اخبار و گزارشات کارگری ٤ اردیبهشت ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
April 25, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 4 اردیبهشت ماه 1398

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

- ادامه اعتراضات کارگران اخراجی پتروشیمی دهلران نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

- اعتصاب وتجمع کارگران کارخانه قند شوش دراعتراض به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه

- تجمع اعتراضی کارگران ساختمانی بانه نسبت به افزایش 50درصدی حق بیمه مقابل اداره کار

- احضار مظفر صالح نیا به اطلاعات نیروی انتظامی شهر سنندج

- اصغرامیرزادگانی کنشگر فرهنگی شیراز بازهم  به دادستانی فیروزآباد احضار شد

- آخرین خبر از وضعیت " نیما ابراهیم زاده فرزند فعال کارگری وکودک بهنام ابراهیم زاده

- ارائه درخواست اعاده دادرسی پرونده جعفر عظیم‌زاده به دیوان عالی کشور

- مرگ یک کارگر ساختمانی در کیاشهر بدنبال سقوط از ارتفاع

- یکی از 4کارگر مصدوم حادثه آتش سوزی لنج ماهیگیری بابلسر جان باخت

*ادامه اعتراضات کارگران اخراجی پتروشیمی دهلران نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

روز چهارشنبه 4اردیبهشت ماه،کارگران اخراجی پتروشیمی دهلران(شرکت اویکو) برای باری دیگر دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع زدند.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ 4اردیبهشت ماه،مدیر شرکت اویک پتروشیمی دهلران دربارهاعتراض کارگران اخراجی شرکت پیمانکاری اویکو پتروشیمی دهلران گفت: بدلیل متفاوت شدن شرایط کار این شرکت در پروژه و از طرفی کاهش حجم کاری آن و از سوی دیگر مشکلات قراردادی این شرکت موجب مشکلاتی برای کارگران شاغل در این شرکت ایجاد شد.

وی افزود: 60 نفر از نیروهای اویکو از شرکت های پیمانکاری اویک پتروشیمی دهلران بیکار شده اند که امیدواریم با حل مشکلات قراردادی این شرکت کارگران دوباره مشغول بکار شوند.

مدیر اویک پتروشیمی دهلران ابراز امیدواری کرد در صورت تفاهم بر روی قیمت با این شرکت در اردیبهشت ماه قرارداد این افراد تمدید شود.

*اعتصاب وتجمع کارگران کارخانه قند شوش دراعتراض به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه

روز سه شنبه سوم اردیبهشت ماه،کارگران کارخانه قند شوش در اعتراض به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه دست از کارکشیدند ودر این واحد تولیدی اجتماع کردند.

براساس گزارشات منتشره،کارگران درباره دلیل اعتصابشان گفتند:سه ماه حقوق پرداخت نشده است و دفترچه های بیمه کارگران بدلیل عدم پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی تمدید نمی شود.

*تجمع اعتراضی کارگران ساختمانی بانه نسبت به افزایش 50درصدی حق بیمه مقابل اداره کار

روز سه شنبه سوم اردیبهشت ماه، کارگران ساختمانی بانه دراعتراض به افزایش 50درصدی حق بیمه مقابل اداره کارتجمع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ4اردیبهشت،این کارگران خواستار بازگشت حق بیمه‌ها به روالی که پیش از سال 96 وجود داشت، هستند و می‌گویند: در شرایط بیکاری فعلی، افزایش حق بیمه، منصفانه نیست.

*احضار مظفر صالح نیا به اطلاعات نیروی انتظامی شهر سنندج

در آستانه اول ماه مه، روز جهانی کارگر، «مظفر صالح نیا» فعال کارگری، تلفنی برای حضور به اطلاعات نیروی انتظامی سنندج در روز 4اردیبهشت احضار گردید.

*اصغرامیرزادگانی کنشگر فرهنگی شیراز بازهم  به دادستانی فیروزآباد احضار شد

اصغر امیرزادگانی، معلم و فعال صنفی معلمان روز دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 با دریافت ابلاغیه ای به دادستانی فیروزآباد احضار شد.

بر اساس این ابلاغیه که در تاریخ 2 اردیبهشت ماه صادر شده است، وی باید ظرف پنج روز پس از ابلاغ احضاریه یعنی تا روز شنبه مورخ 7 اردیبهشت 1398، با حضور در پلیس اطلاعات و امنیت در معیت پرونده در محل دادسرای فیروزآباد حاضر شود. در این ابلاغیه همچنین تاکید شده است که «نتیجه عدم حضور جلب است».

