تجمع اعتراضی کارگران بلبرینگ سازی تبریز و اعتصاب رانندگان تاکسی اردبیل

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
March 13, 2019

تجمع اعتراضی کارگران بلبرینگ سازی تبریز و اعتصاب رانندگان تاکسی اردبیل

 

بنا به خبر درج شده در رسانه ها، امروز، سه شنبه  ۲۱  اسفند، تعدادی از کارگران کارخانه بلیرینگ سازی تبریز در اعتراض به عدم پرداخت  ۶  ماه حقوق معوقه شان، در مقابل استانداری آذربایجان شرقی دست به تجمع اعتراضی زدند! یکی از کارگران تراکتی در دست داشت که بر آن نوشته شده است: "کارگر بی پناه، کارگر بدون معیشت". عدم پرداخت دستمزدها، در جامعه تحت حاکمیت دزدان و غارتگران اسلامی سرمایه، به یک نرم عادی تبدیل شده است. برای رژیم حامی اختلاسگران میلیاردی به دلار و یورو، زندگی کارگر با حقوقهای شش برابر زیر خط فقر و در کنار عدم پرداخت همین حقوقهای ناچیز تبدیل به یک جهنم تمام عیار شده  است. کارگر راهی جز تجمع، راهی جز فراخواندن سایر کارگران و هم طبقه ای هایشان به حمایت از اعتراض را ندارد. کارگران و مردم تبریز میتوانند از این اعتراض حمایت کنند. 
خبر دیگر رسانه ها،حاکی از اعتصاب و تجمع تاکسی داران اردبیل است. و در خبر دیگری، دستگیری یک نویسنده اهل اردبیل بنام رحیم غلامی اعلام شده است. رحیم غلامی را بعد ازدستگیری، وارد خانه اش شده و تمام وسائل شخصی، کامپیوتر و کتابها و نوشته هایش را برده اند.
اعتراضات کارگران، رانندگان تاکسی ، معلمین، بازنشستگان و  رانندگان و سایر بخشهای جامعه، و دستگیری فعالین کارگری، معلمین، وکلا و نویسندگان و زنان، اتفاقاتی هر روزه در جامعه آذربایجان و ایران شده است. راه برون رفت از این جهنم ناشی از حاکمیت داعشیان حامی سرمایه، بهم دوخته شدن اعتصابات و اعتراضات در سطح سرتاسری است. هم خود مقامات رژیم و هم اپوزیسیون، به بن بست سیاسی و اقتصادی این رژیم اذعان دارند. رژیم و دست اندرکارانش، فقط و فقط به فکر چپاول ، دزدی و غارت اموال مردم در آخرین دوره از حیات ننگین شان هستند.
به این وضعیت باید نقطه پایانی گذاشته شود! میتوانیم و باید با اتحاد عمل و اعتصابات و اعتراضات سرتاسری، تکلیف این شرایط ضد انسانی را یکسره کنیم. میتوانیم با قدرت اعتراضات سرتاسری مان، این حاکمیت را بزیر بکشیم و بر ویرانه هایش جامعه ای ازاد و برابر و انسانی بسازیم.

پیش بسوی اعتصابات و اعتراضات سرتاسری
کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
۲۱ اسفند ۱۳۹۷  برابر۱۲  با  مارس ۲۰۱۹


 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com