دستگیر شدگان اول مه باید فورا آزاد شوند!

حزب كمونيست كارگرى ايران
April 26, 2019

دستگیر شدگان اول مه باید فورا آزاد شوند!

با تمام قوا به استقبال اول مه برویم!

 

امروز ششم اردیبهشت بیش از ده نفر از فعالین کارگری که در استقبال از روز جهانی کارگر در پارک جهان نما در اتوبان تهران کرج تجمع کرده بودند، توسط مزدوران امنیتی حکومت دستگیر شدند. اسامی ده نفر از دستگیر شدگان عبارت است از: پروین محمدی، واله زمانی، علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده، سعید ترابیان، فواد فتحی، مصطفی شوکت، امیر عباسی، صفیار قربانی و بلال قربانی. دستگیر شدگان به مکان نامعلومی منتقل شده اند.

 

در شهرستانها نیز تعدادی از فعالین کارگری احضار شده و مورد تهدید قرار گرفته اند. از جمله در ارومیه احمد تقی زاده و در سنندج غالب حسینی و مظفر صالح نیا توسط سپاه پاسداران، و هیئت رئیسه انجمن صنفی کارگران ساختمانی کامیاران توسط اداره اطلاعات این شهر احضار شده و به آنها اخطار کرده اند که در مراسم های روز جهانی کارگر شرکت نکنند. اما فعالین کارگری اعلام کرده اند که شرکت در مراسم روز جهانی کارگر را حق خود می دانند.

 

جمهوری اسلامی که فضای پر جنب و جوش اعتراض و تحرک وسیع کارگران برای تجمعات اول مه را میبیند، با این احضارها و تهدیدها میخواهد جلو این تحرکات را بگیرد و مانع به خیابان آمدن توده های کارگر و مردم معترض در روز جهانی کارگر بشود. این اقدامات سرکوبگرانه را باید با تلاش برای برگزاری مراسم های قدرتمند روز جهانی کارگر در سراسر کشور پاسخ داد. برگزاری مراسم ها و تجمعات اول مه و داشتن یک زندگی شایسته انسان حق بی چون و چرای کارگران و همه مردم است.

 

حزب کمونیست کارگری احضار و دستگیری کارگران را شدیدا محکوم میکند و خانواده های کارگری، معلمان، بازنشستگان و دانشجویان و کلیه مردم آزادیخواه را فرامیخواند که اول مه را به روز اعتراض به فقر و بیحقوقی و به کل نظام فاسد اسلامی تبدیل کنند. حزب کارگران و مردم را فرامیخواند که مطالبات خود را با صدای بلند اعلام کنند و خواهان آزادی فوری کارگران دستگیر شده و کلیه زندانیان سیاسی و پایان دادن به احضارها و دستگیری ها شوند. کارگران دستگیر شده در پارک جهان نما و کارگران و معلمان زندانی اسماعیل بخشی، جعفر عظیم زاده، سپیده قلیان، اسماعیل عبدی، محمد حبیبی، روح الله مردانی، محمود بهشتی و‌ عبدالرضا قنبری و کلیه زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

 

زنده باد اول مه

دستگیر شدگان اول ماه مه باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند

 

حزب کمونیست کارگری ایران
٦ فروردین ۱۳۹۸، ٢٦ آپریل ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com