اخبار اعتراضات کارگری ١٤ بهمن ماه ١٣٩٧

اخبار کارگرى
February 03, 2019

اخباروگزارشات کارگری14بهمن ماه1397

1- تجمع کارگران پروژه نیروگاه و سد چمشیر در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مقابل فرمانداری گچساران

2- دومین روزمتوالی تجمع فرهنگیان شهرستان کارون و باوی مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش خوزستان دراعتراض به عدم پرداخت حق مناطق جنگی

3- ادامه سریال تجمعات اعتراضی کارگران پروژه قطارشهری اهواز(شرکت کیسون )نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان

4- سوختگی هفت کودک کار وکارگرجوان درحادثه آتش سوزی کارگاه ساعت سازی

5- سوختگی هفت کودک کار وکارگرجوان درحادثه آتش سوزی کارگاه ساعت سازی

6- مرگ دلخراش کارگر ایستگاه راه آهن فولاد مبارکه

*تجمع کارگران پروژه نیروگاه و سد چمشیر در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مقابل فرمانداری گچساران

روز یکشنبه چهاردهم بهمن ماه، کارگران پروژه نیروگاه و سد چمشیر در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان دست به تجمع مقابل فرمانداری گچساران،زدند.

براساس گزارش رسانه ای شده،مطالبات کارگران این پروژه که بیش از هزارنفرند از سال ها پیش انباشته شده است

نیروگاه و سد چمشیر در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد و بر روی رودخانه زهره درحال ساخت می باشد.

*دومین روزمتوالی تجمع فرهنگیان شهرستان کارون و باوی مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش خوزستان دراعتراض به عدم پرداخت حق مناطق جنگی

روزیکشنبه چهاردهم بهمن ماه برای دومین روزمتوالی، فرهنگیان شهرستان کارون و باوی دراعتراض به عدم پرداخت حق مناطق جنگی، مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش خوزستان دراهوازتجمع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،یکی از فرهنگیان حاضر در این تجمع گفت: مسئولان جواب مناسبی در خصوص پرداخت نشدن حق مناطق جنگی به فرهنگیان شهرستان های کارون و باوی نمی دهند.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان های کارون و باوی در زمان جنگ مرکز بسیاری از عملیات های جنگی بوده و خسارت زیادی را متحمل شده اند خواستار پرداخت حق مناطق جنگی به فرهنگیان این مناطق هستیم.

این فرهنگی شهرستان کارون ادامه داد: یکی از مسئولان اداره کل آموزش و پرورش در جمع تجمع کنندگان حضور پیدا کرد و گفت هنوز بخشنامه ای از وزارت آموزش و پرورش در خصوص این موضوع به این اداره کل ارسال نشده است.

*ادامه سریال تجمعات اعتراضی کارگران پروژه قطارشهری اهواز(شرکت کیسون )نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان

روزیکشنبه چهاردهم بهمن ماه،شماره دیگری از سریال تجمعات اعتراضی کارگران پروژه قطارشهری اهواز(شرکت کیسون )نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل ساختمان متروی اهواز،رقم خورد.

*سوختگی هفت کودک کار وکارگرجوان درحادثه آتش سوزی کارگاه ساعت سازی

صبح روزیکشنبه چهاردهم بهمن ماه، هفت کودک کار وکارگرجوان با میانگین سنی 15تا25سال درحادثه آتش سوزی کارگاه ساعت سازی واقع در جاده خاوران غرب، شهرک صنعتی خاوران، سایت آهنگران،مجروح شدند.

به گزارش پایگاه خبری 125، کارگران کارگاه تولیدی با دیدن شعله های آتش و بسته شدن راه خروج به بیرون از کارگاه، چاره ای جز تماس با سامانه ی ۱۲۵ و فریاد زدن برای کمک خواهی نداشتند.

بنابهمین گزارش،آتش سوزی به علت سهل انگاری و عدم رعایت موارد ایمنی در یک کارگاه دو طبقه ی تولید ساعت دیواری به وسعت حدودآً ۲۰۰ متر مربع اتفاق افتاد که باعث گرفتار شدن ۷ نفر از کارگران نوجوان و جوان با میانگین سنی ۱۵ تا ۲۵ سال درداخل این کارگاه شد.

*جان باختن کارگر شبکه فاضلاب خوی بدنبال سقوط در کانال حفاری

روزیکشنبه چهاردهم بهمن ماه،یک کارگر شبکه فاضلاب خوی بدنبال سقوط در کانال حفاری،جانش را ازدست داد.

بنابه گزارش رسانه ای شده،مسئول روابط عمومی اداره آب و فاضلاب خوی گفت که کارگر 45 ساله شبکه فاضلاب این شهرستان بر اثر افتادن در کانال حفاری پروژه کانال کشی بیمارستان جان خود را از دست داد.

وی افزود: به دلیل پربودن محل کار با نخاله ها، کارگر به کف محل کار افتاده و دچار آسیب و پس از مشاهده توسط سایر همکاران خود، توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شد.

*مرگ دلخراش کارگر ایستگاه راه آهن فولاد مبارکه

روزدوشنبه هشتم بهمن ماه،یک کارگر کارگر ایستگاه راه آهن فولاد مبارکه بدلیل گیرکردن بین دو واگن حین کار،جانش را ازدست داد.

براساس گزارشات رسانه ای شده،ساعت 19:10 دوشنبه 97/11/8 در فرآیند تحویل واگن توسط رئیس قطار به اپراتور واگن برگردان، کارگرجان باخته در حال تنظیم ضامن مربوط به قلاب و اتصال قلاب‌ها به یکدیگر بوده که بین دو واگن گیر افتاده و به علت اعمال نیروی ناشی از فشار واگن‌ها، در اثر ضربه وارده به سینه و ستون فقرات دچار حادثه شد که جراحات وارده منجر به مرگش شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com