اعلامیه در مورد مساله ادامه همکاری نیروهای چپ و کمونیست در کردستان!

کمیته کردستان حزب حکمتیست
April 03, 2019

اعلامیه کمیته کردستان حزب حکمتیست درمورد
مساله ادامه همکاری نیروهای چپ و کمونیست در کردستان!

در روزهای اخیر بحث و مجادلاتی در بین احزاب و نیروهای چپ وکمونیست در کردستان بوقوع پیوست. بعد از جلسه شب گذشته این احزاب ( اول  آپریل ۲۰۱۹ ) کمیته کردستان حزب حکمتیست اعلام نکات زیر را ضروری می داند.

این مباحثات اگرچه ریشه در اختلافات سیاسی موجود بین این جریانات دارد، اما می توانست با احساس مسئولیت در بین احزابی که چندی قبل کنفرانس همکاری برگزار کرده بودند، پیش برده شود. متاسفانه در اثر بی تو جهی به این امر در روزهای گذشته تنش غیر اصولی و موجی از توهین و تنفر ضد کمونیستی از جانب طیف های مختلف ناسیونالیسم اغشته به فرهنگ و تفکری عقب افتاده  علیه کمونیستها و بخصوص جریان کمونیسم کارگری راه افتاد که برای ما شناخته شده است. این فضای عقب مانده و ضد کمونیستی در گذشته پاسخ گرفته و دوباره پاسخ خواهد گرفت.  اینکه این تنش و کم مسئولیتی در پیشبرد اختلاف نظر پیش آمده چرا به این شکل درآمد، در اینجا موضوع ما نیست.  زیرا این اصل مسئلە اختلاف کنونی نیست.

مسئله اصلی و گرهی که تشنج اخیر و ادامه همکاری نیروهای چپ وکمونیست در کردستان را زیر سوال برده است، علنی شدن شرکت کومه له  در ائتلاف “ کمیته مشترک دیپلماسی جریانات و احزاب ناسیونالیست و مذهبی “ است که متاسفانه ما از آن بی اطلاع بودیم.
گرچه رفقای کومه له اعلام کرده اند که در آخرین اجلاس این جریان در دوم ماه مارس شرکت نداشته و پای سند منتشره آن امضا نگذاشته اند، اما این در اصل مسئلە تغییری نخواهد داد.
 شرکت در تاسیس و اجلاس ۳۳ جریان شناخته شده بورژوایی و ارتجاعی که خود در آینده خطری برای جنبش آزادیخواهی در کشورهای منطقه هستند، با همکاری نیروهای چپ و کمونیست مانع الجمع و خط قرمز ما کمونیستها است. ما به مناسبتهای دیگر در مورد ماهیت ارتجاعی این جریانات ناسیونالیست و مذهبی که  سرشان به جمهوری اسلامی و دیگر دولتهای سرکوبگر منطقه وصل است، آگاهگری کرده و در آینده نیز افشاگری لازم را خواهیم کرد.  اینجا ودر مورد آینده نهاد همکاری احزاب چپ و کمونیست یاد آوری نکات زیر را ضروری می دانیم.


از نظر ما وارد شدن کومه له در این نهاد همکاری ۳۳ جریان، جدا از ماهیت ارتجاعی این نهاد، اما در عین حال نقض مفاد بیانیه کنفرانس  نیروهای چپ و کمونیست در شهر کلن  آلمان است.  ما در آن بیانیه بر سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی و همسو وهماهنگ کردن سرنگونی طلبان تاکید کردیم در صورتیکه کومه له وارد مناسبات و ‌همکاری با جریاناتی شده است که نه تنها خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی نیستند، بلکه در مواردی علیه سرنگونی طلبان تبلیغ و اقدام عملی هم کرده اند. اتحادیه میهنی کردستان عراق، پ ک ک و پژاک و کودار و جنبش تغییر ( گۆڕان ) تنها نمونه های زشت آن هستند.

بیانیه مشترک ما در کلن بر صف متمایز ما با جریانات بورژوا – ناسیونالیست تاکید می کند. در صورتیکه کومه له وارد صف همکاری با جریانات بورژوا - ناسیونالیست شده است. کومه له نمی تواند همزمان با دو  صف متضاد همگام و همکار باشد.
درنتیجه ما از رفقای رهبری کومه له می خواهیم به شرکت و عضویت خود در این نهاد ارتجاعی علنا و رسما پایان دهند و نیرو و ابتکار خود را در جهت تقویت همکاری نیروهای چپ وکمونیست بکار بیندازند. همچنین هیچیک از این احزاب و از جمله کومه له به تنهایی نمی توانند در مورد بیرون رفتن و یا پیوستن جریانات دیگر به جمع نیروهای چپ وکمونیست تصمیم بگیرند.
ما امیدواریم رفقای کومه له با اتخاذ تصمیم مناسب  به ادامه کاری نیروهای چپ وکمونیست در کردستان کمک کنند، تا از به بن بست رسیدن این همکاری مثبت تازه شکل گرفته جلوگیری شود.
 
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری - حکمتیست

۱۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۲آپریل ۲۰۱۹
 



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com