از کلیه شهروندان کشور میخواهیم به کمک سیل زدگان بشتابند!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
March 24, 2019

از کلیه شهروندان کشور میخواهیم به کمک سیل زدگان بشتابند!

متاسفانه به دلیل جاری شدن سیل دراستانهای مازندران و گلستان تا این لحظه مردم آن مناطق با خسارات جاني و مالي و آوارگی بسیاری روبرو شده اند. بخش اعظم کسانی که جان سالم بدرد برده اند به همت کمک و همیاری دیگر شهروندان صورت گرفته است. در این رویداد نیز مانند فاجعه زلزله بجز پاره ای نمایش وکمک جزئی اقدام مهمی برای نجات جان شهروندان از جانب جمهوری اسلامی صورت نگرفته است. اخبارها حاکی از تشدید سیل در مناطق بیشتری در کشور در چند روز آینده است، که مستلزم  آمادگی  به مراتب بیشتر کمک رسانی  برای نجات جان شهروندان در آن مناطق از جمله در استانهای مازندران و گلستان میباشد. این امر مهم وظیفه فوری همه شهروندان کشور است.

 همچنانکه به درست مردم آگاه و آزادیخواه از دست این حکومت فاشیست در این رابطه نیز به خشم آمده اند، باید تاکید کنیم هیچ تردیدی نباید داشت که مسئولیت اول گسترش دامنه آسیبهای ناشی از فجایح طىبیعی از نوع زلزله و سیل  نیز همین نظام سیاسی و طبقاتی حاکم جمهوری اسلامی است، که بر روی یک سرزمین مملو از طلا و نفت و گاز و معادن و غیره یک عمر است حمکرانی میکند و این ثروتها را به جیب میزنند و در راههای دیگری صرف میکنند!.  برای این سیستم و نظام اولویت نه تامین امنیت شهروندان و رفع و کاهش مخاطرات ناشی از رویدادهای طبیعی در سیاست و نقشه  و بودجه بندیهای سالانه اش اهمیتی داشته و دارد، و نه حتی هنگام وقوع این فجایع کمترین مسئولیت و هزینه ای برای کاهش درد و رنج آسیب دیدگان جز وظایف خود دانسته و میداند!. 
انتقاد "عدم مدیریت" از چنین نظامی در این نوع موارد انتقاد نادرست و نادقیقی است.  زیرا "ضعف مدیریت"اینها ریشه در بی ربطی مطلق کل سیستم به منافع و امنیت شهروندان کشور دارد. در حالی که همین نظام و سیستم بنا به منفعت خود در زمینهای دیگر با "مدیریت و هوشیاری بالائی" برای تقویت "بینه دفاعی کشور" و گسترش ابزارهای مدرن سرکوب و چگونگی بالا کشیدن هر روزه میلیاردها دلار از ثروت و سامان  همین جامعه را از همه بهتر "مدیریت" کرده و میکند!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران ضمن ابراز همدردی کامل خود با مردم آسیب دیده و خانواده قربانیان این رویداد، ضمن اینکه به شدت عملکرد و سیاستهای جمهوری اسلامی را در برخورد به این نوع فجایع طبیعی محکوم مینماید و این رژیم را مسئول مستقیم قربانیان این رویدادها میداند، کلیه شهروندان را به کمک فوری به مردم سیل زده فرامیخواند. راه اساسی کمک کردن به مردم آسیب دیده اقدام مستقیم  و سازمانیافته شهروندان شهرها و روستاهای کل کشور و بدون توصل و اتکا به مقامات و نهادهای دولتی است! همانطوری که در رویداد هولناک زلزله در استان کرمانشاه به درست شاهد کمکهای فراوان انسانی بودیم.

درود بر شهروندانی که متحد و سازمانیافته به کمک مردم سیل زده میشتابند!
یاد قربانیان مناطق سیل زده گرامی باد!
حزب سوسیالیست انقلابی ایران
Iransocialist2017@gmail.com
٤ بهمن ١٣٩٨
٢٤ مارس ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com