سیل زدگان آق قلا دست به تجمع اعتراضی زدند

حزب كمونيست كارگرى ايران
March 31, 2019

سیل زدگان آق قلا دست به تجمع اعتراضی زدند

مردم شیراز خواهان استعفای وزیر شدند

 

طبق گزارشی که اتحادیه آزاد کارگران منتشر کرده است، امروز جمعه ۹ فروردین مردم آق قلا در استان گلستان در مقابل فرمانداری شهر دست به تجمع زدند و به بی توجهی حکومت در رسیدگی به وضعیت اسفبار خود اعتراض کردند. مردم آق قلا در این تجمع از کمک‌ صیادان محلی و بطور مشخص صیادانی که از بندرترکمن، خواجه نفس، چپاقلی و چارقلی با هزینه شخصی و با قایق های خود برای کمک به سیل زدگان به آق قلا رفته بودند، قدردانی کردند. گفته میشود که روز چهارشنبه ۷ فروردین نیز، جمعی از مردم سیل‌زده آق قلا در برابر سیلوی شهرداری که به عنوان مرکز دپوی کمک‌های مردمی از آن استفاده می‌شود دست به تجمع زدند. ماموران نیروی انتظامی که تلاششان برای متفرق کردن مردم به جایی نرسید، بیشرمانه از گاز اشک­‌آور استفاده کردند.

 

در شیراز نیز مردم دست به تجمع در بزرگداشت جانباختگان سیل زدند و علیه حکومت شعار دادند یکی از شعارهای مردم وزیر بی لیاقت استعفا استعفا بود.

 

حکومت جنایتکاران و مفتخورانی که خود عامل فاجعه سیل در استانهای مختلف کشور بوده است، نه حاضر است و نه توانایی حل ساده ترین معضلات مردم را دارد اما در عوض کمک های مستقیم مردم را ممنوع کرده، حساب های کمک به سیل زدگان را مسدود کرده و کسانی که درمورد این فاجعه خبررسانی میکنند را به اتهام بزرگنمایی مورد تهدید قرار داده است. ارگانهای سرکوب حکومت علاوه بر این با امنیتی کردن استان گلستان از حضور تیم های امداد مردمی که داوطلبانه میخواهند به سیل زدگان کمک کنند، جلوگیری میکنند. علیرغم این محدودیت ها مردم در شهرهای مختلف مشغول جمع آوری کمک و اعزام کاروان های بزرگی از وسایل نقلیه برای رساندن وسایل مورد نیاز سیل زدگان هستند.

 

حزب کمونیست کارگری مردم در سراسر کشور را به تداوم کمک رسانی به سیل زدگان و تجمعات اعتراضی برای رسیدگی فوری حکومت به مشکلات سیل زدگان فرامیخواند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ فروردین ۱۳۹۸، ۲۹ مارس ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com