درهمین رابطه:آزادی اصغر امیرزادگان کنشگر فرهنگی شیراز با قرار کفالت 20میلیون تومانی

روز شنبه 31فروردین،اصغر امیرزادگان، از معلمان کنشگر استان فارس بدنبال احضار به دادستانی شهرستان فیروزآباد در استان فارس بازداشت وپس از یکروزبتاریخ 1اردیبهشت باقرار کفالت 20میلیون تومانی موقتا آزاد شد.

احضار و بازداشت اصغر امیرزادگان با شکایت دادستان فیروزآباد تحت لوای «تبلیغ علیه نظام» به دلیل انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی انجام گرفت.

قابل یادآوری است که،پیش ازاین اصغر امیرزادگان در تحصن سراسری معلمان در مهرماه97با اتهام “نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی” در همین دادستانی 2 روز بازداشت و با قرار کفالت 30 میلیون تومان آزاد شد و برایش قرار منع تعقیب صادر شد.

*آخرین خبر از وضعیت " نیما ابراهیم زاده فرزند فعال کارگری وکودک بهنام ابراهیم زاده

کارگران، زنان و مردان آزادیخواه و همه ی انسانهایی که قلبتان برای انسان و انسانیت می تپد بی شک همه گان بهنام ابراهیم زاده چهره ی سرشناس وشناخته شده ی جنبش کارگری و فعال به تمام معنای حقوق بشری را می شناسید. وی به خاطر مبارزاتش وفعالیت های انساندوستانه اش به کرات از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده است. به طوری که در یکی از محکومیت هایش به سالها تحمل حبس وزندان محکوم شد و هشت سال از بهترین سالهای جوانی اش  را در زندان و حبس سپری کرد.

بهنام در زندان بود که تنها فرزندش " نیما " به بیماری سرطان مبتلا شد. نیما در نبود پدرش سالها با این بیماری مبارزه کرد وجنگید .

در اردیبهشت ماه ۹۶ بهنام بعداز سپری کردن هشت سال حبس از زندان ازاد شد. اما او باز هم دست از فعالیت و مبارزه و تلاش برای نجات انسانیت نکشید و بعد از آزادی تاکنون چهار مرتبه ی دیگر   دستگیر شده است .

در سالگرد شاعر نامدار شاملو، در تجمع حمایت از زندانیان سیاسی رجایی شهر، در سرپل ذهاب به خاطر حمایت و فعالیت هایش در مناطق زلزله زده و  آخرین دستگیری در ۲۱ ام  آذر ۹۷ در منزلش در تهران توسط اطلاعات سپاه به سبب فعالیتهایش در مناطق زلزله زده، حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه وفولاد اهواز و ... دستگیر شدند.

بهنام ابراهیم زاده تا به امروز در کنار درد و غم مردم سرزمینش به خصوص کارگران و کودکان رنج دیده ، درد و رنج بیماری  تنها فرزندش نیما را هم به دوش کشیده کما اینکه پزشکان در یک دوره اظهار داشتند که بیماری نیما بهبود پیدا کرده و این مصادف بود با دوران آزادی بهنام ابراهیم زاده بعد از تحمل هشت سال حبس. متاسفانه دستگیریهای پی در پی بهنام  تشویش، نگرانی و استرس زیادی به نیما وارد کرد و سبب شد باز هم این بیماری در وجود نیما تشدید پیدا کند که این بار پزشکان خبر از پیوند مغز استخوان در جهت روند درمان دادند.

 هم اکنون نیما در بخش پیوند مغزو استخوان بیمارستان شریعتی تهران بستری است وطی امروز و فردا پیوند خواهد شد همراهی وحمایت های همه جانبه ما قدردانی کوچکی از بهنام ابراهیم زاده و خانواده ی اوست که میتواند این خانواده را خوشحال کند .

خاطرمان باشد سرطان هم درد دارد هم هزینه پس تاحد امکان این خانواده رنج دیده را در حلقه حمایت های خود قرار دهیم.

 طبق خبرهای دریافتی از این خانواده بسیاری از دوستان، فعالین و مردم عادی قبول زحمت نموده جهت دلگرمی به بیمارستان شریعتی رفته و با بهنام ابراهیم زاده دیدار کرده اند.

 بهنام ابراهیم زاده وبلاگ نویس عضو کمیته پیگیری وجمعیت دفاع از کودکان کاروخیابان میباشد که از سوی دادگاه انقلاب تهران شعبه ۲۶ به شش سال حبس و رونویسی ومطالعه از سه کتاب بنام های کتاب ،(دا ،دشمن شناسی و حکایت زمستان محکوم شده است) باید تلاش کرد که این حکم  غیر عادلانه لغو گردد و خواهان آزادی بی قید وشرط بهنام ابراهیم زاده شد.

