاست که به کار اشتغال دارند با خواست استخدام رسمی در آموزش و پرورش دست به تجمع زدند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٣١ تیر ٩٨،  ۱۳۹۷، ٢٢ ژوئیه ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com