یک توضیح در خصوص پرونده بازداشتی های هفت تپه

مطلب
May 29, 2019

یک توضیح در خصوص پرونده بازداشتی های هفت تپه

در گزارشی که هرانا در خصوص اسماعیل بخشی، ساناز الله یاری، امیر امیرقلی، علی نجاتی، سپیده قلیان، امیر حسین محمدی فر و عسل محمدی تهیه کرده است، به تفهیم اتهام جدیدی اشاره دارد: "ارتباط با یکی از گروه‌های مخالف نظام". چیزی که قابل توضیح است و در گزارش هرانا مغفول مانده این است که در حین تفهیم این اتهام جدید، متهمین به شدت به این موضوع اعتراض کرده و مشهور است گفته‌ی چند تن از آنها: «ما در این خصوص حتا بازجویی هم نشده ایم، چه طور میشود که یکی از موارد اتهامی ما باشد؟»

برای کسانی که با روند دستگیری و بازجویی آشنایی داشته و یا طعم آن را چشیده اند، روشن است که مگر میشود چنین اتهامی در میان باشد و متهمین برای آن مورد بازجویی قرار نگرفته باشند. دستگاه اطلاعاتی برای تکمیل کردن دایره احاطه خود در صورت وجود ظنی و گمانه ای، قطعا در بازجویی ها آن را تا به آخر پی میگیرد. پس قطعا چنین موردی نبوده و رسانه ای کردن این اتهام بدون توضیحی که خود متهمین حین تفهیم آن ارایه داده اند این شایعه را پیش میکشد که نکند واقعا چیزی در میان بوده است و بدخواهان و بددلان این آب گل آلود را بهترین فضا برای گرفتن ماهی شان خواهند کرد.

دستگاه امنیتی و قضایی همانطور که در مورد مستند "طراحی سوخته" نشان داد، از آنجا که هیچ دلیل قانع کننده ای برای سرکوب اعتصاب کارگری بی سابقه هفت تپه و فولاد اهواز نداشت، دست به ساخت آن مستند بی در و پیکر زد و هم اکنون نیز همان پروژه را ادامه میدهد و اشتباه استراتژیکی که این وسط ما میتوانیم بکنیم باور کردن و یا شکی هر چند کوچک در این خصوص است.

دشمنان طبقاتی ما از همان ابتدا میدانستند که برای سرکوب جنبش کارگری، باید با این رفقای ما برخورد شدیدی بکنند و با طولانی تر کردن دوره بازداشتشان به دیگران این پیغام را بدهد که نتیجه دفاع از حقوق اولیه و یورش سرمایه داران، این نوع برخوردهاست و در ادامه نیز با این اتهام های واهی میخواهد برخوردهای غیرانسانی ولی هدفمند (با هدف خفظ کیان سرمایه و سرمایه داران) خود را توجیه کند.

دستگاههای امنیتی و قضایی باید از پس هفت تپه و فولاد اهواز بربیایند تا الگوسازی و سرمشق شدنی که این اعتصابات و فعالیت ها میتواند برای کارگران باقی ایران و حتا منطقه میتواند در پی داشته باشد را از بین ببرند. پس بر ماست که با حمایت کامل از افراد فوق الذکر و با درک این موضوع که تضعیف آنها تضعیف ماست، بتوانیم گام های محکم خود را در راه تقویت مبارزه طبقاتی و اعتلای جنبش کارگری این مرز و بوم و منطقه خاورمیانه برداریم.


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com