در مورد مذاکره احزاب ناسیونالیست کرد با جمهوری اسلامی

كميته كردستان حزب كمونيست كارگرى ايران
July 05, 2019

در مورد مذاکره احزاب ناسیونالیست کرد با جمهوری اسلامی

 

درچند روز گذشته خبرنشست و مذاکره چهار جریان ناسیونالیست کرد شامل (حزب دمکرات کردستان ایران، حزب دمکرات کردستان، هر دو شاخه سازمان زحمتکشان کردستان) با جمهوری اسلامی منتشر شد. این جریانات تا کنون سکوت کرده و رسما نگفته اند که چرا در شرایطی که مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی خیز برداشته اند آنها به فکر مذاکره افتاده و برای توافق و هماهنگی با جمهوری اسلامی دست بکار شده اند. علیرغم سکوت این جریانات، همه شواهد نشان میدهد که نمایندگان این چهار جریان در این نشست مقدماتی با نمایندگان سطح پایین سپاه و وزارت اطلاعات در کشور نروژ مذاکره کرده اند، طرفین شرایط و خواستهای خود را طرح کرده و گویا توافق کرده اند مذاکراتشان مخفی بماند و ادامه پیدا کند.

 

همین یک مورد برای نشان دادن بی اعتباری و بیربطی این جریانات به مردم و ضدیت آنها با منافع مردم کافی است. این جریانات چنان در استیصال دست به این اقدام زده اند که حتی پس از چند روز شهامت دفاع از کاری که کرده اند را هم ندارند. اقدامشان چنان توطئه گرانه است که حاضر نیستند به مردم و حتی به صفوف خود اعلام کنند که در این مذاکرات چه گفته اند و چه دستوری شنیده اند. احزاب و جریانات ناسیونالیست و قومی کردستان سنتا سیاستشان این بوده است که راهی برای سازش و همکاری با دولتهای سرکوبگر مردم پیدا کنند. این سیاست رسوا این بار بیش از همیشه ضدیت آنها با جنبشهای اعتراضی و سرنگونی طلبانه مردم در ایران و کردستان را نشان میدهد.

 

مردم کردستان، آزادیخواهان!

همچنانکه تا کنون بارها گفته ایم جریانات قومی و ناسیونالیست کردستان نه تنها هیچ ربطی به منافع مردم کردستان ندارند بلکه علیه آن و در جهت مخالف آرزوها و امیال و مطالبات مردم عمل کرده اند. اگر چه پیشینه سیاست این جریانات تا کنون بارها ثابت کرده است که آنها به فکر راه حلی برای سازش و هماهنگ شدن با دولتهای سرکوبگر بوده اند، اما این بار، با کنار آمدن و سازش و دریوزگی در مقابل حکومتی فاشیست و جنایتکار که از روز اول روی کار آمدن آن در مقابل مردم رزمنده و معترض کردستان شمشیر از رو بست و امروز بعد از چهل سال خانواده ای نیست که زهر این آدمکشان را نچشیده باشد، جماعتی ناسیونالیست، قوم پرست و عشیرتی و عقب مانده به خود اجازه میدهند در مورد مقدرات مردم با این حکومت نشست و برخاست کرده و یک خط قرمز مهم را رد کنند.

 

اینها در شرایطی وارد مذاکره و دریوزگی با قاتلان مردم شده اند که جمهوری اسلامی در بحرانی تمام عیار گیر کرده است. مردم آزادیخواه و برابری طلب با اعتراضات هر روزه شان تلاش میکنند هر چه زودتر از شر این رژیم خلاص بشوند. در چنین موقعیتی که احزاب و جریانات انقلابی و چپ همراه و در راس جنبش سرنگونی جمهوری اسلامی در تلاشند پروسه ساقط کردن این حکومت را سرعت بیشتری ببخشند، این احزاب و جریانات ارتجاعی با سیاستی خلاف مردم معترض و بجان آمده وارد بند و بست با جمهوری اسلامی شده اند. این سیاست رسوا است. مهر باطلی بر این سیاست را کارگران، زنان و جوانان عاصی در کردستان و ایران به پیشانی این جماعت زده و با گسترش دادن به مبارزات خود در عمل، بی ربطی این جماعت به جنبش سرنگونی طلبانه مردم را بیش از پیش عیان میکنند.

 

ما ضمن محکوم کردن این سیاست ارتجاعی، هر نوع مذاکره و نشست و برخاست مخفیانه و از بالای سر مردم با حکومت اسلامی را تلاشی ارتجاعی و اقدامی برای نجات جمهوری اسلامی میدانیم. مردم کردستان بارها شاهد ضرر و زیان این نوع مذاکرات و روابط این احزاب با عوامل جمهوری اسلامی بوده اند. ما مکررا سیاست این جریانات را افشا و حقیقت را جلو چشم مردم گذاشته ایم. امروز و در شرایطی که صفوف جمهوری اسلامی در حال فروپاشی و تحت فشار اعتراضات حق طلبانه مردم است، امروز که فشارهای بین المللی،  جمهوری اسلامی را بیش از پیش تضعیف کرده است، امروز که مردم برای ضربه نهایی به جمهوری اسلامی خود را آماده میکنند، این جریانات برای رسیدن به نان و نوایی، امیدشان را به سازش و بند و بست با جمهوری اسلامی گره زده اند. ما شک نداریم این بار هم سرشان به سنگ خواهد خورد. اما همین حد از تلاش ارتجاعی را باید رسوا و افشا کرد.

 

ما مردم آزادیخواه کردستان را فرامیخوانیم که مبارزات حق طلبانه خود را برای سرنگونی جمهوری اسلامی تشدید کنند. ما از همه احزاب و جریانات سیاسی و همه فعالین سیاسی آزادیخواه و مسئول انتظار داریم این سیاست بند و بست با رژیم جمهوری اسلامی را محکوم کنند. هر نوع همراهی و مذاکره با جمهوری اسلامی معنایی جز تلاش، هرچند بی ثمر، برای نجات و تقویت این رژیم ندارد. سران و مقامات جمهوری اسلامی باید به جرم جنایت علیه بشریت باید محاکمه شوند. مذاکره با این قاتلان و جانیانی که دستشان به خون مردم آغشته است و یک نسل کشی در پرونده دارند بیش از حد بیشرمانه و در عین حال حقیرانه است.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۴ جولای ۲۰۱۹



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com