هشت ماه از زمان دستگیری دو زندانی سیاسی، هوشمند علی پور و محمد استاد قادر می گذرد / کمپین نجات هوشمند علی پور

اطلاعيه
March 03, 2019

هشت ماه از زمان دستگیری دو زندانی سیاسی، هوشمند علی پور و محمد استاد قادر می گذرد.


روز شنبه ۱۱ اسفندماه ۱۳۷۹ هوشمند علی پور بهمراه دوستش محمد استاد قادر ( آواره ) که بیش از یک هفته بود از زندان مرکزی شهر سنندج به اداره اطلاعات همان شهر منتقل شده بودند تا روند تکمیلی پرونده و بازجوئی را در مراحل تکمیلی پرونده در شعبه دوم بازپرسی به پایان برسانند، مجددا به زندان مرکزی شهر انتقال داده شدند.


کمپین نجات هوشمند علی پور از زمان دستگیری این دو زندانی که در ۱۱ مرداد سال ۱۳۷۹ حدودا هشت ماه پیش در انجام یک گشت سیاسی وفعالیت تشکیلاتی در محدوده بین شهر سقز وبانه به کمین نیروهای امنیتی رژيم جمهوری اسلامی افتاده و هدف تیراندازی قرار می گیرند که محمد استاد قادر زخمی و در نتیجه آنان را دستگیر می‌کنند.


از ابتدا طی دو مرحله اعترافات اجباری در تلویزیون جمهوری اسلامی آنان را وادار به انجام اعتراف بر علیه خودشان می‌کنند، تا به امروز در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی شهر سقز و همچنین شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی شهر سنندج چندين بار از آنان بازجویی و بازپرسی هایی صورت گرفته و آخرین بار آنان را در یکماه گذشته جهت تفهیم اتهام به شعبه دوم بازپرسی و دادسرای عمومی شهر سنندج منتقل و دفاعیات و اتهاماتي علیه آنان روی پرونده شان به ثبت رسیده است.


در حال حاضر روند رسیدگی به پرونده های این دو زندانی سیاسی در همین شعبه دوم بازپرسی و دادسرای عمومی شهر سنندج جهت انتقال به دادگاه انقلاب زیر نظر بازپرس پرونده درحال رسیدگی و مراحل تکمیلی است.

اتهام این دو زندانی اقدام علیه امنیت ملی کشور اعلام شده است.


خانواده های  این دو زندانی سیاسی بارها از مردم کردستان در ایران و سراسر جهان درخواست کمک و حمایت های انسانی برای نجات‌ و آزادی فرزندانشان را نموده اند و همچنین در وضعیت بسیار نگران کننده و بلاتکلیفی نسبت به احکامی که ممکن است علیه این دو زندانی به اجرا در آید بسر می‌برند.

کمپین نجات هوشمند علی پور از همگان درخواست می‌کند که صدای دو زندانی سیاسی هوشمند علی پور و محمد استاد قادر باشید و به یاری آنان بشتابیم.

کمپین نجات هوشمند علی پور

یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۷۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com