دوازده روز مانده(درباره دادگاه بازداشتی شدگان هفت تپه)

اطلاعيه
July 22, 2019

دوازده روز مانده
(درباره دادگاه بازداشتی شدگان هفت تپه)

به پرونده اعضای هیات تحریریه نشریه گام (امیر امیرقلی، ساناز الله یاری، عسل محمدی و امیرحسین محمدی فرد) به همراه علی نجاتی، سپیده قلیان، محمد خنیفر و اسماعیل بخشی روز 12 مرداد در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه رسیدگی خواهد شد. این افراد که غیر از خنیفر و نجاتی و محمدی (که پس از بازداشت به قید وثیقه آزاد شدند) باقی شان نزدیک به 200 روز است که در بازداشت به سر میبرند، به دلیل دفاع از از معیشت کارگران و مقابله با سرمایه دارانی چون اسدبیگی، اکنون باید در مقابل میز محاکمه بایستند. این ظلمی ست آشکار که ناراضیانِ در برابرِ اجحافات سرمایه داران بهره کش و فاسد و تحمل کنندگان اجحافات و مظالم سیستم امنیتی، حالاباید در معرض اجحافات سیستم قضایی قرار بگیرند. این آشکار است که رویه سیستم قضایی برای برخورد با فعالان طبقه کارگر دارد شدیدتر میشود و این از برخوردشان با بازدداشت شدگان روز جهانی کارگر روشنتر می شود.
ساناز الله یاری و همسرش امیرحسین محمدی فرد در اعتراض به عدم پاسخگویی مراجع و عدم رسیدگی به پرونده شان و نگهداری غیرقانونی شان از روز 13 تیر در اعتصاب غذا زدند و همانطور که در خبرها و گزارشات نیز آمده سلامت ساناز الله یاری رو به وخامت شدید نهاده بوده و در معرض آسیب های جانی جدی قرار گرفته بوده است. هم اکنون وی با شکستن اعتصاب غذا تحت نظارت و انجام آزمایشات بهداری اوین بوده و خانواده اش از حال نامساعد و تکیدگی مفرط وی خبر میدهند و همسرش کماکان به اعتصابش ادامه داده است.
تنها با اتحاد فعالان کارگری و ترقیخواه و نیروهای حامی طبقه کارگر است که میتوان این برخوردها را به عقب راند و زمینه آزادی این رفقا را فراهم آورد. سیستم امنیتی و قضایی باید قبل از اقدام به بازداشت از پاسخ طبقه کارگر واهمه داشته باشد و دست و دلش بلرزد. برای رسیدن به این هدف، ما مکلفیم که از هر طریق کوچک و بزرگی که میتوانیم در اعتراض به بازداشت و نگهداری و حبس غیرقانونی فعالان سیاست کارگری اقدام کنیم.
پس در این 12 روز باقیمانده، باید که تمامی تلاشمان را برای نشان دادن برحق و مظلوم بودن رفقای دربندمان نشان دهیم و سیستم قضایی را تحت فشار بگذاریم که آنها را بی قید و شرط آزاد نماید.


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com