۹۸/۲/۴

برگرفته از کانال تلگرام کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری

*ارائه درخواست اعاده دادرسی پرونده جعفر عظیم‌زاده به دیوان عالی کشور

وکیل جعفر عظیم زاده از ارائه درخواست اعاده دادرسی پرونده جعفر عظیم‌زاده به دیوان عالی کشوربتاریخ 4اردیبهشت ماه خبرداد.

درهمین رابطه محمدعلی جداری فروغی به خبرنگار رسانه ای گفت:موکلم پیش از این در شعبه 15دادگاه انقلاب تهران به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی به 6 سال حبس تعزیری محکوم شده که در حال حاضر در حال سپری کردن این حکم در زندان اوین است.

وی افزود: عظیم زاده در پرونده دیگر در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ساوه با اتهامات مشابه به 11 سال حبس محکوم شده بود که خوشبختانه در این پرونده مشابه، در مرحله تجدیدنظر در شعبه 8 دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی، حکم برائت وی صادر شد.

فروغی درادامه گفت: با توجه به بند "ت" ماده 474 قانون آیین دادرسی کیفری درخواست دادرسی دادم و امیدوارم با توجه به ماده 477 همان قانون، این اعاده دادرسی پذیرفته شده و اجرای حکم زندان جعفر عظیم‌زاده متوقف شود.

فروغی یادآوری کرد که پیش از این جعفر عظیم‌زاده به خاطر غیبت از زندان به 30 ضربه شلاق محکوم شده بود که حکم مزبور در شعبه 14 دادگاه تجدیدنظر تهران فسخ و به 700هزار تومان جزای نقدی تبدیل شد.

*مرگ یک کارگر ساختمانی در کیاشهر بدنبال سقوط از ارتفاع

فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه از فوت یک کارگر بر اثر سقوط از طبقه سوم یک ساختمان در بخش کیاشهر این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عیسی روشن قلب در تشریح این خبر گفت: در پی تماس تلفنی از درمانگاه بخش کیاشهر با مرکز فوریت‌های 110 مبنی بر فوت یک نفر در آن درمانگاه، بلافاصله ماموران انتظامی در محل حاضر شدند.

این مقام انتظامی افزود: پس از حضور ماموران در محل مشخص شد کارگر 48 ساله اهل و ساکن لاهیجان که به همراه یکی از دوستان خود در یکی از ساختمان‌های کیاشهر در حال کار بودند به طور ناگهانی از طبقه سوم ساختمان سقوط کرده و پس از انتقال به درمانگاه توسط عوامل اورژانس به دلیل شدت جراحات وارده بعد از یک ساعت فوت کرده است.

*یکی از 4کارگر مصدوم حادثه آتش سوزی لنج ماهیگیری بابلسر جان باخت

یکی از 4کارگر مصدوم حادثه آتش سوزی سوم اردیبهشت ماه لنج ماهیگیری بابلسرجان باخت.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ4اردیبهشت، مدیرعامل اتحادیه ماهیگیران کیلکای مازندران گفت: در حادثه‌ آتش‌سوزی یک لنج کیلکا در بابلسر یک تعمیرکار که در طبقه پایین لنج بود، به دلیل تراکم دود در همان لحظات اولیه، دچار خفگی شده، و جان خود را از دست داد.

درهمین رابطه:حادثه آتش سوزی لنج ماهیگیری در بابلسر4مصدوم برجاگذاشت

سخنگوی اورژانس مازندران از مصدومیت 4نفردر حادثه حریق لنج ماهیگیری در بابلسر خبر داد.

زکریا اشک پور افزود:در ساعت 11 و 42 دقیقه روز سه شنبه 3 اردیبهشت خبر این حادثه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام شد.وی تصریح کرد: بلافاصله آمبولانس‌های پایگاه‌های اورژانس بابلسر یک و دو به محل حادثه واقع در اسکله بابلسر اعزام شدند.

سخنگوی اورژانس مازندران خاطرنشان کرد: در این حادثه که در اثر آتش سوزی یک دستگاه لنج ماهیگیری رخ داد 4 نفر مصدوم شدند که از این مصدومین یک نفر به بیمارستان شفا بابلسر منتقل شد و 3 نفر توسط تیم اورژانس به صورت سرپایی مداوا شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com